Anvelope De Iarna Din 1 Noiembrie Pana In ... ???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ca sa fiti siguri ca nu aveti probleme faceti ca mine!!! Am pus cauciucuri de iarna pe masina la 1 noiembrie 2010 si...sunt tot acolo!!!
    Ce sa-i faci??? Bugetul ..bata-l vina!!! Vara nu te intreaba nimeni ce "papuci" are masina!!!

    Comment


    • #17
      Pai cum adica bugetul? Ca iesi mult mai prost prin metoda descrisa de tine. Eu daca as tine un set de cauciucuri de iarna noi noute si vara, cred ca in 2 ani le-as arunca la gunoi. Le uzezi foarte rau vara pe cele de iarna.
      Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

      Comment


      • #18
        bossake, ce a scris Daniel nu e o metoda e o nevoie :-) Daca nu ai cu ce sa cumperi asta se intampla. Iar daca cele de iarna sunt bune nu se uzeaza foarte rau, mai ales daca mergi mai cugetat...

        @vasile78, eu nu stiu cine a debitat rationamentul ala dar n-are logica; daca tu circuli prin zapada topita inseama ca pe tronsonul respectiv exista zapada prin urmare trebuie sa ai cauciucuri M+S (daca mergi in iulie pe la 4000-5000m altitudine si exista zapada e normal sa trebuiasca sa ai cauciucuri de iarna).

        Nu inteleg de ce atatea discutii cand legea este foarte clara, va e greu sa cautati putin. Pun eu mai jos articolul cu pricina:

        """
        28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, [...]".
        """

        Deci zapada, gheata sau polei (fara noroi si alte cele) => cauciucuri de iarna.

        S.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #19
          taicamiu la papuc a mers cu cauciucuri de iarna 3 ani in continu aprox 60-70.00 km si mai mergeau si le avea pe fata

          asa ca nu se strica cine stie ce daca mergi cu ele vara bine nu e recomandat dar nah.....
          sigpicMy black ride....http://www.loganclub.ro/forum/my_83_...5.html?t=42435

          Comment


          • #20
            Originally posted by bossake View Post
            Pai cum adica bugetul? Ca iesi mult mai prost prin metoda descrisa de tine. Eu daca as tine un set de cauciucuri de iarna noi noute si vara, cred ca in 2 ani le-as arunca la gunoi. Le uzezi foarte rau vara pe cele de iarna.
            Ai dreptate!!! Dar dupa cum ti-a explicat si Silviu in diverse imprejurari faci ce poti si nu neaparat ceea ce trebuie. In principiu si in conditii decente de trai ar trebui pentru anotimpul cald un set de cauciucuri iar pentru iarna alt set dar....!!!! Oricum eu luasem in toamna lui 2010 setul de cauciucuri de iarna SH Fulda Cristal la 100 de lei si aratau impecabil. Am tras de ele destul de acei bani!!

            Comment


            • #21
              @vyalli nu stiu cum il tin pe taicatau atatia km eu am pe logan Barum Brilantis 2 si cam 21 000 km cu ele in 2 ierni insa nu cred sa treaca de 30-35 000 km atentie anvelopele au fost cumparate noi de la reprezentanta dacia

              Comment


              • #22
                Originally posted by bossake View Post
                Pai cum adica bugetul? Ca iesi mult mai prost prin metoda descrisa de tine. Eu daca as tine un set de cauciucuri de iarna noi noute si vara, cred ca in 2 ani le-as arunca la gunoi. Le uzezi foarte rau vara pe cele de iarna.
                Eu de doi ani circul cu cauciucuri de iarna [debica frigo2 pe fata si continental spate]si nu s-au uzat,e drept ca ,consumul e mai mare ,zgomot etc dar ce sa fac asa cum spunea si tizul meu Daniel 67 bugetul e de vina ,tot sper sa cumpar de vara second hand daca vin vremuri mai bune dar ma indoiesc....

                Comment


                • #23
                  Originally posted by vasile78 View Post
                  @search_me71, un membru foarte activ pe forumul asta (sigur o sa intre si el in discutia asta) a spus la un moment dat ca trebuie sa ai cauciucuri de iarna chiar si atunci cand asfaltul este ud din cauza zapezii topite. Deci daca se topeste zapada de la munte, se evapora si ploua la ses, esti obligat sa porti cauciucuri de iarna chiar si in iulie!
                  Mda, foarte activ ... am sesizat intepatura (de arici).
                  (sigur o sa intre si el in discutia asta) ... ai avut o premonitie cu afirmatia asta.
                  Cat despre: ''a spus la un moment dat ca trebuie sa ai cauciucuri de iarna chiar si atunci cand asfaltul este ud din cauza zapezii topite.'' ... eu n-am spus (tastat) asa ceva, poate ti-am spus tie personal, dar nu cred ca am fost prin Galati vreodata.

                  Cat despre cauciucurile de iarna, legea specifica data cand acestea se pun pe autoturisme (01 noiembrie) ... cand trebuie sa le dai jos, cred ca ramane la aprecierea fiecaruia, in functie de conditiile meteo din zona si de drumurile pe care le are de facut. Deja am observat pe la vulcanizari ca soferii au cam inceput ''descaltarea auto de bocanci''.
                  In cazul unui al III-lea razboi mondial, femeile ar primi puşti... iar bărbaţii puştoaice !
                  http://searchme71.blogspot.com/

                  Comment


                  • #24
                    de unde cititi voi legile astea ca eu nu inteleg? In lege nu scrie o data exacta de cand sa ai anvelope de iarna si o data exacta cand sa le dai jos. In lege spune exact asa : "Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă..." . Confuzia tuturor cunoscatorilor vine de la faptul ca legea a intrat in vigoare la 1 Noiembrie. Daca legea a intrat la 1 noiembrie inseamna ca de atunci politistii pot amenda persoanele care merg cu cauciucuri de vara pe zapada nu ca de atunci toti suntem obligati sa avem cauciucuri de iarna.

                    Iti dau un exemplu, in cazul in care te duci pe transfagarasan in iunie si cand ajungi la balea lac este fric si incepe sa ninga, sigur nu esti cu anvelope de iarna, un sapcalios te poate opri si amenda.

                    Comment


                    • #25
                      Art. IV
                      Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I şi ale art. II pct. 4 şi 5, care vor intra în vigoare la data de 1 noiembrie 2011.

                      Art. I
                      Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
                      1. La articolul 6, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 61, cu următorul cuprins:
                      „61. anvelope de iarnă – anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.“
                      2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
                      „28.conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;“.
                      3. La articolul 112 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:
                      „h1)autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, cu anvelope de iarnă, iar autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori nu au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;“.
                      4. La articolul 112, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
                      „(2)ÃŽn situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h1), k), o), p), r) şi s), la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) şi x), o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.“
                      Legea cauciucurilor/anvelopelor de iarna OG 5 2011 actualizată prin:
                      Legea 161/2011 – privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier din 11 iulie 2011, Monitorul Oficial 503/2011

                      Art. II
                      Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
                      4. La articolul 58, după litera am) se introduc două noi litere, literele an) şi ao), cu următorul cuprins:
                      „an) efectuarea transportului de mărfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca autovehiculele să fie dotate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;
                      „ao)circulaţia autovehiculelor cu lanţuri montate pe roţi, pe porţiunile de drum care nu sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.“
                      5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
                      „b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevăzute la art. 58 lit. ak), al), an) şi ao);“.
                      51. La articolul 59 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:
                      „c1) de la 5.000 lei la 8.000 lei, faptele care au avut ca urmare consecinţa prevăzută la art. 622;”
                      Last edited by search_me71; 17 March 2012, 16:51.
                      In cazul unui al III-lea razboi mondial, femeile ar primi puşti... iar bărbaţii puştoaice !
                      http://searchme71.blogspot.com/

                      Comment


                      • #26
                        si ce inseamna ca intra in vigoare? ca esti oblogat sa ai de la 1 noimebrie cauciucuri de iarna?

                        Daca tu asta crezi te inseli amarnic. Anvelope de iarna trebuie sa ai doar cand pe sosea e zapada, polei ... indiferent de luna din an, ziua din saptamana si ora din zi. In germania legea este asa cum spui tu dar la noi la romanica nu este asa. Nu prea intelegi limba romana daca spui ca de pe 1 noiembrie trebuie sa ai anevelope de iarna.

                        Comment


                        • #27
                          Cate citate vad pe aici!Voi credeti ca,cap de creta a studiat in profunzime treaba asta cu anvelopele de iarna?Deja chestia asta a devenit paranoia,daca si-n martie se mai discuta asa ceva.
                          Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                          Comment


                          • #28
                            Ce prevede de fapt Legea privind cauciucurile de iarna ?!
                            De cand sunt obligatorii anvelopele pentru sezonul rece ?!


                            (...) Haideti sa lamurim ce prevede exact actul normativ care impune ca autoturismele sa fie echipate cu cauciucuri corespunzatoare in sezonul rece. Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011. Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.
                            Comisarul sef de politie, Lucian Dinita, director al Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului Rutier al Politiei Romane, a explicat in august 2011 pentru AvocatNet.ro ca „reprezinta contraventie, conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, nefacandu-se referire (in textul actului normativ - n.red.) la o anumita perioada a anului”. Totusi, OG 5/2011 stabileste ca aceste prevederi intra in vigoare incepand cu 1 noiembrie 2011.
                            Atentie, insa! Data de 1 noiembrie nu reprezinta decat data intrarii in vigoare a prevederilor, ceea ce NU inseamna ca, anul viitor si in cei care vor urma (atata timp cat actul normativ va ramane in vigoare), prevederile se vor aplica tot incepand cu aceasta data.

                            Sursa: http://www.avocatnet.ro/content/arti...onul-rece.html
                            Last edited by search_me71; 17 March 2012, 17:24.
                            In cazul unui al III-lea razboi mondial, femeile ar primi puşti... iar bărbaţii puştoaice !
                            http://searchme71.blogspot.com/

                            Comment


                            • #29
                              Pana romanul n-o sa inteleaga faptul ca anvelopele de iarna il ajuta sa depaseasca momentele dificile pe care le pot intalni in situatiile cand carosabilul este acoperit cu zapada si ce mai da domnul, acesta va cauta ,cu ardoarea-i specifica, chichite in lege, minutul, secunda cand nu mai actioneaza aceasta lege.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Nytro View Post
                                @vyalli nu stiu cum il tin pe taicatau atatia km eu am pe logan Barum Brilantis 2 si cam 21 000 km cu ele in 2 ierni insa nu cred sa treaca de 30-35 000 km atentie anvelopele au fost cumparate noi de la reprezentanta dacia
                                Conteaza foarte mult stilul de condus (demaraje si franari utilizate frecvent) si numarul de km parcursi cu anvelopele de iarna - nu km parcursi in total pe an (fiindca multi utilizeaza masina mai putin iarna, cand sunt montate anvelopele de iarna - fata de vara cand se merge si in concediu, etc)

                                De asemenea conteaza si anvelopele - fiindca unele au compozitia amestecului care rezista mai bine la uzura si altele se uzeaza mai rapid.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google