Anvelope De Iarna Din 1 Noiembrie Pana In ... ???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Alea sunt interpretarile facute in stilul tau; nu ma mir. Poti rula toata vara cu anvelope de iarna, daca tot nu scrie ca nu ai voie; nici politia n-o sa-ti spuna nimic in caz de, doamne fereste , accident.
    Originally posted by Nicosianu View Post
    ieri un coleg de s-a dus sanie cu rotile de iarna. Pe procesu verbal scrie ca nu a avut cauciucurile adaptate la conditiile meteo ...
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #62
      Oricum om greseste, chiar si militianul.
      Cu anvelopele de iarna scade aderenta cand e cald afara, dar nu in halul incat sa nu mai tina frana. Probabil acidentul s-ar fi produs chiar de avea anvelope de vara.
      Eu nu inteleg, cineva nu da prioritate/taie calea si vinovat e celalalt.

      Alea sunt interpretarile facute in stilul tau; nu ma mir.
      Mai cerceteaza sa afli ce inseamna stare tehnica necorespunzatoare a anvelopelor.

      Eu o sa imi iau NUMAI cauciucuri mixte, care sunt legale si garantate pe orice vreme! Nu-i asa, producatorilor?

      Ieri a fost Formula 1. Culmea, cu anvelopele SOFT, de compozitie mai moale, masinile aveau aderenta mai buna, inclusiv pe franare.

      La o anvelopa Goodyear Eagle F1 suprafata de contact e oarecum egala cu aia de la un Goodyear UG8, compozitia fiind mai moale la ultima. Acum, care o fi avand aderenta mai buna la temperaturi mari? Producatorul spune ca Eagle F1.
      Last edited by mr.K; 19 March 2012, 13:41. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #63
        Eu cred ca pur si simplu anvelopele erau uzate peste limita admisa, tineti cont ca un cauciuc de iarna se considera uzat la "adancimi" mai mari decat cele de vara.
        Si da atata timp cat nu interzice expres este permis (ca principiu).
        Cel mai lent 1,6 8v

        Comment


        • #64
          >>>

          Daca cititi bine legea ... spune ceva de genu .... nu esti amendat ca nu ai rotile adegvate la sezonu, decat daca nu ai roti de iarna cand mergi pe noroi polei sau zapada. Dar mai scrie ceva ... "Daca se produce un accident de circulatie si se constata ca masina nu are rotile corespunzatoare ... acela va plati daunele" Mentionez ca aceste cauciucuri ale colegului meu au fost cumparate noi din magazin in luna noiembrie si sunt ceva genu 205/60/15 daca nu ma insel ... si sunt pe un Golf Plus. In afara de asta la viteza normala de 60 la o frana brusca si cu cauciucuri de iarna (cazu in care iti sare un copil in fata sau alceva) teai dus sanie: Caz concret - Accident in noiembrie in Racadau Brasov cand o masina a lovit un batran si un copil pe trecerea de pietoni ... Viteza a fost un pic excesiva intradevar cca 70 kmh ... frana a fost de 15 m inaintea treceri si inca 10 dupa trecere (vorbim de urma de frana) ... masina avea cauciucuri de iarna si nu erau uzate
          Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.

          Comment


          • #65
            Originally posted by mr.K View Post
            Oricum om greseste, chiar si militianul.
            Cu anvelopele de iarna scade aderenta cand e cald afara, dar nu in halul incat sa nu mai tina frana. Probabil acidentul s-ar fi produs chiar de avea anvelope de vara.
            Eu nu inteleg, cineva nu da prioritate/taie calea si vinovat e celalalt.


            Mai cerceteaza sa afli ce inseamna stare tehnica necorespunzatoare a anvelopelor.

            Eu o sa imi iau NUMAI cauciucuri mixte, care sunt legale si garantate pe orice vreme! Nu-i asa, producatorilor?

            Ieri a fost Formula 1. Culmea, cu anvelopele SOFT, de compozitie mai moale, masinile aveau aderenta mai buna, inclusiv pe franare.

            La o anvelopa Goodyear Eagle F1 suprafata de contact e oarecum egala cu aia de la un Goodyear UG8, compozitia fiind mai moale la ultima. Acum, care o fi avand aderenta mai buna la temperaturi mari? Producatorul spune ca Eagle F1.

            Mai Mister Ca, ce nu intelegi? Daca e iulie da pe strada e zapada mergi cu alea de vara ca e iulie, ce e asa greu de inteles? In decembrie daca afara sunt 15-20 de grade le pui pe alea de iarna ca vine Craciunul...
            sigpic

            Comment


            • #66
              Daca e iulie da pe strada e zapada mergi cu alea de vara ca e iulie, ce e asa greu de inteles? In decembrie daca afara sunt 15-20 de grade le pui pe alea de iarna ca vine Craciunul...
              Cu decembrie si iulie m-am lamurit. Acum mai am o problema. De Paste ce sa pun? Un brand bun de anvelope de PRIMAVARA recomanda cineva? Daca e lapovita?

              Am pus poze cu GY, vara si iarna.
              Ideea ca anvelopa de iarna franeaza mai prost vara, decat una speciala de vara, vine din faptul ca suprafata de contact e mai mica. Aici, e sensibil egala, in cazul celor 2 modele.
              Compozitia celei de iarna e mai moale si dupa cum spun smecherii din F1, un cauciuc Supersoft sau Soft are aderenta mult mai buna decat Medium.
              Attached Files
              Last edited by mr.K; 19 March 2012, 15:20.

              Comment


              • #67
                Eu nu cred ca un cauciuc de iarna nu are aderenta vara. Eu cred ca are poate chiar mai multa decat cel de vara, bineinteles depinde de model/brand etc.
                @Nicosianu, ce masina a facut accident la Racadau Brasov? Ma refer ca firma de masina, model, an...
                Iar golful acela avea cauciucuri de dimensiune legala pana la urma sau nu? Tu stii ca e considerat vinovat ca avea roti neadecvate sau stii clar ca legal e scris ca e vinovat ca avea cauciucuri de iarna cand erau 16 grade? Ca roti neadecvate poate insemna mai multe, poate avea una prea dezumflata de exemplu.
                Eu stiu din teorie, un cauciuc moale are aderenta mai mare, nu? Ca nu se fac cauciucuri mai moi e altceva, pt ca nu stam sa le schimbam la 5000 de km ca s-au tocit sau ca s-au umplut de pene.
                Suprafata de contact nu mi se pare nici mai mica nici mai mare, intre cele de vara si cele de iarna, daca luam aleatoriu niste modele de cauciucuri.
                Last edited by ionescu liviu; 19 March 2012, 15:40.
                http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                Comment


                • #68
                  Am numarat 30 de masini parcate la mine. Gumele de pe masini au fost asa:
                  -1 de vara pe o Dacia 1310-probabil nici n-a avut de iarna
                  -3 all season
                  -26 de iarna, cele mai multe aproape noi

                  Ca e de cateva zile cald e una, dar o lapovita sau niste polei pot fi oricand in perioada asta.

                  In Brasov e asa cald? Noaptea nu ingheata apa din zapada topita peste zi? In Iasi, in judet, inca mai e zapada, in mediul rural.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Nicosianu View Post
                    Si uite si reversu medaliei .... ieri un coleg de munca a avut accident cu masina lui ... a franat ca unu ia taiat calea fara sa se asigure si a derapat, intrand in portierele respectivului ... vinovat a fost scos colegul meu deoarece avea roti de iarna (afara fiind ieri 16 grade) s-a dus sanie cu rotile de iarna. Pe procesu verbal scrie ca nu a avut cauciucurile adaptate la conditiile meteo ...

                    Deci luativa setu de cauciucuri in porbagaj si purtatile totimpu. Legi de toata jena
                    Sigur asta a scris agentul de circulatie in PV? Daca i-a taiat calea fara sa se asigure asta inseamna neacordare de prioritate (respectivul schimband directia de mers) deci colegul tau nu are cum sa fie sactionat. Cum a masurat agentul constatator temperatura la sol? ... sunt multe chestii care cam rasufla in ceea ce spui tu. Sunt curios ce a invocat in PV...
                    Iar ca s-a dus ca sania ... povesti de adormit copii...

                    Anvelopele de iarna de la 20/24 grade in sus incep sa functioneze prost...si prin prost inseamna diferente de aderenta considerabile intre gumele de vara si iarna.

                    S.

                    P.S.: un video interesant:
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • #70
                      >>>

                      Revin cu precizari

                      @yrman ... exact invers ... daca ne luam dupa lege ... daca in decembrie sunt 16 grade si nu e zapada poti circula cu roti de vara si nu au voie sa te amendeze. Daca in august circuli pe zapada pe undeva (zic si eu extrapoland un pic) primesti amenda ca nu ai roti de iarna.

                      2. Masina cu accidentul din racadau era o masina opel corsa negru an 2005. echipata cu rori de iarna.

                      3. Asa scrie pe procesu verbal: "Pneuri deadaptate conditiilor sezoniere"

                      4. Masina colegului meu este un Golf Plus care vine cu astfel de roti deci sunt legale iar cauciucurile erau noi.

                      5. Aderenta unei roti de iarna este sub 60 % fata de una de vara. Cauciucul este de alta compozitie. Cu cat sriatiile in cauciuc sunt mai adanci cu atat aderenta pe uscat scade. Suprafata de contact a unei roti de iarna este cu 30 % mai mica decat a unei roti de vara.

                      Tinand cont ca la baza sunt Fizician-Chimist ... va pot spune ca un cauciuc de vara la -5 grade devine "plastic" aderenta la suprafata fiind mica. Un cauciuc de iarna la temperaturi de 10 grade si peste se comporta la fel. Este ca si cum te-ai da cu o sanie de plastic pe zapada.

                      Conform legi esti obligat sa iti pui cauciucuri in functie de drumul pe care mergi ... indiferent de perioada anului. Eu aleg sa merg cu intermediare. E compromisu ideal.
                      Last edited by Nicosianu; 19 March 2012, 16:56.
                      Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.

                      Comment


                      • #71
                        Asta inseamna sa mergi cu 2 seturi de anvelope dupa tine. Cand dai de zapada, pui M+S, cand iesi de pe zapada, pui de vara.
                        PV-ul ala se poate actiona in instanta foarte usor. Fara expertiza tehnica, nu da Garcea "diagnostic" de capul lui, decat daca era zapada pe jos si nu avea M+S.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #72
                          Ahaaaa, multumesc ca m-ai luminat.
                          PS. Nu ti s-a parut asa o mica urma de ironie acolo dom`profesor?

                          Eu nu inteleg care este neajunsul legii din punctul vostru de vedere. E simplu, ai drumul acoperit cu ce zice acolo te adaptezi, nu poti, stai cuminte acasa. Din pct vostru de vedere anvelopa de vara are aderenta mai buna pe zapada daca in caledar scrie august si nu scrie decembrie ... interesant pct de vedere.
                          sigpic

                          Comment


                          • #73
                            Eu am circulat si sa circul in continuare cu Barum-urile Brillantis din dotare, macar stiu o treaba, astea nu au aderenta nici vara nici iarna. Daca nu dadea "ticalosul" de basescu legea cu cauciucurile de iarna, nu se mai scremeau unii cu patos pe forum...

                            Comment


                            • #74
                              @Nicosianu:
                              e un compromis bun anvelopele mixte. dar trebuie sa tii cont ca pe timp de iarna fiabilitatea lor este net inferioara fata de cele speciale de iarna. spun din experienta.

                              @yrman:
                              legea nu are niciun neajuns. totul s-a facut in stil romanesc. primul interes nu a fost siguranta participantilor la trafic (asa cum s-a declarat) ci jocurile de culise.
                              Computer, did we bring batteries?... Computer?...

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by mr.K View Post
                                Am numarat 30 de masini parcate la mine. Gumele de pe masini au fost asa:
                                -1 de vara pe o Dacia 1310-probabil nici n-a avut de iarna
                                -3 all season
                                -26 de iarna, cele mai multe aproape noi.
                                Ai cam mult timp la dispozitie de ai numarat 30 x 4 gume
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google