Problema Motor 0.9 TCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 10W40 este conform cu RN0700.

    http://www.latorrecarmelo.it/files/G...on-RN-TECH.pdf

    Comment


    • M-am uitat și nu este trecut, decât că trebuie 10w40, Dacia Oil Plus. Doar dacă sunt temperaturi de -25 de grade se poate pune 5w0. Posibil să aibă treabă cu ungerea mai ales că am observat că se aude mai mult când este mai răcoros, iar eu în ultimul timp, după schimb, am plecat cu mașina numai seara pe "răcoare" și nu pe căldurile de foc. În oraș merg cu mașina de la job.
      Dacă mă uit în retrospectivă, mecanicii de la Dacia au stat ceva timp la mașina mea, plus că au făcut un test drive cu ea. Dar asta poate fi și din cauză că le-am semnalat două probleme care se pot auzi doar dacă rulezi cu ea, sau poate așa procedează la toată lumea. Problemele mele semnalate nu au fost remediate, pentru că, dar dacă doream se putea "încerca" ceva, deși asta înseamna demontarea instalației de aer condiționat și demontarea ceasurilor de la bord. Vara, uneori, la relanti una una din țevile de la aer( cea care este combinația aluminiu-furtun de gumă) "țăcăne" ușor. La îmbinare se produce o dilatare sau se contractă și de acolo se aude zgomotul. Dacă acea țeavă avea o bridă în plus nu cred că mai se auzea nimic( La Kangoo este prinsă în două locuri, la Dacia într-unul singur). Iarna, nu se aude nimic. Am găsit rezolvarea încă de anul trecut: Când se aude: pornesc pentru câteva secunde aerul și nu se mai aude. In general nu merg cu aerul( sinuzita). Nu merge să pui nimic acolo, gen vaselină, sau silicon, pentru că este o îmbinare în care țevile sunt cap în cap prinse de o "mufă", ceva de genul și alea se ating. Dacă era să-le desfacă, trebuia să scoată aerul, etc. Am zis că nu este urgență și o pot face ulterior, mai ales că nu afectează aerul condiționat. Iar cea de a doua problemă este un mic ronțăit al kilometrajului care se aude doar la 10-20 km/oră. ( Știu cum se aude, pt că am avut Dacii și astea aveau mereu probleme de acest gen). Tipul a zis că el nu aude nimic, dar i-am zis că dacă zgomotul crește în intensitate voi venii sa schimb ceasul, mai ales că am văzut că nu se umblă mare lucru la bord, că apoi când ți l-ar monta să scârțâie din toate încheieturile.
      Pe tester au ieșit toate bune, iar plăcuțele aveau doar 30% la 7500km. Deși cred că acum au uzură mult mai mare după frâna de aseară la peste 140km/oră. Eram în depășire(erau vreo 3 mașini mai lente) iar unul cu un Kia Picanto roșu- era mașină din mijlocul celor 3- a ieșit din coloana respectivă, fără a se asigura, fără semnal, chiar în fața mea și bineînțeles că am frânat extrem de brusc. PS: Este bine să ai o cameră pe mașină, deși și eu eram peste limita legală pe un drum european!

      Comment


      • Originally posted by gabrieln1960 View Post
        10W40 este conform cu RN0700.
        Da, doar ca motoarele turbo au nevoie de RN 0710!

        Comment


        • ...sau pun ulei d-asta care se "scurge" mai greu de pe lant ca sa ramina agatat si de patine si sa le roada mai domol.
          problema care urmeaza, pe timp de iarna, e ca uleiul o sa fie "magiun" in primele 15-20 de minute de trafic orasenesc.
          si cind te gindesti ca turbina se poate strica si din cauza "subturarii" - dupa ce-ti crapa turbina service-ul se uita la ea, zice ca funinginea si colmatarea sint din cauza subturarii, nicidecum a uleiului prea gros, si iaca esti bun de plata. pe banii tai, ca ei au pus "uleiul bun al fabricii".
          Dacia Mind Tricks, FTW!
          Last edited by devreg; 25 June 2018, 21:30.

          Comment


          • Nu se prea poate strica la 0.9 turbina asa usor de la subturarea motorului. E doar o turbina simpla, nu are geometrie variabila iar orice fel de depunere se duce repede la temperaturile la care lucreaza. Ce zici tu e un stereotip al mecanicilor si se refera la TDI urile vechi.

            Comment


            • care "temperatura de lucru", domnule?
              n-are rost sa aduci in discutie tdi-urile.
              gindeste mai simplu: citi oameni, macar dintre astia de aici, chiar fac kilometri in afara de a merge la munca sau la cumparaturi? unde apuci "sa-i dai in gura" (ca sa faci "temperatura") intre doua capete de oras? citi oameni chiar "fac kilometri" in afara orasului? ...sa zicem vreo 60-80km/zi.
              ti se pare ca stii pe careva care merge constant in preajma turatiilro de putere maxima? despre care "temperatura" vorbim?
              hai sa fim seriosi, totusi
              Last edited by devreg; 25 June 2018, 22:09.

              Comment


              • Matyred, ai cumva pachetul de 5 ani "fara griji"?

                Comment


                • Originally posted by catalonia View Post
                  Deci service-ul il considera piesa de schimb, dar tu il consideri consumabil. Interesant.
                  Faptul ca service-ul considera piesa de schimb este un avantaj.
                  Daca ar fi fost consumabil garantia este mult mai mica
                  Ori cum la cei 248.000 km motorul este inca in parametri
                  Asa ca nu am ce sa ii reprosez

                  Trimis de pe al meu SM-A530F folosind Tapatalk
                  sigpic

                  Comment


                  • Devreg confunzi turbina de diesel cu cea de benzina. La benzina din cauza temperaturilor ridicate la care functioneaza nu se poate monta geometrie variabila. Benzina nu face depuneri in comparatie cu dieselul. Nu conteaza cat mergi si unde, nu are ce sa se depuna.

                    Comment


                    • Originally posted by vali2008 View Post
                      Matyred, ai cumva pachetul de 5 ani "fara griji"?
                      Nu, am preferat să aleg oferta cu 900 de euro în cazul meu, plus roată de rezervă și numere roșii pe 3 luni.
                      Probabil, puteam să mă duc cu uleiul cumpărat de mine, dar cine știe în caz de ceva probleme puteau să refuze garanția pentru că ei nu garantau pentru respectivul ulei, chiar dacă era original sau de calitate.
                      PS: În certificatul de calitate, este trecut numai ulei Dacia Oil Plus 10w40, pentru zona noastra. Eu cred că-n mașină, din fabrică ei pun Dacia Oil Premium 5W30.
                      Iar la reprezentanță îți pun Elf pentru că este mai ieftin ( iar ei câștigă vânzându-l la suprapreț) decât Dacia Oil, cel puțin așa am văzut pe unele site-uri.

                      Comment


                      • Faptul ca ai mers pe uleiul lor poate fi un avantaj..le poti atrage atentia de comportamentul negativ din prezent, de dupa revizie, al motorului.
                        Sincer, as fi preferat Dacia oil 5w30 decat elf 10w40..indicat era Elf 5w40 ca tot au in reprezentanta..

                        Comment


                        • Nu mi-au spus de la început că vor pune Elf 10w40, și chiar dacă îmi spuneau ce vor pune, mergeam pe mâna lor, că ei, în teorie, știu mai bine că mine, de trebuie la mașină.
                          Voi face o programare la ei, pentru a le semnala problemele, dar din păcate, cred că va dura 1-2 săptămânii, mai ales trebuie să termin cu achiziționarea ( este un proces mai dificil și mult nervii, mai ales când ai de face cu statul) unei mașini la job, apoi am un pic de treabă urgentă la job care nu suportă amânare.

                          Comment


                          • Uzina se spala pe maini si vor spune ca este problema service-ului, ca ei ti-au pus ulei in motor.....

                            Comment


                            • Cat timp service-ul este "oficial", operatia facuta in garantie, nu prea vad cum se pot spala pe maini, legal vorbind.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Originally posted by Matyred View Post
                                Nu mi-au spus de la început că vor pune Elf 10w40, și chiar dacă îmi spuneau ce vor pune, mergeam pe mâna lor, că ei, în teorie, știu mai bine că mine, de trebuie la mașină.
                                Daca tot ai platit puteai sa ceri Elf 5W40! Ei au tendinta sa-ti ofere ce-i mai ieftin, eu ca sa evit discutiile inutile in ziua reviziei am cerut anterior deviz estimativ si le-am spus clar ca vreau Elf 5W40. Raspunsul a fost: " Dar stiti ca e mai scump, nu?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google