Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    de acord cu tine spike, problema este ca si autoritatile le cinta in struna importatoriilor de cauciucuri si tin posesorii de autoturisme in sah, normal de la masini cu greutate mai mare de 3,5 t trebuie aplicata chiestia cu schimbatul cauciucurilor functie de anotimp.

    Comment


    • #77
      spike nu te enerva ca faci riduri
      anul trecut dupa revelion ma intorcem de la BV...at cand a fost ninsoarea si m-a oprit politia ca sa vada dc am masina ekipata de iarna.
      Aveam de toate in afara de cauciucuri si mi-a zis ca sunt inconstient ca merg iarna cu cauciucuri de vara...d-aia am intrebat

      Comment


      • #78
        la autoturisme nu e obligatorie echiparea cu cauciucuri de iarna, ci e recomandata.
        @spike:e diferenta sesizabila intre un cauciuc de iarna si unul de vara. sunt altfel facute, cu alte materiale, au alt comportament, chiar sunt mai bune pe zapada/ghiata decat cele de vara.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #79
          @csebalyn. Nu te contrazic, dar (intotdeauna exista un dar) nu cred ca se merge pe soselele patriei ca pe un circuit de F1, sa fim seriosi! Cum da un pic de zapada toata lumea merge cu 40Km/h, asa ca eu vad povestea asta ca o gaselnita de marketing, ca doar trebuie sa scoatem banii din buzunar. Ma rog.. eu unul n-o sa dau bani pe cauciucuri de vara, iarna, primavara, toamna, interior, exterior sau cum le-o mai inventa decat daca se impune prin lege, pana atunci... ura si la gara, raman cu ce am si bag banii in carburant.

          Comment


          • #80
            spike, nu e vorba de viteza, pur si simplu ai aderenta mai buna. nu cred ca-i convine cuiva sa-si buseasca masina pt ca n-a putut opri de la 30km/h cu 20cm inainte de obstacol. vb mai ales de cei care n-au casco, nu cred ca le-ar conveni sa dea bani pe bara, masca, faruri, sau sa li se ia carnetul pt ca l-au lovit pe unul, desi daca ar fi fost atenti sau ar fi dat 600ron pe cauciucuri de iarna ar fi putut opri la vreme...cum am mai zis, pleci mai usor de pe loc si franezi mai bine pe zapada/ghiata cu cauciucuri de iarna. asta nu inseamna sa mergi ca tembelu' si sa te bazezi pe gume ca te vor scoate din rahat; pt cine crede asta...va veni vremea cand si gumele si abs-ul si esp-ul si toate alea vor zice: " fuck off, noi mergem la o bere. descurca-te ! " si-atunci nu-i a buna. mai raman de evaluat riscurile si cheltuielile, iar decizia de a da sau nu banii apartine fiecaruia in functie de ce rezultat ii da la evaluarea de mai sus. repet, din punct de vedere tehnic, insa, gumele de iarna sunt superioare celor de vara in conditii de drum alunecos. pe incercate, o sa vezi ca sunt mai bune. si se poate intampla sa-si merite banii. e aprox aceeasi chestie ca si aia cu/fara abs...e un ajutor binevenit, desi nu intotdeauna necesar. daca vrei detalii de tehnologia anvelopelor, scrie-mi pe pm...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #81
              in romania nu-i obligatoriu sa fie echipat autoturismul cu anvelope de iarna, dar in ue, din cate stiu, este obligatoriu. pana la urma se reduce treaba la intrebarea "merita ?" . de comparat castigurile pe partea de siguranta cu banii si atentia sporita necesara deplasarilor pe zapada cu cauciucuri cu o aderenta net inferioara celor de sezon. fiecare cat de bun se stie/crede cu masina...sau cat de comod e fiecare...personal, o sa-mi pun gume de iarna pe masina. stiu eu de ce
              @streulea: 1: pe polei sa mergi tu cu lanturi si eu cu gume de iarna, sa vedem cine se misca mai bine si mai in siguranta . 2: ala care-l contrazicea pe diavolutzu nu-i musai prost, se poate sa fie dezinformat (asta ca le stie pe toate, dar probabil unele chestii le stie gresit); si 3: nu te mai lua de colegii mei de lucru, ca nu toti sunt asa
              Last edited by Seba; 15 November 2007, 16:35.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #82
                dar ce faci cand e o iarna mai calda?In ultimii ani cam asa a fost!In al doilea rand, am avut cauciucuri de iarna pe berlina, cu profile accentuate si cum nu prea am prins zapada, mi-a cam parut rau de bani .Nu mai zic ca pe "uscat' scoteau un zgomot, parca mergeam pe zgura!Nu prea merita investitia...

                Comment


                • #83
                  mihai, daca temperatura scade sub 5-7 grade, se recomanda folosirea pneurilor de iarna, deci nu-i musai. intr-adevar, daca mergi pe uscat cu ele si la temp mai mare de 10-15 grade, le uzezi prematur, n-ai mare folos de ele. doar ca au aderenta mai buna, din cauza materialului mai moale, de aici si uzura mai rapida. insa daca stii ca mergi prin zone cu zapada, polei, ghiata, sau locuiesti in zone de genul brasov, resita, cluj, sibiu (ma rog, zone de munte, sau moldova, unde cam da zapada si inghetul) eu le-as recomanda. iar din martie, sau de cand da un pic caldura, hop-tzop inapoi pe alea de vara . daca iesi din tara cu masina, cred ca sunt obligatorii anvelopele de iarna.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #84
                    eu am mers un an de zile cu aceleasi pneuri de iarna si deabea acum mi s-au uzat le schimb saptamana viitoare,pun tot barum sunt foarte multumit de ele.As recomanda la toti sa nu mai folositi pneurile cu care ies loganurile din fabrica sunt jalnice le-am schimbat in prima saptamana cand mi-am luat masina sunt jalnice daca ploua necxam aderenta

                    Comment


                    • #85
                      Yna, daca tu vii cu argumente clare ca din punct de vedere tehnic barum-ul e mai bun decat continentalul (care dupa tine e jalnic), eu acu' ma duc sa le dau jos de pe masina dar cum stiu unde si cum sunt facute ambele tipuri de cauciucuri in discutie, permite-mi sa nu fiu de acord cu afirmatia ta si sa nu-mi dau foc la gume. nu ma bag la kormorane, montana, matador; dar pariez ca michelinul sau conti de pe unele logane e la orice ora peste barumul de-l lauzi tu.apropo, daca nu mergeai si vara cu pneurile de iarna, te tineau si mai mult
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #86
                        dap scuze ma refeream la cele romanesti am uitat sa specific alea matador sau cum se numesc de alea ziceam eu scuze inca odataeu am loganul din 2005 si erau romanesti in orice caz pe propia experienta spun cu alea la 60-70 zici ca eram cu barca

                        Comment


                        • #87
                          ok, poate e doar dezinformat.
                          man, te contrazic oricum, pe polei nu ai aderenta cu nimic, de 15 ani incoace am cauciuce de iarna pe masina. in fiecare iarna fara exceptie. am 2 masini si 8 roti de iarna :d
                          eu am ceva mai meserias ca si lanturile, odata in sibiu inainte de o panta erau vreo 30 masini, tiruri, microbuze, autobuze. faceau toti tetris pacolo.
                          am trecut printre ei fara probleme si toti se uitau ca prostii...
                          Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                          Comment


                          • #88
                            streulea, ai mers cumva pe jos printre masini ? redevenind seriosi, ce ai mai bun decat gumele de iarna si lanturile ?
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #89
                              o avea bolduri in gume)

                              Comment


                              • #90
                                nici pe jos nu puteai merge asa polei era pe jos. si nu am nici bolduri. am aceste "gheare", asa le zic eu.
                                sint luate cu aproximativ 10 ani in urma din germania si n-am auzit sa mai fi folosit cineva asa ceva. detalii despre ele am gasit aici. christiania spigerverk este firma producatoare si se gaseste in norvegia :p. nu au un model scris pe ele, doar patent number si sint vreo 3.
                                viteza maxima de rulare cu ele este de maxim 30km/h. pina la aceasta vitezate scutura destul de tare doar ca ele sint facute sa te scoata din rahat, zapada sau noroi. le-am testat doar pe zapada :d. peste 30km/h forta centrifuga le fac sa zboare de pe roata deoarece prinderea este pe baza de arc. am derapat si am intrat cu ambele roti de pe dreapta in sant adinc de aproximativ juma de metru. noroc ca santul era foarte lat si n-am atins pe jos. cu aceste "gheare" am iesit ca si cum era uscat pe jos, sau aproape uscat pe jos :p. le am la mine miine la ora 9 la mall, in caz ca vreti sa vedeti. na, am pus 2 poze si un film cu montajul. sorry de calitate, am filmat pe night vision.
                                Attached Files
                                Last edited by crististreulea; 16 November 2007, 20:16.
                                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google