Logan III - Îmbunătățiri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tu ai intrebat eu am raspuns,, iar cele scrise nu sunt doar pentru tine, tu oricum stiai toate astea si multe altele (de aceea ai folosit si mi-ai multumit de cateva ori pe acel topic cu ceva timp in urma).
    Iar ca sa fiu "pe subiect" iti doresc mult spor cu aceste "imbunatatiri" la Logan3 (inclusiv gestionarea energiei masinii)

    Comment


    • #32
      Originally posted by playmaker831 View Post
      O întrebare (nu știu dacă e ok să postez aici) ,se poate modifica pragul de încărcare al bateriei la Logan 3,în sensul că energymanagementul mașini să nu lase baterie să se descarce atât,pragul să fie mai sus.
      Nu cunosc pe nimeni care să se bage și să schimbe nivelul de SOC din UCH-EMM sau cum i-o zice în ziua de azi.

      O posibilă soluție mai simplă ar fi să schimbi bateria cu una de capacitate mai mare, una tip L3 EFB 70Ah 720 CCA.
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #33
        @ DFA foarte bine si corect scris, subscriu, as mai adauga ca sunt foarte multe interdependente intre parametri cine modifica ceva pe acolo (Logan2 si mai ales 3) trebuie sa stie foarte bine ceea ce face si sa aibe experienta cu asa ceva.

        Cat despre:
        Iar te bagi aiurea,știam de gateway,tot ce ai scris nu folosește la nimic,e pe lângă subiect…
        si
        Originally posted by playmaker831 View Post
        A încercat cineva să folosească dd4all la Logan 3?

        no comment

        Comment


        • #34
          Ultimul care s-a jucat pe parte de S&S și a dat pragul în jos a reușit să dea peste cap toată partea de S&S încât nu s-a mai reparat decât cu un kit nou de demaraj (doar schimbarea uch-ului nu a produs modificări, + rescris injectoare și chei), întrebat fiind de ce a facut asta a răspuns că testa și el - cu alte cuvinte scule aveți, bani de aruncat aveți (pe piese) spor la modificat (a se citi stricat)
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #35
            Originally posted by DFA View Post

            Nu cunosc pe nimeni care să se bage și să schimbe nivelul de SOC din UCH-EMM sau cum i-o zice în ziua de azi.

            O posibilă soluție mai simplă ar fi să schimbi bateria cu una de capacitate mai mare, una tip L3 EFB 70Ah 720 CCA.
            O baterie de capacitate mai mare nu ar face la fel?Adică s-ar descărca până la 50% (sau cât este pragul minim) ,iar electromotorul probabil a fost gândit pt a incarcă un acumulator cu o anumită capacitate.

            Comment


            • #36
              @ playmaker831 pragul minim nu este 50% iar "electromotorul probabil a fost gandit pt a incarcă un acumulator” cu o capacitate intre anumite limite. Ca sa argumentez acest lucru atasez o captura din procedura de diagnosticare pentru un LoganIII legata de modul de gestionare S&S, se poate observa ca la fel ca si la LoganII pragul minim pentru valoarea SOC (PR043) este de 80%. Iar pentru ca ”intrebarea” ta a pornit de la incarcarea bateriei si pe topicul de probleme tehnice (ca sa fie clar ca nu scriu doar pentru tine care intrebi dar le cunosti pe toate) s-a discutat despre acest lucru si au fost din pacate destule (ne)cazuri am adaugat si cateva lucruri referitoare la asta, evident ca fiecare simptom aferent se trateaza separat iar acesta poate avea mai multe cauze fiecare cu diagnosticarea corespunzatoare.
              Apoi daca tot doresti sa ”se poate modifica pragul de încărcare al bateriei la Logan 3,în sensul că energymanagementul mașini să nu lase baterie să se descarce atât,pragul să fie mai sus” si sa faci aceasta ”imbunatatire” iti doresc multa bafta (cred ca vei avea nevoie chiar daca esti dispus sa ”platesti” pentru asta).
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 8 January 2022, 06:38.

              Comment


              • #37
                Originally posted by playmaker831 View Post
                O baterie de capacitate mai mare nu ar face la fel?Adică s-ar descărca până la 50% (sau cât este pragul minim) ,iar electromotorul probabil a fost gândit pt a incarcă un acumulator cu o anumită capacitate.
                În EMM e și parametrul pentru capacitate nominală baterie - în cazul de față 60Ah - deci avem 2 cazuri:
                1. pui un L3 EFB fără să schimbi în EMM parametrul "E_K_CapaciteNominale" sau cum s-o numi el în C1ALS de la 60 la 70;
                2. pui un L3 EFB și ajustezi capacitatea la cei 70Ah corecți - nu am nici cea mai mică idee dacă capacitatea mai trebuie setată și în altă parte decât în EMM;
                În teorie avem 2 efecte la cele 2 cazuri:
                1. inițial mașina va avea la dispoziție o capacitate mai mare, deci va putea trage din baterie ACELAȘI curent ca și înainte, dar PENTRU MAI MULT TIMP - dar pe măsură ce SOC va scădea, alternatorul va funcționa mai mult timp, fără să știe de ce durează atât de mult timp să o aducă la 80%, că doar el "bagă" curent cât trebuie..., deci managementul corect al bateriei VA ÎNCETINI, totul se va desfășura în reluare, Stop-Start va intra mai rar decât o făcea cu un L2 EFB (la unii s-ar putea să le placă asta!), în general nu vei mai avea emoții, dar mesajele de "Battery Charging" vor fi la ordinea zilei - adică psihologic lucrurile se vor înrăutăți - deși capacitate vei avea destulă, EMM/BMS nu va putea prezice cât și cum să bage curent în baterie ca să o mulțumească - adică zăpăceală;
                2. cu EMM configurat corect pentru un L3 EFB totul se va desfășura MULT mai bine decât cu un L2 EFB, pentru că EMM știe ce să-i facă la baterie să o țină mulțumită și vei beneficia de capacitatea mărită FĂRĂ MESAJELE ENERVANTE PRIVIND ÎNCĂRCAREA iar Stop-Start va intra MULT mai des decât cu un L2 EFB, pentru că bateria "va ține mai mult", capacitatea se va diminua mai puțin dacă scad temperaturile exterioare, etc - adică toate beneficiile unei baterii mai mari;
                Deci dacă urăști Stop-Start, poți să-i trântești un L3 EFB pe cap și să-l potolești fără să-i spui nimic, va sta mai mereu să încarce bateria după ce o consumă la 50-60% primăvara-vara-toamna și 70-80% iarna și asta o să-i ia aproape TOT timpul...

                În ambele cazuri tensiunea bateriei va scădea mai încet - și cum XJI are niște probleme generate direct sau indirect de o tensiune prea mică - ăsta s-ar putea să fie cel mai mare beneficiu.

                Iată câteva probleme cunoscute care pot fi generate de tensiunea prea mică a bateriei:
                1. mașina nu pornește de la buton și toți martorii sunt aprinși în TdB;
                2. unitatea multimedia nu pornește uneori - dar pornește manual fără probleme DUPĂ ce pornești motorul;
                3. portbagajul rămâne blocat - se deblochează când pornești sau re-pornești motorul (mai sunt și alte simptome care nu indică neapărat ca și cauză bateria) - defectul pare unul combinat hardware+software;
                4. Apare aiurea mesajul "Verifica vehicul" însoțit de martorul galben cu cheie - SERVICE, dispare după pornire sau re-pornire motor;
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • #38
                  Ok, am inteles cam tot ce ai spus.
                  Dar am si eu o intrebare.
                  Am masina de vreo 6 luni. De mai bine de trei luni, ca sa nu zic patru, eu n-am mai prea vazut functionand S&S, doar cireada de mesaje cunoscute ("Prioritate incarcare baterie", "Porneste motorul", etc. Nu am nici un fel de alte probleme precum cele expuse in ultma parte a postarii tale, cele legate de tensiunea prea mica. Doar ca e iritant. Nu ma deranjeaza S&S, chiar vreau sa functioneze. Chiar si numai pentru faptul ca "am platit pentru el, il vreau!"
                  E posibil sa fie un acumulator (sau un lot) care sa fie defecte?

                  Comment


                  • #39
                    Stop-Start nu bagă motorul în așteptare din MULTE motive - dar cel principal este că bateria nu are un nivel de încărcare suficient de înalt - de regulă 80% - dar variază cu temperatura exterioară și cu mulți alți parametri.
                    Dacă afară nu e așa frig, e suficient 60% din baterie ca să oprească motorul.
                    Mașina are o preferință pentru recuperarea energiei din frânare, deci nu încarcă bateria la 80%-100% dacă tu nu ridici piciorul de pe accelerație cu roțile cuplate la motor...
                    O duce la 80% fără frână de motor doar dacă afară e foarte frig (ca să aibă a 2-a zi capacitate de pornire...).
                    Recuperarea energiei din frânare se face destul de lent, nu ca la mașini pur electrice...,deci durează...
                    Dacă nu prea folosești frâna de motor, mașina doar menține bateria la un nivel acceptabil, adică pleci cu 60% și ajungi la destinație tot cu 60%...

                    Folosești cumva centuri false sau centura șoferului e permanent cuplată sau alte șmecherii făcute pe mașină?

                    În final, DA ar putea fi și o baterie în curs de defectare. Fă un test de baterie la Dacia sau la un service de baterii.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • #40
                      În practică nu teorie:

                      Baterie mai mare ca cea originală
                      1. mașina vede capacitatea mai mare de descărcare dar de încărcat o încărcă fix ca pe cea originală, adică niciodată mai mult. Singurul rezultat palpabil va fi uzura mai mare a bateriei și scăderea artificială a SOH-ului, pentru că nu mai apucă să treacă de pragul setat - se contorizează curentul ce iese și intră nu (doar) tensiunea.

                      Dacă mașina știe că are 510A la dispoziție și tu pui baterie de 720A în ea vor intra doar 510A, indiferent de tensiune , se adaugă managementul ciudat pe C1A (mers mai mult pe baterie) și ai o reteță de succes.
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by DFA View Post
                        Folosești cumva centuri false sau centura șoferului e permanent cuplată sau alte șmecherii făcute pe mașină?
                        Nu. Singura modificare fata de standard e un dashcam, similar cu cu ce are ursamajor, alimentat de pe o siguranta care activ 12V cu contactul pus.

                        Avand in vedere ca am problema asta de mult, regimul termic a variat major, din augut pana acum.
                        Masina aceasta chiar si indeamna la "coasting", ma si plangeam in alta parte de lipsa de frana de motor.
                        Regimul de utilizare e mixt.
                        Undeva mie mi se rupe logica. De incarcat, acumulatorul se incarca, altfel la un moment dat nu ar mai fi pornit. Dar probabil ca nu pana la nivelul in care S&S sa fie disponibil.
                        Test de baterie am facut la reprezentanta, cica era buna. Am deschisa la ei o sesizare pentru "nefunctionare S&S", ramane de vazut ce se va intampla.

                        Comment


                        • #42
                          Are frână de motor, dar se activeaza în coborâre.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by paul_damian View Post
                            Test de baterie am facut la reprezentanta, cica era buna. Am deschisa la ei o sesizare pentru "nefunctionare S&S", ramane de vazut ce se va intampla.
                            Dacă poți, pune un voltmetru în priza de 12V din consola centrală și vezi ce se întâmplă cu încărcarea:

                            - dacă tensiunea măsurată este 15,x Volți = bateria NU a atins încă pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
                            - dacă tensiunea măsurată este 14,x Volți = bateria NU a atins încă pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
                            - dacă tensiunea măsurată este 13,x Volți = bateria A ATINS SAU A DEPĂȘIT pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
                            - dacă tensiunea măsurată este 12,x Volți = bateria A DEPĂȘIT pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
                            Attached Files
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • #44
                              O idee buna, mi-ai adus aminte ca am si eu pe undeva un voltmetru din asta. Ia sa vad pe unde mai e. Multumesc.

                              Comment


                              • #45
                                Testele de baterie făcute în service pot fi înșelătoare și mai ales INTERPRETATE ÎNȘELĂTOR - atașez un test la o mașină care ARE probleme cu bateria dar de la service au dat-o că e "bună" - clientul se plânge că rămâne cu portbagajul blocat și mașina dă mereu mesaje privind bateria.

                                În ciuda faptului că rezultatul testului impunea ca service-ul să o încarce complet și abia apoi să o pună înapoi pe mașină, au verificat doar încărcarea și au lăsat bateria așa - l-au trimis acasă pe client..., să o încarce el pe mașină...
                                Attached Files
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google