Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Loganclub.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Loganclub au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Loganclub nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Loganclub (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Loganclub(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

***REGULAMENT***

Acest regulament a fost modificat la data de 19-11-2006.
Reguli privind utilizarea forumului LoganClub&ClubSandero

Motto: Se urmeaza, se respecta sau .. se cauta alt forum.

1. Principii generale

Forumul de fata a luat nastere din munca unor entuziasti, dornici de a crea o noua comunitate în Internet-ul românesc, existând atât asemanari cât si deosebiri fata de alte comunitati similare. Daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, esti rugat sa parcurgi urmatoarele rânduri, pentru a nu aparea pe viitor neplaceri de nici un fel.

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate sau, mai general, orice site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe o proprietate privata, unde gazda are dreptul de baza al oricarei societati democrate, acela de a si-o administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, fara suparare, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni în nici un fel.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii
a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b) Statutul de administrator poate fi acordat doar in situatii speciale si doar la propunerea celorlalti administratori.
c) Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii
a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori. Destituirea se poate face fara un motiv anume insa acesta actiune va fi comunicata.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.
h) Este necesar ca moderatorii sa dea explicatii pentru actiunile lor atunci cand un utilizator cere expres acest lucru.

Super moderatorii au aceleasi drepturi ca si moderatorii, cu diferenta ca aria lor de acoperire este reprezentata de întreg forumul.

Orice membru poate obtine una din functiile de mai sus daca se remarca în mod pozitiv pe o perioada îndelungata si implicarea sa în forum este însemnata.

Nota: În mod implicit, dreptul de postare în cadrul tuturor sectiunilor forumului este restrictionat.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul LoganClub&ClubSandero este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, de asemenea, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris (majoritatea valabile în orice limba), dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt considerate inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis, un numar mai mare ducând la enervarea cititorului; desigur, uneori se impun si exceptii, important e ca exceptia sa nu devina regula;
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie o ora( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul LoganClub&ClubSandero sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parases,ti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sint obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE Logan- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.
23.La sectiunea "My ride" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina
24.A se completa Locatia corecta la profil.
Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Logan.
See more
See less

Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revin cu niste informatii despre testerele de baterii. Am observat ca unele seamana intre ele ca doua picaturi de apa.
    Vedeti Gys DT 280 aici https://electronicroom.eu/en/polymet...11500-eur.html
    Apoi generatia urmatoare Gys ToolIT DBT300 http://www.gys.fr/prod-024175-C407/B...STER_DBT300/en

    Ei bine, daca cititi manualul DBT300 veti observa ca utilajul stie mai multe lucruri decat sunt scrise in manual (care poate fi descarcat pentru fiecare de pe acele adrese). Am cautat mai cu atentie si am dat de un alt tester care a aparut intr-un clasament pe locul 1 in anul 2015.
    https://www.carbatterychargerscentra...ttery-testers/

    Acolo apare Solar BA9 produs de Clore Automotive https://cloreautomotive.com/product/ba9/
    Manualul acestui tester este mai detaliat si se poate observa ca descrie exact operarea testerului DBT300, inclusiv functiile in plus pe care manualul propriu al Gys nu le descrie. Plus ca arata aproape la fel. Deci? Care-i treaba? Le produce o firma si ceilalti doar il boteaza cum vor?

    Comment


    • Cand la un redresor auto da putere pornire 75-100 amperi in soc acestia sunt pentru mentinere , adica, cuplezi redresorul pe "pornire" , astepti cateva minute sa mai resusciteze acumulatorul si dai cheie , scurta , nu menti lung ca arzi traful . Cele total pentru pornire au curent de peste 3-400 amperi si deobicei sunt carucioare mobile , ca roaba , mari , grele , cu trafuri enorme .
      Pentru tester recomand siteul vecinilor nostri chinezi, autool bt 360 la vreo 140 -150 lei , astepti 1 luna si e peste cap la ce ai nevoie acasa sau chiar mai mult . Nu baga 100 Eu in el ca nu ai ce face daca nu ai firma, atunci mergi pe crema lor , Midtronics , dai un ban, nu-l mai ai dar devi cel mai tare din zona ...repet , autool bt 360 este tot ce ai nevoie, de restul benzina .

      Comment


      • Cateva noutati despre bateria masinii stocata fara reincarcare in balcon (care are acum contactele curatate luna si suprafata dintre borna si terminal curatata cu smirghelul mai fin si unsa cu vaselina).
        1 nov: SOC 100%, SOH 84%, CCA 430 A, rezistenta 6,77 mO, tensiune open circuit 12,90 V
        12 nov: SOC 100%, SOH 81%, CCA 415 A, rezistenta 7,00 mO, tensiune open circuit 12,82 V

        M-am mai gandit la o varianta in locul starterului. Sigur, cine vrea sa bage banii (destul de multi) intr-o jucarie Li-Ion, pe care sa o foloseasca rar, se poate bucura de dimensiunile mai reduse. Si probabil bani aruncati pe geam pentru ca acel acumulator intern se va deteriora in maximum 2-3 ani. O spun pentru ca dupa 3 ani, acumulatorii de la laptop nu mai tineau nici macar 10 minute. Si au fost rar folositi, laptopul fiind mai mereu cuplat la priza, acasa.

        Care-i alternativa? Cumpar o baterie reala, de exemplu, o Caranda Durabila 42 Ah, CCA 330 A, greutate 10 kg (starterele cantaresc 7-8.5 kg). Pretul 160 lei. Am deja redresor, nu as mai avea nevoie de altul care este inclus in starter, chiar daca este o alta tehnologie. Ce fac cu bateria? Pai la drumuri in oras, nici nu o bag in seama. Ramane acasa, pusa la redresor din cand in cand. Cand plec din oras, o incarc, o verific, o pun in portbagaj si ma va salva daca am probleme de baterie. Dimensiunile sunt reduse: 175 X 175 X 190 mm.

        Imi va fie mie utila, pentru diesel 1.5? Pai cred ca daca limitez consumatorii dupa o pornire (ma gandesc in primul rand la AC sau aeroterma iarna, stergatoare) si nu fac reporniri dese, ma va servi cativa ani. O voi trata ca pe o baterie de avarie, daca am instalat-o, pornesc motorul si ma mai opresc doar acasa sau in apropierea unui service, oricum intr-o zona cu oameni si cu resurse la care pot sa apelez. Tinta este sa cumpar o baterie adecvata pentru diesel cand va fi nevoie, nu preventiv. Si nu imi imaginez ca voi fi pus in situatia de a folosi bateria "de avarie" de mai mult de 5-6 ori. Doar ca nu stii cand te poate lasa o baterie. Daca esti undeva departe, poate in concediu, chiar afara din tara? Ce daca ai cumparat o Varta? Sunt multi oameni care s-au trezit chiar in perioada de garantie cu ea defecta. Si tot pe marginea drumului au ramas.

        Comment


        • Daca gandesti asa, ia la tine si fise, bujii, curele, scule, inca o roata de rezerva, pompa de benzina, pompa de apa, antigel, si eventual un motor... Eu zic ca daca vrei sa ai sanse mari sa nu te lase bateria, schimb-o 2 ani, maxim 3ani, si gata.
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • Mumus a spus:
            Dupa vreo 5 ani si ceva, desi era in stare perfecta, a murit subit bateria... Fara sa arate ca ar avea de gand sa moara..
            Ce sa vezi. Tu nu ai schimbat-o, ba chiar sustii ca era intr-o stare perfecta (sic, hai ca nu te credem, nicio baterie nu este in stare perfecta dupa 5 ani). Si ai ramas in pana. Ai fi putut fi in strainatate, in concediu, sau intr-o parcare a unei cabane de la munte, noaptea in camping, etc, nu acasa.

            Ironia ta cu sculele se bazeaza totusi pe niste fapte cat se poate de reale si stiintifice. In clasamentul cauzelor care trag pe dreapta o masina cu varsta mai mica de 6 ani, bateria se afla pe primul loc la mare distanta, cu 52% dintre cauze. Si poate de aceea lumea a cumparat imediat starterul de la Lidl (rafturile sunt goale azi, au mai ramas doar huse incalzite din promotia de acum o saptamana). Pe locul doi este pana de cauciuc. Si da, eu si foarte multi alti soferi avem roata de rezerva, cric si cheie de roti. Deci suntem acoperiti pentru cele 15% dintre cauzele defectelor. Motorul cauzeaza doar 8% dintre defecte samd. Ce este mai important este ca bateria si cauciucul cauzeaza aproape 70% dintre probleme, cu un mare avans pentru baterie. Se poate sa o schimbi la fiecare doi ani, daca te tine atat de mult, se poate sa schimbi si masina cu totul la doi ani. Eu nu am acest comportament pe care il numesc de lacusta care cotropeste si epuizeaza resursele intr-un mod irational. Bateriile sunt destul de poluante, si la productia lor, si la reciclare.

            The battery remains a weak link and the breakdowns on 1.95 million vehicles six years or less are as follows:

            52% battery
            15% flat tire

            8% engine
            7% wheels
            7% fuel injection
            6% heating & cooling
            6% fuel system

            A breakdown due to the battery remains the number one cause.

            * Source ADAC 2008 for the year 2007
            https://batteryuniversity.com/index....ries_to_fail/3

            Comment


            • Inainte sa moara, cu cateva saptamani, am masurat-o si era in parametri, (obisnuiesc sa o masor lunar) Sa nu mai zic ca am avut si revizia, si acolo mi-au zis ca bateria este usor descarcata, si necesita o reincarcare, dar nu am luat in seama, ptr ca fac drumuri destul de lungi zilnic, si mai cu seama ca o masurasem eu si era perfecta, si in sarcina si inainte sa pornesc masina... Da na, asta e, a facut scurt, ghinion... Faza e ca in weekend nu a fost pornita, si luni a pornit la sfert ca deobicei, dupa am facut vreo 12 km, dupa inca vreo 6, dupa inca vreo 6 in decurs de 0 ora, si am zis sa mai fac o oprire la lidl, ) Chiar ma uitam la acel redresor, dar am zis ca nu am ce face cu el, ies afara si masina nu mai porneste... Il sun pe tata sa vina cu loganu si sa aduca si cabluri, desi aveam si eu in masina, dar uitasem... Vine tata, dar oricat o lasam, masina nici nu incerca sa porneasca, a facut scurt, a scos sufa si ma tractat 2 km pana la magazinul de baterii, deabea ma tras cu loganu, si nu eu am zis, ci tata, desi simtisem si eu... desi seatul este usor... Am ajuns la magazin am pus una noua si gata... Faza dura, ca tot amintesti de pana, eu de vreo 4 ani am aliaje si pe vara si de un an sau doi si pe iarna, roata de rezerva mereu este umflata, sa fie ok la nevoie... Si acu cateva zile merg la un amic sa ridicam masina pe elevator si sa schimbam placutele, tipu nu avea sculele la el, vb cu sefu lui, zicea ca apare cu sculele in cateva minute... Decidem sa desfacem prezoanele cu cheia masinii, stupoare, are buza prea mare si nu intra pe aliaje ))) Deci daca faceam pana, nu aveam cheie de roti, ca acasa la schimburi mereu folosesc una gen cruce care ramane in garaj... ))) Ps: starterul nu ma ajuta oricum )
              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

              Comment


              • Spectaculoasa povestea, buna de facut haz la o bere si o aluna.

                De acord ca starterul nu ajuta o baterie cu celule in scurt. Tocmai de aceea, chiar mi se pare o solutie mai buna o baterie "de rezerva" (adica dimensionata doar pentru avarii) in locul unui starter pentru cei care cauta asa ceva. Acea baterie te va putea porni. Un starter simplu nu. Si este si mai ieftina. In fapt, ai de ales intre 160 lei bateria sau 140 lei/an un contract Assistance Revolving la Dacia. Suni si vine platforma sau te repara contra-cost pe loc.

                Eu m-am trezit cu bateria descarcata mult la Viena. Umiditatea a fost mare, ceata deasa, dar nu foarte frig. Suspectez ca a existat un condens pe suprafete iar masina a stat cateva zile intr-o parcare etajata, umbrita, deci umeda, fara soare. Iar bateria mea nu era foarte curata, nu era curat sub borna, era praf. Ce am citit este ca in conditii de umiditate, praful respectiv de sub borna combinat cu stratul umed de pe plasticul bateriei duce la o rezistenta mare, foarte mare dar nu infinita intre terminalele bateriei si scurgerea curentului. Am plecat la a doua cheie, am dat si drumul la aeroterma (era frig dar proasta idee la un diesel). Dupa cam o ora, am oprit. Incercarea de a pleca din nou a fost grea, m-au trecut toate emotiile, dupa vreo 10 minute de tentative, bateria s-a mai incalzit, si-a micsorat rezistenta interna si a mai eliberat niste amperi din putinii pe care ii mai avea.

                Mi-am invatat lectia privind curatenia bornei si a terminalului. Si daca plec in concediu, parca mi-as dori o siguranta suplimentara.

                Comment


                • Faci cum crezi de cuviinta, dar ma repet, nu doar bateria te poate lasa subit. Eu nu am chef sa plec cu un portbagaj de piese. Cat exista semnal la telefon sunt ok.
                  Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                  Comment


                  • Originally posted by gecmc94 View Post
                    Tocmai de aceea, chiar mi se pare o solutie mai buna o baterie "de rezerva" (adica dimensionata doar pentru avarii) in locul unui starter pentru cei care cauta asa ceva. Acea baterie te va putea porni. Si este si mai ieftina. In fapt, ai de ales intre 160 lei bateria
                    Imi place cum gandesti. Respect. Sa ai si o trusa de scule complet Manessman 215 piese costa 550lei dar face toti banii.
                    Un cric hidraulic si o cheie in cruce. O sufa de remorcare.
                    Redresor poti si cu unul simplu de 12v. Exclus gluma de la lidl de 3,8v

                    Comment


                    • Eu am schimbat bateria la masina dupa urmatoarea problema observata:
                      Cand ramane cateva secunde becul de la abs aprins la prima pornire e clar ca nu mai tine suficient incarcata bateria.
                      Am inteles ca becul acela ramane aprins cand scade sub 10 v tensiunea in instalatie.
                      Desigur cu conditia sa fi rulat un drum lung inainde de ziua cand ramane aprins .
                      Asta e a doua baterie care am urmarito si moare dupa scurt timp ce se aprinde becul acela la prima pornire.
                      Timpul acela poate fi mai mare s-au mai mic in functie de mai multi factori :cat de frig e afara ,cat de lung e drumul care mergi cu masina ...
                      Last edited by adi xxl; 1 day ago.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google