La Cat Schimbati Treptele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La Cat Schimbati Treptele

    Salut, la cate turatii schimbati viteza? Eu unul imi place sa aud motorul turat si schimb aproape de rosu, in jur de +/-5000 turatii...Acum vroiam sa stiu daca e si sanatos, si mai ales de consum...daca consuma mai putin sau mai mult

  • #2
    Mai, dupa unii (care de obicei nu baga benzina din banii lor) e foarte sanatos sa schimbi la turatia asta, pentru consum nu e bine.
    Parerea mea este ca viteza trebuie schimbata cam la 2000-3000 RPM (daca ai A/C-ul pornit) in oras, asta pentru un consum decent si menajarea motorului.
    O sa fiu contestat de multi posesori de motoare MPI de "turatie", cand o sa bagi benzina din banii tai o sa-ti dai seama cam la ce turatie trebuie sa schimbi.

    Comment


    • #3
      Mai mult conteaza cat de repede ajungi la turatia respectiva.Poti scoate consum mare schimband la 3000rpm dar cu acceleratia blana sa ajungi acolo sau consum mai mic accelerad incet si progresiv sa ajungi la 3500rpm.
      AG 16 Y M A

      Comment


      • #4
        In functie de motor, incarcatura, deal\vale.
        La 1.4-ul tau poti schimba I-a si a II-a pe la 2500, iar treptele mai mari pe la 2750-3000.

        Comment


        • #5
          pai tu ai cuplu pe la 3 mii la 1.4 , daca ai schimba in 3 mii si ceva chiar daca n ai cadea in cuplu ai cadea aproape de cuplu si ai avea consum bun deci pe la 3 mii si ceva e ok sa schimbi

          Comment


          • #6
            Intre 2500 si 3000rpm deobicei, pt depasiri se ajunge si pana la 5000.
            Pt ce sa schimb mereu la 5000rpm?..ca sa schimb uleiu la fiecare 5000km sau sa frec ambreiaju aiurea?

            Vorba unui coleg, ai cuplul maxim la 3000rpm.. Nu e masina de curse.
            Si legat de consum, putina logica nu strica, ture multe-consum ridicat, ture putine-consum scazut.
            Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
            My ride

            Comment


            • #7
              In aglomeratie schimbi degeaba peste 3000 rpm, numai consum aiurea de benzina.

              Fc de trafic po' sa schimbi la 2500-2600 rpm II si III si mergi lejer cu 1700-1800 rpm.
              Aproape 90% din cuplu max il ai inca de la 1800-2000 rpm.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dan_Ionut View Post
                In functie de motor, incarcatura, deal\vale.
                La 1.4-ul tau poti schimba I-a si a II-a pe la 2500, iar treptele mai mari pe la 2750-3000.
                Foarte bine precizat si as mai adauga, in functie de trafic, urban sau afara.; daca totusi schimbi mai jos, trebuie sa dozezi ponderat apasarea pedalei, iar motorul iti va raspunde si in aceste conditii.
                Originally posted by gaborass View Post
                Salut, la cate turatii schimbati viteza? Eu unul imi place sa aud motorul turat si schimb aproape de rosu, in jur de +/-5000 turatii
                Mi-e greu sa cred ca in trafic urban te poti duce catre aceste ture intotdeauna si sa le mentii; asta in cazul in care nu vrei sa mergi doar cu primele doua trepte.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  si la 1.6 8 v pe la cat ar fi indicat sa le schimbam?

                  Comment


                  • #10
                    La fel nu vad mare diferenta
                    "light up the darkness" Bob Marley

                    Comment


                    • #11
                      Eu de 3 luni de cand am carnet, m-am mai invatat cu masina.
                      In oras schimb pe la 2500, exceptie treapta a doua care o bag destul de repede.
                      In afara localitatii, depinde, in general cam 3000-3500 atunci simt motorul ca se misca bine.

                      Comment


                      • #12
                        se schimba normal la 2500-3000 ture...nu are rost sa mergi cu ea tot in 5000...ulei/consum s.a daca vrei sa auzi motorul ia o toba sport si la 3000 cu toba face mai tare ca 5000 fara... Nu are rost sa o chinui doar in 5000...
                        MY CLA

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ionut.stavar View Post
                          La fel nu vad mare diferenta
                          In turatii mici (1800-2500) acolo se simte bine diferenta intre 1.4 si 1.6.

                          Zilele trecute am mers din nou cu un Symbol 1.4 mpi, incredibil ce mult ajuta rapoartele prin oras, reprize bune pe 1600-2500 rpm (comparativ cu Logan) chiar si cu masina incarcata.
                          Mi-e ciuda ca dulapul 1.4 n-are aceeasi cutie.

                          Comment


                          • #14
                            @Octavian : Probabil acolo se vede diferenta dar de schimbat se schimba la fel ca la 1,4. Doar la munte in urcare shimbam la 1,4 mai sus decat la 1,6.
                            Cel mai lent 1,6 8v

                            Comment


                            • #15
                              eu schimb pe la 3500 in mod normal si intre 4000-5000 pe depasiri (motorizare 1,4 + soft)
                              My ride

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google