Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumesc. Din pacate nu (si de fapt este o metoda de a genera un asa zis back-up in ddt4all), dar daca nu il ai instalat nu e nici o problema, nu e neaparat (doream doar sa verific cateva lucruri la masina ta tinand cont si de cea de a doua resoftare pe care ai facut-o in reprezentanta ).
    Totusi daca ai mentionat si EcuTweaker poti atasa (asta este doar curiozitatea mea atat si nimic mai mult) o captura cu ecranul Signal status and counters (bineinteles motor nepornit), vezi atasat. Multumesc din nou!
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 24 November 2020, 21:58.

    Comment


    • Pana atunci atasez cateva capturi. Primele sunt oferite prin februarie 2019 de un user cu JS3 si trepidatii (din injectie facute in reprezentanta, pacat ca nu sunt mai multe, plus din transmisie), ar trebui tinut cont si de consumul actuatoarelor, eventual si servodirectiei. Asta si tangential la metoda mentionata mai devreme. Urmatoarele sunt oferite de alti useri (nici adnotarea nu este a mea, nici macar nu detin JS3) referitoare la o alta "sursa" probabila (evident ca nu este principala) de "batai de cap”. Ultima este a mea cu o plecare normala (cu TS4) de pe loc in R si apoi D (scurta, doar pana in treapta3, se poate observa mai ales pozitia actuatoarelor si starile ambreiajului functie de timp si mai ales turatie). Le consider interesante, desigur pentru cine doreste sa le studieze si analizeze.

      PS: a nu se confunda (desi exista o interdependenta) valorile de referinta programabile cu valorile in functionare (tinand cont si de modul de utilizare).
      Attached Files

      Comment


      • De cand a scazut temperatura in parcarea subterana pe la 18 grade, la prima pornire din zi, motorul pleaca cu 750-800 de rpm. Cu metoda descrisa anterior, cuplarea ambreiajului are loc pe la 1000 de rpm si se realizeaza destul de brusc. Am incercat sa ridic turatia motorului pornind dezaburirea si chiar Clear View de la clima, dar tot nu o ridica pe la 1200 de RPM cum se intampla uneori la a 2-a pornire din zi (aceeasi temperatura, la 5-6 ore distanta fata de prima pornire). Solutia la turatie joasa pentru a pleca perfect este cu procedura descrisa si treapta 2 manual. Cuplarea se realizeaza la 1500 de rpm. Daca la pornire masina are turatii inalte, plec cu trrapta 1. Cuplarea se realizeaza tot la 1500 de rpm. In rest masina pleaca perfect la urmatoarele plecari de pe loc. La franari nu sunt probleme.

        Comment


        • A doua pornire a zilei, motorul a pornit turat la 1250 rpm. Am plecat tot cu procedura cunoscuta, dar cu treapta 2. Cuplarea si deplasarea s-au facut la 1750 de rpm.

          Comment


          • Salutare
            A-ti pățit ca atunci când activați degivrare luneta sa fluctueze turația motorului în stationare? Gen între 500 și 1250rpm Face la fel cu sau fără AC pornit

            Comment


            • Nici 17.000 km si deja nu mai merge deloc ok masina. Abia a facut 2 ani, a discutat socrul la Dacia si au zis ca nu se mai acorda decat 6 luni garantie pentru ambreiaj. Am sesizat ca nu mai merge functia de crawling, ridic piciorul si da sa plece insa imediat da in nas... De 3-4 ori la rand a facut asa. Am zis sa incerc si eu varianta descrisa mai sus. Ce ziceti legat de faza cu ambreiajul? Ei zic sa asteptam sa apara un update de soft insa eu cred ca e afectat din moment ce face asa urat. Plus ca fluctuează rau la relanti de la 500 la 1300 turații, am filmare facuta. De la ce oare?

              Comment


              • Eu am ajuns la 25.000 km cu al treilea ambreiaj si cu manevrele descrise mai sus nu trepideaza asa mult. Din cate stiu eu prin lege orice piesa are 1 an garantie minim

                Comment


                • Iata, din nou, doua raspunsuri marca Dacia, aproape identice (dacia logan easy-r | Facebook) prin care ne este insultata inteligenta. Mie mi se pare ca incercand sa se scuze mai mult se acuza, iar un avocat bun poate contesta, doar folosind acel text din unul din raspunsuri.

                  "Prestația de plecare de pe loc este influențată de soluția constructivă aleasă pentru vehiculele cu motor cu aprindere prin scânteie, cu 3 cilindri, având o capacitate cilindrică de 0,9 litri, asociat unei cutii de viteze robotizată (cutie de viteze mecanică acționată de un robot electric pilotat de un calculator).
                  Menționăm că această soluție constructivă nu permite în niciun caz prestații de plecare de pe loc cu fața sau cu spatele, similare unui vehicul echipat cu motor cu mai mulți cilindri, de capacitate mai mare și cutie de viteze automată cu convertizor de cuplu sau cutie de viteze cu transmisie continuu variabilă (CVT).
                  Aceasta prestatie, nu poate reprezenta in niciun caz un defect de fabricatie/viciu ascuns."


                  Mie textul de mai sus imi suna a defect de proiectare sau incompatibilitate intre cutie si motor. Desi, trepidatii au fost si pe motorul diesel de la noi si pe motorul aspirat pe benzina din Rusia sau America Latina, ambele motoare in 4 cilindri.

                  "De asemenea, vă informăm că niciunul dintre ambreiajele înlocuite, nu s-a defectat, acestea fiind înlocuite pentru ameliorarea ( îmbunătățirea ) unei prestații.
                  Totodată, Constructorul a lucrat și lucrează în permanență la ameliorarea prestațiilor produselor sale, prin aplicarea unor soluţii tehnice succesive aduse diverselor componente ale sistemului de ambreiaj ( atât organe cât și software ).
                  Prestația dobândită în urma acestor evoluții este una îmbunătățită față de prestația iniţială, iar această evoluție face parte din demersul continuu al Constructorului de ameliorare a caracteristicilor produselor sale, atât noi cât și cele deja livrate."


                  Inlocuirea ambreiajelor a determinat rezolvarea temporara, dar totala a problemei, nu ameliorarea ei. Inlocuirea ambreiajelor cu unele identice noi nu reprezinta nu reprezinta vreo solutie tehnica.

                  Comment


                  • Originally posted by nickey1982 View Post
                    Iata, din nou, doua raspunsuri marca Dacia, aproape identice (dacia logan easy-r | Facebook) prin care ne este insultata inteligenta. Mie mi se pare ca incercand sa se scuze mai mult se acuza, iar un avocat bun poate contesta, doar folosind acel text din unul din raspunsuri.
                    ........
                    si mai aveati indoieli ? clientu a dat banu, sa se duca cu treaba lui, "constructorul" are el grija de clienti sa cumpre altceva data viitoare

                    Comment


                    • Menționăm că această soluție constructivă nu permite în niciun caz prestații de plecare de pe loc cu fața sau cu spatele, similare unui vehicul echipat cu motor cu mai mulți cilindri, de capacitate mai mare și cutie de viteze automată cu convertizor de cuplu sau...


                      parca ar da de inteles ca nu e proiectat pentru a pleca de pe loc: ai doar 3 cilindri, esti un sarac - ai motor, ai cutie, ce mai vrei? porneste, ambaleaza motorul, inspira noxele! ah... poate vrei sa plece de pe loc? neah!
                      iar sa scrii traducerea lui "ameliorare" in paranteze... aproape de nepretuit (e drept ca reclamele la suplimente alimentare si alte farmaceutice au cam stricat limba romana, dar totusi...)

                      Comment


                      • Originally posted by Gaby20045 View Post
                        Nici 17.000 km si deja nu mai merge deloc ok masina. Abia a facut 2 ani, a discutat socrul la Dacia si au zis ca nu se mai acorda decat 6 luni garantie pentru ambreiaj. Am sesizat ca nu mai merge functia de crawling, ridic piciorul si da sa plece insa imediat da in nas... De 3-4 ori la rand a facut asa. Am zis sa incerc si eu varianta descrisa mai sus. Ce ziceti legat de faza cu ambreiajul? Ei zic sa asteptam sa apara un update de soft insa eu cred ca e afectat din moment ce face asa urat. Plus ca fluctuează rau la relanti de la 500 la 1300 turații, am filmare facuta. De la ce oare?
                        Am mai scris pe topicul asta, dar cred ca e util sa mai aduc "in fata" informatia. Problema trepidatiilor la 0.9 TCe apare inclusiv la masinile echipate cu transmisie manuala si sunt convins ca nu ambreiajul este cel care le produce.
                        La a mea, L2 2015, pot sa produc trepidatiile sau sa le evit. Aparitia trepidatiilor sau lipsa lor este strans legata de felul ambreierii, de momentul pe parcursul cursei de ridicare a ambreiajului, in care incepe accelerarea si de corelarea corecta a actionarii ambreiajului cu acceleratia.
                        Schimbarea ambreiajelor la EasyR a fost o masura luata de Dacia ca sa potoleasca valul de plangeri ale clientilor iar cand si-au dat seama ca nu vor rezolva in acest fel problema au renuntat la echiparea masinilor cu aceasta CV.
                        Last edited by DannyMC; 11 December 2020, 20:52.

                        Comment


                        • Interesant e ce se discuta aici: https://forum-auto.caradisiac.com/to...mment=57392030
                          S-a incercat reprogramarea calculatorului de injectie pe 1 Decembrie si minunea a durat cateva zile. Acum se incearca pentru a doua oara.
                          Macar se incearca si altceva...

                          Comment


                          • Și acolo se susține ideea că TCe90 este incompatibil cu transmisia automată având cuplul prea mic la pornire,iar asta se poate schimba din injecție. Avem un coleg Suiram16 care a făcut remapare stage1, poate ne spune cum se comporta cutia

                            Comment


                            • Ce "invenții"

                              Effectivement, c'est bien une modif de la cartographie injection, sur la partie a froid qui a été effectué. Notamment sur le moment où l'embrayage arrive a son point de patinage. A partir du moment où je lâche la pédale de frein,le moteur accélére seul a environ 1000tr/min. Puis redescent a 800 une fois collé, pour le rampage. D'ailleurs les voitures manuelles accélèrent seules de manière subtile au pont de patinage.

                              Chose qu'elle ne faisait pas avant. Le point de patinage s'effectuait a 800tr/min, ce qui metait le moteur en sous régime a limite de caler.le moteur ne compensait pas assez rapidement la charge que la boîte lui imposait.....du coup broutage.


                              Cu alte cuvinte au reactivat o funcție prezentă pe unele loturi de 1,2 16v, 0,9TCe și 1,6SCe ce crestea turația de ralanti la apăsarea abreiajului - un fel de asisitență la demaraj
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Ce povesteste francezul acolo exista dintotdeauana. Turatia creste cand eliberezi frana cu aproximativ 200-250 de RPM. Cred ca ar fi aproape imposibil sa poata pleca doar cu 800 de RPM. Doar ca tot nu e suficient. Cel putin la rece, turatia trebuie sa fie de minim 1250-1300 de rpm (optim as zice 1500 de rpm) ca sa plece fara trepidatii. Bineinteles, turatia mai mare se coreleaza cu o patinare mai lunga, astfel incat viteza in treapta 1 sa nu depaseasca 5-7 km/h cand se pune in miscare sau cand deja merge in crawling.
                                Si eu m-am gandit la acea asistenta la demaraj, daca ar putea fi mai agresiva, adica sa creasca mai mult turatia motorului.

                                Mi-am adus aminte ca ai mentionat mai demult cum ca ar exista o functie (parca mod masina autoutilitara) prin care s-ar creste relanti-ul pe la 1200 de rpm. Eu as fi interesat sa testez macar temporar, daca s-ar putea activa cu ELM-ul meu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google