Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut băieți, revin și eu cu un update, după un drum de 930 km am ajuns aseară acasă și mașina s-a comportat exemplar. Am plecat azi pana la gară și înapoi, am parcat și după 10 minute am vrut să mut mașina. Masina băgată in R merge în față, dacă merg în față în D și schimbă din treapta 1 în treapta 2 da eroarea aceea cu 3 liniuțe și merge smucit. Am citit cu un OBD eroarea și am atașat o poză. Am fost la Dacoserv să întreb de o diagnoza și au spus că probabil peste o săptămână ma pot programa să verifice eroarea și poate peste o lună sa schimbe piesele defecte, au spus că reparația face minim 2500 euro.

    Aveți idee dacă eroarea P0780 - Power Train Shift poate fi de la unul din actuatori sau de la ambreiajul uzat? Menționez că am aproape 118.000 km cu ambreiajul original. Chiar am fost mulțumit de mașină până acum și sper să nu se adeverească suma de plată zisă de cei de la Dacoserv că e mai ieftin să o fac manuală și să o vând.

    Multumesc
    Screenshot_20240227_122601_org.prowl.torque.jpg

    Comment


    • Salut, in primul rand imi pare rau sa citesc un astfel de post cu probleme la TS4. Apoi despre “schimbă din treapta 1 în treapta 2 da eroarea aceea cu 3 liniuțe și merge smucit” pare sa fie o problema de actionari, dar asta sincer nu am inteles “Masina băgată in R merge în față”, iar cele “3 liniute” pot sa fie generate de mai multe cauze, iar eroarea P0780 din pacate nu ajuta la identificarea lor fiind una generica multimarca: Definition of check engine code P0780: Generic (Common for all car manufacturers): Shift Error.
      Daca tot ai interfata aceea iti sugerez sa iti instalezi un program derivat dedicat Dacia \Renault ex PyRen sau PyClip (pt. telefon Android) si sa citesti erorile sub forma DFxxx\ DTCxxxxxx care sunt mult mai precise (vezi doar ca ex atasat cateva dintr-o transmisie TS4 11551) si au proceduri de diagnosticare specifice.

      Despre “probabil peste o săptămână ma pot programa să verifice eroarea și poate peste o lună sa schimbe piesele defecte, au spus că reparația face minim 2500 euro” nu stiu cum au oferit cei de la Dacoserv (pe forumuri nu prea am citit lucruri prea “bune” despre ei, cei de la Meridian parand mai OK, inclusiv cu problemele de la Easy-R) au spus ca reparatia face minim 2500 euro cand\daca nu stiu ce piese sunt defecte si fara “să verifice eroarea”. Iti atasez tot doar ca info (poate sunt de folos si altor colegi) codurile OE si pretul aproximativ (in reprezentante poate sa fie mai mare dar nu cu foarte mult) al unor componente, iar informatii despre costuri cu tot cu manopera actuatoare, ambreiaj, etc. gasesti in acest topic dar si in cel JS3, oricum nu stiu cum \ce poate sa ajunga la minim 2500 euro.

      Daca oferi codurile de eroare sub forma DTCxxxxxx te pot ajuta cu interpretarea si detalierea acestora, sau daca esti din Bucuresti poti apela si la colegul t0rquemada care daca doreste sa te ajute poate face o diagnoza conforma a transmisiei si se poate identifica mai usor cauza sau cauzele problemei.

      PS: legat de “…că e mai ieftin să o fac manuală și să o vând” si eu ma apropii de 100k km pana acum fara cea mai mica problema si eroare cu transmisia, se comporta ireprosabil, dar ma astept ex la uzura actuatoarelor sau componente si nu consider ca asta este vreo problema tehnica, uzura este normala (sper cel putin pe la 130-150k km, orice peste consider “bonus”), le voi schimba imediat sau orice altceva este nevoie, conversia la manuala NU este o optiune pentru mine dupa aproape “o viata” in care am condus doar masini cu transmisie automata, si sincer nici sa vand masina actuala NU doresc, sunt foarte multumit de ea.
      Attached Files
      Last edited by Gil26; 27 February 2024, 19:54.

      Comment


      • Chiar daca o sa imi sara colegul Gil in cap, eu i-as sterge eroarea si i-as face o recalibrare. Este strict parerea mea.

        Comment


        • Salut și mulțumesc pentru informări. Nici eu nu as putea trece la manuală după tot timpul asta... Era vorba ca la 2500 euro cum a zis nenea ala clar o converteam și o vindeam, nu cred ca e o optiune să dau atâția bani dintrodata. Mai mult ca sigur șeful de service a vrut sa scape de mine însă totuși sa arunci prețurile alea e chiar aiurea.
          Am un OBD II si l-am folosit cu aplicația Torque (lite), cu ea am citit și șters eroarea, dupa ștergerea erorii masina în R merge înainte, nu am mai încercat în D să văd pe distanță lungă pentru că am fost nevoit sa plec și nu vreau sa rămână în drum.
          Tind sa cred ca e cumva o problema de la unul din actuatori, cel care schimbă viteza sau poate e ambreiajul uzat și cutia ar trebui recalibrata.
          Sunt din București și as face cu cea mai mare plăcere o diagnoza amănunțită dacă as ști unde sa merg. Masina e oarecum imobilizata în apropiere de Dacoserv Sălaj, nu as vrea sa o chinui prea mult decât spre un service unde pot fi ajutat, și asa posibil sa fiu nevoit sa o iau pe platforma dacă e distanta mare.

          Sunt deschis la orice sugestie, și eu apreciez masina asta și poți vedea în toate postările mele ca o laud.... Insa sa dau acum 2500 euro doar pe piese in condițiile în care vine revizia la care trebuie sa schimb si placute cu discuri, posibil și saboți plus că am sesizat ca îmi dispare din antigel și am și mici pete de ulei pe bara din fata.. Asta nu e o opțiune prețul depășind destul de mult un buget și asa constrâns de sărăcia în care suntem.

          Comment


          • nickey1982 , nu inteleg de ce ai scris asta "Chiar daca o sa imi sara colegul Gil in cap ...", dar depinde de codul de eroare si chiar daca asa cum am scris nu comentez erorile generice citite cu programele multimarca gen Torque, CarScanner, etc. in poza colegului se observa ca P0780 are status "Pending Fault", iar multe din erorile din transmisie (inclusiv mesajul de eroare) nu se pot doar sterge, trebuie rezolvata cauza sau cauzele acestora.
            Plus ca si intr-un alt (ne)caz ex al colegului Ireaza27 cu eroare si mesajul din bord ai scris exact acelasi lucru, sa stearga eroarea si sa faca o recalibrare, si atunci am scris ca nu asa se rezolva, am detaliat codul de eroare iar colegul a trebuit sa inlocuiasca actuatorul, iar pe acel topic a mai fost un caz asemanator tot cu actuatorul, ....

            Daca colegul Gaby20045 ofera codul de eroare sub forma DTCxxxxx (probabil unul din lista atasata anterior, dar sunt mai multe) atunci se poate analiza mai bine problema sa.

            LE: acum am citit si postul colegului (cam in acelasi timp cu al meu), ceea ce am scris ramane valabil.

            Comment


            • Salut Gil26​​​​​​, îmi poți spune exact cum se numește aplicația de care zici pentru erori? Am încercat sa caut și nu am găsit nimic pe Google Play.

              Comment


              • Am zis strict ce as face eu, bazandu-ma pe faptul ca multe si diverse erori s-au rezolvat permanent la JS3 cel putin, cu o recalibrare: https://www.facebook.com/groups/837447933355191/

                Comment


                • Gaby20045 , asa cum am scris mai sus PyRen sau PyClip sunt destul de OK pentru citire erori.

                  nickey1982, mai bine las-o balta, pe topicul JS3 au fost trei cazuri in care ai scris acelasi lucru, in toate trei erorile NU s-au putut sterge si nici recalibrarile NU au ajutat cu absolut nimic (in doua dintre ele), cauza finid actuatoarele defecte, egal de ceea ce scriu unii "specialisti" pe diferite grupuri cu multe informatii preluate de pe acest forum apoi "laudandu-se" pe acolo cu ele si incercand sa arate ca ei au inventat roata, repet fiecare cauza (si caz) trebuie analizate si tratate in mod corespunzator.

                  Comment


                  • Dacă e din uzură (vezi JS3) recalibrarea ore reușește dar la prima pornire ai E, ori nu se poate termina caz în care ai tot E.

                    La TS4, de obicei pică actuatorul electrohidraulic caz în care nici o calibrare nu te salvează.

                    Conversia la manuală nu e pentru oricine.
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • Salut, nu vreau conversie, am zis la supărare ca iau în calcul conversia doar pentru a o putea vinde asta dacă defectul chiar m-ar duce la 2500 euro cum au menționat cei din reprezentanta. Am concluzionat ca la banii ăștia mai bine dau cei 7000 RON cât am găsit pe un grup ca ar costa conversia doar ca să o vând și sa cumpăr un alt model mai nou. Pe acel grup sunt vreo 3 persoane care au făcut deja conversia și merg ok mașinile.
                      Știi unde as putea găsi un service care sa ma ajute cu diagnoza corecta și înlocuirea acelei piese fără a schimba piese inutil?
                      Dacă acel actuator electrohidraulic este defect poate avea ca efect băgarea în tr 1 atunci când se cuplează în R?

                      Comment


                      • Repet, asa cum am scris si aici si pe PM, NU stiu pe ce "baza" cei de la Dacoserv "au spus că reparația face minim 2500 euro." fara macar sa diagnosticheze masina iar EasyR-ul printre altele are si un avantaj fata de celelalte "robotizate", componente mult mai ieftine (vezi doar ca ex mai sus).
                        Insa inainte de a schimba orice componenta primul pas cred ca este o diagnoza conforma, functie de aceasta si rezultate se pot face sau nu urmatorii pasi, verificari, inlocuire componenta defecta, etc. ...

                        PS: asa cum bine \corect s-a scris si anterior mesajul E este unul destul de "pacatos", poate avea mai multe cauze, in majoritatea degeaba se sterge erorea \erorile ca tot reapar, iar recalibrarile nu ajuta cu nimic in aceste (ne)cazuri plus ca uneori nici nu se pot efectua \finaliza conform (ceea ce NU prea inteleg unii "specialisti" in recalibrari), exemple din pacate sunt destule chiar si pe acest forum (cand nu erau indeplinite toate conditiile pentru recalibrari dar "cunoscatorii" ii tot "sfatuiau" pe colegi sa tot incerce)

                        Comment


                        • Păi dacă ai o problemă pe actuatorul electro-hidraulic ce controlează ambreiajul, nu mai contează dacă intra sau nu în 1 și R, ai fix situația de pe JS3

                          O convertită se vede imediat din VIN, dacă cel care o cumpără întreabă pe cine trebuie.
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Intradevar am șters ieri eroarea, acum a reapărut după ce a încercat sa dea treapta 2..am dat o tura de strada cu întoarcere în parcare în șuturi.
                            Cât despre partea cu "convertirea", eu sunt transparent, în cazul unei vânzări as zice și motivul conversiei, piese prea scumpe. Insa ma repet, ar fi ultima soluție în caz de ceva.
                            Oricum revin la întrebarea adresata și mai sus, știți un service în București care sa poată face o diagnoza corecta? Și eventual și reparatia, nu vreau sa o țin de bibelou. De preferat saptamana asta măcar diagnoza, nu as vrea sa stau prea mult cu ea imobilizata.

                            Comment


                            • Din pacate colegul Gaby20045 nu a putut sa ofere codurile de eroare sub forma DFxxx sau DTCxxxxx, atasez totusi doar ca info procedurile de diagnosticare pentru cateva dintre ele, poate sunt de folos si altor colegi de forum (se poate observa ca unele sunt comune JS3 si TS4, inclusiv DF068 =DTC0805xx = Circuit captor pozitie ambreiaj chiar daca sunt componente si sisteme diferite), iar informatii despre actuatoarele de la TS4 am oferit destul de multe in acest topic.

                              Si citez o experienta de la JS3 de aici:

                              Va salut din nou dupa schimbul de ambreiaj a mers perfect masina 5 zile atat inca nu trepideaza dar fix dupa 2 ore de la prima cheie cand merg bara la bara dimineata intra cutia in eroare a draqu nu mai pleaca de pe loc eroare inregistrata este urmatoarea .DF068 pozitie circuit captor ambreiaj fix aceasi care o dadea inainte sa schimb ambreiajul cand nu mai pornea o citea in viteza acum face in mers era mai bine inainte cred ca este acctuatorul de la ambreiaj problema stiti careva daca faci calibrare daca dispare problema?. … Ca un robotel costa 1750 ron.
                              … A apărut din nou alea au tot crescut sa făcut alta calibrare ieri și după jumătate de oră cu clima pornită când am vrut sa întorc pe sosea am rămas în mijlocul străzii a intrat în eroare pe revers acum la prima oră schimba foarte des are tendința să patineze și schimba imediat mai vedem ce putem face daca nu mă risc și schimb actuatorul daca nu este el macar am unul de rezerva …
                              Am schimbat si actuatorul de ambreiaj plus alte chestii testate pe mine sincer ma inebunit 3 sap nu a mers bine masina deloc si nu se duc numai carbuni la actuator plastic pe metal nu face treaba buna impreuna
                              Va salut sa rezolvat problema in final la mine in special au fost multe de rezolvat preț final incluzând și kit de ambreiaj daca interesează pe cineva 3900 Ron.
                              si la 1.5 dCi TS4:

                              Cînd pornesc totul este ok.In momentul cînd pun maneta in D și dau drumul la frînă ,smucește și apar cele 3 liniuțe. Incerc sa pun un tester pe ea și revin cu codul de eroare.
                              Salutare,am găsit aceste faulturi pe cutie DTC078072 si DTC081171. Mecanism de acționare cuplare viteza și uzură ambreiaj. Dupa ștergerea lor am făcut o tura de stradă și nu a mai apărut eroarea. Va voi tine la curent cu remedierea problemei.
                              Revin cu detalii! După un drum mai lung și plecări de pe loc mai dese, reîncepe să apară smucituri și parcă se aude și cum schimbă.Iau in calcul și ideea de a face conversia la manuală. Multumesc.
                              si de la “lume” adunate, majoritatea la JS3, se poate observa ca doar stergerea erorilor si “recalibrarile” NU au ajutat cu absolut nimic in aceste probleme, daca unul dintre actuatoare este defect \uzat acesta trebuie schimbat (plus unele costuri ale userilor):

                              Salut din nou. Am fost cu mașina astăzi la service și eroarea este DF068 circuit captor poziție ambreiaj. Au refăcut calibrarea, acum sa vad dacă sa rezolvat sau nu. Sau uitat și la mufe, senzori, tot ce tine de cutia de viteza și nu pare nimic deteriorat sau ceva de genu. Au sunat pe cineva care lucrează la meridian în București și acel domn văzând codul de eroare a spus ca de la calibrare este.
                              Se pare ca nu este de la calibrare, la fel a început sa facă ieri. Cred ca o sa ma duc la un Meridian, probabil ei sau mai lovit de problema asta. Mecanicii unde am schimbat ambreiaju sunt depășiți de eroarea asta.
                              Eroarea cu cele 3 linii si intrarea cutiei in avarie la mine a fost din actuatorul de ambreiaj , l am comandat , l am schimbat , masina merge perfect acum are deja 6000 km !
                              Salut și eu am avut aceași problema și sa rezolvat la Dacia cu următoarele piese ambrej nou și calculatorul care cuplează ambreiajul la plecare și schimbare , plus selector de viteze . Cost total peste 6000 roni și garanție 2 ani piese și 30.000 de km la ambreiaj
                              Si eu am aceasi eroare, s-a facut calibrare s-a schimbat ambreiajul si face la fel. Urmatorul pas e schimbarea actuatorului, oricum cei de la reprezentanta Dacia sunt depasiti de problema.
                              ....
                              Attached Files
                              Last edited by Gil26; 29 February 2024, 07:46.

                              Comment


                              • Revin cu un update. Aseara mi-am făcut curaj sa încerc un drum spre un service care aparent a mai făcut asta și ar putea sa ma ajute, am renunțat după doar 2 minute. Am resetat iar eroarea și am urmărit tiparul. Pana sa resetez se auzea ca incerca de 2 ori introducerea în treapta și dădea eroare. Dupa resetare părea ca intra insa la cea mai mica mișcare a mașinii începea sa miroasă a ambreiaj încins. Am vazut ca pe modul manual cumva merge în treapta 2 insa miroase a ambreiaj încins.

                                Având în vedere ca luni am urcat cu ea pana la Ranca și am simțit și atunci miros când am ajuns posibil sa necesite un kit nou, la 118.000 km a ținut ok zic eu. Genul asta de patinare l-am avut și la masina de munca, un Seat Toledo la care ambreiajul a picat la 84.000 km pe Dealul Negru. Probabil va necesita și înlocuirea actuatorului electrohidraulic.
                                Dacă am noroc restul pieselor încă sunt bune și poate reușesc sa ma incadrez în 1000-1200 euro cu manopera, mai bag ceva și pe platforma și aia e.

                                O sa revin cu info a pieselor defecte după ce voi reuși sa o repar.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google