Dacia Logan 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce este dracovenia aia de sub oglinda dreapta (caci sub cea stanga nu este)?
    Aaa, si mai am o nelamurire: ce este gaurica aia neagra langa butonul SOS?

    Attached Files
    Last edited by 77sky; 31 July 2021, 22:15.
    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

    Comment


    • Senzorul de temperatura exterioara?!

      Comment


      • Senzorul de temperatura exterioara, pe oglinda.
        Senzorul de temperatura pentru AC automat, intre SOS si spoturile de lectura.

        Comment


        • Multumiri, domnilor!
          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

          Comment


          • Ma framanta niste ganduri.
            Indicatorul de schimbare viteza la mine sugereaza sa schimb incepand cu ~2000-2200 rpm. Nu e prea devreme? Care e plaja de turatii in care motorul de 1.0l cu GPL nu este nici subturat, dar nici supraturat?
            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

            Comment


            • Am lasat-o si eu, de curiozitate, sa se termine gazul.
              Am facut ~70 km majoritatea in oras dupa ce a aparut mesajul "nivel scazut gpl"
              Am alimentat 30 litri si la prima pornire dupa aceea nu mi-a disparut "nivel scazut gpl", abia la a doua pornire a revenit la normal, mesaj disparut si afisat nivelul de GPL.

              Comment


              • Originally posted by ursamajor View Post
                Ma framanta niste ganduri.
                Indicatorul de schimbare viteza la mine sugereaza sa schimb incepand cu ~2000-2200 rpm. Nu e prea devreme? Care e plaja de turatii in care motorul de 1.0l cu GPL nu este nici subturat, dar nici supraturat?
                Nu e subturat, dar depinde cat de tare accelerezi. Subturarea se refera mai ales la accelerare puternica de la turatie scazuta. Iti dai seama dupa zgomotul motorului sau eventuale trepidatii. Oricum nu pateste nimic daca mergi in turatii mai scazute dar fara sa o subturezi, nu are volanta cu masa dubla, turbina nu se incarca la benzinare, motorul e foarte usor si nu suprasolicita tampoanele.

                Comment


                • Intre timp am gasit si articolul asta: https://www.*******.ro/ghidul-soferu...ina-34346.html
                  Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                  Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                  Comment


                  • Originally posted by ursamajor View Post
                    Indicatorul de schimbare viteza la mine sugereaza sa schimb incepand cu ~2000-2200 rpm. Nu e prea devreme?
                    Da, am observat și eu că SGI e reglat foarte "jos":
                    - la 2.100-2.200rpm vrea să treci la o treaptă superioară;
                    - la 1.400-1.500rpm vrea să treci la o treaptă inferioară;
                    Ținând motorul în această plajă de turații consumul e foarte decent - cu condiția să nu accelerezi puternic de la o turație foarte joasă în timp ce ești într-o treaptă superioară (3-4-5-6).


                    Originally posted by ursamajor View Post
                    Care e plaja de turatii in care motorul de 1.0l cu GPL nu este nici subturat, dar nici supraturat?
                    Având în vedere că pe GPL cuplul maxim începe de la 2.000rpm e foarte OK să ții motorul în jurul acestei turații - de aici bănuiesc și preferința SGI...

                    Subturarea e o combinație de efort cerut (accelerație) versus ce poate oferi motorul la turația și treapta curent selectată.

                    Nu ai o plajă în care să NU apară subturare pentru că contează mai multe:
                    - turația curentă;
                    - poziție accelerație,
                    - treapta curentă;

                    Poți subtura foarte ușor în treptele 3-4-5-6 dacă accelerezi puternic la turații joase (sub 2.000rpm pe GPL și sub 2.100rpm pe Benzină).
                    Subturare apare și în treapta a 2-a dacă ai accelerat prea puțin când erai în treapta a 1-a și turația curentă a scăzut prea mult raportat la cât de tare apeși pe accelerație.

                    Despre supraturare nu știu ce să zic, în jur de 6.000rpm cu CV manuală ești atenționat acustic de mașină că ai atins turația maximă și oricum ea e limitată electronic, deci nu vei trece peste ea fără să modifici prin calculatorul de injecție...

                    La CVT turația maximă e setată mai jos (5.000-5.500rpm) și am observat că e aproape imposibil să fii avertizat că ai atins-o - bănuiesc că asta se întâmplă pentru a proteja CVT-ul, care nu suportă mai mult de 150N.m

                    Comment


                    • Salutare!
                      Am verificat ieri nivelul la ulei si la antigel,iar la antigel e putin cam jos,adica sub jumatatea vasului.Am mai citit pe alte forumuri ca unii au completat de la ei cu antigel sau doar cu apa distilata.
                      Nu stiu cum sa fac ca saptamana viitoare plec in concediu si sa nu am surprize neplacute.

                      Comment


                      • Păi ce să faci..., iei un litru de Glaceol RX type D de la un magazin auto și completezi tu nivelul - nu e nevoie să diluezi cu nimic dacă completezi antigelul cu cantități mici. Ce-ți rămâne păstrezi în portbagaj.

                        Faci diluare conform rețetei când trebuie să înlocuiești mult antigel sau îl înlocuiești pe tot.

                        Comment


                        • Frumos ar fi sa completeze ei la dealer,oricum o sa trec pe la ei cu ocazia asta cumpar si un litru de antigel de fabrica.

                          Comment


                          • ^
                            Red_Alin
                            Loganist de 5 stele
                            Red_Alin La fel a fost si in cazul meu acum 3 ani, am sunat la dealer iar ei mi-au spus ca a scazut nivelul din cauza ca s-a aerisit sistemul si ca pot sa pun eu singur Antigel in bidon(vasul de expansiune) deoarece ei vor face aceeasi operatiune. Antigel gasesti si in magazine de profil, nu e nevoie sa cumperi de la dealer, doar daca vrei sa le dai niste bani in plus sa manance si gura lor ceva.

                            Comment


                            • E 14-16 lei un litru de antigel Dacia (Glaceol RX tip D) la magazinele online. E o ambitie fara sens sa iei de la reprezentanta "de fabrica". Nu e de ajuns ca platesti garantia cu varf si indesat prin schimburi de ulei la de 5 ori pretul?

                              Cred ca cel putin 40 de lei o sa dai pe litrul "de fabrica".

                              Comment


                              • Dar nu e vorba de nici o ambitie, iti dai seama ca mai mult de 20 de lei nu dau.Desi repet normal ar fi sa completeze ei gratis,afara asa se intampla, dar na asta-i Romanica noastra.O sa imi cumpar sa am si antigel si lichid de frana.Lichid de frana stie careva de care?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google