Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Azi am trecut de 46.000 km. Cred ca sunt singurul de pe forum cei mai multi km facuti cu easy-r si ambreiajul din fabrica. La mai multi...
    seara buna tuturor
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • @ Gaby20045, cat mai multi kilometrii cu ambreiajul original .
      Deci se poate, chiar daca cineva a spus asta:

      Deși este offtopic, tu având TS4 (ambreiaj cu trepidații incluse)* nu JS3

      *ambreiajul la dCi, indiferent de versiune, cel puțin pe furnizorul deja montat pe mașini, are un material predispus la trepidații, rămâne de văzut când apar
      Eu am doar 33 000 km si ma bucur in continuare de comoditatea oferita de EasyR-ul asta. Ce va mai fi vom vedea, si vom discuta.
      Last edited by Gil26; 12 August 2019, 06:55.

      Comment


      • Gil26, depinde cum sunt facuti acei kilometrii, preponderent oras sau exterior. Mai avem cateva cazuri fara probleme dar cu rulaj preponderent extern (daca nu ma insel si un 0.9TCe).

        La mine se pare ca cedeaza si un acuator, cel ce controleaza placa de presiune. Scartaie destul de serios cand este actionat (se aude pe loc cand pun contactul dar si in mers cand schimba viteza, cel putin pe tr.2 il aud daca am geamul deschis).
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • Pai kilometrii astia sunt facuti cam 60% extraurban. Anual 2000 km in concediu prin tara, vreo 3 drumuri la mare, in cursul saptamanii o freaca sotia pana la munca si seara eu pe unde avem treaba, cat despre restul drumurilor....la tara cam la 2 saptamani. 100 km de autostrada, alti 100 in cel mai prost drum posibil cu mici serpentine. Intotdeauna masina este umpluta la refuz pentru ca nu am incotro si trebuie sa recunosc ca duce chiar ok. Am atasat o poza cu ultima cursa de la tara, venit cu bagajele mele dupa concediu si luat si altele ale cumnatei si ale soacrei....4 adulti si un copil...si totusi am mers fara probleme. Ma mai supara rar tremuratul la plecare insa nu e exagerat si ala apare la mers urban bara la bara. Mai revin cu update dupa 50.000 km sau la vreo problema cu ambreiajul.
          Attached Files

          Comment


          • Nu e o problema ca drumul este greoi sau stricat. Problema la easy-r o reprezinta plecarile de pe loc, multe si dese.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • @ Silviu, evident ca ai dreptate. Si eu am spus cu mult timp in urma ca pe langa soft motor, soft cutie, calitatea ambreiajului, componentele hard (includ aici TCU si actuatoarele) un factor in aparitia acestor trepidatii ar fi si modul de utilizare al masinii. Iar aici colegul t0rquemada are dreptate: ramane de vazut cand apar.
              Contorizarile alea de care s-a tot discutat pe tema CID sau tepei, ar fi mai interesant de vazut la ce numar (mai ales primele trepte ,plecari de pe loc sau mers bara la bara ca aici se pare a fi problema TS4) au aparut trepidatiile sau numarul de schimbari sa zicem per perioada de timp sau kilometrii (prin prisma condusului urban sau extraurban).
              Am precizat ca folosesc masina aprox 70% extraurban si sunt convins ca trepidatiile astea pot aparea la un moment dat. Deciziile le voi lua functie de frecventa, amploarea sau gradul de discomfort.
              Raman la parerea ca trepidatiile sunt nimica toata pe langa problemele ce pot fi generate de actuatoare (la "defuncta" am trecut prin asta). Plus cele cateva JS3 cu tija actuatoarelor rupta. Nu exclud nici faptul ca trepidatiile pot fi cauzate si de functionarea defectuasa a acestora (mai ales cel ce actioneaza placa de presiune).

              Comment


              • Daca producatorul ar da atentie "ferodourilor " discului problema ar disparea fara sa mai umble la soft sau altundeva . Niste ferodouri stabile in ceea ce priveste coeficientul de frecare , la cald , la rece , mai patinat , mai putin patinat , ar fi destul . Din ce se observa asta?
                Trepidatiile apar cand folosesti modul ECO ( schimbarile treptelor se fac mai rar si nu se mai "curata" suficient suprafetele) , cand faci preponderent drumuri in afara localitatilor (din aceleasi motive) , cand circuli exclusiv urban ( de data aceasta suprafetele se ard excesiv dar tot cu cresterea coeficientului de frecare.
                Eu personal pornesc masina la drum cu tr.II-a manual (de cate ori mi-aduc aminte) , cand incep serpentinele montane trec in ECO , apoi revin in modul normal si ... nu mai am vibratii .
                Nu cred ca voi mai apela vreodata la schimbarea ansamblului ambreiaj .

                Comment


                • Tipic DACIA și VC.
                  Facem o mică recapitulare:
                  Fisa de incident a fost deschisă pe 1august
                  Tot atunci am sunat la VC să îmi explice de ce s-au dat schimbare ambreiaj cu costuri suportate de client.
                  Până ieri pe 19august nici un semn, așa că am sunat (i-am anunțat că înregistrez) la VC și le-am amintit că aștept un răspuns, am întrebat de ce in 2 săptămâni nu am primit nici un răspuns, explicația a fost următoarea:
                  Ei au cerut documentele constatării de la service.
                  Cei de la service nu le-au furnizat
                  Nu a avut cine să-i streseze pe cei de la service, pentru că este August și e perioada concediilor.
                  Durează minim o săptămână până primesc răspuns, pentru că răspunsul celor de la service trebuie trimis la departamentul tehnic.
                  Astăzi 20august mă sună duduia de la service, și îmi spune senilă că a comandat ambreiajul.
                  Păi și cine suportă costurile?
                  Păi intră pe garanție.
                  Păi eu așteptam răspuns de la VC.
                  Păi ne-au zis nouă să vă chemăm pentru schimbare.

                  Acuma mă întreb, să mă apuc să pierd timpul cu cei de la VC să-i fac să îmi răspundă din ce motiv au zis că suport eu costurile, apoi au dat-o la întors?

                  sigpic

                  Comment


                  • Interesanta istorioara si mai ales ar fi raspunsul la ultima intrebare.
                    Totusi ramane de notat faptul ca pana la urma Dacia schimba ambreiajul pe garantie dupa doi ani si 38 K (si nu au mai tinut cont de contorizarile alea si mult-temutul CID).
                    Cred ca ar trebui luat in considerare si precedentul post al colegului georgstelsib, mai ales concluzia.

                    Comment


                    • Daca tot am pomenit de contorizari, hai sa vedem cum am utilizat masina in trei saptamani si aprox 3000 km cam 70% extraurban. Atasez fisierele si diferenta schimbarilor de trepte asa cum o da TCU sau programul (cu PyREN inca nu m-am jucat). Se pare ca ordinea descrescatoare a schimbarilor ar fi treaptele 4, 3, 2, 5, 1, 6, N, R.
                      Interesanti ar fi si parametrii invatati, dar aici e o discutie lunga.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Originally posted by SoNyKeL View Post
                        Acuma mă întreb, să mă apuc să pierd timpul cu cei de la VC să-i fac să îmi răspundă din ce motiv au zis că suport eu costurile, apoi au dat-o la întors?
                        Pe mine m-au sunat si cei de la VC a doua zi dupa service si i-am intrebat de ce initial mi s-a cerut 50% cost si raspunsul a fost sec: "Dupa cateva discutii cu Departamentul Tehnic acest a transmis ca nu e vina dumneavoastra dat fiind ca este o cutie automata". Se pare ca se merge la "nimereala", daca prindem prostul si plateste bine daca nu paguba noastra.

                        Gil26, esti sigur ca 70% a fost extraurban? Eu cand am diferente mai mari de 30-40% intre 3 si 5 de regula merg preponderent urban. In oras rar merg cu a 5-a, doar pe arterele cu limita de 70. Dar depinde aici de cum e traficul in oras la tine.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • Cu garantia ambreiajului se pare ca se merge putin "la plesneala".

                          @ Silviu, cam asta ar fi procentajul, deh concediu (la mare pe cele doua autostrazi, apoi in Serbia, la serviciu 35 km/zi tot extraurban...). Eu am interpretat sec cifrele date de program (ma acomodez putin cu el si chinazaria de ELM nu vede prea multe ECU desi e 1.5). Oricum pare putin ciudat daca calculam schimbarile pe zi (sa zicem doi ani = vreo 720 zile), ar cam da cu virgula.
                          Daca ai valorile de invatare ar fi interesant de comparat valorile, mai ales pozitiile ambreiajului si touchpoint.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Revin cu noutati, am fost anuntat de catre service, acum ceva timp ca au sosit piesele comandate si sa ma hotarasc cand vreau sa vin la interventie.
                            Am tot amanat momentul, pentru ca vreau sa plec in concediu, si am zis ca e mai bine sa fac schimbul dupa concediu, am o oarecare teama de "dorelita" (uita sa stranga vreun surub, fac ceva aiurea), totusi e o lucrare complexa si era bine sa plec cu masina prin tara, in starea ei originala.
                            In fine, astazi m-au sunat din nou, si am realizat ca nu pot sa aman lucrarea dupa concediu, deoarece trebuie efectuata in 30 de zile de la comandarea pieselor, drept urmare miercuri pe 11.09 la ora 8.00 ma prezint cu pacienta/pacientul.

                            Aveti ceva sfaturi? Sa fiu atent la ceva anume in mod special? Dupa interventie, trebuie sa plec cu ceva hartii sau ceva consemnat in carnetul de garantii, sunt obligati de ceva anume?
                            O sa incerc sa fac poze cat mai detaliate cu placa de presiune, discul si eventual rulmentul.
                            Am inteles ca doar aceste 3repere se schimba, de fapt exprimarea a fost asa :
                            Am comandat piesle:
                            1 kit ambreiaj (placa+disc)
                            2 cilindru "nush cum" banuiesc ca rulementul de presiune.

                            Daca umbla la rulmentul de presiune? Ambreiajul fiind cu comanda hidraulica se umbla si la lichidul de frana? Daca da, se adauga, se schimba tot lichidul, au obligatia sa il readuca la nivel?

                            sigpic

                            Comment


                            • Da, pentru cilindru trebuie sa foloseasca scula speciala pentru al umple cu lichid. Au procedura dedicata pentru asta, si cred ca da vor completa la loc lichidul de frana.

                              Comment


                              • Acuma ma gandesc ca prin acel "clindru" de fapt se referea la "pompa" ce actioneaza rulmentul? sau aberez eu?

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google