Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In general e bine sa nu puneti pariuri. Nu stim nici ce inseamna "5.6 l/100km" si nici "130 km/h" - in ce conditii propriu-zise s-a rulat.

    Insa in cazuri in care stim bine despre ce e vorba, fiind chiar noi in masina - tot mai apar date oarecum contradictorii.

    De exemplu:

    1. Logan faza 1 1.6 16V --- condus vara pe autostrada, fara AC cu 140 km/h constant si masina cu 3 persoane si destule bagaje --- consum 7.0 l/100km (pe o distanta de 1800 km)

    2. Logan faza 2 1.6 16V tot euro4 --- condus acum 2 weekenduri pe autostrada, fara AC cu 120 km/h si cateva portiuni la 130 km/h, 2 persoane si fara bagaje --- consum 7.8 l/100km pe o distanta de 108 km (temperatura exterioara cam 7 - 11 grade, ceva vant)

    Singura chestie modificata la primul logan era garda la sol mai mica cu 3.5 cm - arcuri Eibach - care imbunatateste aerodinamica masinii si se pare ca se reflecta si in consum. Primul Logan are jante de aliaj Prestige, cel de-al doilea jante de tabla
    Last edited by ion_R5; 31 October 2011, 18:17.

    Comment


    • Pai aici vorbim de consumul pe masini stock, nu?
      Iar cu consumul pe autostrada iarasi e irelevant.
      Facut in aceeasi seara, cu aceeasi masina, stock, benzina 95,incarcare 1 persoana(eu) cu viteza relativ constanta(~130km/h):
      Pitesti-Bucuresti > 7.0%
      Bucuresti-Pitesti> 7.9%

      Oricum, ce vorbim noi pe-aici e apa de ploaie...
      Ecuatia consumului e foarte simpla si variaza doar in functie de timp!
      Te grabesti>consumi cat cere, nu te grabesti>consumi cat trebuie!
      :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

      Comment


      • @ Cobra... Tocmai, e foarte relevant...

        Pentru Bucuresti-Pitesti si retur - este exact indicatia corecta de consum, daca putem admite ca ai condus cu aceeasi viteza si directia vantului nu s-a schimbat (in cazul in care a batut vantul)

        Cu consumul pentru masini stock... e greu de vorbit aici pe forum, unde majoritatea au facut diverse modificari. Unii chiar uita sa precizeze ca au pinion tr.5 de diesel sau alte modificari care afecteaza consumul de carburant. (in sus sau in jos)

        Apropos... inca nu am vazut useri pe aici care sa fi facut cine stie ce modificare pe la motor, sau la masina, care sa vina sa spuna: Am inlocuit/am modificat/am resoftat/am adaptat X piesa la Logan si acum imi consuma 10 sau 12 sau ...

        In general rar auzi pe cineva sa spuna: imi consuma 7... imi consuma 9, imi consuma 11... Cei mai multi publica consumurile "aplaudate", iar de restul se fac ca nu stiu.
        Last edited by ion_R5; 31 October 2011, 18:47. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Eu nu iau ca etalon autostrada. Factorii care pot influenta consumul nu sunt neaparat numai naturali pe autostrada(de ex. noapte cand aerul este mai rece un benzinar simplu aspirat se va simti mult mai "lejer" primind aer mai rece si va duce la o scadere a cantitatii de combustibil in amestec). E foarte important cand faci o astfel de comparatie sa tii cont si de: anvelope, presiune in anvelopa, cantitatea de combustibil din rezervor, etc. ...
          Mai mult, consumul ti se va reduce simtitor daca poti sa mergi dupa alta masina(drafting) de la cap la coada, reducand astfel rezistenta la inaintare.
          Daca te duci cap-coada cu 180km/h cu siguranta consumurile astea fantasmagorice de 5-6% vor creste ca Fat-Frumos la 9-9.5%. Iar daca mai ai si vant de fata la viteza asta te vei indrepta vertiginos catre 11%.

          Cat despre cei ce modifica e partial adevarat ce spui tu, adica vin si spun ca am facut aia si aia dar precizeaza doar cresterea de putere nu si consumul!
          Last edited by Cobra7; 31 October 2011, 19:01.
          :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

          Comment


          • OK Cobra7 --- aerul mai rece are 2 efecte:

            1. raceste mai bine motorul - creste usor randamentul motorului (stii formula aia cu T2-T1)

            2. este mai dens, contine mai mult oxigen... si calculatorul masinii injecteaza ceva mai multa benzina (iarna masinile consuma ceva mai mult carburant, in nici un caz mai putin)

            Nu era vorba despre "consum etalon" - pe autostrada, etc. Consumul mediu, este referinta pentru un traseu cu anumite particularitati, stilul de mers al soferului, starea masinii, etc. Indicatii foarte corecte obtii pe un traseu tur-retur, daca traseul are particularitati specifice (curbe, pante, rampe, etc)
            Last edited by ion_R5; 31 October 2011, 19:14.

            Comment


            • Asa e, creste consumul de la aerul rece. Am gresit eu.
              :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

              Comment


              • Originally posted by Cobra7 View Post
                @alessandro
                Eu pun pariu pe talonul meu ca cei 240km dintre Victoria si Cluj, parcursi cu 130km/h(asa cum se sustine mai sus) se fac cu un consum de cel putin 7-7.5% si nu 5.6% si cu benzina de 95. Si sa nu uitam de relief... pana la Cluj urci si cobori de te plictisesti!
                Iar la 1.800km motorul inca "strange"!

                @cip
                In cat timp ai ajuns la Cluj cu consumul asta?
                colegul a zis viteza maxima 130. nu medie nu sustinuta, o fi dat 2 3 varfuri la 130.
                eu pun pariu ca scoate consumul asta. eu am fost ultima data la drum lung Buc Bv Bucuresti cu 5,8 % media. am avut 2 3 varfuri de 140

                @ all efectul aerului rece se poate anihila cu capacul acela de motor de Megane captusit cu ceva pe dedesubt. insa e moarte curata vara

                Comment


                • OK, dar in cat timp ai parcurs distanta pentru media asta?
                  Sa parcurg 170 km in 3 ore doar ca sa scot un consum mic nu mi se pare un lucru practic.
                  Si eu am venit asta vara Bucuresti(Rahova)-Cluj(centru), sambata, noapte, Valea Oltului aproape libera, 130km/h cat s-a putut de constant pe toata autostrada, iar in rest la regulament(si unde s-a putut la limita lui), incarcare 1 geanta si eu.
                  Consum efectiv 30L, medie consum CB:6.8%, durata: 5 ore fix, viteza medie CB 85km/h.

                  Ce rost ar fi avut sa fac 8-9 ore doar ca sa scot 5.3% (si sa-i pun pe ganduri pe dizalari )? Si trenul face tot atat si ma costa mai putin dar parca ceva nu e la fel.

                  Raman la ecuatia mea(consumul variaza in functie de timp) pentru ca nu sunt convins de plauzibilitatea celorlalte argumente.
                  :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

                  Comment


                  • In contextul asta nu poti sa-i pui pe ganduri pe dieselari...

                    1.5 DCI 85 sau 90PS (si chiar si cei cu cel de 70 sau 75 PS) merg de n-au treaba cu un consum de 5,3 l/100km... in nici un caz nu-i prinde somnul pe drum.

                    La benzinar ca sa scoti 5,2 - 5,3 nu prea sari de 90 km/h... cel mult suta cand mai prinzi... cam pe acolo...
                    Last edited by ion_R5; 1 November 2011, 19:20.

                    Comment


                    • si nici 7% la 140km/h constant nu ia, oricat ai lauda-o :P nu de lata, dar eu tot cu eibach, prestige ph1, nesoftat, 8% clar ca vaca la 140 pe buc-constanta. la fel pe pitesti-buc. ir actualul ph2 bea identic in aceleasi conditii de drum.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Uhm, eu am filmata medie 141 kmh si consum 7% . . .

                        De fiecare data nu am sarit de 7,5% consum Mako-Budapesta constant cu 140-145 kmh.
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by Seba View Post
                          si nici 7% la 140km/h constant nu ia, oricat ai lauda-o :P nu de lata, dar eu tot cu eibach, prestige ph1, nesoftat, 8% clar ca vaca la 140 pe buc-constanta. la fel pe pitesti-buc. ir actualul ph2 bea identic in aceleasi conditii de drum.
                          Eu ti-am scris 7 % la 140 km/h consum pe autostrada Stuttgart/Germania - Arad/Romania. Consumul s-a mentinut constant pana la intrarea in tara, chiar si cu km aia condusi legal in Ungaria de la iesire de pe autostrada (50km/h in localitati)

                          De la Arad pana la Ploiesti, consumul afisat de CB a crescut la 7.2 l/100km

                          Trebuie sa te gandesti ca media de 7.0 s-a stabilizat pe un parcurs de vreo 3000 km mers pe autostrada constant cu 140 km/h, cu cateva opriri "firesti".

                          Ce rost ar avea sa spun povesti pe aici, ca doar nu suntem copii de gradinita. De asta am spus ca m-am mirat ca a mea a luat 7.8 l/100km pe Bucuresti-Pitesti (doar dus), in conditiile in care nu am mers cu 140, ci cu 120 si doar pe cateva portiuni cu 130... Ramane sa vad la vara, cand vor fi temperaturi de 25 - 30 grade ce consum scot, fata de acum cand e cu 10 - 15 grade mai rece. Totusi si garda la sol mai mica cu 3,5-4 cm reduce consumul fara discutie. (imbunatatirile de aerodinamica isi arata eficienta, cu cat viteza este mai mare)
                          Last edited by ion_R5; 2 November 2011, 13:18.

                          Comment


                          • Poate cauza cresterea consumului o data cu montarea anvelopelor de iarna 185/60/15 ? (nu 185/65/15)...
                            Pun aceasta intrebare deoarece am observat: cand aveam anvelopele de vara 185/65/15 avem un consum de 7.2-7.3 mers cat de cat normal.....acum cu montarea anvelopelor de iarna pe acelasi traseu care il fac de aproape 5 luni mi-a crescut consumul la 9.5-9.6 :-?....(mentionez ca in acest timp am alimentat numai de la Petrom)

                            Multumesc!!

                            Comment


                            • O crestere de consum vine o data cu anvelopele de iarna, fata de alea de vara dar 2 litri si jumatate mult prea mult.
                              '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                              Comment


                              • Originally posted by Cristyano View Post
                                Poate cauza cresterea consumului o data cu montarea anvelopelor de iarna 185/60/15 ? (nu 185/65/15)...
                                Pun aceasta intrebare deoarece am observat: cand aveam anvelopele de vara 185/65/15 avem un consum de 7.2-7.3 mers cat de cat normal.....acum cu montarea anvelopelor de iarna pe acelasi traseu care il fac de aproape 5 luni mi-a crescut consumul la 9.5-9.6 :-?....(mentionez ca in acest timp am alimentat numai de la Petrom)

                                Multumesc!!
                                una la mana sunt anvelope de iarna si este normal sa creasca consumul si doi la mana rotile 185 60 sunt mai mici in diametru. adica 603 mm fata de 621 mm cat este stock. deci motorul va face mai multe rotatii pentru a parcurge aceiasi distanta, astfel consuma mai multa benzina

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google