Schimbare capete de bară

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by einstein1984 View Post
    Daca si geometria directiei a ajuns sa fie lux.... mai bine mergi cu autobuzul. Mai suntem si altii pe langa tine pe strada, nu e doar siguranta ta in pericol.
    Parerea mea e ca exagerezi. Daca am unghiul de convergenta la logan decalat cu 1-2 mm de exemplu, inseamna ca mi se vor rupe in mers capetele de bara sau bieletele, intru pe contrasens si te nenorocesc ? Eu zic ca singura problema va aparea doar la mine, adica uzura prematura a marginilor cauciucurilor, la interior sau exterior. O discutie interesanta, pe acelasi subiect, o gasiti aici: http://www.elforum.ro/viewtopic.php?f=75&t=87017
    In mod evident nu e recomandat sa reglezi unghiurile cu sarma si creta. Asta nu inseamna ca nu poti regla cu echer, sfoara si fir cu plumb. Cu instrumentele astea au fost ridicate piramidele si inca sunt pe pozitie.
    Nu subestimati instrumentele vechi si nu supraestimati aparatele noi. Majoritatea atelierelor "necomuniste" care au aparate optice de reglat unghiuri nu isi permit sau nu inteleg ca este esentiala calibrarea acestor tipuri de aparate la intervale regulate de utilizari. Daca nu se face calibrarea, dupa cateva sute de unghiuri facute, masinile vor avea acelasi reglaj de unghiuri ca o caruta de carat porumb boabe si ateliere de genul acesta sunt foarte multe. Un alt aspect al reglarii unghiurilor este legat de operator. Poti sa ai aparat ultimul racnet calibrat la zi ca din mana unui nepriceput tot paralele inegale o sa iasa
    In unele ateliere comunista au fost adevarati maestrii ai instrumentelor antice care scoteau o masina la parametrii de fabrica. Care e din Timisoara si are o oarecare "etate", sigur a auzit de Damian.
    Pe scurt: poti sa reglezi acasa cu sfoara si echer daca ai habar de geometrie.



    Sa nu uit, pentru compararea celor doua distante, intre marginile interioare ale jentilor rotilor fata, am asezat tubul pe "buza" jantei dreapta (dinspre distributie) am scos din tub fier-betonul pana a atins "buza" jantei stanga (dinspre baterie). Cu degetul mare al mainii drepte, am apasat locul de imbinare a tubului si fierului, astfel incat sa nu-si modifice pozitia pana il voi muta in partea din fata a jantelor.
    Daca as avea camera de filmat, ar fi mult mai simplu, un film face mai mult decat 1000 de cuvinte. Din pacate nu am, am expus aici cat am putut de bine, mai mult nu ma ajuta neuronul, totusi zic, ca pentru cine este interesat, este suficient.
    Last edited by Urs; 26 June 2013, 09:40.

    Comment


    • Am avut convergenta decalata (deschisa) dupa ce am schimbat basculele. Volanul revenea mai greu la 0 dupa ce luam un viraj, trebuia oleaca ajutata. Nu e greu de inteles ca daca eram neatent (vorbind la telefon etc) la un viraj mai in forta puteam sa inchid prea mult cu rezultatele de inteles.
      Nu zic sa nu schimbe omul o placuta de frana, insa pentru operatii unde ai nevoie de echipamente mai complexe, mai bine las pe aia care le au sa le foloseasca.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • Una e neatentia la volan, ca nu ma uit unde merge masina si alta e accidentul cauzat de reparatia executata de personal necalificat. Revenirea rotilor la pozitia de mers inainte e facuta de unghiul de fuga, nu de unghiul de convergenta. Uite si un caz prospat care confirma ce sustin eu, te poti trezi si cu bani dati de pomana: cand se face directia e obligatoriu sa fie motorul pornit daca am servo?
        intreb deoarece si eu am facut de curand directia dupa schimbarea capetelor de bara, dar nu mi-a pornit motorul deloc. in schimb cand m-am dus aveam volanul drept, dupa geometrie am plecat cu el stramb
        http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=111
        Eu nu fac parte din cei care au cumparat o masina mai scumpa decat isi permit si nu au bani de benzina decat s-o scoata la o plimbare duminica si sarbatorile legale, eu sunt adeptul micsorari la extrem a cheltuielilor cu intretinerea. De ce sa dau bani cuiva sa-mi faca de mantuiala ceva ce pot face eu bine ?
        Nu e mai simplu dupa ce si-a schimbat omul capetele de bara in parcare sau garaj sa-si aduca volanul la mers in linie dreapta numai cu putin efort in jumatate de ora si de 50 sau 100 ron sa-si puna gaz, decat sa umble prin doua sau mai multe service-uri pana gaseste un meserias cu aparate bune ?
        Cine vrea, incearca ce am povestit eu aici. Cine are bani si timp sau nu vrea sa-i cada nisip de sub masina in ochi, merge la mester.

        Comment


        • Totusi, indiferent cat de bine te pricepi la mecanica, nu inseamna ca poti face tu acasa ce poate face un mecanic la service cu un aparat de reglat geometria.

          N-ajunge sa numeri niste spire ca sa o nimeresti la fix, decat printr-un mare noroc.
          Prefer sa platesc 80 de lei decat sa stric, in cel mai bun caz, 2 cauciucuri care costa minim 500 de lei.
          Tensiunile suplimentare generate de rotile in X nu afecteaza caseta de directie?

          Nu vad rostul disputei.
          Last edited by mr.K; 27 June 2013, 08:59.

          Comment


          • Vin cu o precizare, legata de aceasta operatiune.

            Luni (26.06) am executat o inlocuire a celor 4 repere (capete de bara, articulatii axiale). Desi nu sunt la prima operatiune de acest gen, am dorit sa procedez exact precum scrie in manual.
            Si acolo se vorbeste despre numararea filetelor, insa aceasta este strict necesara pentru "prereglare", asa cum o precizeaza fila de service, obligatorie fiind verificarea geometriei pe standul dedicat.
            Nu am efectuat (inca) si operatiunea finala, dar urmeaza zilele acestea. Desi le-am remontat in exact aceeasi pozitie, constat o foarte usoara tendinta de virare la dreapta.
            Eu unul prefer lucrarea executata precum in manual, nu empiric (desi nu-mi este greu nici asta, prefer siguranta)
            Fiecare cu decizia sa...
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Vara trecuta dupa ce am schimbat toate articulatiile in drumul de la service la atelierul de reglat rotile nu avea nici cea mai mica tendinta de virare.
              In schimb dupa ce a pus aparatele pe roti si a ridicat ochii in ecran, "mesterul" a spus clar: masina are amortizorul stramb pe stanga fata. Abia dupa aceea s-a bagat sub masina si mi-a aratat ca si bieleta pe stanga trebuie schimbata. Cand rotea de bieleta se vedea cu ochiul liber ca nu mai e dreapta...
              Interesanta treaba, pentru ca dupa respectivul accident masina a fost reparata in reprezentanta, pe banii mei si acolo nu mi s-a spus de aceste repere ar necesita schimbare. Directia era OK oricum, nu a ros anvelopele deloc in peste 13.000 km.
              La fel si acum, mecanicul care a reglat directia a zis ca nu o sa fie probleme, dar e recomandata schimbarea amortizoarelor fata si a bieletei stanga.
              Pretul a fost de 85 lei, dar sunt multumit ca mai exista si mecanici seriosi care stiu sa-si faca treaba bine si stiu sa foloseasca si aparatura din dotare.
              GL-22-TOF

              Comment


              • Originally posted by Urs View Post
                ............
                Nu e mai simplu dupa ce si-a schimbat omul capetele de bara.......................
                In regim de urgenta vreau sa schimb numai capu de bara pe dreapta (e praf!!) pana cand strang bani sa schimb tot st-dr (capeti+bielete).

                Ma gandesc ca daca imi iau un reper, ceva cu o bucata de tzava proptita pe caroserie/lonjeron gasesc eu un punct fix si dincolo proptita de fuzeta sus pe mijlocu gaurii, ar trebui sa pot monta inapoi cum trebuie capu de bara nou...ha...? Ce zici?

                Comment


                • Ai putea eventual sa legi o teava de plastic subtire ca de sifon cu niste banda izolier de bieleta de directie inainte sa dai jos capatul de bara si sa semnezi cu un marker permanent unde pana unde vine insurubat capatul de bara. Dai jos capatul vechi si il montezi pe cel nou pana la semnul facut de tine pentru cel vechi. Ar trebui sa il potrivesti binisor zic eu. Mai ramane sa vezi daca capatul nou de bara are aceeasi lungime (adica sa nu aiba lungimi diferite) ca atunci ar trebui sa iei in calcul adaosul de lungime. Bafta.

                  Comment


                  • Octavian, posibil ca, daca ai capatul de bara dreapta cu joc mare, sa fie decalat vreo 1-2 mm mijlocul gaurii din fuzeta si sa-ti dea vreo 4-5 mm diferenta la jenti, deja o sa-ti scartaie in curbele luate mai tare. Bun si ce a spus Danyell, dar parerea mea, e ca ai avea precizie mult mai mare cu metoda fierului beton introdus intr-un tub, metoda descrisa cateva posturi mai sus. E valabila si daca schimbi numai un capat de bara. Dai 10 ron si-ti fabrici scula si apoi poti verifica distanta dintre jentile fata mult si bine si dupa ce iei o groapa mai zdravana si dupa ce schimbi ceva pe la directie si dupa ce face cutu pipi pe roata, etc.
                    P.S. Am glumit pentru destinderea atmosferei, pipi pe roata nu duce la modificarea unghiului de convergenta.

                    Comment


                    • 2 mm am sigur, se si explica de ce imi trage directia stanga si dreapta, trage in stanga cand dau talpa (se inchide unghiu ca e tractiune fata) las gazu brusc trage in dreapta (se deschide unghiu) acum realizez ca are logica comportamentu directiei.
                      iti dai seama ce joc am si cat se traduce asta la roata cum spui...

                      Cu metoda cu markeru/sa numar si spirele nu e ok, sigurat nu va avea rezultate, pun un capat de bara mai ieftin care sa ma duca cateva luni fara sa troncane.

                      Cu metoda fierului-beton, deci masor cat e distanta la roti la buzele jantelor in spate, apoi masor sa vad cat este pe buza in fata, vorbesc de rotile fata desigur, am inteles bine...?
                      Cat trebuie sa fie ? distanta egala sau pe buza fata un pic deschise si daca da, cat deschise?

                      Comment


                      • Da, vorbim numai de jantele fata, de cele spate nu am pomenit niciodata, sunt cu 10 cm mai "inguste intre picioare" decat cele fata.
                        Le poti face paralele, aceeasi distanta si-n partea din spate si-n partea din fata, dar pentru ca tractiunea fata tinde sa faca rotile fata "plug", lasa 1 mm mai deschis in partea din fata. Eu asa am facut si dupa 1.000 km nu am vreo nemultumire. Daca iti trage stanga la accelerare si dreapta la frana de motor, nu e unghiul de convergenta vinovat ci cel de fuga. Mai pe romaneste ai probleme la bucsele basculelor. Schimba capatul de bara, regleaza convergenta cu tub+fier, iti va trage la fel stanga accelerare si dreapta la frana, insa vei putea circula fara uzura aiurea la cauciucuri. Cand ai bani, recomandabil la urmatorul salar sau mai repede, schimbi si basculele, sau macar bucsele de la ele si te joci din nou cu tub+fier. Apoi scrii aici daca merit o bere sau un sut in fund. Succes.

                        Comment


                        • Basculele au fost verificate (in service), sunt mai mult decat ok bucsele.
                          Cu banii e alta poveste, astept niste bani (o datorie) de vreo 2 luni, o sa iau bielete+capeti de bara completi de fabrica (pe piesenet am vazut pret foarte OK), pana atunci un cap de bara Mastersport ) pe dreapta sa o mai duc pana la schimbarea completa.
                          Si nu vreau sa fac geometria de doua ori.

                          Comment


                          • Gata, am luat capeti de bara si bielete (de uzina) , sunt productie Lemforder cum au confirmat si alti colegi.

                            I-am schimbat eu, macar am economisit manopera (cam 50 lei la service de srl).
                            Numai scule sa ai (cel mai important e cheia de butelie, fara ea nu faci nimic ) ) .

                            Sunt foarte happy pt ca (dupa mine vazut) am scapat si de geometrie. Am folosit o metoda mai simpla dar vad ca foarte eficienta daca stii cu exactitate sa masori.

                            Unghiurile le-am avut bune (altfel n-ai facut nimic) am luat reper cu ruleta muchia de la piulita de la bascula si dincolo reper bavura de la fuzeta.

                            Fixat volanul si memorata pozitia (foarte important) apoi masurat exact distanta dintre repere.

                            Mi-a iesit 290 mm, atentie la masurare care vreti sa aplicati, 290 mm e una si 300 mm deja e alta, au fost 290 mm, in poza nu se vede clar datorita unghiului, dar atat a fost.

                            Un real avantaj daca luati piese de origine, exact cate spire am desfacut la ce a fost pe masina, atat am insurubat la bileleta si capatul de bara nou !
                            17,5 spire pe o parte si 17 spire pe cealalta, a puscat la fix cu masurarea dupa repere.

                            La bielete atentie cum lucrati la destragere si stragere, FARA socuri (a spus si Streulea).

                            Partea dreapta am avut capu de bara praf, bieleta era buna, pe stanga capul de bara impecabil (am 119000 km) si bieleta fara joc, dar se misca mai usor ca cea de pe dreapta.

                            PS: am observat ca la bielete a fost pusa solutie de blocare, mi-am adus aminte ca am si eu asa ceva (primit din service de la un mester) si am pus.

                            Multumesc la Cristi Streulea (a cata oara?) pt tutorial, bine de stiut ca daca cureti bine piulita de capu de bara si apoi dai cu wd40 merge decent la desfacut ) si nu se mai rupe nici un torx, nu e nevoie de polizor, el a trecut prin astea si ne-a arat ce si cum sa facem sa nu patim ca el.

                            Multumesc si la colegu Urs , m-a mancat demult sa fac eu operatia, m-a facut sa-mi aduc aminte de tinereti ) cand schimbam la Dacia toti dracii si m-a provocat sa zic asa.

                            LE: am mers in probe, Urs, nu mai trage stanga cand accelerez si nu se mai duce in dreapta cand decelerez! Incredibil ce poa' sa-ti faca un capat de bara bulit, merge ca "unsa" mi-e ciudat cand iau aceleasi gropi de pe strada si acum nu mai aud nimic... )
                            Attached Files
                            Last edited by Octavian; 20 July 2013, 18:35.

                            Comment


                            • Bravo Octavian, felicitari pentru schimb si economisirea manoperei si a geometriei. Buna metoda ta, dar, daca se schimba si basculele, sau capetele de bara ori bieletele au joc mare, a picat metoda folosita de tine. Multumm pentru poze, sunt perfecte, se intelege clar "de unde si pana unde".

                              Comment


                              • Sigur ca a picat metoda asta "domestica" daca schimbi si basculele.

                                Apropo, stii cat era abaterea de la pivot? Exact 2mm! Deci iesea 280 mm sau 300 mm, pe "mijloc" sa zic asa rezulta 290 mm.
                                Asta e important cum spuneam, sa masori cu exactitate intre repere pt ca altfel 1mm abatere la capu de bara se traduce cu vreo 2-3mm la roata.

                                Acum pozele...au fost facute cam la repezeala, mi-am adus aminte in timpul lucrului, am umplut aparatu de vaselina/mizerie ))

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google