Modificarea Sistemului De Franare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modificarea Sistemului De Franare.

    Aici putem discuta in voie despre ce imbunatatiri putem aduce franelor Loganurilor noastre.

    Eu unul, am schimbat sistemul pe fata de franare (ansamblu disc-etrier) cu un sistem de franare de Logan Pick-Up si sunt foarte multumit. Franeaza muult mai bine, iar vara, in special cand este canicula, nu mai simt ca raman fara frane datorita faptului ca discurile marite de Pick-Up sunt ventilate, spre deosebire de discurile mele standard care erau pline din fabrica impreuna cu etrieri micuti. Mentionez ca si etrierii + placutele de Pick-Up sunt mult mai mari decat cei standard.

    Pe spate, am repartitorul reglat in asa fel incat sa-mi franeze cam toate 4 rotile atunci cand masina este goala, cel putin la 140 cand bagasem odata talpa ca nebunul in frana (sanatoasa nene, de neam prost), pentru un moment se blocasera mai intai rotile pe spate si imediat fata iar apoi o dozasem, sunt foarte bazat pe frane si nu mi-ar fi de folos discuri pe spate.

    Astept impresii despre pompa de frana de Pick-Up / Van sau despre discuri le puse spate.
    Attached Files
    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

  • #2
    de cand ai facut swap ul ai schimbat placutele ? ce placute ai ? as vrea sa vad cum arata discul daca se poate

    mersi de thread

    Comment


    • #3
      Eu am acum asa:

      - discuri + etrieri de VAN/Pick-up in fata
      - discuri + etrieri Clio1 in spate
      - pompa de frana de VAN/Pick-up

      Inainte de a pune discurile pe spate si cu pompa de VAN, pedala avea cursa maricica. Acum cursa pedalei este mai mica, se poate doza frana bine, "ingheata" rotile si la rece si la cald. Inca nu am testat pe banc, sa vad cum stau, dar fac asta maine si revin cu rezultate.
      _
      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

      sigpic

      Comment


      • #4
        tu ar trebui sa faci un test de frana sa vezi daca si cat cobori sub 40 m. sa vedem daca Loganul cu ceva gume si modificari se aprppie de frane cum are concurenta 36 38 metri

        cu franele mele de acum ( FDB845 Brembo PVT RBF660 ) observ ca la rece frana nu tine foarte bine. daca le incing macar un pic devin mult mai agresive. vorbesc fata de FDB845 cu discuri stock care la rece ma scoteau prin parbriz

        Comment


        • #5
          Atasez aici cateva chestiuni de amanunt, poate ajuta. Tabelul asta va raspunde multor intrebari. Jur ca dau Report aluia care pune intrebari stupide inainte de a studia acest tabel :
          Attached Files
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by alessandro View Post
            de cand ai facut swap ul ai schimbat placutele ? ce placute ai ? as vrea sa vad cum arata discul daca se poate

            mersi de thread
            Tot ansamblul avea cam 25.000 km. efectuati pe masina precedenta (noua). Eu am schimbat placutele cu Ferodo Premier si sunt foarte multumit de ele. Cred ca ma vor tine 20.000 km., imi place ca sunt ecologice si nu scartaie niciodata. Frana este eficace.
            Attached Files
            4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

            Comment


            • #7
              le ai dus la limita ? le ai incins bine sa vezi cum se comporta ? te intreb pentru ca vreau sa aflu cat mai multre. ma ierti daca sunt
              stresant

              ce nu mi place la placutele ferodo pentru van (fdb4035) este ca nu calca toata suprafata pe disc din prima.

              FDB1052 eu zic ca sunt perfecte pentru etrierii de van. calca din prima cu tpata suprafata pe disc si au o tentativa de comportament mai sportiv
              Last edited by alessandro; 2nd October 2011, 17:00.

              Comment


              • #8
                Da, tin foarte bine, atata timp cat se blocheaza rotile oricand doresc, e de bine.
                4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                Comment


                • #9
                  duminica dupamasa am facut un mic test comparativ de franare. Octavia 1 1.9 TDI 110 115 cai vs Loganul meu

                  prima data am luat Skoda, i am incalzit discret franele, mi am luat un reper fix, si trage i frane. primele 2 3 incercari au fost identice ca distanta. pacat ca la a 7 a frana iesea fum gros din placute si ABS ul era inexistent. m am oprit ca nu mai avea rost

                  acum Loganu. acelasi reper fix si frane blana. dupa 11 incercari m am plictisit si m am oprit. primele 4 5 incercari au fost relativ identice ca intensitate si distanta. de aici inainte au scazut unor ca intensitate iar distantele sa mareau. ABS ul a fost prezent in toate cele 11 incercari

                  Skoda : discuri Brembo ventilate exterior 280mm, placute TRW, lichid frana necunoscut, BF Goodrich 195. discurile skodei aveau un aspect foarte frumos de oglinda. nu am vazut absolut nici un santz sau urma de uzura inegala. oglinda perfecta

                  Logan : se stie Brembo PVT, FDB 845, RBF660, Kormoran 185

                  la primele incercari distantele de franare au fost cu 8 10 metri mai mici in favoarea Skodei, doar ca intre timp cehoaica a ramas fara frane si s au schimbat treburile.
                  ABS ul Skodei este mult superior celui de pe Logan, cel putin asa mi s a parut mie. apasam pedala, ramanea apasata si ABS ul intra mai neintrerupt, fara sacadari, cu o intensitate mult mai mica. se simtea ca o electrocutare in pedala. pe ultima parte a franarii ABS iesea complet din peisaj si masina efectiv se oprea in loc. ABS nu imi scuipa pedala afara ca apoi sa ma chinui eu sa o apas. se simtea din plin asistenta la franarea de urgenta. Skoda nu a lasat urme de guma pe asfalt.

                  La Logan ABS ul intra decis si sigur, scuipa pedala afara si trebuie sa apas temeinic pe ea sa obtin franarea dorita. unde este AFU ?
                  pedala este foarte tare si se simte fiecare sacadare a ABS ului. lucru inexistent la Skoda
                  pe ultima parte a franarii, pe asfalt se observa urme sacadate de guma. de altfel la Logan ABS este constant in intensitate pana la oprirea la 0, fapt ce nu micsoreaza distanta ci o mareste.

                  acelasi comportament ce al Skodei l am intalnit la fostul Crafter de la munca. pedala se duce jos, ramane jos, ABS isi face treaba fara sa influenteze foarte mult cursa pedalei. toatea astea se traduceau in distante de oprire demne de masini sport. daca nu eram atent si trageam o frana brusca zburam de pe scaun. totusi avea gume 245 discuri 300 fara si 260 spate

                  concluzia din punctul meu de vedere este ca nu sunt deloc multumit de ABS ul Loganului. unde este EBD ? unde este AFU ?

                  Comment


                  • #10
                    AVeti vreo schema pentru legarea in sistemul de franare spate a unei pompe hidraulice pentru frana de mana?

                    In mare parte is lamurit, mi-ar trebui 2 pompe, cate una pentru fiecare circuit de spate (stanga dreapta)
                    Last edited by dsign; 4th October 2011, 10:50. Reason: Automerged Doublepost
                    _
                    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      eu am vazut la o masina de drift entry level, un sistem facut cu o pompa de frana de Logan din care ieseau 2 conducte pentru stanga si dreapta.

                      pe spate era modificat etrierul. mai avea dat un filet unde intra conducta noua. pe conducta avea o supapa ca atunci cand actionezi frana de picior sa nu trimita presiune in pompa pentru frana de mana. mergea beton

                      P.S. era o piscica 318 is si nu avea conducte metalice, avea furtune

                      Comment


                      • #12
                        iata-ma intors dupa un concediu prin sinaia si imprejurimi, unde am abuzat, in limitele bunului simt, de noile placute de frana ebc green, cumparate pe cod de bravo 1.8 16v. fata de placuta stock (ate), noua placuta acopera moi mult din disc , radial vorbind. frana este puternica, hotarata, fading nu am reusit sa obtin, nici dupa stat cu piciorul pe frana in toate coborarile, fara frana de motor. comparativ cu placutele ate, "oboseala" a disparut. se pare ca scenic 1 ph1 (2002-2003) are discuri 280 si alte etriere decat scenic 2 (2004-2008), care are discuri de 280 sau 300, si alte etriere (ca la megan). mecanicul cu care am vorbit (printre picaturi) se jura ca prinderea portetrierului de scenic 1 pare de 8 cm. e adevarat, nu a masurat, dar a zis ca la ochi seamana cu aia de logan. studiem in continuare.
                        Last edited by razvanamza; 4th October 2011, 20:35.

                        Comment


                        • #13
                          stii care e problema ? pana acum nu am zis. cand am cumparat Brembo urile mi le am schimbat singur. am dat jos discul vechi si le am tinut pe amandoua in mana. cred ca Brembo era de doua ori mai greu ca discul stock. era o diferenta enorma de greutate.
                          ma crezi ca masina nu mai trage la fel dupa ce am pus discurile ?
                          da pai sa pun discuri de VAN care sunt si mai grele decat Brembo urile pentru berlina ? te miri ca nu trage masina ? uite o cauza
                          dupa ce ca am doar 100 cai daia de li se vad coastele si le cade paru, le mai dau sa care si greutate de discuri . pentru ce ?
                          iti dai seama ca la discuri de 280 s a terminat cu smecheria ? o sa tragi de ele ca de un caine mort.
                          Loganu cu gume de 185 franeaza la fel fie cu frane de VAN fie cu frane normale deci pana nu iei gume mai late este inutil upgrade ul.

                          in cel mai scurt timp posibil imi voi lua DS2500 si furtune metalice pentru fata si gume 195 si este 1000 % suficient pentru 105 cai

                          fadingul in proportie de 80% in face lichidul de frana nu placuta. daca citesti mai sus vezi ca am scris cum in 2 minute am ramas fara frana la o Skoda Octavia 1.9 tdi 110 cai

                          Comment


                          • #14
                            a fost schimbat si lichidul recent, cu lichid ate.

                            Comment


                            • #15
                              Hai ca deja e SF treaba cu discurile si greutatea... N-are cum!

                              De ieri am lichid Motul RBF 660, abia astept we acesta, sa merg pe Cheia sa-i dau foale.
                              _
                              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google