My Logan - 1.5 Dci 75 Cp -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • În condiţiile în care temperatura în timpul zilei a înregistrat numai valori pozitive, oraşul nu a fost deloc aglomerat şi am mai făcut şi câteva drumuri pe Şoseaua de Centură, consumul mediu pe ultimii 300 de kilometri a scăzut faţă de sfârşitul anului la valoarea de 5,1 litri/100 km !

    Comment


    • Consum 2.500 de kilometri din care : 1.300 de kilometri Extraurban şi 1.200 de kilometri Urban, 136,1 litri consumaţi, consum 5,44 litri/100 km !

      Perioada : 13.11.2012 - 07.01.2013
      Attached Files

      Comment


      • O fi curata toba finala ,dar toata funinginea e in filtrul de particule!

        Comment


        • Început de lună cu ... cinci de trei !
          Attached Files

          Comment


          • După mai bine de două luni de mers aproape numai în oraş, astăzi în sfârşit am prins şi un drum afară ! Un A1 dus-întors, în condiţiile în care drumul s-a prezentat mult mai bine decât m-am aşteptat, nu sunt gropi aproape deloc, iar traficul a fost destul de lejer !

            Viteza de deplasare a fost în medie de 110 km/h, cu câteva depăşiri în care nu am trecut de 120 km/h, temperatura exterioară între 0 şi 3 grade Celsius.

            Consumul pe 264,4 de kilometri (la ieşirea pe A1 aveam pe jurnalier 21 de kilometri plus cât m-am mişcat prin Piteşti şi drumul de la intrarea în Bucureşti şi până acasă) a fost de 12,4 litri, adică cca. 4,7 l/100km !

            P.S Pe tot drumul, atât la dus cât şi la întors, nu am văzut niciun Logan sau Sandero nou !

            Comment


            • Salut Ampt , tot e ruginica masina ta . Ai avut curiozitatea sa scoti baghetele acelea de la geamuri ? Cele din exterior ? Sau chederele de la geamuri ?
              Eu da si iti zic ca m-am crucit ) , si a mea e 2009.

              Comment


              • Consum de iarnă pe exact 543,8 kilometri efectuaţi, 25,5 litri consumaţi, rezultă o valoare de doar 4,69 litri/100km !

                Din cei 543,8 kilometri cca. 15% au fost efectuaţi în regim Urban, iar cca. 85%în regim Extraurban !

                Este incredibil cât de puţin poate să consume motorul acesta, cred că la clasa lui este unul dintre cele mai economice din piaţă !

                Dacă nu ar fi problemele cu rugina ... !

                Comment


                • Un alt consum din perioada aceasta (Marţi 12.02.2013 - Joi 14.02.2013) pe o distanţă parcursă între două alimentări de exact 525,2 kilometri.

                  Litri consumaţi : 25,1 litri, cu menţiunea că din cei 525,5 kilometri efectuaţi, 450 kilometri s-au parcurs în regim extraurban, iar diferenţa de 75 de kilometri în regim urban, rezultă un consum de 4,78 litri/100km !

                  Cei 450 de kilometri au fost efectuaţi pe traseul Bucureşti-Lehliu Gară şi retur (am circulat pe DN3), cca.130 de kilometri, respectiv Bucureşti-Piteşti-Com.Domneşti (jud.Argeş) şi retur, cca.320 de kilometri.

                  Pe traseul Bucureşti-Piteşti şi retur am circulat pe A1 !
                  Last edited by Ampt; 14 February 2013, 17:41.

                  Comment


                  • Pentru că din punct de vedere calendaristic am intrat în primăvară şi afară este aşa de frumos, am zis să mai scriu şi eu cîteva rânduri pe acest jurnal.

                    Săptămâna trecută am dat o fugă până la Cluj-Napoca, unde am avut ceva treabă. Am plecat Miercuri, când vremea nu era tocmai aşa de prietenoasă, iar între Piteşti şi Sibiu chiar a nins uşor şi m-am întors pe vreme bună Vineri după-amiază.

                    Maşina s-a comportat în nota ei obişnuită, consumul pe aproximativ 950 de kilometri, din care vreo 40 de kilometri i-am făcut Joi prin Cluj, a fost de 4,4 litri/100km.

                    Pe Dealul Neagru şi pe alte porţiuni de rampă nu am menajat maşina absolut deloc, regimul de mers fiind frecvent la 3.000 rpm !

                    De altfel cu tot cuplul ei de Diesel, pe aceste porţiuni de drum se simte clar că motorul tot 75 de Cai Putere are ! Din acest motiv motorul trebuie turat, iar pentru depăşiri tot treapta a III-a rămâne cea mai sigură, unde i-am dat de vreo două-trei ori chiar şi 3.500 rpm !

                    Mulţumit de consum, mulţumit de maşină, totul până o spăl şi îi observ porţiunile atacate de rugină !
                    Din acest motiv mi-am propus ca peste aproximativ o lună să o duc la un tratament de înfrumuseţare, care sper să aibă efect măcar un an !

                    Ce va mai fi după aceea, vom vedea !

                    Comment


                    • Consum pe 6.000 de kilometri parcurşi în perioada 13.11.2012 - 04.03.2013, practic am prins din punct de vedere calendaristic toate cele trei luni de iarnă, 3.500 de kilometri efectuaţi în regim Extraurban, 2.500 de kilometri în regim Urban, 312 litri consumaţi, rezultă un consum de 5,2 litri/100km !
                      Attached Files

                      Comment


                      • Motorul Diesel se pare că este rentabil economic doar în anumite condiţii destul de clare, iar cea mai importantă dintre ele ar fi regimul de exploatare la o temperatură şi turaţie relativ constante.

                        Ideal s-ar traduce aşa : îl porneşti dimineaţa şi îl mai opreşti seara. Cea mai bună dovadă în acest sens sunt autocarele cu peste 1 milion de km la bord fără nicio intervenţie la motor.

                        În orice alte condiţii uzura motorului diesel este mult mai accelerată în comparaţie cu cea a motorului pe benzină. Degeaba consumă mai puţin decât un motor pe benzină, dacă eu folosesc maşina pe distanţe scurte şi motorul nu ajunge să lucreze la temperatura optimă decât pentru scurt timp.

                        Riscul este şi mai mare la motoarele Diesel echipate cu filtru de particule, unde regenerarea nu prea are unde să se facă şi la mai multe încercări nereuşite există riscul înfundării acestuia cu efectele de rigoare asupra motorului.

                        De asemenea pe trasee scurte de sub 8 kilometri vara şi sub 16 kilometri iarna, vor fi afectate în timp şi turbina sau injectoarele şi pompa de injecţie.

                        Acestea ar fi detaliile pe care mi-ar plăcea să le regăsesc în recomandările producătorilor referitor la cum să exploatăm cât mai corect motorul Diesel !

                        Comment


                        • Ai patit ceva anume?

                          Comment


                          • Absolut nimic, încercam doar să postez câteva consideraţii despre motorul Diesel pe care nu prea le găseşti în recomandările producătorilor, indiferent că vorbim de Mercedes sau de Dacia !

                            Şi după aceea sunt mulţi care dau vina pe motoarele Diesel că sunt pretenţioase şi prea sensibile ... !

                            Comment


                            • Pai zicea ceva de filtrul de particule.

                              Comment


                              • Un articol interesant despre uleiul de motor, intervalul de schimb al uleiului la motoarele Diesel echipate cu filtru de particule şi influenţele uleiului asupra turbinei !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google