Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Parca tu Silviule erai printre cei multumiti de robotizata asta, ca schimba rapid, nu tremura, ce s-a intimplat intre timp ?
    Sau ti-ai dat si tu seama de cormoranii care fac baie in piscina ?
    Last edited by george.sce; 31 January 2019, 11:42.

    Comment


    • #77
      Originally posted by Silviu View Post
      Eu daca voi fi "programat" pentru schimbarea discului am sa incerc sa invoc precedentele altor posesori. Oricum in prima faza nu am ce face decat sa accept solutia de schimbare. A doua oara sigur nu o voi mai accepta.
      Si ce-o sa faci?

      Comment


      • #78
        Originally posted by george.sce View Post
        Parca tu Silviule erai printre cei multumiti de robotizata asta, ca schimba rapid, nu tremura, ce s-a intimplat intre timp ?
        Sau ti-ai dat si tu seama de cormoranii care fac baie in piscina ?
        Sunt multumit in continuare si daca ar fi sa aleg din nou tot Easy-R as lua. Nu am spus ca-mi displace doar ca au aparut niste probleme ce trebuie remediate.

        abc, voi parcurge sarguincios caile legale si as incerca sa-i atrag alaturi si pe ceilalte nefericiti posesori de cutie Easy-R cu probleme (diesel sau benzina). Adica m-as organiza astfel incat sa cresc impactul. Am mai descris in cateva posturi mai vechi ce idei am. Majoritatea nu stiu ce trebuie facut sau nu au nervi si timp. Eu am sa imi aloc si nervi si timp si bani :-).
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #79
          Pe mine poti sa ma notezi in agenda. Deocamdata tremuriciul a disparut, dar in cazul in care apare din nou, eu "pun umarul" . Banuiesc ca mai sunt si altii dispuși să se alăture.

          Comment


          • #80
            @ george.sce. Si eu am spus ca sunt multumit de TS4 si de masina (consider ca am facut o alegere buna). Deocamdata nu am trepidatiile astea (dar sunt constient ca ele vor aparea la un moment dat) si sunt de acord cu ce a spus Silviu: trebuie remediate. Banii ar fi OK la cat am dat pe robotizata, nervi mai am din cand in cand, cu timpul stau mai rau.
            Personal as fi dispus la cel mult 2-3 schimbari ale ambreiajului si poate o schimbare a actuatoarelor la peste 100 000 km. Si asa cum a spus Gaby20045 daca nu ma deranjeaza prea tare nu i-mi voi bate capul. Altfel as schimba masina (alta marca evident tot cu cutie automata dar si cu alte probabile probleme).

            Referitor la trepidatii si multi altii pe alte forumuri se plang de ele chiar si cu cutii de viteze manuale si destul de timpuriu. La Easy-rul asta e clar ca softul nu ajuta. Plus kiss-pointul ala. Dar trepidatiile sunt date de componentele mecanice. Egal ca JS3 sau TS4 tot la ambreiaj ajungem. Si prima mea banuaiala este uzura neuniforma a materialului antifrictiune (slab calitativ al discului) si aparitia zonelor care aluneca si care agata. Ar mai fi apoi uzura placii de presiune si fata de contact de pe volanta. Plus variatia coeficientului de frecare functie de temperatura (foarte cald sau foarte rece). De aici ar proveni trepidatiile colegilor care s-au plans de ele la prima plecare de pe loc iarna sau la plecarea de pe loc la cald sau trafic greu (ambreiajul supraincalzit).

            @ C.Mike. Ai cerut detalii despre "curatarea" ambreiajului in modul automat. Nu le voi da pentru ca nu le recomand. Eu o fac din cand in cand dar cu moderatie si tinand cont de masina mea. TS4 poate face in automat ce face si un sofer in manual. Poate fi o solutie temporara de evitare a trepidatiilor dar e clar ca duce la uzura prematura a ambreiajului.
            De aceea cred ca si solutia cu plecarea de pe loc la rece in trepata a doua (lungirea patinarii si ajungerea mai rapida la temperatura care permite frecarea optima) pentru a evita trepidatiile practic scurteaza "viata" ambreiajului.
            Asa cum a spus si Silviu problema ar fi la cald. Pe unele vechituri aveam senzor de temperatura pentru ambreiaj. Sanderica nu are, dar nici nu am trecut inca prin faza asta.

            E limpede ca tine de timp pana vor aparea si la mine trepidatiile astea. Cu materiale ecologice, low cost, cu noxe reduse-impuse si fara probleme pe termen lung nu se prea poate.
            PS: la toate gioarsele cu diverse cutii automate detinute nu am schimbat ambreiaje (si unele cu foarte multi kilometrii). Eh, alte timpuri.
            Last edited by Gil26; 31 January 2019, 20:31.

            Comment


            • #81
              Plecarea de pe loc in tr.II-a manual uzeaza mult mai putin ambreiajul decat plecarea de pe loc in tr-I- a la o cutie manuala . La cutia manuala pentru o plecare lina tii mai mult ambreiajul cuplat . Va rog sa verificati cu obiectivitate . Apoi schimbarile mult optimizate de catre un calculator pe timpul parcursului uzeaza per total mai putin componentele . De asta au indraznit sa dea garantie la automate iar la manuale nu.

              Comment


              • #82
                Despre garantia asta s-a mai discutat. De acord ca automatizarea asta schimba mai bine decat soferul si teoretic uzurile sunt mai mici. Dar cand este o anomalie atunci calculatorul o tot repeta si o amplifica. Pe cand omul mai poate aduce mici corectii.
                Cu tot respectul, mentin parerea ca plecarea frecventa de pe loc cu treapta a doua duce la uzura prematura. Desi am avut o robotizata care pe langa modul manual avea un buton snow ce facea acest lucru. Si in manualul Dacia se recomanda ca pentru a evita alunecarea sa se plece in manual in treapta a doua. As putea face si analogia cu utilizarea franei dar incerc sa explic.
                Sunt 3 factori ce influenteaza energia disipată [J] (uzura ambreiajului) : diferenţa de turaţii între motor şi cutia de viteze [rot/min], timpul de patinare [s] si cuplul motor [Nm]. Si o spun si altii:
                Uzura garniturilor de fricţiune depinde în primul rând de energia disipată în momentul cuplării ambreiajului. Nivelul energiei disipate este dată de valoarea diferenţei de turaţie între motor şi cutia de viteze şi de cuplului motor în timp. Astfel, de exemplu, dacă la plecarea de pe loc, motorul se ridică la o turaţie mare iar timpul de patinare al ambreiajului este de asemenea ridicat, energia disipată prin frecare va fi mare deci uzura ambreiajului semnificativă.
                Totodată dacă timpul de patinare este foarte scurt cuplarea motorului la cutia de viteze se va face cu şoc, lucru care nu este de dorit. Ideal timpul de patinare al unui ambreiaj este timpul minim pentru care şocurile în momentul cuplării sunt acceptabile. Conducătorul auto poate controla uzura discului de ambreiaj prin doi parametrii: diferenţa de turaţie între motor şi cutia de viteze; timpul de patinare. Cel de-al treilea parametru, cuplul motor, depinde de încărcarea automobilului, care poate să crească în cazul în care automobilul pleacă în rampă sau dacă sarcina utilă este mare.
                Practic am explicat si cum se poate face "curatarea" si in modul automat (calculatorul poate face si asta). Acum fiecare procedeaza cum doreste.
                Last edited by Gil26; 2 February 2019, 08:06.

                Comment


                • #83
                  Nu doresc sa intru in polemici. Si eu incerc sa inteleg robotizata asta si experimentez. Deocamdata la 25k km sunt foarte multimit de cum se comporta. Apoi ambreiajul si eventual actuatoarele le consider piese de uzura. Teoretic la cum conduc ar trebui sa duca peste 100 k. Clar ca asta depinde de calitatea materialelor dar depinde si de modul de utilizare. Desigur, tin cont ca sunt colegi la care au aparut probleme si pe la 30 k (tocmai de aceea informatiile oferite sunt de ajutor). Bun, as fi dipus sa le schimb de cel mult doua ori (pretul comoditatii si chiar i-mi place masinuta asta). Dar in nici un caz nu m-as impaca cu ideea de a le schimba odata cu becurile sau uleiul motor.

                  Pe mine nu plecarea la rece m-ar ingrijora pre mult, ci ce a detaliat Silviu cu trepidatiile la cald. Cand povesteam pe celalalt topic despre ambreiajul incins au sarit colegii ca la ei nu e asa. Dar OK....
                  Eu in ecuatia asta cu destule necunoscute ale trepidatiilor as mai aduce una (repet doar din punct de vedere teoretic, ca practic nu am experienta: arcurile elicoidale. Acestea transmit miscarea de rotatie intre discul cu materialele de frictiune si discul de pe butucul canelat. Scopul lor este de a prelua socurile mecanice in momentul cuplarii ambreiajului. Daca tin bine minte sunt vreo sase. Caracteristica acestora, diferente intre ele si chiar variatia cu temperatura sau in timp ar putea induce socuri si vibratii. La o alta componenta auto pentru a avea forte (generate si de alte elemente mecanice) in limitele impuse am introdus o masinuta de sortat arcurile in trei categorii (desi ele veneau de la furnizor cu caracterisica forta-lungime de comprimare OK).
                  Ca despre materialele antifrictiune, placa de presiune si rulmentul de presiune s-a mai discutat (tocmai de aceea nu recomand utilizarea frecventa a treptei a doua la plecarea de pe loc).
                  La fel si despre tampoanele alea hidroelastice (tot la vibratii).
                  Despre corelatia dintre uzura si cursa tijei trebuie nu am informatii.

                  Comment


                  • #84
                    Pai cum sa tina la tine 100000 daca la toti tine 30000 (ma rog, la majoritatea) ???
                    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                    Comment


                    • #85
                      Schimba vitezele mai rar, ajunge intr-a 4-a si merge asa 100000 km, uite asa ! Merge ca vaporu se opreste doar in port odata la trei luni !

                      Comment


                      • #86
                        Bine, am inteles.
                        A devenit anormal ca un ambreiaj sa tina peste 100 k in conditii normale de utlizare.

                        Comment


                        • #87
                          De câteva săptămâni, la plecarea în treapta 1 au apărut vibrații moderate și la cutia mașinii pe care o dețin, după ce funcționează cel puțin jumătate de oră. Știam de problemele pe care le au cei cu JS3 dar speram că poate mă vor ocoli, având TS4. O să reîncep să citesc topicului pentru Js3 să văd cum au procedat cei cu această problemă dar eu unul mă gândesc să acționez Dacia în judecată. Am doar 10600 de km parcurși și nu m-au informat atunci când am cumpărat mașina că ambreiajul va rezista doar 15 - 20000 de km.
                          În plus, de anul trecut de când au intervenit temperaturile scăzute, a apărut și un zgomot suspect la pornire. Mai ciudat e că nu se manifestă tot timpul, uneori nu se manifestă mai multe zile consecutive.
                          Motor cu un an vechime, zgomot inexplicabil aparut odată cu temperaturile scăzute de afara.

                          Comment


                          • #88
                            Zgomotul din video cred ca este de la ventilator. Pornește cu aerul oprit sa vezi dacă îți mai apare.
                            La mine apărea doar când era foarte rece afara.
                            Sau poți porni cu aerul pornit și imediat cum începe zgomotul oprește ventilatorul , doar asa îți dai seama dacă de aici este. As avea și eu nevoie de aceasta confirmare dacă într-adevăr este de la ventilator.

                            Comment


                            • #89
                              De vreo săptămână, fiind și mai cald afară, nu s-a mai manifestat defectul. Cu norocul pe care-l am, probabil se va strica ceva de tot când va ieși mașina din garanție.
                              Last edited by 77sky; 24 February 2019, 23:55.

                              Comment


                              • #90

                                ia si semnalizeaza mai des, macar blocu` de lumini s-apuci sa ti-l schimbi pe garantie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google