Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atasez cateva capturi cu grafice ale unor parametri pentru TS4. Practic este filmuletul lui Silviu postul#63 transpus grafic cu doar cativa parametri: https://www.loganclub.ro/forum/forum...97#post3631497 , cu multumirile de rigoare (el a facut cu mult inaintea tuturor monitorizari, modificari, parametrizari, etc. ).
    Insa extrasul acesta este intr-un mers normal, motor "rece", doar in drive, S&S si ECO dezactivate, am "trunchiat" fisierul de alti parametri si am "scurtat" timpul (dar am astfel de fisiere complete din diferite perioade de timp, cu toti parametrii cutiei).
    Cred (sper) ca e clar (pentru "recalibrari", valori, "numaratoare" subiectiva de "actionari actuatoare", etc....).

    Trei ani si cateva luni, 47 000 km, TS4 se comporta bine (as putea spune ca in prima zi), multumit de masina, fara absolut nici o problema tehnica pana acum.
    Attached Files

    Comment


    • Si cate calibrari ai facut in acesti 3 ani?
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • @ mumus , nici macar una singura cu care sa ma laud si eu pe aici, pe celalalt topic chiar am fost "acuzat" de asta (fara sa se inteleaga de ce, cand si cum se face), pentru ca nu am nevoie (deocamdata) de "calibrare".

        Comment


        • Eu sunt la 25000km cu noul ambreiaj si totul merge perfect. De vreo 10000km am renuntat sa mai fac calibrari dar am dezactivat complet S&S (l-am mai avut dezactivat dar apoi l-am reactivat un timp, dupa ce am schimbat ambreiajul in garantie). Dupa schimbarea de ambreiaj (la ~34k km) la vreo cateva mii de kilometrii, tin minte ca am postat si pe aici, trepidatiile fine au revenit. Dar dupa ce am dezactivat S&S si facut upgradeul de putere (109CP dar cu doar vreo 20Nm in plus la cuplu) si fara nicio calibrare totul merge bine. Am 10k km fara nici cea mai mica trepidatie (din care vreo 5000 la temperaturi mari vara asta).

          Pontul cu renuntarea la S&S l-am primit din doua surse independente. Ar fi o explicatie mecanica: la repornire din stop si implicit ambreiere imediata se induce un soc puternic in cutie (ar fi lucru cunoscut la toate marcile) si implicit volant. Nu am cautat inca o explicatie amanuntita a fenomenului.

          Cred ca si upgrade-ul de putere/cuplu ajuta putin partea de patinare. Teoria mea ar fi ca nu mai patineaza asa mult deoarece ajunge mai usor la varful de cuplu/putere suficient ptr ambreierea completa ca sarcina sa poate fi suportata de motor. Nu am avut timp de niste masuratori si comparatii amanuntite dar voi incerca sa fac unele, din simpla curiozitate.


          Off-topic: am doua cunostinte ce si-au luat Logan MCV Stepway, dCi 95 manuale si au aceeasi problema cu trepidatul. Unul a avut probleme mai grave si a schimbat ambreiajul/volantul pe garantie (ajunsese sa faca extrem de urat si desi discul de ambreiaj era ca nou, volantul era deteriorat) si totul e ok acum. Daca ar fi sa speculez as zice ca au probleme cu unele piese folosite in uzina. Dar evident, e doar o speculatie.

          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Ma bag și eu în seama, cutie manuala mcv.
            Nu folosesc s&s, dar mai uit sa îl opresc, de obicei primul lucru după pornire motor e sa opresc s&s.
            Si la manuala am simțit de câteva ori un soc, destul de puternic la repornire din s&s.
            Eu nu îl folosesc din cauza ca nu am văzut vreo economie la carburant.
            Apropo, de ce este umeda bateria la 2 elemenți?
            Încarcă prea mult, sau care ar fi problema?

            Comment


            • Subscriu in totalitate celor scrise de Silviu.
              Inca de cand am achizitionat masina am sesizat ca S&S si ECO nu sunt benefice, le-am folosit la inceput si apoi foarte rar pentru teste.
              Socul destul de puternic l-am sesizat si eu, dezactivarea o fac din reflex din buton (face parte din "procedura" de pornire) desi Silviu a oferit cu generozitate solutia cu inhibarea, am testat-o, dar A taiat ar mai fi un indiciu de regenerare (fara diagnoza) asa ca am revenit la "buton".
              Iar modul ECO este in permanenta dezactivat la mine (si nu doresc sa mai intru in polemica cu cine sustine "beneficiile" acestui mod gen numar de actionari, economie de carburant, etc).
              Este destul de clar ca sunt reactia producatorilor auto la noile norme impuse, unii au facut-o mai bine, altii mai putin bine si este de inteles, insa pentru mine ca si client nu sunt chiar atat de utile, plus ca au si efecte "colaterale".

              Si cu upgrade soft sunt de acord. Acum vreo doi ani m-am decis si eu sa il fac bazat pe informatiile si experientele altora (multumesc pentru informatii) dar si pe logica. Atasez si graficul cu variatia vitezei si cuplului motor din acelasi fisier. L-am "scos" din pachet pentru ca ar fi ceva discutii despre asta si nu doresc sa mai intru in polemica cu "cunoscatorii" foarte "experimentati" care stiu ei mai bine ce si cum (oferind insa informatii incomplete sau complet gresite dar mai ales "sfaturi" si celorlalti). Desigur insa ca se pot face monitorizari si analize mai amanuntite (iar interpretarea rezultatelor este importanta).
              Din pacate distanta, corelarea timpului si "gura" consoartei au fost oprelisti. Apoi m-am obisnuit cu ce poate si cum se comporta masina, insa cred ca am lasat o "usa deschisa" pentru asta (conteaza foarte mult cine si cum face aceasta modificare).

              Legat de volanta la fel. Despre interdependenta intre elementele lantului cinematic s-a mai discutat. Daca tin bine minte lui SoNyKeL cei din service i-au spus ca schimba si volanta (pana atunci erau doar "schimburi" de ambreiaj si am vazut cateva capturi in care acestea totusi pareau OK) insa nu mai stiu cum s-a "finalizat".
              Problemele cu trepidatiile la manuale (la ambele motorizari) au fost relatate pe multe forumuri, unele le-am citat si eu pe aici. Si cred ca tin tot de unele compromisuri legate de proiectare\dezvoltare si calitate.

              Tangential la cele scrise de nelu_242000 as adauga si acel "smart energy management" (sau cum doriti sa il numiti) si efectele sale. Dar aici mai am de invatat si "sapat". Iar pentru noi cei cu Easy-R ar mai fi trei parametri pe care doresc sa ii monitorizez (curentul actuatoarelor) si sa mai analizez dependenta lor de ceilalti in diferite conditii.

              Inchei insa postul mai lung, desi au fost mai multe subiecte nu doresc sa mai "dau apa la moara".
              Attached Files

              Comment


              • Originally posted by nelu_242000 View Post
                Apropo, de ce este umeda bateria la 2 elemenți?
                La mine a inceput la un element si acum "scapa" pe la toti (e toata umezita). Trebuie sa schimb bateria. Explicatia celor de la reprezentanta: din cauza S&S se intampla asta (evident nu au oferit si o explicatie amanuntita; si problema nu este acoperita de garantie deoarece nu se manifesta in primele 6 luni ci cam dupa 1 an si ceva).

                Si mai mult la toate marcile e la fel, cade bateria destul de repede daca este folosit S&S uzual.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Eu nu folosesc s&s. Eventual dacă îmi scăpa sa îl opresc din buton. Dar rar de tot.
                  Apoi cum e cu încărcarea bateriei? Citisem ca pe regenerare de energie când e în frână de motor?
                  Sa ii mai aprind farurile din când în cand sa o mai golesc?

                  Comment


                  • Incarcarcarea bateriei nu se face tot timpul, ca la modelul clasic, ci doar cand scade nivelul de incarcare sub un anumit prag. Si regenerarea energiei prin recuperarea fortei de franare functioneaza doar daca bateria este pe ciclu de incarcare, daca este "plina" nu are cum sa mai incarce. Deci nu cred ca te ajuta foarte mult faptul ca adaugi tu consumatori in plus.

                    Eu cred ca bateriile nu sunt 100% comptabilite cu regimul de mers S&S si Smart Energy Management si de aici problemele. Eu o sa schimb bateria in curand si cum am S&S oprit o sa vad daca se manifesta problema. Dar o sa pun baterie Rombat cu S&S, nu mai iau de origine cu marca Renault.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Cred ca e Rombat cea de origine. La mine scrie made in Romania.

                      Comment


                      • Capace umezite inseamna fierbere electrolit . Electrolitul "fierbe" la supraincarcare . Toate masinile din ultimii zeci de ani au avut sisteme de supraveghere a incarcarii , chiar si cele cu dinam (conjunctor- disjunctor). Daciile au avut un releu regulator electomecanic (un electromagnet cu platini) si ulterior unul electronic ( regla curentul de excitatie alternator) . Toate au avut acelasi rol , sa evite supraincarcarea (prin taiere circuit) si caderea de tensiune la intrarea diferitilor consumatori . La masinile noastre sistemul de supraveghere inteligent ar trebui sa fie intr-adevar inteligent si sa nu permita derapajele la incarcarea bateriei . Dar totusi de ce " fierbe " electolitul ? Cred ca mecanicii care au afirmat ca S&S este de vina au dreptate in masura in care Inteligintul sistem de gestionare a incarcarii nu functioneaza corect . La fiecare actionare a electromotorului ( in functionare S&S) bateria se descarca sesizabil ( stiind ca trage cca . 300 A) . Daca dupa fiecare actionare a electromotorului sistemul comanda incarcarea bateriei iar aceasta nu este oprita la timp poate induce "fierberea" electrolitului . Acuma , bateriile S&S de tip EFB ale Rombat suporta un curent de incarcare mai mare decat la bateriile obisnuite ( si un numar dublu de cicluri de incarcare) , dar in acelsi timp au si un furtunas lateral pentru evacuarea gazelor . Asta inseamna ca producatorul accepta ca normala generarea suplimentara a gazelor prin electroliza .
                        La tine , ori sistemul de incarcare nu este perfect functional sau... "oul lui Columb" , furtunasul de evacuare a gazelor infundat si da pe la capace .

                        Comment


                        • Originally posted by valioglu View Post
                          Cred ca e Rombat cea de origine. La mine scrie made in Romania.
                          este un rombat calciu la baza, facut dupa caietul de sarcini de la dacia si scrie Dacia pe baterie.

                          Comment


                          • Despre bateria masinii sunt destule informatii interesante si detaliate pe topicul dedicat.
                            Dar daca tot s-a discutat atasez o captura cu bateria de pe masina mea. Iar sistemul EEM este unul complex. Pe forumurile straine sunt doi useri care au inhibat, si aici un coleg care a scris (nu gasesc acum postul sau) ca "a renuntat" la el. Deocamdata nu sunt lamurit de toate implicatiile si incerc in timpul disponibil sa inteleg si sa invat cat mai multe despre asta. Si pentru baterie softul masinii tine cont de multe conditionari si parametri.

                            Revenind la transmisia TS4 azi am salvat si un fisier cu singurii parametri pe care nu i-am luat in consideratie pana acum: curentul si PWM ale actuatoarelor (condus urban, S&S si ECO activate, AC on). Variatia acestora functie de ceilalti parametri este interesanta. Pot prelucra, transpune si atasa si aceste date (in timpul acestei monitorizari S&S a "intrat" de 4 ori). Imi voi face timp si voi salva si niste fisiere cu ele dezactivate (influenta lor asupra transmisiei si injectiei este evidenta).
                            Desigur ca monitorizarea riguroasa a configuratiilor si parametrilor implica mult timp (pe care nu prea il am la dispozitie) insa am destule date adunate din diferite perioade de timp pe care le pot analiza. Evident ca in modul Demo (atat de mult "hulit") pe care il consider in continuare foarte util pentru asa ceva, iar datele colectate sunt "in vivo" (cum se place sa se scrie) de pe masina.
                            Interpretarea si analiza acestora insa poate fi si subiectiva (ex: confuzia de pe celalat topic legata de valorile de referinta programabile, cele actuale in functionare si recalibrari).

                            PS: iar toate acestea pot fi sintetizate intr-o singura propozitie: Deocamdata si transmisia lui Sanderica (la fel ca toate celelalte) este in toate "mintile" ei.
                            Attached Files
                            Last edited by Gil26; 5 September 2020, 13:14.

                            Comment


                            • Atasez inca doua grafice dintr-o monitorizare in care m-am ”jucat” putin cu ”robotizata” in primele trepte. Primul este cu pozitiile actuatoarelor, cel de-al doilea cu cateva stari. De urmarit evolutia lor in timp si mai ales starea ambreiajului. Se poate vedea cred destul de clar de ce nu am probleme cu aceasta trensmisie (52k km si aproape patru ani), si nici nu cred ca voi avea (cand mai ”gasesc” putin timp pot prelucra inca alte cateva cu alte date si valori din care reiese acelasi lucru).
                              Toate cele bune!

                              PS: clar ca aceste grafice nu sunt pentru cine numara in gand ”actionarile actuatoarelor”, sau ma rog ceea ce crede (presupune si ca de obicei se inseala amarnic) ca sunt actionari. Si sper sa nu se mai ”reproduca” si pe aici cu ”mizeriile” sale, oricum nu va intelege nimic din toate astea, sunt peste ceea ce ”intelege” pe ”invers”.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Salutare, eu am ajuns la aproape 4 ani la 78.000 km, pana face 4 ani mai mult ca sigur voi trece de 80.000 km. Sunt multumit per total, are tremuratul ocazional in tr 1 si 2 insa ignor. Sambata trecuta mi-a facut o belea din cauza ca nu am anticipat o urcare si am ramas impotmolit pentru 5 minute. La tara un drum trece printr-o "garla" de 3 metri latime si 10 cm adancime. Nu am niciodata probleme pentru ca o dau pe modul manual si o tin in tr 2. De data asta posibil de la ploaie s-a erodat mai mult din mal si cand am intrat in garla am uitat sa dau pe modul manual si masina a simtit ca da de greu si mi-a dat tr 1 fix in cel mai prost moment ramanand impotmolit fix la iesirea pe mal. Dupa 3-4 min de chinuiala cu fata-spate si ambreiaj incins la maxim (greu si cu balansul - eram si singur in masina) am reusit sa ma agat pe dreapta de mal si sa ies zgariind foarte frumos bara in partea dreapta... Crapand si ceva plastice si luand vreo 10-15 pietricele dupa mine asa cum se poate vedea in poza. O sa incerc sa o schimb pe casco deoarece avea cateva mici julituri de pe la borduri insa concluzia este: mare atentie sa dati pe modul manual atunci când trebuie ca altfel patiti ca mine
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google