Rezistenta GMV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    doar un test (clip?) iti poate spune de ce mergea

    descoperind astfel si defectiunea. eu cred ca ar putea fi senzorul de temperatura.
    Last edited by Costi-bc; 4 June 2018, 22:35. Reason: Automerged Doublepost
    o/____\o
    (i)
    .........

    Comment


    • #92
      Adică GMV pleacă direct pe treapta II, deși nu trebuie = posibilă problemă la treapta I (rezistența).

      Sonda de temperatură motor, la x90, conține 2 senzori în aceeași carcasă:
      - unul izolat de masă pentru injecție = merge bine chiar dacă masa pe motor e proastă
      - a2a lea are un picior legat la masă = masa pe motor proastă dă bălării pe TdB

      Fără un test CLiP cu pornire actuatori (treapta I și II) nu faci nimic
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #93
        Update...
        S-a realizat verificarea mai sus-amintita, GMV functioneaza (raspunde) foarte bine, corect, la testarea pe cele 2 trepte. In timpul testului s-a constatat uzura pronuntata a ventilatorului, motiv pentru care l-am schimbat, prin amabilitatea d-nilor Planetara (piesa originala cu un pret excelent, multumesc!) si a T0rquemada, care, printre muuuulte informatii, mi-a oferit si paginile originale pentru schimbul acestuia (Multumiri!).
        Masina am ridicat-o pe capre zdravene, destul de sus, demontat scutul si extras prin partea inferioara, destul de usor, cu atentie si rabdare.
        Demontat si spoilerul, suflate ffff bine, pe ambele fetze, radiatoarele, cu pistol conectat la compresor, a iesit ceva praf, data fiind varsta masinii.
        Analizata si rezistenta GMV, OK, curatata cu spray de contacte, suflata cu aer comprimat (de altfel, dupa ce am verificat, am demontat, curatat si pulverizat cu acelasi spray toate mufele de senzori pe care le-am putut demonta + papucii de masa + am cablu suplimentar de 16 mm cu papuci cositoriti...).
        Din analiza computadorului nu a reiesit nimic in neregula: asadar GMV functioneaza ok, pe ambele trepte, temperatura este corect transmisa in bord, termostatul nu arata ca functioneaza anapoda...
        Nu au fost depistate erori de orice natura, care sa fie pe "rosu", TOTUSI, eu raman cu problema...
        Ca sa fiu si mai corect: cand are el chef (clar influentat de radiatia solara si temperatura exterioara) pleaca direct pe tr II, la pornirea motorului (deci motor..."rece"), iar AC desi apas butonul, nu este autorizat, nu primeste comanda pornirii - compresorul.
        Dupa ce trece de perioada nefasta, AC functioneaza f ok, fare deficiente, fara opriri-porniri intempestive
        Am suspectat nearisirea circuitului de racire (desi se autoaeriseste). Eliminata si varianta aceasta.
        Chiar incepe sa ma irite, pe caldurile astea.
        Ma intreb de cat timp o fi asa, anul l-am bagat in seama, probabil uzura pronuntata a GMV a devenit prea deranjanta fonic.

        Idei?
        Last edited by 77sky; 5 July 2018, 18:21.
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #94
          A trecut ceva timp de cand m-a “fiert” problema asta, de cand a debutat, ceva nu avea logica in firul evenimentelor, cauzalitatii.
          Am asteptat plin de speranta si incredere testul Clip , dar nu a fost sa fie, mi s-a confirmat ce stiam, cu un bonus necesitatea schimbarii electroventilatorului. Imi faceam planuri inainte: test Clip, urgent la pravalie, schimb piesa si…trec la alt capitol al vietii. Nope! Nu atat de repede!
          Asadar, cel mai iritant era sa pornesc motorul rece (0 pavele!) si sa duruie pe tr II GMV, bonus nu autoriza startul compresorului AC.
          2 saptamani in urma, culmea, am plecat la tzara, desi apasat butonul de AC, era off, tr II tot drumul (cca 15 km). Ma intorc seara, pe la 22:15 tr II, AC…in concediu! La un moment dat mergea in suturi GMV (AC ON)-functionare 2-3 minute, stop cateva secunde si iar…
          Am scris randurile astea si cele din posturile de mai sus, special pentru cei care se izbesc de tampenia asta de problema, pentru a descrie pe larg simptomele. Am toooot cautat pe internet, nimic concludent.
          Iritant este ca sunt unele persoane care, desi au o problema, desi striga dupa ajutor, NU mai revin sa expuna si Solutia in locul unde au postat
          Asadar, nu mi-a trecut prin cap, pana acum, sa iau la comparatie cele 2 piese pe care le aveam in familie.
          Intr-o zi am facut-o, am pus multimetrul pe ele si constat cu mirare (si usor entuziasm, amestecat cu ingrijorare…) ca fuzibilul termic nu prezenta continuitate la a mea. Ma refer evident la rezistorul de turatie al GMV. Verificare continuitate (link)
          Sa rezumam, in ecuatie sunt: Calculatorul + Sonda (senzor temperatura lichid de racire) + Relee + Rezistor GMV si GMV.

          Principii de baza in functionare:

          1) In mod normal, motor rece, NU are voie sa porneasca GMV
          2) Cand se declanseza AC, automat porneste pe tr I GMV (cred ca si iarna, nu am analizat)
          3) Treapta II se declanseaza atunci cand se ruleaza in aglomeratie, canicula, AC on, etc (temperaturi interne descrise mai sus)
          4) La viteze specifice in exteriorul localitatilor nu ar trebui sa porneasca GMV (curentii exteriori de aer sunt mult mai puternici decat cei produsi de GMV
          5) GMV are dublu rol: racire compartiment motor, prin insertie aer mai rece si racire radiator/radiatoare
          6) In mod normal, pp-ul e simplu: daca sonda constata o anumita temperatura (teoretic cca 95-98 grade C) calculatorul trimite comanda pentru tr I, prin releu si resistor, ajungand 12 V; daca se depaseste aceasta temperatura, se emite alta comanda, de data aceasta, rezistorul minune nu mai sunteaza si ajung 14V
          7) Evident, motorul are o singura infasurare (la el sunt 2 pini de conexiune)
          8) La primele modele mufele nu au fost “antiprost” (format total diferit), totusi constructorul a stabilit un marker: Verde, Ventilator (am analizat mai multe modele, 2005-2007, sunt si cu 2, dar si cu 3 fire, la mine are 3 fire, dar TOATE aveau mufa verde la GMV!). Pinii rezistorului sunt tot 2.
          9) La motoarele pe benzina poate sa functioneze GMV si dupa oprirea motorului, la diesel – nu (regimuri termice de lucru diferite)

          Asadar:

          1) Am schimbat prima data GMV (uzura semnificativa, urmeaza sa-l desfac pentru analize)
          2) Am luat la analiza tronsoane de cabluri, mufe, spray de contacte, suflate cu aer comprimat
          3) Verificate, curatate legaturi de masa (am si masa suplimentara, 16 mm2, cablu sudura)
          4) Verificate toate sigurantele, probate toate releele (link)
          5) Am schimbat rezistorul buclucas si…facea la fel, la prima pornire (am inceput sa injur!) Am turat atunci motorul bine, cateva minute, s-a oprit si tr II, am oprit motorul, am reluat comenzile.
          6) Supriza! Stop tr II, dau comanda si la AC, tzac si el….deja suna bine! Dupa alte si alte teste, se parea ca asta a fost buba, fuzibilul termic, care era dus, dar nu era dus…Facea figuri, pacalind si testul clip, generand si functionare haotica (cand totul era bine, cand nu era...)
          7) Pentru amorul tehnicii , am pus un coleg sa stea cu ochii lipiti de rezistor, am schimbat pozitia mufelor (desi prin pozitia fixa a R si lungimea tronsoanelor era f dificil!) - cea verde cu 3 fire la R, cea neagra cu 2 fire la GMV si am dat cheie. A strigat la mine ca se incinsese urat, miros, etc si am oprit
          Ca si logica…nu prea are logica, cum sa plece direct in II, atat timp cat motorul e rece?!? Te gandesti la sonda (senzor) temperatura de racire, caci ea (el) este piesa care informeaza calc. de parametrii in ecuatie…
          De ceva timp, credeam ca am scapat, dar se repeta figura.
          Ma apuc si desfac carcasa ECU, mufele speciale spray contacte, aer comprimat, incluzand si conectica ECU. Pornesc motorul, rece. AC...pauza!
          Mai sa fie!
          Dupa cateva secunde ciocan usor in carcasa ECU, clanc si compresorul.
          Alte faze, mai rare, similare in trafic coroborate cu date eronate despre consumul de carburant si incept sa scotocesc internetul.
          Lipituri imperfecte in placa ECU, pinii conectori (sper sa fie doar asta si nu vreo piesa trosnita in ECU, desi...).
          Urmeaza sa identific felul cum sa desfac placa radiator, sa-i predau unui coleg inginer electronist piesa, pentru refacere lipituri.

          Voi realiza un link de legatura si spre topicul dedicat acestei probleme, unde voi avea si postul corespunzator:
          Defectiuni ciudate (Injectie, Aer C., Motor etc.); R = ECU defect/contacte imperfecte
          Last edited by 77sky; 24 July 2018, 17:56.
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #95
            Ajutor Problema GVM Sandero

            Buna ziua,

            Am un sandero fara aer conditionat, prin 2014 mi sa montat o instalatie de aer conditionat , dupa o luna de functionare am observat ca se ardea siguranta de 30A de la GVM+AC, am pus una de 40A (dupa discutiile de pe forum la vremea aia) si a mers ok o perioada, dar nu-am folosit prea mult.

            De cateva luni am observat ca de cate ori porneam aerul mergeam cativa km si masina intra in 2 pistoane, am schimbat compresorul (crezamd ca este defect) si ... a mers, dar nici cald nu a fost afara.
            Acum cu caldura asta problema a aparut, am observat ca atunci cand pleaca GVM-ul in treapta a doua (viteza mare) dupa scurt timp masina intra in 2 pistoane, daca opresc masina si aerul totul si apoi pornesc masina fara aer totul este ok.

            Va rog sa ma ajutati cu ceva valori de curent al GVM-ului in treapta 1 si 2.
            Ma gandesc ca GVM-ul ia mult curent in treapta 2 si pune alternatorul in scurt.

            Va Multumesc.

            Comment


            • #96
              Topicul
              Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord


              e generat de tine, ai primit indicații clare, chiar ai și verificat
              Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord


              Problema e de la compresor, ambreiaj compresor, sondă presiune agent frigorific
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #97
                Salutare dragi forumisti !
                Am un Logan face lift din 2008 pe benzina caruia i-am schimbat radiatorul de aer conditionat deparece nu mai avea lamelele radiante in proportie de peste 60%, presupun ca din cauza jetului puternic de apa de la spalatorii si facea putin rece doar cand pornea electroventilatorul. Acum face rece, dar si inainte de schimbare si acum, electroventilatorul porneste din prima pe turatie maxima la putin timp dupa ce se incalzeste freonul si se opreste putin dupa ce se raceste, apoi, incalzindu-se rapid freonul, porneste iar la turatie maxima si tot asa. Am inteles ca ar trebui sa aiba si o turatie mai mica, ceea ce nu am sesizat sa fi avut vreodata, poate ma insel eu si nu mi-am dat seama. La serviceul care mi-a montat radiatorul mi-a zis ca ar trebui sa aiba si o turatie mai mica si sa consult un electrician. Ati mai intalnit careva acest simptom si care ar fi problema? Multumesc.
                Last edited by Rebox; 11 April 2019, 19:15.

                Comment


                • #98

                  Salutare dragi forumisti !
                  Am un Logan face lift din 2008 pe benzina caruia i-am schimbat radiatorul de aer conditionat deparece nu mai avea lamelele radiante in proportie de peste 60%, presupun ca din cauza jetului puternic de apa de la spalatorii si facea putin rece doar cand pornea electroventilatorul. Acum face rece, dar si inainte de schimbare si acum, electroventilatorul porneste din prima pe turatie maxima (treapta II) la putin timp dupa ce se incalzeste freonul si se opreste putin dupa ce se raceste, apoi, incalzindu-se rapid freonul, porneste iar la turatie maxima si tot asa. Am inteles ca ar trebui sa aiba si o turatie mai mica (treapta I). La serviceul care mi-a montat radiatorul mi-a zis ca ar trebui sa aiba si o turatie mai mica si sa consult un electrician. Ati mai intalnit careva acest simptom si care ar fi problema? Rezistenta de pe radiator cum ar trebui sa dea, continuitate la radiator rece sau intrerupta la radiator rece si continuitate la cald?Multumesc.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google