If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Despre “necesitatea” sau “periodicitatea” schimbului de ulei transmisie NU comentez (pe forumuri din pacate circula si mult “folclor”), dar pentru o cutie de viteze JT4 - MT6 6+1 trepte se foloseste ulei TransElf NFX GL4 75W, doua bidoane de 1L pot sa fie suficiente (oricum prin metoda gravitationala nu se goleste toata cantitatea de ulei din cutie), Dacia /Renault recomanda sa se schimbe si garnitura busonului de golire iar strangerea acestuia sa se faca la 25 Nm, umplerea se face pana la preaplin /revarsare pe la busonul de umplere, doar ca exemplu (subliniez asta) si atasat:
Bună ziua. Este normal să se audă sunetul de zornait la tija de la turbo când sunt in frană de motor. Nu am erori pe masină și știu că înainte nu se auzea
Bună ziua. Este normal să se audă sunetul de zornait la tija de la turbo când sunt in frană de motor. Nu am erori pe masină și știu că înainte nu se auzea
Păi e cam normal..., că toate fac așa de noi cam după 5-7-10.000 km..., inclusiv turbina ranforsată montată din Oct.2023, care nu se mai defectează, dar poate zornăi și ea...
Când a fost fabricată a ta și câți km are acum?
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
Masina este din luna februarie 2023 deci nu e cea ranforsat, la reprezentantă pot să zică că nu are nici o problemă, dacă nu are nici o eroare. După ce nu mai este in garanție poate să îmi zică adevărul.
Despre “necesitatea” sau “periodicitatea” schimbului de ulei transmisie NU comentez (pe forumuri din pacate circula si mult “folclor”), dar pentru o cutie de viteze JT4 - MT6 6+1 trepte se foloseste ulei TransElf NFX GL4 75W, doua bidoane de 1L pot sa fie suficiente (oricum prin metoda gravitationala nu se goleste toata cantitatea de ulei din cutie), Dacia /Renault recomanda sa se schimbe si garnitura busonului de golire iar strangerea acestuia sa se faca la 25 Nm, umplerea se face pana la preaplin /revarsare pe la busonul de umplere, doar ca exemplu (subliniez asta) si atasat:
Multumesc!
Au intrat fix 1.7 litri (plus cat a mai dat pe afara putin). Dupa schimb (~67k km) intra cu o idee mai finut in trepte, recomand.
Da, FUCHS TITAN FE SAE 75W API-GL4 am folosit - apare (in selectorul lor de ulei) ca fiind compatibil cu "Sandero III, BJI Sandero III 1.0 TCe ECO-G 100 PF 2021 - 2023".
Ma astept sa nu existe probleme - daca totusi simt ceva dubios atunci trec la cel de la Elf.
Sunt curios cum se va comporta la iarna, ramane de vazut.
Hop și eu în clubul celor cu zornăit tijă wastegate. An fabricație 2022, am aproximativ 28000 de kilometri cu ea. În septembrie sunt programat pt. constatare și, sper eu, update de soft. Vă țin la curent.
n-ai de ce sa speri la update... ala ti-l face sigur ca sa mai prelungeasca viata putin a turbinei, sa te mai pacaleasca , poate poate uiti de schimbare care este inevitabila
La mine se auzea un zgomot ca un rontait la ralanti, numai din interior. Pe afara, nimic, doar motorul cu mersul lui normal. M-am programat pentru o constatare, dupa ce m-au amanat o data ca era persoana calificata in CO, apoi m-au reprogramat, ca nu terminase tipul concediul... Ma rog, intre timp masina a-nceput sa manifeste si alte bubite: sarea de pe GPL pe benzina si nu mai putea fi data inapoi pe GPL, plus faptul ca maneta schimbatorului de viteze se blocheaza uneori...
Ultima belea au testat-o si ei si nu s-a manifestat, in concluzie nu s-a intervenit. La treaba cu GPL-ul au facut update de soft pe partea de GPL, iar la "rontait" au constatat uzura la un tampon de la cutia de viteze. L-au comandat, iar acum astept inlocuirea... pe garantie.
Tija zornaitoare la mine inca nu s-a manifestat (68.000 km la bord), dar erorile acelea multiple cu "verifica injectia, verifica draci-laci" le-am avut. Si i-au facut tot update de firmware. Iar cineva ma contrazice cand zic ca Dacia baga gunoiul sub pres...
Ma simt inca confortabil ca am cei "5 ani fara griji". Vedem ce-o mai fi acum in ultimul an, ca s-au dus 4.
Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment