Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atat recalibrarea cat si resetarea adaptiva pot avea doar "rezultate" temporare, plus ca aplicarea OTS si BT poate sa depinda si de faptul ca reviziile si "interventiile" au fost facute sau nu in reprezentanta /service acreditat Dacia Renault (asta tangential si la " ... tocmai vin de la mecani, mi-a picat turbinala ...") apoi conteza si "starea" turbinei second (si ce presupune asta), iar daca NU doresti sa oferi toate detaliile corecte /concrete atunci cred ca degeaba "... doream detalii despre ..." ...
    Last edited by Gil26; 15 June 2025, 13:16.

    Comment


    • Viliherman64 , sau altfel spus: chiar daca folosesti Google Translate poti scrie in ce limba doresti (engleza, germana, chineza, ...) clar si fara echivoc daca toate reviziile si interventiile la masina au fost facute sau nu (asa cum ai scris si ceea ce am subliniat) in reprezentanta sau service acreditat Dacia, daca turbina care a picat la 124000 km a fost inlocuita cu una second si ce se intelege prin asta, pentru ca din cate stiu in reprezentante turbina NU se schimba la revizii cu una second hand, inclusiv cu una de pe Car Vertical (tangential la ceea ce ai mai adaugat "... turbina a fost inlocuita cu una second ,la revizii,am gasit doar una,inclusiv pe car vertical ...".

      Pentru ca toate acestea pot sa conteze in aplicarea sau nu a ultimei versiuni de BT71538, recalibrarea EWG si reset adaptivi find urmatoare cu efecte probabile /temporare, vezi si discutiile /experientele din acest topic dar si pagina de pe wiki a colegului DFA la care s-a facut trimitere anterior si unde gasesti toate informatiile referitoare la acest subiect.
      Last edited by Gil26; 15 June 2025, 14:32.

      Comment


      • Buna, mergand pe autostrada catre reprezentanta Sibiu mi s-a rupt tija de la turbina, cand a fost demontata turbina s-au constatat depuneri seioase ceva ca si smoala masina neavand schimb de ului de foarte multi Km.Adusa in tara pe platforma au fost facute toate schimburile ;dar ghinion!!!Turbina afost inlocuita cu una second ,pret foarte mare ptr.una noua.Dupa inlocuire am facut teste in afara localitatii si un drum Sibiu -Tg.mures.mers pe autostrada si in oras ,masina s-a comportat bine ,doar ca la viteza mare 120-130 parca mergea putin smucit, consum mediu pe ultimii 450Km 5,8. Multumesc de intelegere.

        Comment


        • Scuze,am citit dupa ce am scris,Revizii ,am gasit doar una,Masina nu cred ca facut decat mai mult de o vizita in reprezentanta.

          Comment


          • Daca masina aceasta a fost fabricata in 2021, turbina a picat la 124000 km si a avut doar o revizie in reprezentanta, plus ca a fost adusa in tara pe platforma , atunci cred ca degeaba vrei sa cunosti (cred ca nu te ajuta cu prea mare lucru) cat ar costa la reprezentanta recalibrarea EWG si reset adaptivi "... doream detalii despre recalibrare si resetare adaptiva, ..." sau:

            Originally posted by Viliherman64 View Post
            ...Cat ar fi costurile la reprezentanta dacia pentru aceste recalibrari si resetare aproximativ ...
            iar la aceasta turbina second hand montata acum cred ca NU se poate aplica ultima versiune a BT71538, plus ca masina /motorul pare sa necesite verificari /investigatii mai amanuntite.

            Comment


            • Ok, multumesc, o sa intreb la reprezentanta, credeam ca s-a mai lovit cineva de situatia asta.

              Comment


              • Mda, se pare ca masina aceasta de la jermanica este o alta condusa de un batranel actual pensionar fost profesor doar pana la biserica si inapoi.

                Lasand gluma, Viliherman64 repet ca informatii si experiente despre acèst subiect gasesti destule atat in acest topic cat si pe pagina de wiki la care s-a facut trimitere anterior.
                Dar degeaba ceri pe forum costurile pentru recalibrare EWG si reset adaptivi, tinand cont de detaliile pe care le-am "scos cu clestele" de la tine, recalibrarea si resetarea mai pe romaneste spus sunt "frectie la picior de lemn" pentru aceasta masina, tija rupta si "... s-au constatat depuneri seioase ceva ca si smoala masina neavand schimb de ului de foarte multi Km ..." fiind doar "cireasa de pe tort", destul de probabil ca masina /motorul mai are si alte "bube" (pe care doar recalibrarea EWG si resetarea adaptivi NU le rezolva), dar egal de toate acestea pana la urma procedezi asa cum consideri /doresti, vorba aia: masina ta, banii tai, ....

                Comment


                • LE: totusi sa fie mai clar, BT71538 poate permite inlocuirea turbinei gratuit chiar daca mașina a iesit din garantie daca sunt indeplinite anumite conditii /criterii, insa asa cum am scris cred ca NU este cazul masinii colegului, se poate totusi cere si aplicarea ultimei versiuni insa si aceasta se poate face daca sunt indeplinite anumite conditii, iar in acest caz efectele depind foarte mult de starea turbinei second hand montata foarte probabil in regim "de urgenta", s-a pus ce s-a gasit, pe raspunderea clientului, etc. ..

                  Comment


                  • Originally posted by Viliherman64 View Post
                    .....Cat ar fi costurile la reprezentanta dacia pentru aceste recalibrari si resetare aproximativ
                    1. cere aplicarea ultimei versiuni de BT71538 apoi
                    2. să-ți faci RECALIBRARE EWG și
                    3. RESETARE ADAPTIVĂ.
                    Undeva între 1 și 2 ore de manoperă - la Buzău ar fi 170 lei/oră - deci ceva de genul 170 - 340 lei, depinde de service, că nu toate au aceleași tarife orare...
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • alta noua... si luni plecam din tara cu ea )

                      toate gemurile cu motorul oprit, functionau, mai putin dreapta fata. am pornit masina, am oprit, nici de la sofer nici de la pasager. dupa ce am coborat si am stat 1 minut (cu ea inchisa) si-a revenit. wtf... raman cu geamul lasat pe drum daca mai il las? ))

                      Comment


                      • Bună ziua, a mai pățit cineva ca la schimbul de ulei la logan 3 motorizarea de 100 cai să se bage 4 litri de ulei și la verificare a doua zi de dimineață nivelul să fie cu mult peste maxim?

                        Comment


                        • Da, "experiente" asemanatoare mai gasesti pe acest forum si chiar in acest topic. Din pacate in unele reprezentante (nu toate) unii "mecanicosi" nu golesc suficient ulei (evident ca nu se poate goli tot uleiul dar este bine cat mai mult), se umple cu toata cantitatea (ex 4.1 L pentru motorul 1.0 ECO-G H4D) sau chiar tot bidonul de 5 L ca asa "stiu" ei mai bine, nu se verifica in mod conform (sau deloc) nivelul de ulei , etc. ...

                          Informatii despre ulei si schimbul de ulei se gasesc evident si pe pagina de wiki a colegului DFA ex aici : http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-motor#toc19
                          iar sugestia mea este sa se aduca cat mai urgent uleiul la nivelul conform (aici parerile pot sa fie diferite, eu de exemplu la toate masinile detinute din 1987 de cand am permisul de conducere l-am facut la 3/4 dintre min si max pe joja egal de cantitatea de ulei si capacitatea cilindrica a motorului, si am avut de la 1.2 la 6.5) pentru ca uleiul mult peste nivelul maxim poate genera probleme tehnice destul de grave motorului, doar citez tot de pe pagina de wiki:

                          De ce nu e bine să depășești nivelul MAXIM al uleiului din motor?
                          Umplerea excesivă a motorului cu ulei poate duce la următoarele efecte legate între ele:
                          1. Scurgeri de ulei la etanșările arborelui cotit (simeringuri*) din cauza presiunii excesive în carter de la prea mult ulei și insuficient „spațiu de aer” deasupra acestuia;
                          2. Crește rezistența opusă de uleiul în exces, în urma turbulențelor exacerbate care apar sub pistoane și în jurul arborelului cotit;
                          3. Uleiul în exces duce și la o aerare exagerată a uleiului, lucru care are ca efect scăderea capacității uleiului de a mai absorbi aceiași cantitate de căldură - iar asta duce la ridicarea temperaturii uleiului când nivelul lui este peste MAX;
                          4. Uleiul în exces duce și la depășirea capacității aditivilor anti-spumare conținuți de ulei care au rolul de a tempera producerea de bule - rezultând spumă în motor, asta reduce capacitatea de ungere și de transfer de căldură a uleiului;
                          Atâta timp cât nivelul uleiului este între MIN și MAX pe joja de măsurare, este în regulă. Este perfect acceptabil un nivel de 1/2 sau 3/4 între marcajele de MIN și MAX.

                          Comment


                          • Mulțumesc pentru informații, oare cum e mai corect să se umple cu ulei direct pe la butonul de umplere sau să se completeze cu ulei în borcanul în care se află filtrul de ulei. Menționez că să făcut schimbul de ulei direct pe butonul de umplere am circulat cu mașina aproximativ 15- 20 minute si am parcat masina pe loc drept, dimineata la verificarea uleiului la prima pornire nivelul uleiului cu mult peste nivelul max al jojei. După o zi de condus verific iară dimineața înainte de prima pornire și nivelul e aproximativ normal numai cu un cm mai mult decât maximul la jojă.

                            Comment


                            • Originally posted by Lucianlucian View Post
                              Bună ziua, a mai pățit cineva ca la schimbul de ulei la logan 3 motorizarea de 100 cai să se bage 4 litri de ulei și la verificare a doua zi de dimineață nivelul să fie cu mult peste maxim?
                              Cel mai probabil ai o problemă cu mânjirea tijei - se întâmplă des IMEDIAT după schimbul de ulei...

                              Vezi aici cum se face și ce e de făcut - mai ales punctul 7 - în întregime - care probabil ți se aplică ție.

                              HowTo - Cum să / Tutoriale - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • Mulțumesc de informații. O singură întrebare mai am. Am făcut un schimb intermediar la 15 000 de km. Dacă schimbul nu să făcut pe elevator și să ridicat numai masina de fată e o posibilitate să nu se fi scurs toată cantitatea de ulei din Baia de ulei și cantitatea de ulei introdusă a fost cea recomandată de 4,1 l ? Mulțumesc

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google