Probleme Frana Logan

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cred că are legătură cu furtunul, cred că sugea aer pe lângă. Am văzut că dacă dădeam drumul mai mult la șurub, nu mai ieșeau bule. Așa că am făcut aerisirea în felul ăsta la toate 4 roți. Pedala văd că s-a întărit. Am făcut și o tură prin cartier și am pus câteva frâne bruște și văd că au ținut. Sper să fie bună treaba.

    Comment


    • OK, scuturam putin praful si aici...
      Zilele trecute am avut ceva curse off-road (cine cunoaste zona Campulungeanca, Sarulesti, Coca Antimiresti stie despre ce vorbesc )
      Asadar, m-a surprins in anumite momente palpairea martorului
      Pe moment l-am ignorat, apoi...sapaturi.
      Am banuit a fi contactul electric de sub frana de mana. Extrag scaunul, scot mocheta etc etc etc...Gadil ceva pe acolo...Nimic in neregula.
      Ma surprindea aprinderea acestuia legata de anumite amplitudini ale socurilor..
      Efectuam sapaturi.
      Verific si nivelul lichidul de frana. Surprize-surprize!
      Completez si cercetez cauza.
      Unul din tamburii (dreapta) este manjit nefiresc. Nu am pus mana, nu am gustat dar e sigur.
      Deja am comandat cilindrul receptor, avem astazi impliniti 170 kkm
      Revin cu noutati!
      Last edited by 77sky; 19 August 2020, 23:48.
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • 77sky, Dan, daca tot umbli pe la cilindru, schimba si arcurile de la saboti, nu sunt scumpe

        sa faci neaparat si desprafuire, curata cu spray de frane TRW si da cu pasta ceramica neaparat unde ating sabotii de talerul de tabla

        Comment


        • Bun, am deja piesele (ambii cilindri, furtunurile spate, accesoriile tamburului si piulitele mari)
          Cat despre pasta ceramica, pistritu,,merci de sfaturi! Ar trebui sa iti fac poza cu sortimentele de ceramica
          De ani de zile, de cand am trotineta asta, intretin foarte bine piesele din sistemul de franare (la fiecare inlocuire de placute extrag cu o penseta si carpa orice urma de vaselina veche din culise, le sterg, le mangai, le lustruiesc, le vorbesc, etc! )
          Ies bec! Nu am emotii la capitolul acesta
          Am efectuat desprafuire pe la 60 kkm, apoi inlocuire de saboti pe la 120kkm (desi nu erau chiar uzati)
          Ca idee, la ITP din Iulie au tras cu fermitate de maneta franei, incat i-a aruncat de pe role (ei erau obisnuiti cu diverse "piese", ca nu tin)

          Acum astept sa se racoreasca vremea, la ce calduri sunt, nu prea am chef de mesterit (peste 35 °C, la umbra, zilele acestea...)
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • Bun, revenim cu feed-back
            S-a racit vremea, ne-am apucat de mesterit.
            In primul rand am schimbat furtunurile de frana, extrem de usor, fara mari complicatii. Dupa demontarea celor vechi si montajul primul cap, am lasat sa curga lichidul de frana, astfel incat sa fie ocupat de el volumul intern al furtunului (un fel de aerisire), dupa aceea am montat si capul secund.
            Am ajuns la un tambur. Am incercat sa il demontez cu presa mea, a cedat filetul piulitei, in plus mi se indoia si cornierul (Cred ca era de 3 mm!)
            Am avut alt cornier, de 4 mm, l-am mesterit cum se vede in foto (surubul este M14X1.5 pas filet)
            Strang foarte bine cele 2 suruburi ale rotii, infiletez putin cate putin surubul presei si ciocan progresiv si circular tamburul. A iesit in mari chinuri! Culmea! Unul din rulmenti a decis sa pastreze cumetria cu axul puntii, nu a vrut sa ramana in tambur! Fuck! Am inghetat! Acasa am realizat cauza: un strat fin de oxid pe acel ax, de aceea se recomanda slefuirea fina si gresarea aceluia, pentru protectia preventiva.
            Dupa cum se observa in foto, cei doi cilindrii de frana lacrimau, unul mai serios (stanga spate)> Asadar a fost excelenta decizia de a-i schimba pe ambii.
            S-a curatat foarte bine totul acolo, s-au gresat punctele de contact dintre saboti si taler, s-au slefuit buzele din tamburi, cu un burghiu, inclinat la unghiul corespunzator.
            E vorba de acel grad, cota initiala care nu excede uzurii firesti a sabotilor. Motivul este simplu: extragerea mai facila a lor. Ansamblurile de tensionare automata, cu clicket, sunt foarte ok, functioneaza usor, nu au rugina.
            Bun! Pana aici bine!
            Cand am ajuns la cele 2 cuie ale fiecarui platou de franare, care se monteaza in ansamblu cu acel resort si saiba cu degajare, care au rostul de a mentine in contact sabotii de talerul de franare, a fost un cosmar!!!
            La ultimul tambir mi-a trebuit peste o ora doar la un cui!
            Eram foarte obosit si iritat, ma dureau mainile de la patentul strans, cu care incercam sa le montez.
            Acasa am refacut filmul si am inceput sa cercetez cauzele si solutiile!

            1. Am decis achizitia sculelor adecvate (foto anexate). Cel mai uitl instrument este tija cu acea cupola in care se aseaza saiba cu care se fixeaza cuiul.
            2. Obligatoriu trebuie slabita tensiunea din dispozitivul ansamblu tija-filet, cu rol de autoreglare, astfel incat sabotii sa fie cat mai apropiati de cilindrul de franare.
            3 O alta cauza a reprezentat-o rigiditatea resorturilor. Am vizionat mai multe filmulete, pentru mine este evident acest lucru. Extrem de usor asamblau altii, la mine a fost dezastruos (mi-am amintit de tot alaiul de sfinti)!

            Acum am pe lista urmatoare schimbul acelui rulment, el functioneaza acum excelent, fara zgomot, l-am montat foarte bine, am completat si cu vaselina adecvata, nu foarte mult.
            Aerisirea a fost efectuata cu dublu metoda: cu pistol de vacuumat si apoi la pedala (am scris mai sus ordine fiecarei roti)
            Franarea este excelenta! Maneta de frana lucreaza si ea exemplar, la cativa dinti se simte franarea (semn ca acel mecanism de autoreglare functioneaza ok)


            pistritu! Merci pentru sfaturi, oricand, indiferent de experienta, sunt foarte bine-venite
            Attached Files
            Last edited by 77sky; 1 October 2020, 19:54.
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Salut Dan(77sky) felicitări pentru munca depusa domnule. Pune te rog link pentru Sdv - uri. Ne sunt foarte utile . Mulțumesc foarte mult.

              Comment


              • La presa am folosit o tabla groasa de 10mm, 4 gauri, sudat surub cu piulita M16. Nu s-a indoit la mine

                Comment


                • Referitor la SDV-uri, tot ce aveam in gand atunci, era cum "p-da ma-sii asambleaza pe banda piesele astea"? Pentru ca acolo nu iti permiti timpi morti, totul trebuie sa fie intr-o cadenta anumita. SI asa am cautat sculele, am vizionat filme diverse. A fost cumplit, cat de rabdator sunt, nu mai rezistam, nu aveam nici proiectorul la mine, se si intunecase (de la 12 pana la 20:30 a durat...extrem de mult...)
                  Sculele: la urmatoarea interventie voi folosi un cleste autoblocant, precum cel din imagine, cu rostul de a tine in contact perfect sabotul de taler
                  Link-ul: https://www.yatoshop.ro/Scule-Dedica...pentru-Tamburi
                  Cand cumpar scule ma ghidez dupa mai multe criterii: aici am luat ceva modest, dar in mod cert isi vor face job-ul. Tot cu aceasta ocazie am cumparat si 2 chei inelare decupate, pentru conducte (la astfel de chei prefer Mob-Ius, am cumparat niste bughie de la ei, jos palaria. am luat Bosch, Makita etc...praf! desi nu ieftine, nu erau ce trebuia, astfel ca de cativa ani doar de la ei cumpar scule de incredere.

                  La surub, puneam unul si mai mare, dar nu aveam nici surub, nici burghiu atat de mare, atunci, pe moment

                  Acum am in plan confectionarea unei prese pentru extragere si montaj rulmenti
                  Attached Files
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • Vorbeste cu bumbu din Jimbolia sa iti faca o presa de schimbat rulmenti tambur. 200 lei te costa. Iti dadusem pe pm mai demult poze.
                    Ptr extras rulmentul ramas, vezi ca la piata, pe tarabe sau magazine de instalații au o presa destul de ok, isi face bine treaba, costa 25 ron

                    https://carrefour.ro/produse/presa-e...-1179-mxy-6675
                    Sau alta presa iar ok, de care am, dar nu o mai gaseam atuncea, cu 2 brate
                    https://www.sculebgs.ro/scule-mecani...5-mm-7713.html

                    Comment


                    • În felul în care e construita puntea spate nu e nevoie de presa de forță pentru a extrage tamburul. De presa e nevoie decât dacă tamburul are grad din cauza sabotailor, mecanismul de autoreglare e o pacoste dacă nu se desfac și corectează la intervale regulate umerii din marginea tamburilor. Atunci când se cere desprafuire la 60000km trebuie corectat și acel grad.
                      Last edited by madi; 1 October 2020, 21:03.

                      Comment


                      • Dacă masina e stata cu anii, te asigur eu ca nu ies asa ușor tamburii. Nu mai vorbi aiurea din carti domnule madi, nu e prima data cand aberezi, ca si captain obvious(t0rquemada)
                        Practica bate teoria din carti de foarte multe ori!
                        ​​​​​​

                        Comment


                        • Hai sa ne pastram diplomatia
                          Ca idee: sunt foarte riguros in ce priveste mentenanta. Am fisier excel cu o sumedenie de detalii. La cca 60 kkm am intervenit la aceste platouri de franare.
                          Madi, atent putin de ai fi fost, am scris ca mi-a ramas rulmentul pe ax (!) Iti dai seama ce forta este acolo, el fiind presat de tambur?
                          In service au ciocan culisant, un dispozitiv care se strange de tamburi si u tija pe care culiseaza piesa metalica, grea (inertia...)
                          In nici un caz nu poti extrage un tambur astfel blocat, precum in cazul meu, decat cu o presa.
                          E clar: daca nu exista rugina intre rulment si ax...nu se intampla asta
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • Da, am omis faptul ca axul a ruginit si camasa interioara a rulmentului la fel, aici e o problema mare. Acum am vazut mai bine fotografiile, mai devreme m-am uitat pe telefon.Trebuia curatat axul de rugina dar nu prea mult pentru a nu capata joc.Nu inteleg ce e chestia aia nichelata cu maner de surubelnita.
                            Pentru pistritu , am destula experienta in mecanica ca sa nu vorbesc numai din carte.
                            Last edited by madi; 1 October 2020, 23:25.

                            Comment


                            • Da-mi voie sa ma îndoiesc de experienta ta pe mecanica. Posturile tale le faci pentru a contrazice alti useri.Esti gica contra gen t0rquemada. Cu asta am încheiat discuțiile cu tine.

                              Comment


                              • Domnilor, de ce mai toate topicurile am senzatia de deja-vu de pe "iziar"? Credeam ca numai acolo e scandal...Va rog insistent sa ne comportam civilizat
                                Eu am schimbat anul trecut franele pe spate, dupa 140-150000km, fara acea revizie a franelor pe spate. La ITP aveam frane pe spate, dar a iesit forta la limita. Dupa 4 luni de la ITP, am simtit ca masina nu mai franeaza bine si desi frana de mana zgaria plafoniera, plecam de pe loc la ralanti cu frana de mana trasa.
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google