Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe privat. O sa te anunt cand va fi gata.

    Comment


    • nickey1982 Din pacate nu, insa tind sa cred undeva la 1000km maxim intre calibrari, dat fiind ca prima calibrare am facut-o la inceputul perioadei de carantina, si timp de 2 luni masina maxim 4km mergea pe saptamana, pana la supermarket si inapoi

      Comment


      • Interesat de tutorial.
        Sunt tare curios la ce interval de km trebuie făcută recalibrarea iarna, când scad temperaturile și problema trepidațiilor se accentuează.

        Comment


        • Și eu sunt foarte interesat de un tutorial. Țin sa vă mulțumesc mult de tot pentru eforturile voastre! Este minunat și reconfortant să constat că mai există oameni frumoși și dezinteresați pe lumea asta urâtă...

          Comment


          • Nu am facut calibrarea inca dar am fost putin sceptic la “cat tine”. M-am bazat pe un post cu multa vreme in urma al lui Silviu in care spunea ca a facut vreo trei (daca tin bine minte).Iar el chiar stie cu ce se manaca “programele” astea si mai ales sa faca monitorizari corecte.
            Referitor la valorile din Learning Information (asa cum am spus si atunci e bine sa se faca capturi) importanta este insa analiza dar mai ales concluzia. Eu nu stiu ce este in spatele lor (valori citite de senzori). In documentatie (reatasez doua capturi dar pot urca si o documentatie generica pentru JS3) sunt date valori minime maxime (permisibile ca toate celelalte de la Dacia) si de referinta. Bine ar fi sa se observe un anumit trend al valorilor. Dar pana acum din cele atasate de georgstelsib (dar fara cele ale ambreiajului) si nickey1982 (complete) este greu de tras o concluzie deocamdata.
            Inclin sa cred totusi ca acesta calibrare ar trebui legata si cu celelalte elemente (mai ales ambreiajul) asa cum au mai scris si unii colegi rusi.
            Acestea sunt doar opiniile mele absolut subiective.

            PS (off-topic): dupa o lunga discutie sper ca toata lumea s-a lamurit cu “protocoalele”. La Daciile noastre avem un singur protocol: ISO15765-4 CAN 500 Kbaud (high sau low), versiunile de soft ale ELMului sunt altceva, comenzile AT alt lucru, adresele si XId RId altele. Iar rezultatele obtinute cu ELM Identifier sunt relative.

            Faptul ca in cazul calibrarii o clona poate fi OK (ex la mine 311900 Delay:10 Start teach in clutch touch point si 3219 Delay:0 Stop) nu inseamna ca si pentru restul este la fel (de aceea am insistat ca trebuie avut grija cu ele). Si mai dau un alt citat:
            Some Chinese clones may incorrectly transmit sensor readings. I had such an adapter that always showed a coolant temperature of +25 C, even when it was 0 C or 80 C
            Most low-quality clones hold the connection poorly, often hang.
            The most unpleasant thing is that they can shorten or spam the onboard network with the left data, which will prevent the ECU from fulfilling its main function - to control the engine. Many car owners have noted an uneven engine when using these adapters.”

            Attached Files

            Comment


            • Si pentru ca toata lumea asteapta un tutorial “miraculos” care deocamdata este “pe privat” trebuie spus ca procedura de calibrare in sine este aceeasi (desigur cu unele valente functie de programul folosit), este foarte simpla iar pasii au fost descrisi in cateva randuri.
              Colegii Onixer si nickey1982 au folosit-o fara probleme.
              Am citit multe tutoriale, mai simple sau mai complicate, sunt documente ce “traiesc” permanent, au suferit modificari si revizii, au evoluat functie de diversi factori, etc.Iar comentariile si discutiile pe marginea lor erau foarte interesante. Cine crede ca poate face un tutorial “batut in cuie” cred ca se inseala.
              Iar daca doresti sa oferi o informatie-o oferi, daca nu-nu. Si din cate se pare unora le place sa tot fie rugati.

              Comment


              • Este pe privat fiindca cineva s-a pronuntat in numele tuturor cu: " nu mai este nevoie..." Ce poti sa faci , "dragoste cu forta nu se poate" . Tutorial "miraculos" nu exista , ci doar unul riguros care sa poata fi urmat si de o persoana la prima utilizare fara experienta anterioara si mai ales verificat in practica de utilizator de cel putin doua ori.

                Comment


                • In asteptarea acestui tutorial, am creat eu un filmulet in modul DEMO pentru laptop.
                  Softul necesar se descarca de aici: https://github.com/cedricp/ddt4all/archive/master.zip si se instaleaza cu Next, Next.
                  Se selecteaza interfata (wifi sau bluetooth) si portul care o sa apara disponibil in lista. Se da click pe Connected Mode (eu am dat pe Demo).
                  Apoi pasii sunt indentici cu cei din video, respectand timpii de asteptare mentionati de colegi intre start si stop: https://www.screencast.com/t/n0o71M4dg

                  Comment


                  • Multumim mult nickey1982 . Sunt foarte utile. Cu cat sunt mai multe informatii cu atat mai bine.

                    PS: pasii si procedura de calibrare sunt la fel indiferent daca operatia s-a realizat o data sau de o mie de ori. Prezentarea lor insa poate fi diferita.
                    (voi posta si eu cateva informatii sintetizate).

                    Comment


                    • Iarasi... inveti pe altii in timp ce tu nu ai curajul sa-ti aplici invataturile pe propria masina invocand pretextul " la mine nu este nevoie". Acesta este pretextul , motivul este teama de a nu gresi , frica de ati asuma riscul . Poate daca nu ai baga batul prin gard ar fi mai bine. Nu te mai inteleg deloc.

                      Comment


                      • Nu vreau sa ii iau apararea colegului si nici sa intru intr-o discutie contradictorie cu tine (apropo, va sunt recunoscator amandurora foarte mult pentru ajutorul acordat), dar nici eu daca nu as avea nevoie de o calibrare nu as face-o. Desi nu mi-e frica deloc si inteleg cat de utila e calibrarea, urmatoarea o voi face exact cand va fi nevoie, dar de data asta cu motorul cald. Voi face atunci un filmulet live de pe laptop si voi porni si microfonul pentru a se auzi actuatoarele.

                        Comment


                        • Multumesc nickey1982 , asa este deocamdata nu consider ca am nevoie de calibrare si pacat ca nu pot face un test drive impreuna cu cine nu crede asta. Dar daca va trebui sunt pregatit oricand sa o fac, iar riscul exista, insa il consider destul de mic (imi pot asuma si altele mai mari, am mai scris asta).
                          Apoi si eu am invatat multe de la tine (asta e si scopul forumului, sa ne ajutam unii pe altii, fiecare cum\cat poate). Si nu spun asta din complezenta. Exemplu concret: ai fost primul care ai gasit postul pe forumul german referitor la calibrare si ai pus linkul aici. Apoi ai atasat si pozele, iar de aici a pornit discutia despre asta (bineinteles excluzandu-l pe Silviu care facuse de cateva ori calibrarea).
                          Toata stima.

                          Comment


                          • Da Nickey dar daca nu ai o experienta proprie , te-ai putea erija in pozitia de profesor cu foarte mult simt critic ?

                            Comment


                            • Cineva uita insa ca si el la randul lui a invatat de la altii.

                              De apreciat disponibilitatea colegului nickey1982 de a face un video explicit cu calibrarea.
                              Cum am scris, si eu voi intocmi un document tutorial (nu imi va lua mult timp si sper sa fie cat mai complet si detaliat). Astfel se poate alege dupa preferinte.
                              Iar referitor la asta as avea si o mica remarca. Acum s-a scris asta:

                              Originally posted by georgstelsib View Post
                              ... . Tutorial "miraculos" nu exista , ci doar unul riguros care sa poata fi urmat si de o persoana la prima utilizare fara experienta anterioara ....].
                              cu cateva posturi in urma insa s-a scris si asta (cu privire la o omisiune dintr-o "instructiune" despre "stergerea intervalului de revizie"):

                              Daca ajungi pana la punctul 7 se presupune ca-ti da prin cap sa stergi si Oil-ul fiindca pentru asta ai deschis sesiunea. Daca nu te duce mintea pana acolo , nu te duce nici mai departe.

                              Comment


                              • Ai numarat de cate ori ai fost off topic , pe care-i invoci atat de des cand este vorba despre altii ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google