Auto-resetarea datelor din CB (masa insuficienta la tabloul de bord)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut .Am dublat masa,am tras masa direct la cb la surubul din spatele ceasurilor.Cand pun contacul si il iau repede re restarteaza cb {combustibil consumat --0L---}Am inteles ca se poate monta niste piese pe placa cb .Va rog frumos contactatima .VA MULTUMESC.0727337527.

    Comment


    • Salut! intervin si eu tot cu o problema asemanatoare. Eu nu am CB la loganul meu, dar problemele sunt km aceleasi, adica, resetarea ceasului si a distantei parcurse de la ultima resetare. Toate astea se intampla ori de cate ori iau si pun contactul , chiar si fara ca masina sa fie pornita. Resetare asta a inceput cam de 2 zile exact de cand mi s-a ars finalul de la casetofon din nu stiu ce motive, o data cu el si siguranta de radio a masinii! Ar putea sa aiba vre-o legatura una cu alta? in conditiile in care am inlocuit siguranta arsa

      Tocmai am descoperit ca si demarorul nu mai clipeste atunci cand nu este pus contactul. Nu ma pricep mai deloc, dar dupa aprecierea mea bordul nu se mai alimenteaza deloc atunci cand nu este pus contactul. Ma poate lamuri cineva cum pot remedia aceasta problema? Nu ma deranjeaza prea tare aceasta problema atat tmp cat masina merge ca si inainte, dar ma ingrijoreaza un pic si zgomotul ca un fel de click atunci cand pun contactul.
      Last edited by alin28; 6 July 2010, 16:48. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Pentru cei care aveti diesel de unde ati legat masa intre motor si caroserie?
        sigpic

        Comment


        • Postez consecutiv ca nu mai am rabdare...vreau sa ii dau de cap...am gasit doua puncte pe motor de unde m-as putea lega cu masa de la caroserie datorita userului DeWil...Mercic....daca in poza 2 piulita nu e cu filet metric sau nu gasesc surub necesar pentru acel filet ma voi lega la "poza 3".
          La caroserie ma leg unde e indicat in poza 1.
          Attached Files
          sigpic

          Comment


          • metoda am inteles o dar ce se obtine prin ea. ce efact are ? mai bine zis in ce fel functioneaza ?

            Comment


            • Negarea titlului prezentului topic...adica "Ne-Auto-resetarea datelor din CB "
              sigpic

              Comment


              • asta stiu. stiam defapt. dar prin ce metoda? se descarca sarcini pe acolo ? erergii curent ? pe unde ? de ce ?

                Comment


                • Pai asta nu mai stiu.
                  sigpic

                  Comment


                  • Nu pot sa explic ce anume se intampla fizic, dar pot sa afirm ca aceasta metoda mi-a rezolvat problema cu auto-resetarea CB. Recomand tuturor celor care au probleme cu CB care se auto-reseteaza.

                    Comment


                    • eu am intrebat pentru ca ma gandeam sa nu existe si parti negative. la electronica sunt bata. dar bata rau. clar se descarca si circula niste energii pe acolo.

                      Comment


                      • Aceasi problema cu resetarea CB o am si eu....am observat ca se reseteaza atunci cand las muzica(statie+woofer) 10 min fara sa fie pornit motorul...

                        Comment


                        • Gata...am facut operatiunea ieri...sa vedem ce-o iesi...merci DeWil pentru ajutor.
                          Attached Files
                          sigpic

                          Comment


                          • In primul rind ii multumesc lui Klaus care mi-a donat un bord (de sacrificiu) pentru a experimenta.

                            Ce am gasit:

                            Resetul "se intimpla" in momentul cind se pune contactul si ajung +12v_contact pe pinul de "wake-up/CS" (cred ca asa se numeste pinul...) al circuitului din poza:

                            Bug-ul este in acest chip si anume cind chip-ul este "activat" in mod repetat, pornesc si se opresc in el ceva subcircuite care "trag" prea tare de un traseu de alimentare ce duce la resetarea blocului de memorie.
                            Este clar un bug de proiectare/fabricatie a acestui chip.

                            Fenomenul care ni se intimpla noua este ca la punerea contactului, ca orice contact mecanic apare o oscilatie a carei frecventa se potriveste uneori in asa fel incit apare acest reset nedorit.


                            Solutia pe care am gasit-o eu:

                            = se face debounce pe pinul respectiv (eventual chiar pe intrarea de +12contact/bord) atit pentru secventa 0v-->+12v cit si pentru +12v-->0v:

                            = chiar si asa cu semnalul de intrare "curatat" de "paraziti", daca este pornit si oprit (bordul/chip-ul) in mod repetat cu o frecventa mai mare de 1Hz tot se reseteaza memoria (CB). Daca in schimb intre o pornire si o oprire a bordului (cu debounce-ul "facut" pe comanda) trece o secunda sau mai mult - NU se reseteaza - determinare experimentala timp de 48h in care chip-ul a fost pornit si oprit la intervale de 1s.

                            Problema am rezolvat-o utilizind un controller 12F629/12F675 dupa cum urmeaza:

                            Ca si functionare: nu permite alimentarea bordului de mai multe ori intr-o secunda, cu alte cuvinte, daca se pune contactul in mod repetat la un interval mai mic de 1s, bordul(*)/display-ul(**) va porni si se va opri la intervale de 1s, iluminarea display-ului "urmarind contactul", display-ul functionind chiar si fara iluminare** (valabil pentru solutia1 descrisa mai jos).
                            La utilizarea "normala" nu se observa nimic in functionare.
                            Un caz in care se poate observa ceva, ar fi de ex.: pui contactul sa vezi cit este ora si il iei imediat ("imediat" insemnind sub o secunda) >> efect: display-ul va functiona 1s., iar dupa ce "se opreste" va sta oprit 1s chiar daca sa pune contactul mai repede de 1s.
                            Am mai facut si un debounce suplimentar de 100ms care anuleaza orice comanda/spike sub 100ms.

                            solutia 1** (pe care am folosit-o eu):
                            - mai simpla ca schema, dar necesita citeva modificari in tabloul de bord:

                            - se intrerupe traseul mentionat in poza:

                            - cifrelor din poze le corespund cele din schema:

                            ==2 == +12v contact
                            ==3 == aici se conecteaza iesirea controllerului (pinul 6>>GP1)
                            ==4 == +5v (iesire LDO) pentru alimentare controller



                            solutia 2*:
                            - mai "complicata" ca schema, dar mai usor de implementat (fara a modifica nimic in bord):

                            - se intrerupe firul +12contact care ajunge la tabloul de bord si intre cele 2 capete se inseriaza modulul ca in schema;
                            - mai trebuie conectat la +12v permanent si GND

                            Hex-ul este acelasi pentru ambele scheme:

                            [attachmentid=1627486226]
                            (!schimbati extensia in .hex)
                            L.E.:
                            Un hex "mai performant" (consum mai mic... uitasem active pull-up-urile).
                            HEX_2.txt ( 874bytes ) Number of downloads: 101

                            Succes!

                            This post has been edited by mariuscond: 3 Dec 2008, 21:49

                            DACIA CLUB.http://www.*********.ro/index.php?sh...c=11494&st=420 Un montaj si gata.Multumesc fff fff mult

                            http://www.*********.ro/Datele-din-c...1494-s420.html

                            SAL.http://www.*********.ro/Datele-din-c...1494-s420.html
                            Last edited by petronel; 1 September 2010, 13:58. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Sambata am executat cablajul suplimentar de masa.
                              2 metri de cablu de 16, 3 papuci 16*8, izolier band, cositorirea papucilor si a jonctiunii.
                              Punctele de legatura sunt cele de la postul 147 insa alt traseu, prin spatele motorului, spre bord (legaturi: la piulita de suport joja, ocazie cu care am reusit sa o scap pe langa motor, fara sa cada pe scut...si la acel surub de la oala amortizorului).
                              Sunt curios daca se ma reseteaza acum

                              Apropos...care este cea mai mare suma la care a ajuns cineva cu numarul de litri consumati? Adica: se poate ajunge la 999 l, maxim de inregistrare numerica?
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment


                              • Experimentul s-a incheiat!
                                Nefast: s-a resetat...
                                Nu ma asteptam sa dureze prea mult minunea.
                                Am ajuns pe la vreo 50 l consumati si gata.
                                In primul an de functionare ajunsesem pe la vreo 500 l. Acum, din datele pe care le am nu a depasit 140l, sau chiar 55 (ca ultima oara).
                                Clar, la mine nu as zice ca este aceasta masa insuficienta.

                                Sugestii?
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google