Anvelope - Profil V Sau ASIMETRIC ? Help!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    @ marx: stai linistit, ca si tu esti unul dintre cei care nu stiu ce inseamna marcajul unei anvelope de exemplu, 185/65R15 inseamna ca inaltimea umarului anvelopei e 65% din latimea caii de rulare, nu inaltimea absoluta.
    @vader_tm si @dani_av: in afara de faptul ca sunt gume de vara, de ploaie, nu cred ca-ti va zice altcineva altceva... privit asa "din avion", nu-mi inspira o aderenta de sa te dea pe spate, pt simplul fapt ca au mult "aer" in profil. performanta pe uscat cred ca o sa fie de 3.5-4 puncte, pe o scara de maxim 5. pe ud, un 4-4.5. asta normal, depinde si de material, eu am notat doar profilul.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #47
      raman totusi la parerea ca cele asimetrice sunt cel mai bun compromis pt vara uscat/ploaie.

      Originally posted by marx View Post
      vad ca sunt persoane pe aici care nu stiu ce inseamna dimensiunile alea de pe gume. 185 - este latimea benzii de rulare (latimea cauciucului) 65 - este inaltimea gumei, a talonului (distanta de la banda de rulare la diametrul interior, sau diferenta dintre diametrul exterior si cel interior) iar 15 - este diametrul jantei (sau diametrul inetrior a lgumei)
      dupa ce ti-ai dat seama ca sunt persoane care nu stiu ce inseamna "dimensiunile alea de pe gume"?

      este un site destul de clar referitor la anvelope aici:
      Last edited by VaderTM; 18 January 2010, 17:15. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #48
        M-am decis pana la urma la Dunlop Sport SP 01 sunt cele mai ieftine - probabil pentru ca modelul acesta a fost scos din fabricatie de ceva timp.

        Comment


        • #49
          am vazut ca s-a vorbit pe aici de bfgoodrich profiler2. sunt super ok anvelopele, au aderenta foarte buna ( si chiar le-am incercat ). Din pacate cele fabricate in Romania nu sunt la fel de bune ca cele fabricate in strainatate. Poate am dat eu de un lot slab... habar n-am, dar nu recomand.

          la frana se comporta exceptional... numai ca daca ai talpa mult prea grea faci un nor de fum in jurul tau .

          p.s. daca va asteptati sa va tina 100.000 de km aceasta anvelopa, uitati de ele. eu le-am luat vara trecuta si ma mai tin inca o vara maxim dupa cum aproximez ( ~30.000 de km in total ). aderenta are un pret
          Last edited by blak; 28 February 2010, 11:24.

          Comment


          • #50
            corect dar daca am inteles eu bine 185/65/R15 nu sunt disponibile.

            Comment


            • #51
              te referi la dunlop sp sport 01 sau la profiler 2?

              Comment


              • #52
                As alege ptr. vara anvelope cu profil V ,pe ploaie, au un comportament mai bun impotriva acvaplanarii .Eventulal cu un profil mai ingust.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by blak View Post
                  te referi la dunlop sp sport 01 sau la profiler 2?
                  ma refeream la bfgoodrich profiler2, nu am gasit dimensiunile pt logan.

                  cat despre montatul altor dimensiuni decat cele din talon, nu sunt interesat sa fac cotizatii la purtatorii de cascheta.

                  Originally posted by vily pisica View Post
                  As alege ptr. vara anvelope cu profil V ,pe ploaie, au un comportament mai bun impotriva acvaplanarii .Eventulal cu un profil mai ingust.
                  in general pt iarna sunt recomandate gume mai inguste+inalte iar pt vara gume mai late+mai_putin_inalte, sau gresesc eu?
                  Last edited by VaderTM; 8 March 2010, 09:55. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #54
                    Alege cu ochii inchisi Dunlop SP01,nu te mai uita dupa tot felu de noname-uri sau de firma,dar facute in China.
                    Dunlop Sp01 are profilul special "desenat" ptr ploaie ( apa ),are aderenta maxima in astfel de conditii de drum si se comporta f bine si pe uscat...sunt foarte silentioase.
                    Si nu in ultimul rand : MADE IN GERMANY.

                    Comment


                    • #55
                      barum are cineva? cum se comporta?

                      Comment


                      • #56
                        Am eu Barum Brillantis, stock... Sunt parca o idee mai bune decat Kormoranele, dar daca bagi piciorul in pedala de frana te duci sanie chiar si cand este uscat pe jos. Pe zapada doar te descurci cu ele, nu exceleaza deloc, pe ploaie merg mai incet, nu ma pricep la aprecieri. Concluzia, Barum-urile stock sunt de kko dar nu am bani si nici nu vreau sa le schimb, nu sunt genul "sport" la volan...

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by marx View Post
                          vad ca sunt persoane pe aici care nu stiu ce inseamna dimensiunile alea de pe gume. 185 - este latimea benzii de rulare (latimea cauciucului) 65 - este inaltimea gumei, a talonului (distanta de la banda de rulare la diametrul interior, sau diferenta dintre diametrul exterior si cel interior) iar 15 - este diametrul jantei (sau diametrul inetrior a lgumei)
                          65 nu inseamna inaltimea gumei ci raportul acesteia fata de latimea anvelopei (65% din 185 mm acest caz, adica 120.25 mm). Poti verifica daca nu ma crezi.
                          Ratacit in spatiu...

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by vasile78 View Post
                            Am eu Barum Brillantis, stock... Sunt parca o idee mai bune decat Kormoranele, dar daca bagi piciorul in pedala de frana te duci sanie chiar si cand este uscat pe jos. Pe zapada doar te descurci cu ele, nu exceleaza deloc, pe ploaie merg mai incet, nu ma pricep la aprecieri. Concluzia, Barum-urile stock sunt de kko dar nu am bani si nici nu vreau sa le schimb, nu sunt genul "sport" la volan...
                            Daca va e de folos, cititi, daca nu, ignorati.

                            Barum Brillantis e ok, fiind o anvelopa low cost. In nici un caz de cacao, sunt rezistente, iar ca masina se duce sanie e din cauza lipse ABS. Pune si Goodyear si daca blochezi rotile, tot sanie o sa te duci. Pe zapada nu ai cum sa te descurci cu ele, fiind anvelope de vara, la frig se intaresc opinca, profilul s eumple cu zapada si nu se curata singur. Deci, fiecare lucru cu destinatia lui. Barum=pret ok, merg binisor si sunt rezistente. Pt. cei ce vor performanta sport, cred ca e gresit aleasa masina, nu anvelopa. Un Goodyear Eagle F1 insemana bani risipiti daca o montam pe un logan, dar asta nu inseamna ca e interzis. Eu unul merg pe Goodyear Excellance. Dar am avut Barum de care am fost multumit, cel putin 2 cauciucuri au fost pe spate cam 65.000 de km. Dar iarna am mers numai cu anvelope de iarna.

                            Comment


                            • #59
                              Da Cris, sunt maxim spus ok, nu am spus ca sunt proaste... Pentru ce folosesc eu masina nu merita mai mult de Barum! Daca o sa-mi pun eleron pe Logan o sa ma gandesc si la alte gume .

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by cris_iasi View Post
                                Daca va e de folos, cititi, daca nu, ignorati.

                                Barum Brillantis e ok, fiind o anvelopa low cost. In nici un caz de cacao, sunt rezistente, iar ca masina se duce sanie e din cauza lipse ABS. ... . Barum=pret ok, merg binisor si sunt rezistente. Pt. cei ce vor performanta sport, cred ca e gresit aleasa masina, nu anvelopa.
                                Barum sunt avelope low-cost, ai dreptate, dar comportamentul precar la franare nu se datoreaza lipsei de ABS a masinii, in nici un caz. Logan-ul PH2 al tatalui meu a venit cu Barum si am fost foarte nemultumit de cum se comporta in caz de franare de urgenta desi are ABS. Sa simti cu intra ABSul vara pe uscat la franare brusca la 60km/h si sa auzi cum gumele scartaie nu e deloc placut. Asta in conditiile in care Conti-urile EcoContact 2 pe care le aveam pe Prestige-ul meu nu au facut niciodata asa in conditii asemanatoare.
                                Remarca ta cu privire la "performanta sport" poate induce multi oameni in eroare. Aici nu e vorba de sportivitate ci de siguranta rutiera. Daca o guma se comporta precar la limita, asa cum o fac Kormoranele sau Barumurile, nu vad de ce soferul este cel care trebuie sa mearga mai incet ca sa compenseze neajunsurile gumelor. Orice guma ar trebui sa fie sigura inainte sa fie durabila...
                                Ii felicit pe cei care nu au gasit limitele gumelor standard ale Logan-ului, sunt soferi buni care conduc corect si nu forteaza masina, dar trebuie sa realizati ca din diferite motive, unele care tin de sofer altele care nu, gumele ar putea fi solicitate la maxim, moment in care conteaza cu adevarat calitatea lor.

                                Revenind la topicul de fata, cred ca mai mult decat profilul anvelopelor conteaza calitatea lor. Din pacate, review-urile facute profesionist sunt foarte rare, de obicei pot fi gasite prin revistele de profil dar au dezavantajul ca sunt costisitoare (testele) si de aceea sunt efectuate o data la cateva luni. Site-urile de tip tyretest.com trebuie folosite cu mare atentie. Nu va recomand sa cumparati cauciucuri doar dupa rating-ul de acolo, incercati sa cititi si cuvintele spuse de useri si sa folositi si alte site-uri. Riscati sa descoperiti ca o guma all-season e mai buna decat una de vara in toate conditiile cum am vazut mai sus, cand treaba nu sta deloc asa. Fiecare om are anumite asteptari de la o guma si da notele in functie de cum aceste asteptari au fost sau nu indeplinite. Un exemplu ar fi faptul ca Nangkang NS2 au pe acest site un rating mai mare decat Toyo T1R din simplul motiv ca sunt foarte ieftine, oamenii nu au asteptari mari de la gume si sunt multumiti raportat la pret. O cautare mai atenta pe net arata faptul ca NS2 sunt moi, se uzeaza repede si au aderenta precara in conditii de ploaie... Pe de alta parte Toyo T1R au o reputatie si o imagine de gume "bune si ieftine" asa ca oamenii au tendinta de a fi mai critici cu neajunsurile.
                                Recomand studiu aprofundat cand vine vorba de cauciucuri pentru ca nu exista o teorema magica de genul "v-uri > asimetrice".
                                Celor interesati de dimensiunile echivalente ale anvelopelor pt Logan le recomand acest calculator:

                                In stanga intoduceti dimensiunile standard:
                                Cauciuc: 185/65 R15
                                Janta: 15x6j ET50
                                In dreapta introduceti marimea dorita:
                                Ex:
                                195/60 R15
                                etc...

                                Spor!
                                sigpic
                                ^Logan turbat (WIP)^

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google