Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si pentru ca informatiile sa fie complete atasez si un grafic cu pozitiile actuatoarelor la TS4 inclusiv cel pozitie selectare intr-un regim de exploatare normal DN –autostrada –urban, pentru claritate nu am mai pus si ceilalti parametri si stari aferente dar se poate observa foarte bine \usor cand cum si cat functioneaza “lucreaza” acestea, tocmai de aceea uzura lor este una normala si tine doar de timp pana cand aceasta apare evident si se pare ca si la TS4 se inmultesc (ne)cazurile cu actuatoarele, recent a fost “semnalat” si unul cu “motorasul din partea de jos de lângă roata stanga fata” ex atasat dar si uzura acestuia este una normala (vezi si graficul).

    PS: este de apreciat daca colegul Gaby20045 ofera un update cu tija \levierul de selectare (a gasit doar tija, a “confectionat-o” asa cum s-a scris pe acolo, a schimbat actuatorul cu totul, etc.) si daca a rezolvat aceasta problema (iar masina \transmisia sa este OK), cred ca experienta sa poate sa fie de folos si altora.
    Attached Files

    Comment


    • Glumești probabil.
      Motorașul ruginit (de pe ansamblul actuatorului poziționare ambreiaj) nu are nicio problemă. A fost ajutat să aibă o problemă cu flexul,, s-a taiat prin plasticul mufei și avea 3 pini secționați.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • "Gluma" a fost a celui care a facut "operatia" aceasta, eu doar am "cumulat" doua din pozele sale, de ce a facut asta este alta "discutie", iar uzura actuatoarelor alta ....

        (iar ca sa fie foarte clar, asa cum am scris de cateva ori, cand \daca la Van Diesel robotizat al meu oricare dintre actuatoare va da semne de "oboseala" in secunda doi il voi schimba, sau le voi schimba, cu unul \unele noi OE fara alte "compromisuri")

        Comment


        • LE: a treia poza, cea din dreapta cu actuatorul "intreg" cu eticheta pe el este a altui user care il oferea ca SH (vreo 400 lei, de pe o masina din 2016 daca tin bine minte), de aceea am facut mentiunea din paranteza (eu nu as pune asa ceva pe masina mea, dar fiecare procedeaza asa cum considera \doreste).

          Comment


          • Salut, revin cu update. Am luat azi masina, azi a sosit piesa și au și montat-o. Am mers cu ea, schimba ok. Cost total de reparație 2520 lei, 2000 piesa, 500 lei diagnosticarea și manopera și încă 20 lei pentru un bec H7 ars. Pe lângă asta se mai adaugă și o constatare la Meridian, o mutare a mașinii de la Meridian la alt service și bineînțeles tractarea initiala în service, alt cost total de 560 lei. Am plătit 310 lei doar pentru a achita diagnoza initiala și mutarea în alt service care a fost dispus sa încerce repoziționarea piesei sărite.
            Practic costul total ar fi fost doar pentru transport în service 250 lei și 2500 diagnosticare, manopera și piesa.
            Atașez și poza cu piesa din plastic, e destul de uzata, am păstrat tot ansamblul înlocuit.

            L. E. Voi reveni în alta zi cu o poza a actuatorului, nu am vrut sa ma mai murdăresc acum pe mâini.
            Attached Files
            Last edited by Gaby20045; 20 March 2024, 21:10. Reason: Specificarea corecta a piesei

            Comment


            • Deci pana la urma ai schimbat actuatorul (nu doar tija) cu unul nou (nu SH) si cred ca ai procedat bine.
              Ai confirmat ca astfel de probleme cu actuatoarele NU se rezolva doar prin stergere erori sau "recalibrari", dar nici nu te-a costat minim 2500 euro asa cum au "estimat" cei de la Dacoserv

              Multumesc si pentru acest update plus detaliile oferite , apreciez acest lucru, consider ca toate acestea pot sa fie utile si altora.

              Multi km fara probleme!
              Last edited by Gil26; 20 March 2024, 21:39.

              Comment


              • Daca am inteles bine, JS3 nu are aceasts tija de plastic?

                Comment


                • Poate se rezolva cu recalibrare la benzina unde nu exista tija asta nenorocita... Insa in cazul meu fiind Sarita nu exista nicio șansă de recalibrare fiind în aer. Cat despre service-urile unde au aruncat preturi estimative doar de dragul de a scăpa de mine prefer sa nu comentez. Pot spune totuși ca exista și reprezentanta unde te ajuta cu sume omenești cu condiția sa cunoști pe cineva... Altfel probabil masina nici măcar nu era constatata pana acum.
                  Suma de 2000 lei pentru actuator nu mi se pare mare, mi se pare aiurea totuși ca nu se poate comercializa separat plasticul ala amarat... Adica daca dadeam pt actuator eram mai liniștit, dar sa dau 2000 lei doar pt ca s-a tocit plasticul asta m-a cam deranjat.
                  Totuși sunt mulțumit că funcționează ok, sper sa nu mai întâmpin alte probleme prea curând.

                  Comment


                  • Pai tija aia de plastic care banuiesc ca e supusa la ceva forte, mi se pare ca e pusa intentionat ca sa aibe ce sa se strice. Sa nu cumva sa nu mai faca Renault un ban "cinstit" si din vanzarea de piese.

                    O lunga perioada de timp am tot regretat ca nu am ales TS4 vazand ca problema trepidatiilor e foarte rara. Acum dupa patania ta si a celorlalti colegi de pe FB cu aceasta tija la km nu foarte multi, parca problema trepidatiilor pare raul mai mic, vorba romaneasca, merge si asa, bine ca nu te lasa in drum.

                    Comment


                    • Originally posted by nickey1982 View Post
                      Daca am inteles bine, JS3 nu are aceasts tija de plastic?
                      nickey1982 , se pare ca tu chiar NU vrei sa intelegi ca TS4 si JS3 sunt diferite (chiar daca au si unele “asemanari”), au motoare diferite (K9K626 si H4B408), configuratie diferita, cutii diferite (chiar si intre “manualele” TL4 si JH3 sunt diferente) inclusiv nr. de trepte, componente diferite care functioneaza diferit, etc… am oferit numeroase exemple, informatii detalii, etc. in ambele topicuri, atat acesta cat si cel despre JS3 despre toate acestea, uneori am fost si contrazis complet aiurea.
                      Pe langa toate acestea mai adaug cateva capturi pentru a arata diferentele intre cele doua Easy-R, iar actuatoarele sunt diferite avand si coduri OE diferite, la TS4001 actuator schimbare viteze 328D47245R, actuator ambreiaj 309101280R, actuator selectie 328D52283R (vezi si postul 272 de aici dar nu numai), la JS3002 actuator schimbare viteze 260564700R, actuator ambreiaj 260566650R , evident si calculatoarele sunt diferite cod OE 320109418R respectiv 320103663R avand si soft diferit.

                      Legat de proiectare si aceasta evident ca este diferita tinand cont de toate aceste diferente, iar piesele nu sunt puse “intentionat ca sa aibe ce sa se strice”, ele avand rol si functionand diferit, ba mai mult: consider ca proiectarea, dezvoltarea, testarea si implementarea au fost facute mai bine la TS4 ca la JS3 (iar pe langa cele mentionate vezi doar ca ex si “minunata” aia de actionare prin cablu de la JS3, etc.) si consider ca baietii de la Titu (care au lucrat o buna parte la TS4) au facut o treaba mult mai buna comparativ cu toreadorii spanioli din Valencia.

                      Despre problemele cu actuatoarele am mai tot scris (si cu mult timp in urma) pe topicul JS3 si am mentionat ca trepidatiile sunt “nimica toata” pe langa acestea, am fost puternic contrat de “cunoscatori” care stiau ei mai bine ce si cum si ca nu nunt probleme dar de fapt nu intelegeau ce \cat \cum \cand fac si modul de functionare al acestora, am scris ca ramane de vazut si timpul mi-a dat dreptate.

                      Iar ca din cate stiu problemele cu actuatoarele au fost mult mai multe la JS3 ca la TS4, dar cunosc si masini care au ajuns si la 150 -170k km fara probleme inca cu actuatoarele.
                      Apoi si la JS3 cand actuatoarele au fost uzate \defecte acestea au trebuit inlocuite, degeaba s-a incercat stergerea erorilor sau “recalibrari” miraculoase asa cum ai scris aiurea de cel putin doua ori putin mai inainte si pe acest topic ex posturile 273 si 277 (inclusiv “bazandu-ma pe faptul ca multe si diverse erori s-au rezolvat permanent la JS3 cel putin, cu o recalibrare”), ba mai mult stiu destule cazuri cand aceste erori NU s-au putut sterge permanent si nici “recalibrarea” NU a ajutat cu absolut nimic nici la JS3, multe incercari de “recalibrare” fiind si esuate \nefinalizate chiar daca cunoscatorii credeau altceva.

                      Attached Files
                      Last edited by Gil26; 21 March 2024, 07:40.

                      Comment


                      • Pentru ca pe topicul JS3 s-a discutat despre uleiul cutie viteze atasat cateva capturi referitoare la schimbul ulei pentru TS4-001 in care am facut si cateva adnotari \sublinieri, capacitatea cutiei este 1.9 L, ulei transmisie TransElf TRJ \NFJ sau actualul NFX 75W80 standard APIGL4 MIL-L-2105 C\D, busonul de golire se strange la 24 Nm, se foloseste garnitura etansare noua cod OE 7703062062 si D=16mm (asa cum bine s-a scris in primul post TS4 provine dintr-o cutie TL4 cu actuatoare si calculator pe ea, ambreiajul pilotat electrohidraulic), umplerea se face pana la preaplin \revarsare pe la busonul de umplere apoi se strange busonul fluture (este bine pentru umplere sa se foloseasca un furtun cu palnie, cutia sa fie putin “calduta” ex 30-35C, dupa umplere sa se stearga urmele de ulei de pe cutie, etc.).
                        Attached Files

                        Comment


                        • In postul 301 am atasat un grafic cu parametri aferenti pozitiilor actuatoarelor, se poate vedea variatia valorilor acestora.
                          Atasez cateva grafice si cu unele stari ale actuatoarelor intr-un regim de exploatare DN -autostrada -urban, se poate observa foarte clar si functionarea acestora, inclusiv in perioada de rulaj \stationare in trafic (si vedea usor si starea ambreiajului: deschis -alunecos -inchis).
                          Attached Files

                          Comment


                          • Bună seara,
                            Se pare ca nu prea am noroc cu masina asta în ultima perioada și ma lasa fix cand imi e lumea mai draga. Dupa înlocuirea acelui roboțel de schimbat vitezele - 3200 lei cost total piesa, manopera, tractare etc - a luat-o socrul pana la tara unde am cauciucurile de vara sa le schimbe - 300 km... Deci un total de 350 km de cand am înlocuit piesa.
                            M-a sunat azi ca se aprinde senzorul de presiune roti și probabil becul de revizie... Nu e problema, oricum se apropia în mai, e normal.
                            Totusi cand am ajuns acasă cumva comportamentul era diferit, deși am resetat presiunea la roti la nici 5 secunde a revenit clipind rapid.
                            Practic am spirala galbena, becul de ABS, de ESP și de presiune. Nu e cu rosu niciun bec aprins insa pana luni când pot ajunge la service as fi vrut sa găsesc posibile cauze. Deja trebuie la revizia asta sa schimb discuri+placute pe lângă ulei și filtre și bineînțeles sa știu cam la cât m-ar putea duce defecțiunile care ar putea fi semnalate de becurile aprinse :-(

                            Comment


                            • 1. Senzorul de presiune roti se aprinde daca una dintre roti are o presiune cam cu 0,3 atm mai mica decat celelalte. Intai egalizezi presiunea in toate cele patru roti la cat vrei tu apoi resetezi.
                              2. Cheita de service se aprinde la punerea contactului si se stinge la pornirea motorului cam cu 30 de zile inainte de revizie. Spre sfarsitul intervalului apare suplimentar spira portocalie si, ca bonus, nici nu se mai sting. Daca ai modelul la care nu se poate stinge decat cu diagnoza, poti folosi un ELM 327 si aplicatia Reset Service pe telefon.
                              3. ABS-ul si ESP-ul pot ramane aprinse daca la schimbarea rotilor s-a atins/slabit/desprins ceva pe la blocul ABS. ABS poate ramane aprins si daca ai rulat si franat ocazional cu motorul oprit chiar si cativa metri. Totusi, la o pornire ulterioara se va stinge dar ramane stocata ca eroare in CB.
                              4. Atentie mare la ITP pentru Euro 6. Se face obligatoriu o diagnoza la care totul trebuie sa fie verde pentru a nu fi respinsa masina. Chiar daca la ITP nu se aprinde niciun beculet poznas prin bord orice bec aprins in decursul timpului care a semnalizat o posibila defectiune chiar daca ulterior nu s-a confirmat sau daca s-a rezolvat, ramane stocata in calculator si apare la ITP chiar si dupa un an. Inainte de ITP trebuie facuta o verificare si trebuie sterse toate erorile.
                              Last edited by gabrieln1960; 2 weeks ago.

                              Comment


                              • Am încercat resetarea presiunii, reapare dupa 5 secunde și clipește intermitent. Am căutat cu un OBD sa vad ce eroare apare insa surpriza... Niciuna. Am resetat preventiv revizia sa vad dacă scap de eroare insa cele 4 becuri aprinse persista deci e o problema mai grava.... Funcționează pt resetare servisare sau citire măcar un minim de erori din bord ca am mai făcut asta cu acest OBD.
                                Cât despre Itp e ultima grija, e luat cu brio cica în noiembrie.
                                Last edited by Gaby20045; 2 weeks ago.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google