Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revin cu niste informatii despre testerele de baterii. Am observat ca unele seamana intre ele ca doua picaturi de apa.
    Vedeti Gys DT 280 aici https://electronicroom.eu/en/polymet...11500-eur.html
    Apoi generatia urmatoare Gys ToolIT DBT300 http://www.gys.fr/prod-024175-C407/B...STER_DBT300/en

    Ei bine, daca cititi manualul DBT300 veti observa ca utilajul stie mai multe lucruri decat sunt scrise in manual (care poate fi descarcat pentru fiecare de pe acele adrese). Am cautat mai cu atentie si am dat de un alt tester care a aparut intr-un clasament pe locul 1 in anul 2015.


    Acolo apare Solar BA9 produs de Clore Automotive https://cloreautomotive.com/product/ba9/
    Manualul acestui tester este mai detaliat si se poate observa ca descrie exact operarea testerului DBT300, inclusiv functiile in plus pe care manualul propriu al Gys nu le descrie. Plus ca arata aproape la fel. Deci? Care-i treaba? Le produce o firma si ceilalti doar il boteaza cum vor?

    Comment


    • Cand la un redresor auto da putere pornire 75-100 amperi in soc acestia sunt pentru mentinere , adica, cuplezi redresorul pe "pornire" , astepti cateva minute sa mai resusciteze acumulatorul si dai cheie , scurta , nu menti lung ca arzi traful . Cele total pentru pornire au curent de peste 3-400 amperi si deobicei sunt carucioare mobile , ca roaba , mari , grele , cu trafuri enorme .
      Pentru tester recomand siteul vecinilor nostri chinezi, autool bt 360 la vreo 140 -150 lei , astepti 1 luna si e peste cap la ce ai nevoie acasa sau chiar mai mult . Nu baga 100 Eu in el ca nu ai ce face daca nu ai firma, atunci mergi pe crema lor , Midtronics , dai un ban, nu-l mai ai dar devi cel mai tare din zona ...repet , autool bt 360 este tot ce ai nevoie, de restul benzina .

      Comment


      • Cateva noutati despre bateria masinii stocata fara reincarcare in balcon (care are acum contactele curatate luna si suprafata dintre borna si terminal curatata cu smirghelul mai fin si unsa cu vaselina).
        1 nov: SOC 100%, SOH 84%, CCA 430 A, rezistenta 6,77 mO, tensiune open circuit 12,90 V
        12 nov: SOC 100%, SOH 81%, CCA 415 A, rezistenta 7,00 mO, tensiune open circuit 12,82 V

        M-am mai gandit la o varianta in locul starterului. Sigur, cine vrea sa bage banii (destul de multi) intr-o jucarie Li-Ion, pe care sa o foloseasca rar, se poate bucura de dimensiunile mai reduse. Si probabil bani aruncati pe geam pentru ca acel acumulator intern se va deteriora in maximum 2-3 ani. O spun pentru ca dupa 3 ani, acumulatorii de la laptop nu mai tineau nici macar 10 minute. Si au fost rar folositi, laptopul fiind mai mereu cuplat la priza, acasa.

        Care-i alternativa? Cumpar o baterie reala, de exemplu, o Caranda Durabila 42 Ah, CCA 330 A, greutate 10 kg (starterele cantaresc 7-8.5 kg). Pretul 160 lei. Am deja redresor, nu as mai avea nevoie de altul care este inclus in starter, chiar daca este o alta tehnologie. Ce fac cu bateria? Pai la drumuri in oras, nici nu o bag in seama. Ramane acasa, pusa la redresor din cand in cand. Cand plec din oras, o incarc, o verific, o pun in portbagaj si ma va salva daca am probleme de baterie. Dimensiunile sunt reduse: 175 X 175 X 190 mm.

        Imi va fie mie utila, pentru diesel 1.5? Pai cred ca daca limitez consumatorii dupa o pornire (ma gandesc in primul rand la AC sau aeroterma iarna, stergatoare) si nu fac reporniri dese, ma va servi cativa ani. O voi trata ca pe o baterie de avarie, daca am instalat-o, pornesc motorul si ma mai opresc doar acasa sau in apropierea unui service, oricum intr-o zona cu oameni si cu resurse la care pot sa apelez. Tinta este sa cumpar o baterie adecvata pentru diesel cand va fi nevoie, nu preventiv. Si nu imi imaginez ca voi fi pus in situatia de a folosi bateria "de avarie" de mai mult de 5-6 ori. Doar ca nu stii cand te poate lasa o baterie. Daca esti undeva departe, poate in concediu, chiar afara din tara? Ce daca ai cumparat o Varta? Sunt multi oameni care s-au trezit chiar in perioada de garantie cu ea defecta. Si tot pe marginea drumului au ramas.

        Comment


        • Daca gandesti asa, ia la tine si fise, bujii, curele, scule, inca o roata de rezerva, pompa de benzina, pompa de apa, antigel, si eventual un motor... Eu zic ca daca vrei sa ai sanse mari sa nu te lase bateria, schimb-o 2 ani, maxim 3ani, si gata.
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • Mumus a spus:
            Dupa vreo 5 ani si ceva, desi era in stare perfecta, a murit subit bateria... Fara sa arate ca ar avea de gand sa moara..
            Ce sa vezi. Tu nu ai schimbat-o, ba chiar sustii ca era intr-o stare perfecta (sic, hai ca nu te credem, nicio baterie nu este in stare perfecta dupa 5 ani). Si ai ramas in pana. Ai fi putut fi in strainatate, in concediu, sau intr-o parcare a unei cabane de la munte, noaptea in camping, etc, nu acasa.

            Ironia ta cu sculele se bazeaza totusi pe niste fapte cat se poate de reale si stiintifice. In clasamentul cauzelor care trag pe dreapta o masina cu varsta mai mica de 6 ani, bateria se afla pe primul loc la mare distanta, cu 52% dintre cauze. Si poate de aceea lumea a cumparat imediat starterul de la Lidl (rafturile sunt goale azi, au mai ramas doar huse incalzite din promotia de acum o saptamana). Pe locul doi este pana de cauciuc. Si da, eu si foarte multi alti soferi avem roata de rezerva, cric si cheie de roti. Deci suntem acoperiti pentru cele 15% dintre cauzele defectelor. Motorul cauzeaza doar 8% dintre defecte samd. Ce este mai important este ca bateria si cauciucul cauzeaza aproape 70% dintre probleme, cu un mare avans pentru baterie. Se poate sa o schimbi la fiecare doi ani, daca te tine atat de mult, se poate sa schimbi si masina cu totul la doi ani. Eu nu am acest comportament pe care il numesc de lacusta care cotropeste si epuizeaza resursele intr-un mod irational. Bateriile sunt destul de poluante, si la productia lor, si la reciclare.

            The battery remains a weak link and the breakdowns on 1.95 million vehicles six years or less are as follows:

            52% battery
            15% flat tire

            8% engine
            7% wheels
            7% fuel injection
            6% heating & cooling
            6% fuel system

            A breakdown due to the battery remains the number one cause.

            * Source ADAC 2008 for the year 2007
            Battery University™ is a free educational website offering hands-on battery information.

            Comment


            • Inainte sa moara, cu cateva saptamani, am masurat-o si era in parametri, (obisnuiesc sa o masor lunar) Sa nu mai zic ca am avut si revizia, si acolo mi-au zis ca bateria este usor descarcata, si necesita o reincarcare, dar nu am luat in seama, ptr ca fac drumuri destul de lungi zilnic, si mai cu seama ca o masurasem eu si era perfecta, si in sarcina si inainte sa pornesc masina... Da na, asta e, a facut scurt, ghinion... Faza e ca in weekend nu a fost pornita, si luni a pornit la sfert ca deobicei, dupa am facut vreo 12 km, dupa inca vreo 6, dupa inca vreo 6 in decurs de 0 ora, si am zis sa mai fac o oprire la lidl, ) Chiar ma uitam la acel redresor, dar am zis ca nu am ce face cu el, ies afara si masina nu mai porneste... Il sun pe tata sa vina cu loganu si sa aduca si cabluri, desi aveam si eu in masina, dar uitasem... Vine tata, dar oricat o lasam, masina nici nu incerca sa porneasca, a facut scurt, a scos sufa si ma tractat 2 km pana la magazinul de baterii, deabea ma tras cu loganu, si nu eu am zis, ci tata, desi simtisem si eu... desi seatul este usor... Am ajuns la magazin am pus una noua si gata... Faza dura, ca tot amintesti de pana, eu de vreo 4 ani am aliaje si pe vara si de un an sau doi si pe iarna, roata de rezerva mereu este umflata, sa fie ok la nevoie... Si acu cateva zile merg la un amic sa ridicam masina pe elevator si sa schimbam placutele, tipu nu avea sculele la el, vb cu sefu lui, zicea ca apare cu sculele in cateva minute... Decidem sa desfacem prezoanele cu cheia masinii, stupoare, are buza prea mare si nu intra pe aliaje ))) Deci daca faceam pana, nu aveam cheie de roti, ca acasa la schimburi mereu folosesc una gen cruce care ramane in garaj... ))) Ps: starterul nu ma ajuta oricum )
              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

              Comment


              • Spectaculoasa povestea, buna de facut haz la o bere si o aluna.

                De acord ca starterul nu ajuta o baterie cu celule in scurt. Tocmai de aceea, chiar mi se pare o solutie mai buna o baterie "de rezerva" (adica dimensionata doar pentru avarii) in locul unui starter pentru cei care cauta asa ceva. Acea baterie te va putea porni. Un starter simplu nu. Si este si mai ieftina. In fapt, ai de ales intre 160 lei bateria sau 140 lei/an un contract Assistance Revolving la Dacia. Suni si vine platforma sau te repara contra-cost pe loc.

                Eu m-am trezit cu bateria descarcata mult la Viena. Umiditatea a fost mare, ceata deasa, dar nu foarte frig. Suspectez ca a existat un condens pe suprafete iar masina a stat cateva zile intr-o parcare etajata, umbrita, deci umeda, fara soare. Iar bateria mea nu era foarte curata, nu era curat sub borna, era praf. Ce am citit este ca in conditii de umiditate, praful respectiv de sub borna combinat cu stratul umed de pe plasticul bateriei duce la o rezistenta mare, foarte mare dar nu infinita intre terminalele bateriei si scurgerea curentului. Am plecat la a doua cheie, am dat si drumul la aeroterma (era frig dar proasta idee la un diesel). Dupa cam o ora, am oprit. Incercarea de a pleca din nou a fost grea, m-au trecut toate emotiile, dupa vreo 10 minute de tentative, bateria s-a mai incalzit, si-a micsorat rezistenta interna si a mai eliberat niste amperi din putinii pe care ii mai avea.

                Mi-am invatat lectia privind curatenia bornei si a terminalului. Si daca plec in concediu, parca mi-as dori o siguranta suplimentara.

                Comment


                • Faci cum crezi de cuviinta, dar ma repet, nu doar bateria te poate lasa subit. Eu nu am chef sa plec cu un portbagaj de piese. Cat exista semnal la telefon sunt ok.
                  Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                  Comment


                  • Originally posted by gecmc94 View Post
                    Tocmai de aceea, chiar mi se pare o solutie mai buna o baterie "de rezerva" (adica dimensionata doar pentru avarii) in locul unui starter pentru cei care cauta asa ceva. Acea baterie te va putea porni. Si este si mai ieftina. In fapt, ai de ales intre 160 lei bateria
                    Imi place cum gandesti. Respect. Sa ai si o trusa de scule complet Manessman 215 piese costa 550lei dar face toti banii.
                    Un cric hidraulic si o cheie in cruce. O sufa de remorcare.
                    Redresor poti si cu unul simplu de 12v. Exclus gluma de la lidl de 3,8v

                    Comment


                    • Eu am schimbat bateria la masina dupa urmatoarea problema observata:
                      Cand ramane cateva secunde becul de la abs aprins la prima pornire e clar ca nu mai tine suficient incarcata bateria.
                      Am inteles ca becul acela ramane aprins cand scade sub 10 v tensiunea in instalatie.
                      Desigur cu conditia sa fi rulat un drum lung inainde de ziua cand ramane aprins .
                      Asta e a doua baterie care am urmarito si moare dupa scurt timp ce se aprinde becul acela la prima pornire.
                      Timpul acela poate fi mai mare s-au mai mic in functie de mai multi factori :cat de frig e afara ,cat de lung e drumul care mergi cu masina ...
                      Last edited by adi xxl; 16 November 2019, 19:03.

                      Comment


                      • Masina mea a venit din frabricare cu o baterie de 40Ah. Am schimbat-o cu una de 50 Ah. Este posibil sa nu fie bateria potrivita?

                        Comment


                        • Este OK mai mare.

                          Comment


                          • Originally posted by Fanez View Post
                            Masina mea a venit din frabricare cu o baterie de 40Ah. Am schimbat-o cu una de 50 Ah. Este posibil sa nu fie bateria potrivita?
                            Nu are nici o problema. Ai marit capacitatea bateriei cu 10%, este ok. O incarca alternatorul fara probleme.

                            Comment


                            • Buna, am si eu o problema cu descarcarea din senin a bateriei dupa ce mi s-a montat o instalatie de remorcare si s-a legat de firele de la stopuri, inafara de asta am fost rugat sa dau curent unui alt autoturism la o vulcanizare
                              Bateria se descarca singura timp de 7-10 zile maxim stand in parcare nemiscata
                              Ce poate fi? Pana sa montez instalatia de remorcare si sa dau curent de pornire la cineva nu aveam probleme cu incarcarea
                              Acumulatorul este Caranda Durabila 55Ah stare foarte buna, are 6 luni vechime. Nu se aprinde in mord nici un martor privind probleme de incarcare.
                              Motorul este 1,6mpi euro 3, 90cp
                              Masina are o alarma EagleMaster, dar nu cred sa fie de acolo problema, deoarece o am de foarte multi ani
                              Prima lege a mecanicii spune:
                              daca merge legat cu sirma, e pacat sa irosesti un surub!​​​​

                              Comment


                              • D-nule Bumbu, in primul rand va salut si va urez bun-venit pe acest forum!
                                Postul in cauza l-am mutat pe topicul dedicat acestor probleme, fiind mai usor de urmarit aici.
                                Cunoscundu-va foarte bine tehnicitatea ( ) imi permit sa va intreb: ati masurat consumul in stand-by? Cat il aveti?
                                Cine v-a montat instalatia? Daca nu d-voastra, l-ati rugat sa isi verifice "lucrarea"?
                                Daca l-ati masurat, ati incercat sa izolati cate un circuit, pentru a depista "sugativa"?
                                Ati testat ACM-ul? De curiozitate, pentru a-l elimina din schema, este aproape sigur ca nu este el de vina...
                                Ati verificat si alternatorul, incarcarea acestuia?
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google