If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pe langa bobina ambreiajului mai este si releul compresor, apoi poate sa fie verificat si circuitul electric iar pentru aceasta cred ca schema electrica ar putea sa fie de ajutor, vezi atasat, plus sigurantele si releele din compartimentul motor in numerotarea si descrierea (mai precisa) Dacia \Renault.
Mulțumesc tuturor pentru ajutor! Apreciez mult promptitudinea cu care ati raspuns apelului meu. Ii multumesc in mod special lui Torquemada pentru rezolvarea "punct ochit, punct lovit". Problema era data de dioda din cutia de sigurante. După inlocuirea acesteia, totul functioneaza normal. Cost remediere 10 lei. Nu vreau sa ma gandesc ce ma astepta prin service , fara ajutorul vostru. Inca o data, multe mulțumiri!
Mulțumesc tuturor pentru ajutor! Apreciez mult promptitudinea cu care ati raspuns apelului meu. Ii multumesc in mod special lui Torquemada pentru rezolvarea "punct ochit, punct lovit". Problema era data de dioda din cutia de sigurante. După inlocuirea acesteia, totul functioneaza normal. Cost remediere 10 lei. Nu vreau sa ma gandesc ce ma astepta prin service , fara ajutorul vostru. Inca o data, multe mulțumiri!
Te salut! Poti sa faci o poza cu dioda resectiva?
Multam!
Din graba am uitat sa subliniez dioda respectiva atat in schema electrica cat si in cutia sigurante si relee motor, am vrut sa adaug ulterior dar nu am mai avut timp (insa se poate observa in ambele), marchez acum dioda D1 in poza colegului :
S-a scris asta "... După inlocuirea acesteia, totul functioneaza normal.", iar ca "pozitie" cred ca este destul de clar in schema electrica, daca nu s-a inteles o reatasez din nou (am marcat-o si pe schema):
Problema era data de dioda din cutia de sigurante. Cost remediere 10 lei
sunt curios... unde ai gasit-o cu 10 ron??
Am si eu probleme cu AC - Sandero 2014 motor 1,2 benzina + GPL. La plecare, dimineata, nu porneste absolut deloc compresorul de AC. Dupa aprox 1-1,5 ore, a pornit si a mers perfect toata ziua (am mai oprit si pornit AC-ul de minim 15-20 ori, a mers perfect...) A 2a zi dimineata - la fel, nu a pornit; dupa prima oprire a motorului, la vreo 2 ore, la repornire a luat-o...
Compresorul l-am schimbat (unul SH, dar vanzatorul spune ca este ok...), la fel si senzorul de temperatura de la podea, langa acceleratie. Dioda este ok. Freon este suficient. Pierderi mari nu sunt. Ce ar mai putea sa aiba? Care este elementul de comanda al compresorului si unde este exact pozitionat? Exista si un senzor de presiune al instalatiei de AC, si daca da, unde este?
Da, exista si un senzor de presiune fluid refrigerant, vezi ex si atasat pentru un motor 1.2 D4F732\734 (poate sunt de folos si altor colegi).
PS: sugestia mea (inainte de a schimba componente) este sa se faca o diagnosticare a sistemului AC si injectiei (AC este sau nu autorizat si din injectie) urmarind parametri si starile aferente apoi functie de rezultate se pot face si celelalte verificari electrice, mecanice, circuitului de racire, etc… necesare.
Vin si eu aici cu o problema.. Dupa ce am citit toate cele 23 de pagini am observat ca este destul de des intalnita, insa pe forumul de renault pare ca este mai rara. Masina din dotare, un clio 4 2015, 1.5 dci 90 de cai. Din ce am citit este ceva cu x52, GMV-ul are mufa albastra si inteleg ca este acelasi model de instalatie ca pe Logan 2. Sper sa nu supar ca nu am logan si sa ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.
Problemele au inceput odata cu venirea caniculei, baga rece doar in mers si la semafor baga aer cald si umed. Schimbat filtru habitaclu si dupa un mic research pe internet am comandat si schimbat sonda de temperatura de la vaporizator dupa seria de sasiu (ulterior am observat ca difera putin si ca aspect cat si ca serie, eu am comandat-o de pe epiesa si pe ea are seria PA6GF30 iar cea originala are seria N00486L). Dupa inlocuirea senzorului problema parea sa fie rezolvata, dar parca totusi nu baga destul de rece. Am mers la un atelier oarecare unde am cerut o verificare a freonului. Conform aparatului lor mai aveam doar 80g de freon in instalatie. Tind sa cred ca aparatul lor nu indica bine, pentru ca masina baga destul de rece. La 80g am inteles ca nici nu ar porni compresorul. In fine, mi-au completat 510g cum avea aparatul lor in baza de date, temperatura aerului nu a scazut insa a reaparut problema cu functionarea intermitenta si aerul cald si umed la semafor.
Mai departe am mers la un prieten frigotehnist care are o instalatie cu ceasuri de masurat presiunea freonului, presiune care era destl de mica. A mai bagat ceva freon pana ce presiunea pe inalte a ajuns la 15.. pe joase nu retin cat era, dar acele erau paralele pe instalatia lui.
Problema nu s-a rezolvat, dar macar acum cand baga rece baga rece. La o temperatura exterioara de 38 de grade, pe treapta 3 de ventilatie baga undeva la 6-7 grade.
Am pus din nou sonda originala a vaporizatorului, compresorul functioneaza fara oprire, pana la primul semafor, cand incepe sa bage aer cald. Problema este ca el se invarte chiar si atunci cand baga aer cald. Daca o turez de cateva ori, incepe sa bage rece si baga destul de mult timp, fara sa opreasca compresorul. Din ce am urmarit, cu senzorul original, compresorul nu se opreste deloc, nici atunci cand baga aer cald.
Ce am observat si din ce am citit in urma este destul de important, in momentul in care senzorul este deconectat de pe masina, compresorul nu porneste. Nici daca leg firele in scurt, nici daca nu am senzor conectat deloc.
Un alt aspect pe care il face cu senzorul vechi este ca la prima pornire dureaza cam 5-10 minute pana incepe sa bage rece. Desi compresorul se invarte, nu se simte deloc rece. Uneori, daca pornesc si opresc AC din buton incepe sa bage rece mai repede.
Cu toata povestea de mai sus am mers la un service, unde baietii au fost foarte de treaba si primul test pe care l-au facut a fost sa puna furtunul cu apa rece pe radiatorul masinii. La momentul respectiv masina avea sonda originala pe vaporizator, sonda cu care nu ar fi inceput sa bage rece decat daca as fi accelerat-o sau as fi plecat de pe loc. Dupa cateva minute, a inceput sa bage rece de unde au concluzionat ca de vina este radiatorul si ca trebuie sa schimb. Nefiind dornic sa fac incercari pe banii mei, in ziua urmatoare am mers la un prieten, am dat bara jos, am desfacut radiatoarele le-am curatat, spalat, indreptat pe alocuri... Problema este inca acolo... Deci as fi inlocuit radiatorul degeaba..
In ziua urmatoare, am zis sa pun din nou sonda noua pe vaporizator, sa vad daca la prima pornire la fel dureaza 10 minute pana baga rece. Surpriza, cu sonda noua a inceput sa bage imediat... Insa problema cu sonda noua este ca porneste si opreste compresorul foarte des si se simte foarte multa umezeala in masina... Si in acelasi timp si cu sonda noua, uneori la semafor incepe si baga cald...
Inca un aspect pe care l-am observat, a fost ca daca turez motorul, in momentul in care ii scad turatiile sau cand merg in frana de motor, aeroterma incepe sa sufle mai tare. Motiv pentru care am masurat curentul de pe baterie. In ralanti tensiunea este undeva la 13.5V, in accelerare tot 13.5V, iar in decelerare si frana de motor ajunge undeva spre 14.5-14.9V. M-am gandit ca e posibil ca acest impuls de tensiune sa faca ceva la senzori sau compresor si asta sa fie motivul pentru care incepe sa bage rece in frana de motor sau dupa ce o accelerez.
Ca si solutii pana acum de la service-uri a fost inlocuirea radiatorului, care din punctul meu de vedere pica. Un alt service mi-a cerut 1000 de lei pentru inlocuirea electrovalvei de pe compresor, fara sa vada masina, doar din ce i-am povestit la telefon. Un baiat cu diagnoza, care in prima faza nu a vazut nimic pe tester mi-a zis ca problema poate sa fie de la compresor sau radiator. Dupa care a vazut fluctuatia de temperatura pe senda de la vaporizator. In momentul respectiv era sonda noua, cat timp baga rece statea undeva intre 0-4 grade in momentul cand compresorul se oprea indica undeva la 60, motiv care ma face sa cred ca am cumparat o sonda noua stricata sau nu e potrivita pt masina mea.
Dupa toate astea, am conectat un OBD cu bluetooth, dar care singurul indicator pe care mi l-a aratat, legat de AC, a fost presiunea din instalatie. Am incercat sa gasesc o corelatie intre presiune si temperatura, dar imi baga rece si cu 60 psi si cu 115 psi.
Stiu ca am scris un post foarte lung si va multumesct tuturor celor care aveti rabdare sa cititi pana aici.
.....Nefiind dornic sa fac incercari pe banii mei, in ziua urmatoare am mers la un prieten, am dat bara jos, am desfacut radiatoarele le-am curatat, spalat, indreptat pe alocuri... Problema este inca acolo... Deci as fi inlocuit radiatorul degeaba........
Aici s-a rupt firul poveștii...
Ai desfăcut radiatoarele - adică și condensatorul AC?
Curățate pe exterior, sau și pe interior?...
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
Adică ai spălat condensatorul AC pe interior cu apă și alte substanțe? Și cum l-ai uscat? Cum știi că nu ai contaminat agentul frigorific și uleiul?
Scuze, aici am înțeles greșit. Nu, pe interior nu l-am spălat. Le-am spălat pe o parte și pe alta pe ambele. Nu am scos freonul din instalație. Dar astăzi am scos sonda de pe vaporizator afara și compresorul merge fără oprire. Dar măcar baga rece și fără umezeala. Nu am mers încă îndeajuns de mult încât sa ajungă sa înghețe. Pana la urma cred ca senzorul ei se defectase iar pe cel pe care l-am cumpărat nou, ori l-am nimerit defect ori nu se potrivește exact..
Mulțumesc tuturor pentru ajutor! Apreciez mult promptitudinea cu care ati raspuns apelului meu. Ii multumesc in mod special lui Torquemada pentru rezolvarea "punct ochit, punct lovit". Problema era data de dioda din cutia de sigurante. După inlocuirea acesteia, totul functioneaza normal. Cost remediere 10 lei. Nu vreau sa ma gandesc ce ma astepta prin service , fara ajutorul vostru. Inca o data, multe mulțumiri!
Salut! Cred ca am aceeasi problema. Nu cupleaza compresorul, am masurat dioda si aparatul nu afiseaza niciun curent de deschidere.
Intrebarea este: unde sa caut dioda de schimb si ce sa cer ?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment