Manifestarile ABS-ului

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Distanta de franare pe suprafata uscata e mai mica cu ABS si pe suprafete umede sau cu zapada e mai mare.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #47
      Dar macar ai un avantaj in plus chiar daca distanta e mai lunga pe zapada.Ai directie si o poti controla (cele cu ABS).
      Cumpar volan de Duster

      Comment


      • #48
        adevarat ca e mai mare distanta pe suprafete cu aderenta scazuta
        dar face posibila controlarea directiei in limite decente in timpul franarii.fara abs e sanie .
        Welcome to the Club, We Have Jackets !

        Comment


        • #49
          eu am retinut o singura fraza "interesanta" din postul colegului alexanilie : "...continental sunt mult mai bune decat montana asa am zis si io da nu e asa m-am uitat la ele...". nu pot sa zic decat fara suparare, o guma care te opreste cu 10m mai repede decat un ***** de kormoran/montana e mai proasta pt ca se uzeaza mai repede ??? wtf !? verifica adancimea caii de rulare, daca ai 3mm profil sau mai putin (vezi martorii de uzura), e cazul sa schimbi gumele. eu as recomanda tot conti, contrar observatiilor tale de mai devreme. nu-s sofer profesionist, dar am lucrat intr-o fabrica de anvelope. si am avut pe masina conti, bfgoodrich, kormoran, michelin, uniroyal...crede-ma pe cuvant ca doar cu kormorane am dansat la 40km/h pe drum drept...
          cat despre abs, din cauza ebd-ului (care "vede" spatele pe o suprafata alunecoasa, sa zicem), masina va frana fiecare punte cu forta la care anvelopa cu minim de rezistenta la alunecare se rostogoleste. cu alte cuvinte, rotile vor frana ca pe gheata, chiar daca una din ele e pe asfalt uscat, pt ca, altfel, in caz de teren cu aderenta mixta, la franare masina s-ar rasuci. si ca sa se evite acest lucru, se prefera cresterea distantei printr-o franare mai slaba decat pierderea controlului si derapajul lateral. nu mi se pare nimic deosebit in functionarea abs-ului pana aici. e normal ca o masina fara abs sa opreasca bine cand se franeaza tare pe ud/zapada, pt ca blocheaza toate rotile, pe cand cea cu abs/ebd franeaza la minim, adauga cativa m la distanta de oprire, dar in schimb iti da control...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #50
            Pe zapada mai este un motiv pentru care franeaza mai scurt non-ABS-ul. Se "ingroapa" rotile in zapada si astfel se creeaza o forta suplimentara pe directia de inaintare.
            Cel mai lent 1,6 8v

            Comment


            • #51
              Martor ABS aprins!!!

              Am avut si eu o problema de genul asta cu ABS-ul, zilele trecute, a ramas martorul aprins si dupa ce am porit masina. Am stat aproximativ 5 sec dupa care am apasat pedala de frana si s-a stins. Problema asta am intampinat-o de doua ori. Masina o tin afara.... In rest totul este OK, ABS-ul functioneaza corespunzator solicitarilor.

              Comment


              • #52
                @plodysad: Ai spalat cumva masina in weekend.

                Comment


                • #53
                  C`am aceasi problema o am si eu , de ceva timp mi se tot aprinde si stinge ABS-u , se poate sa fie din cauza umezelii , sau sa mi se fi pus noroi , mazga , pe senzoru de la ABS.
                  o sa`mi fac timp sa ma duc cu ea la service.

                  Comment


                  • #54
                    @plodysad: Sigur e din cauza ca a inghetat sistemul de franare sau e o problema cu un senzor de viteza la frig.
                    Cel mai nou proiect auto din România!
                    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by alexanilie View Post
                      sunt aproape noi ce au 42000 km continental, cu masina dinainte montana le-am schimbat la 80000 km, continental sunt mult mai bune decat montana asa am zis si io da nu e asa m-am uitat la ele, sunt sofer profesionist si stiu ce inseamna abs am cred milione de km din '97 pana in ziua de azi si am condus multe masini si camioane la multe firme, credema stiu cand un cauciuc este uzat da asta e intra repede si distanta de franare e mai lunga ca sa franez mai bine il fac sa nu intre din pedala cum se spune da numai pe uscat pe ud e naspa rau
                      daca ai anvelopele originale cred ca sant de vara si atunci cand temperatura scade sub 7 grade celsius se recomanda anvelope de iarna si eu am michelin si am patit la fel si au doar 3000 km dupa ce am schimbat cu anvelope de iarna sa schimbat problema si sant multumit

                      Comment


                      • #56
                        Fratilor daca nu sunteti multumiti de abs si de logan ,luati-va caruta cu roti de fier si cu tractiune animala ca alea sunt cele mai bune. Eu am abs bosh 8.1 la 1,6 16v, cu cauciucuri Michelin si ma salvat si pe uscat vara si pe zapada iarna.Daca nu sunteti multumiti de dacia logan ,luati mercedes,bmw,,etc........

                        Sau mergeti cu bicicleta
                        Last edited by Ivan Marian; 22 January 2009, 18:25. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #57
                          Mama ce dur esti,asa de la primul post.
                          Oricum iti dau si dreptate in ceea ce priveste ABS-ul.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by andrei View Post
                            Daca s-a aprins doar martorul ABS, e normal pentru ca UCE ABS a detectat ca doua roti se invart mai incet si ABS incerca sa le deblocheze, dar nu reusea si a aprins martorul.
                            Crede-ma, nu am nimic cu nimeni de aici, dar andrei, inainte sa postezi ceva, te rog eu mult sa te informezi. Nu pentru mine. Dar sunt multi pe forum care nu se pricep prea bine(este ceva foarte normal). Iar daca dai informatii eronate mai rau ii bagi in ceata. Te rog nu mi-o lua in nume de rau. Nu am nimic cu tine . Te respect (ai o groaza de postari)

                            Calculatorul ABS, trebuie sa stie mereu turatia rotilor. Astfel la fiecare roata este montat cate un senzor de rotatia (senzor efect Hall).In timpul unei franari, cind una din roti ajunge la limita de aderenta (tinde sa patineze), senzorul va detecta valoarea 0 si astfel, doar pe acea roata va scadea presiunea in lichid si astfel forta de franare. Cand roata incepe sa se roteasca, porneste pompa si creaza iar presiune pe aceea roata. Si tit asa , tinand roata la limita de aderenta (cea mai eficienta franare) Din cauza valvelor ce deschide si a motorului electric se simte pulsatia in pedala de frana.

                            Niciodata nu o sa ia o eroare de defect (lampa ABS aprinsa in bord) cit timp se actioneaza frana.(exclus un defect la Calculator ABS, cablaje sau senzori). La ABS in timpul procesului de franare NICIODATA o roata nu poate fi blocata. Sau daca se franeaza usor, ABS-ul nu intra in functiune.
                            Daca se ruleaza cu masina, si una sau doua roti sunt blocate,PEDALA FRANA NU ESTE ACTIONATA, calculatorul ABS, va detecta prin senzorii respectivelor roti ca viteza este 0 la cele doua roti. Practic este un fapt ce nu se poate intimpla niciodata . De aceea calculatorul memoreaza defect ca nu primeste semnal de la senzorii respectivi. El nu poate sti ce s-a intamplat exact. Se poate sa nu fie pozitionat senzorul bine in dreptul rotii de semnal si sa nu emita semnal, acelasi defect memoreaza. Este un defect sporadic ce se sterge cind apare semnal de la senzori. Acelasi lucru se intampla si cand se ridica pe elevator, si se tureaza rotile din fata. O sa se aprinda ABS-ul. La masinile mai pricopsite, exista asanumitul asistent presiune pneuri. (Se aprinde un martor bord cind presiunea este scazuta intr-unul din pneuri). Unele au senzori in roti . Dar la altele acest sistem functioneaza tot pe ABS. Daca o roata este desumflata, inseamna ca raza rotii este mai mica si se va rotii cu o viteze mai mare. Daca ABS-ul detecteaza o viteza mai mare la una dintre roti pe o distanta de mai mult de 1 Km va aprinde aceea lampa. Simplu si util.NU?

                            Andre, repet, nu mi-o lua in nume de rau, dar cind nu esti sigur, nu posta , ca nu-i dezimformam pe ceilalti.

                            Comment


                            • #59
                              @adicata:1000% de acord cu ce ai postat, sper ca oamenii sa invete ceva din ce-ai punctat acolo.
                              o singura completare: daca s-ar debloca doar roata blocata, masina va incepe sa se rasuceasca. gandeste-te ca ai partea drepata pe gheata, stanga pe asfalt si franezi blana. ce obtii? o rasturnare de situatie . pt a elimina acest neajuns, s-a inventat ebd-ul, ala face franarea pe punti la nivelul rotii cu cea mai slaba aderenta, pt a nu dezechilibra masina si a nu o scoate de pe traiectorie. daca ai si esp, atunci, da, e posibil sa se deblocheze doar roata blocata, dar oricum cu scadere de presiune in roata pereche de pe aceeasi punte si cu intarirea franei pe roata din fata de pe partea exterioara a curbei de derapaj pe care se va inscrie masina daca s-ar frana doar 3 roti din 4. nu mai stiu adresa exacta de unde am aflat astea, dar era de pe un site audi, explicatia se referea la esp-ul bosch...
                              Last edited by Seba; 23 January 2009, 12:35. Reason: Automerged Doublepost
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by adicata2003 View Post
                                Daca se ruleaza cu masina, si una sau doua roti sunt blocate,PEDALA FRANA NU ESTE ACTIONATA, calculatorul ABS, va detecta prin senzorii respectivelor roti ca viteza este 0 la cele doua roti. Practic este un fapt ce nu se poate intimpla niciodata . De aceea calculatorul memoreaza defect ca nu primeste semnal de la senzorii respectivi. El nu poate sti ce s-a intamplat exact.
                                Si eu ce am spus? Nu acelasi lucru?
                                Originally posted by andrei
                                Daca s-a aprins doar martorul ABS, e normal pentru ca UCE ABS a detectat ca doua roti se invart mai incet si ABS incerca sa le deblocheze, dar nu reusea si a aprins martorul.
                                Mai pe scurt, cand se trage frana de mana (fara actionarea pedalei, normal) rotile spate sunt blocate sau se invart mai incet (daca nu tine bine frana de mana), UCE ABS da comanda pentru deblocarea lor, acest lucru neputand fi realizat si ca atare aprinde martorul ABS. Nu vad unde e greseala.


                                Nu e o contrazicere, e doar o discutie constructiva!
                                Cel mai nou proiect auto din România!
                                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google