Probleme Directie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BRZ
    replied
    am fost de trei ori la service pt a mi regla acele''unghiuri'' si din ce in ce mai rau

    Leave a comment:


  • loribob
    replied
    reglaj prost al convergentei si/sau o piesa sau mai multe slabite

    Leave a comment:


  • BRZ
    replied
    am schimbat caseta de directie acum o luna si de atunci numa probleme de ce ?

    Leave a comment:


  • dsign
    replied
    Intotdeauna, pentru astfel de probleme (trage stanga, dreapta, acelereaza in stanga, franeaza in sus, etc) se merge la standuri computerizate pentru franare si geometria rotilor. Sunt 2 chestiuni separate.

    Inainte de a merge la standurile respective pentru verificari si reglaje, se verifica urmatoarele, cu ATENTIE :

    - presiunea in roti, sa fie egala, se verifica de cel putin 2 ori
    - uzura anvelopelor, sa fie normala si egala
    - jocuri in articulatii, suruburi nestranse, rulmenti defecti, etc.
    - scurgeri de lichid, pierderi de presiune la sistemul de franare : conducte, etrieri, pompa de frana, ansamblul de servo-frana, repartitor (cine are)
    - functionare defectuoasa a etrierilor, se verifia daca sunt blocati, daca placutele sunt in regula
    - functionare defectuoasa a tamburilor, se desfac, se desprafuie, se curata cu smirghel sabotii si tamburii, se inlocuiesc sabotii la nevoie, se curata elementul de auto-reglaj din tambur, se verifica functionarea lui, se verifica acolo de pierderi de lichid


    Dupa ce toate astea sunt in regula, daca masina mai tinde sa mearga pe unde vrea dansa, mergem la geometrie roti. Acolo vom constata anumite dezechilibre sau reglaje proaste. La geometrie roti, la Logan, se poate regla DOAR CONVERGENTA rotilor fata, daca aveti dereglaje la caderea rotilor sau la unghiul de fuga, inseamna ca ceva e strmb pe acolo si trebuie actionat in consecinta, adica schimbat amortizoare, cadru motor si/sau bascule

    Dupa operatinile descrise mai sus, n-ar trebui sa mai aveti devieri ale masinii atunci cand franati. Daca totusi se intampla, un stand de frana computerizat va spune din ce parte vine problema, pe care mai apoi trebuie s-o tratati cu seriozitate : daca e repartitie proasta pe spate, trebuie verificat repartitorul si inlocuit, trebuie verificati tamburii, etc.

    Daca e repartitie proasta pe fata, se verifica din nou placutele, eventual se pun unele noi, DE CALITATE (recomand tuturor Ferodo Premier ca nu sunt scumpe si au o calitate buna) , se verifica jocul la culisele etrierilot, se verifica garniturile, pistonasele, etc. Dupa reparatie, se greseaza cu atentie si cu unsoarea care trebuie elementele ce se afla in miscare.




    Nu va suparati pe mine, dar exista printre unii posesori de Logan tentatia de a repara masina dupa ureche, la colt de strada, cu unelte si scule primitive. Incercati sa va dezobisnuiti de cutuma asta, exista acum unelte si scule moderne, care va pot spune imediat ce are hodoroaga de nu mai sta pe drum bine, de nu mai merge motorul rotund samd. Apelati la aceste metode, va costa mult mai ieftin decat reparatul la colt de strada.


    Exemplu concret: un amic derapeaza, loveste o bordura cu spatele, juleste o janta. A doua zi se uita la masina, parea cat de cat dreapta, merge el prin oras, masina mergea drept. Pe la mijlocul zilei observa ca volanul statea spre dreapta. "Asa deodata am observat volanul, nu cred ca e de la lovitura, ca vedeam cand am plecat de dimineata"

    S-a foit, s-a invartit, pana s-a dus la geometrie. Acolo s-a constatat ce banuiam cu totii: punte stramba. In 10 minute i s-a spus ceea ce noi de 2 zile tot incercam sa gasim.



    Succes la reparatii.

    Leave a comment:


  • JREwing
    replied
    Yeap. Chestie de fabricatie.
    Unele vulcanizari au masini de echilibrat care pot si cantari roata, inainte de echilibrare.

    Leave a comment:


  • derbedeu
    replied
    Stai un pic ca nu am inteles!Vrei sa zici ca e posibil ca o roata sa fie mai grea decat cealalta?
    Cum se poate verifica asta?Efectiv sa le pun pe cantar, sau cum?
    Daca ar fi asa...curat murdar ghinion...

    Leave a comment:


  • JREwing
    replied
    Chiar daca ai echilibrat rotile, poti avea "sansa" ca una dintre ele sa fie mai grea. Nu inseamna ca nu e bine echilibrata, nu inseamna ca nu trage drept, directia in sine e dezechilibrata, ceea ce face ca masina sa o ia intr-o parte.

    Leave a comment:


  • derbedeu
    replied
    Deci...din categoria fenomenelor UFO, initial masina tragea usor dreapta!Am inversat rotile pe fata, iar acum trage stanga!
    Am controlat presiunea, echilibrat, tot in regula...Care ar putea fi buba?

    Leave a comment:


  • laur2009
    replied
    re

    si am mai observat sub aripa dreapta pe fata acolo unde vine conducta de la sistemu de franare si se continua apoi cu furtunu pana la roata, acolo la imbinare este ud
    cred k pierde lichid pe acolo?

    Leave a comment:


  • EUGEN2008
    replied
    dezechilibru la franare. una din roti franeaza mai tare . probabil pe spate din reglajul sabotilor , sau pe fata de la un etrier blocat . Un stand de frana la un service ar trebui sa lamureasca si sa localizeze "buba"

    Leave a comment:


  • laur2009
    replied
    re

    mie mi s-a intamplat odata cand am franat umpic mai brusc pe asfalt sa constat k imi tragea in stanga
    ce o fi avand?

    Leave a comment:


  • danyel
    replied
    Simtomele sunt de geometrie proasta.Ai verificat asta?Presiune pneuri?Inclin totusi sa cred ca geometria e naspa.

    Leave a comment:


  • death
    started a topic Probleme Directie

    Probleme Directie

    Am un logan van 1.5dci care in momentul accelerarii trage dreapta iar in momentul decelerarii trage stanga.In oras se simte mai putin in schimb la viteza mai mare (100-150 km/h)e trista treaba.Va rog sa-mi spuneti daca a mai avut cineva problema asta si cum s-a rezolvat.Mentionez ca am fost la vreo 3 sau 4 service-uri si nici unul nu a putut sa-mi spuna ce are.
    Multumesc anticipat.
Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google