Probleme Frana Logan

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treaba cu pompa la logan e de la prea multa "ieftinaciune".....cam la fel ca in cazul caroseriei, odata aparuta rugina, nu o poti opri definitiv...

    Si tot ca la caroserie....exista si mijloace de prevenire, respectiv prelungire a duratei de viata...
    Daca schimbat lichidul de frana cand va aduceti aminte, sau doar completati ca lichidul nu se schimba-cum zic unii, daca nu curatati pistonasele etrierilor si nu le verificati starea garniturilor....atunci nu va mai plangeti ca nu aveti frane bune si ca se buleste pompa...
    Da..e ieftina....insa tocmai de aia fiti strict cu reviziile la frane

    Eu schimb lichidul anual...cu revizii inclusiv la pistonase, curatare sub garnituri si gresare....si tot am bulit-o dupa 11ani.....asta e...
    Am luat noua...am incercat so repar din orgoliu insa tot rasufla si nu de la supape....ca la vechea dacie, se ovalizase ca e....ieftina( fiind ieftina nu e tratata complet si nu rezista)

    Comment


    • Tot cam 11 ani m-a tinut si pe mine , lichidul l-am schimbat si eu de vreo 4 ori in 11 ani , in fiecare an , eu zic ca e cam overkill . Eventual poti sa ii verifici cantitatea de apa din el si daca e ok eu zic ca nu are rost sa il schimbi in fiecare an . Iar reviziile la frana cu curatat , gresat , etc le fac cand umblu la placute , cam la 2 ani . Deci , in concluzie , ramane sa imi iau alta pompa . Sfaturi la demontare , la montare ? La ce tre sa ma astept ? Se desface greu , usor ? Trebuie aerisita instalatia din nou dupa montarea ei sau doar o umplu cu lichid si eventual fac o aerisire daca se simte pedala moale dupa ?

      Comment


      • Pt mine nimic nu e overkill cu atat mai mult cu cat tine de siguranta mea si a celorlalti; avand in vedere ca ajung si la 40 000 km pe an eu zic ca e rezonabil sa il schimb

        Referitor la schimbatul pompei, mare lucru nu ar fi de spus, chestii de bun simt - stii ca lichidul de frana ataca vopseaua, deci sa ai carpe si protectii puse in zona unde lucrezi; la mine s-a desfacut usor si la fel s-a montat usor, ai grija sa nu deformezi buza conductelor cand o montezi sau sa bulesti filetul holender-elor de la conducte ( le insurubezi manual si le strangi cu bun simt);
        Inainte sa o montezi, ideal ar fi sa o amorsezi; eu am amorsat-o prinzand-o intro menghina...procedee de amorsare sunt multiple, gasesti inclusive pe youtube

        Daca o amorsezi te ajuta ulterior la aerisire, nu te chinui mult- dupa ce o montezi, va trebui sa faci din nou aerisire, deci te pregatesti cu 0.5-1l lichid de frana

        Cu toate acestea, este posibil sa ai ulterior pedala moale....un timp apoi incepe sa isi revina la normal ( pe mine m-a ajutat mult metoda care ti-am descries-o si pe care o stiu si eu de la altii)

        Mai este un aspect al problemei.....daca ai ceva joc in pedalier, asta iti influenteaza cursa pedalei ( daca pedala frana joaca in lateral si in sus/jos....)- si asta iti lungeste cursa pedalei

        Comment


        • Incepand de ieri, se aude un tiuit metalic foarte ascutit dar nu intens la viteza mica/constanta pe partea dreapta (asta daca deschid geamul dreapta, altfel nu se aude absolut nimic). Discurile si placutele de frana sunt de origine si sunt schimbate acum vreo 30-40.000 km(trebuie sa caut prin notite), frana este buna, chiar am avut o situatie de a trebuit sa franez destul de tare si nu a fost nevoie de efort mare la apasare ca sa inghete masina. Ce-i drept nu de putine ori am observat urmatoarele fenomene:
          - la viteza mare (peste 110-120 kmh, parca trage intr-o parte la franare mai puternica)
          - o trepidatie in volan la franare puternica tot de la viteza mare
          - dupa inca un reglaj la frana de mana un tambur se incalzeste mai tare, unul mai putin
          Simptomele nu sunt constante, nu sunt foarte deranjante, dar eram curios de acel tiuit metalic de la ce ar fi putut aparea(repet, nu se aude mereu).

          Comment


          • Placutele s-au uzat si ating ocazional usor discurile de frana in mers liber.

            Comment


            • andreyi:
              o trepidatie in volan la franare puternica tot de la viteza mare

              Un disc sa ovalizat. Patit...schimbat. Se schimba discurile si placutele.
              Cati km au discurile tale?

              Comment


              • Placutele si discurile sunt de origine si au 30.000 km, iar sa le schimb? Voi merge la un mecanic sa verifice discurile si placutele.

                Comment


                • Trepidatia in volan la franare mai poate sa fie si din jocuri in culise .... daca da, se schimba-exista kit separat dedicate

                  Asta presupunand ca discurile nu-s ovalizate pt ca sunt originale si nu "originale"

                  Comment


                  • De regula, in 99% din cazuri este din discuri (ovalizate).
                    andreyi se ovalizeaza destul de usor. De exemplu, eu am reusit sa ovalizez discuri noi (sub 1000 km). Coboram destul de abrupt Eram 4 persoane in masina+bagaje multe. Prin urmare...franat destul de mult...(au fost portiuni de 300-400 m coborate cu piciorul pe frana. 1.4mpi nu avea suficienta rezistenta pentru frana de motor). Si evident ca am dat intr-un dam mai mare (nu era apa). Dar cum erau foarte incinse, si eu eram in franare...metalul a fost suficient de maleabil cat sa se ovalizeze.

                    Comment


                    • De multe ori si imperecherea placutelor cu discul poate crea astfel de situatii, de exemplu discurile brembo PVC cu placute fdb845 bateau la franare de la 100km/h in sus. Dupa ce am schimbat placutele cu fdb1781 nu mai exista niciun fel de bataie in pedala
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Azi am facut ITP-ul si la testul de franare a iesit cam asa:
                        - Eficienta frana de serviciu - 70%
                        - Eficienta frana de parcare 21%
                        - Ovalitate: 0%
                        - dezechilibru axa fata - 30% - aici mi s-a zis ca nu e prea bine (roata dreapta franeaza mai slab,exact unde cred ca e tiuitul ala tampit ocazional).
                        Mi s-a recomandat desfacut, verificat, curatat etrieri in prima faza, e posibil de-acolo sa fie problema.
                        Last edited by andreyi; 1 August 2016, 19:57.

                        Comment


                        • Curatatul etrierilor, ungerea culiselor, curatarea burdufelor pistonaselor etc .....astea nu trebuiau facute automat cand ai schimbat piesele acum 30 000 km?

                          Vezi, de asta apar anumite chestii in timp....mama lui de caiet de sarcini )))

                          Imi place la nebunie cand le zici treaba asta in service, ti se da replica " ce dom`le ne inveti pe noi?" ......si apoi cand revii, eventual schimbi etrierul cu totul ca a strans mizerie sub burduf si scapa lichid...mai trage si aer pe acolo, mai contaminam si lichidul....mai si rugineste....

                          Comment


                          • Din ce mi-aduc aminte, curatarea etrierilor s-a facut la schimbul placutelor si discurilor. In cateva zile ajung la service sa vad ce si cum.

                            Comment


                            • Pai da, s-a facut sau s-a facut pe...hartie

                              Vezi sa verifice si daca ai jocuri in culise si sa le greseze eventual

                              Comment


                              • Astazi am dus masina la service pentru problema de mai sus(de fapt a fost cineva din familie, ca eu nu am timp niciodata) si a fost nasoala treaba. Din ce-am inteles era un pistonas blocat la etrier pe dreapta pentru care s-a chinuit o gramada mecanicul sa-l dezmorteasca. Apoi curatare, gresare si ce s-a mai facut, cu ochii pe mecanic tot timpul. Mecanicul a insistat sa schimbe si placutele, si-am zis fie, am pus TRW GDB400, ca altele pana aduceau ma apuca iarna.
                                Acuma m-am ales cu o frana slaba(pana se pasuiesc astea noi) dar mai linistit ca s-a rezolvat problema.
                                Cand s-or mai pasui placutele pe discuri, merg din nou la statia ITP pentru un nou test de franare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google