Proiectul Legii RCA 2016 In Dezbatere Publica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rca + casco 465 ? sau doar rca ? e enorm in orce cas !

    Comment


    • O sa fie si mai mare...unde crezi ca o sa fie diferenta de la plafonare? In ciuciu reduceri...si aproape de suma amaxima...plus numar mult mai mare de dosare respinse. Hai sa nu fim ipocriti...sunt societati comerciale...nu firme de caritate.

      Comment


      • Originally posted by anton.dan View Post
        rca + casco 465 ? sau doar rca ? e enorm in orce cas !
        Doar RCA, pana acu nu a fost echitabil, unii dintre șoferi plătească 2-300 ron și alții de la 1000 ron în sus. Și unii și alții sunt participanți la trafic. Poate după noul proiect, piața rca se va mai reglementa.

        Comment


        • aris86 da...corect...de ce un tip care in 40 ani nu a facut nici un accident sa plateasca 200 lei...cand unul de 25 ani a facut 4 accidente si 10 amenzi...sa plateasca 1000 lei.

          Comment


          • Poate ca ar trebui sa se tina cont si de kilometrii efectuati de masina, in sensul ca una este sa mergi maxim 10000 km/an ca mine alta este sa mergi 50000 sau sa nu mai zic peste 100000 cum sunt unele persoane pe aici(pt acestia sunt sanse mult mai mari sa fie implicati intr-un accident)

            Comment


            • Si cine sta dupa tine sa-ti numere km facuti?
              Dai declaratie pe propria raspundere? Ar reiesi ca romanii nu mai muncesc, toti se plimba.

              Comment


              • Cel mai corect era asa: rca nominal, si sa se tina cont si de istoric: ai multe amenzi, creste rca-ul. Nici nrul de km nu este valabil. Cunosc persoane care au 8-9.000 km/an si cate un accident pe an. Cunos persoane cu 30-35k pe an si n-au facut nici un accident, si nici amenzi luate nu au. Si varsta este uj criteriu excelent

                Comment


                • Originally posted by bolovan View Post
                  aris86 da...corect...de ce un tip care in 40 ani nu a facut nici un accident sa plateasca 200 lei...cand unul de 25 ani a facut 4 accidente si 10 amenzi...sa plateasca 1000 lei.
                  Sa o luam altfel, dar de ce o persoana de 27 de ani sa plătească 1200 ron și alta de 43 de ani 300 ron, considerând prima masina cativa ani de permis. Oricum o dai nu este echitabil. De a lungul timpului, în România preturile odată crescute, cu greu au mai scăzut./revenit la valorile initiale. În principiu peste 6 luni cam tot preturile acelea vor ramane.

                  Comment


                  • de ce o persoana? Pentru ca statistica spune ca procentual...persoanele din zona aia de varsta au cele mai multe accidente. Si aici vorbim de procente...Fata de mosulei de 65-70 ani...care fac cele mai putine accidente.

                    Comment


                    • Statistica e un instrument prin care poți sa masluiesti și sa dai date cum vrei. Acu 10 ani în România erau mai multe accidente mașini mai puține și totuși polițele RCA erau mai mici. În prezent, mașini mai multe, polițe rca mai multe, accidente mai puține dar scumpe piesele la reparație, asta și datorita cardaseniei asigurătorilor cu service-urile. Preturi la piese și manopera sunt aproape duble pe asigurare fata de costurile finale cu banii jos. Acu 10 ani când ti-ai luat masina, ai plătit un rca mai mic și posibil sa fi fost incantat sau sa fi văzut cu ochi "buni" cum unii plătesc dublu/triplu și alții foarte puțin. Și ca o statistica, cele mai grave accidente rutiere și cu pierderi mari sunt pe DN2: București - Buzau, DN7: Deva - Arad, DN1: Sibiu - Cluj - Napoca, DN6 Băile Herculane - Caransebes. Acu sa nu-mi zici ca șoferii din București sau din sud sunt responsabili în cea mai mare parte de accidentele din Ardeal. În ultimul rand, sa nu uit cele mai mari recorduri de viteza (peste 200 km/h) sunt pe porțiunea de autostrada Turda - Gilau.
                      Last edited by aris86; 29 October 2016, 10:34.

                      Comment


                      • Bine...toate-s instrumente pentru manipulat.
                        Mai mult...guriile rele din targ spun ca numarul de plolite nu creste in ritmul masiniilor...prin urmare, multe masini circula fara RCA (se spune ca undeva la 20% din masini n-au RCA).
                        Nu's daca sunt in cardasie cu service-urile...nu de alta dar n-are logica, pt o firma de asigurari socoteala este simpla:
                        Incasari - (daune+cheltuieli) = profit.
                        Adica...
                        incaseaza 100 lei, cheltuie 90 lei => 10 lei profit...ei de aia 10 lei sunt interesati. Ca incaseaza 1000 lei si cheltuie 990 lei...tot 10 lei profit au. Prin urmare, sunt interesati de incasari cat mai mari si cheltuieli cat mai mici.
                        N-am spus nimic de regiuni (am circulat destul de mult pe Deva-Arad etc). Deci nu inteleg care-i afirmatia. Arad - Deva - Sebes ...probabil este cel mai aglomerat traseu din tara (de fapt, cu siguranta). Aproape indiferent de ora/zi acolo se circula in coloana. Poate acum cu cele 3 petece de autostrada s-a mai linistit zona. Si in 2200 cand se termina autostrada o sa fie linistita...

                        Acum 10 ani circulau mai multe masini autohtone..cu piese mai ieftine. Acum, daca spargi o bara...lejer ajungi la 500 euro cu reparatia...inainte daca la vechea dacie spargeai o bara...nu sareai nici mort de 100 euro reparatia (piese ieftine, manopera ieftina).
                        Chiar daca au scazut numarul de accidente (in realitate, a crescut, in 2014 doar a scauzt). Sa nu uita, nu doar accidentele grave platesc asiguratorii...ci toate accidentele.

                        Comment


                        • Originally posted by alinn28 View Post
                          Poate ca ar trebui sa se tina cont si de kilometrii efectuati de masina, in sensul ca una este sa mergi maxim 10000 km/an ca mine alta este sa mergi 50000 sau sa nu mai zic peste 100000 cum sunt unele persoane pe aici(pt acestia sunt sanse mult mai mari sa fie implicati intr-un accident)
                          Deschizi cutia pandorei
                          Îți pun black-box (un soi de elm327 cu gps și 3g) apoi asiguratorul te taxează la km dar și la alti parametri (viteză prea mare pe un sector de drum, mers foarte turat, etc) - ca în Franța
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Nu m-am gandit nicio secunda la asa ceva, dar daca majoritatea e suparata pe aici poate se va ajunge si acolo, si am senzatia ca tot persoanele care sunt suparate acum ca platesc prea mult vor fi afectate si atunci. Tot aud pe aici ca nu e corect una sau alta in legatura cu RCA-ul, si atunci am spus si eu ca nu sunt de acord sa platesc la fel de mult ca cineva care face 50000 KM pe an cu masina, pt ca persoana aia sigur nu se plimba ci o foloseste pt alte scopuri.

                            Comment


                            • Ar fi o idee sa dai și kilometrajul mașinii pe anul anterior ca sa se facă diferenta fata de estimarea inițială. Se pare ca cei mai supărați sunt cei care plăteau 3-400 ron la asigurare și se bucurau când ceilalți plăteau de la 1000 ron în sus. Asta nu este dreptate este hoție. Și cei mai în vârstă au fost șoferi tineri și nu au platit atât de mult. Iar statistica, cum ii place lui bolovan sa spună, are valoare spre zero, atât timp cât service-urile încarcă factura de reparație inutil.

                              Comment


                              • Se pare ca cei mai supărați sunt cei care plăteau 3-400 ron la asigurare
                                Nu platea nimeni doar atat. Suma aia era rezultatul unui bonus major, B12/B14.
                                Fara aceste bonusuri, asigurarea ar fi fost dubla ca valoare, 600-700 de lei/12 luni.

                                Aplicarea statisticii in seamna aplicare a unor criterii general valabile.
                                Ce vreti voi e renuntarea la aceste criterii si aplicarea pe individ a n'spe calcule care sa-l avantajeze. Nicio firma de asigurari nu are atat personal, si nici interes, incat sa va particularizeze in mod obiectiv o asigurare.
                                Da, e corect ca o polita sa reprezinte cat mai fidel comportamentul soferului. Problema e ca polita se incheie pe PROPRIETARUL masinii.
                                Daca face accident o persoana care va imprumuta masina, sunteti de acord sa achitati toate pagubele provocate?
                                Sunt sigur ca nu.
                                Atunci, sunteti de acord ca firma de asigurari sa va ceara nominal persoanale care au dreptul sa conduca masina, si implicit, sa va dubleze/tripleze pretul politei, pentru ca riscurile cresc proportional?
                                Sunt sigur ca nu
                                Last edited by mr.K; 30 October 2016, 08:34.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google