Despre Filtrul De Particule DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cred ca e vorba de noile motoare din gama Energy; acelea care au beneficiat de un downsizing de nouă generatie.
    Postinjectia in cazul regenerarii filtrului de particule se refera la injectia motorinei pe timpul IV al ciclului, adica atunci cand sunt eliminate gazele; in acest fel este trimis carburantul pe circuitul de evacuare. Cineva spunea ca postinjectia are loc pe timpul III, adica cel al detentei; eu am oarecari dubii ca e asa.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Pare logic, temperatura trebuie crescută pe timpul de evacuare pentru a putea astfel arde particulele oprite de filtru.

      Comment


      • Originally posted by Ampt View Post
        Şi atunci, cum se mai face regenerarea propriu-zisă?
        cum se face si acum la cele cu injector, la relanti prin al 5-lea injector, iar in mers prin post-injectie.
        Last edited by djcristi; 11 July 2015, 13:54.
        Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

        Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

        Comment


        • Cu voia dv, imi permit cateva consideratii, vizavi de modul de expoatare a unui diesel echipat cu filtru de particule.
          Cu cat un motor este impins in zona de putere maxima, consumul acestuia se va situa de asemeni in punctul maxim, emisiile de asemeni vor fi crescute, iar filtrul de particule va acumula mai multa funingine si implicit se va infunda mai repede. Va invit sa urmariti, cei care aveti posibilitatea, consumul instant la 2000rpm si sa-l comparati cu cel de la 4500rpm, in aceiasi treapta de viteza.
          Daca urmariti graficul putere/cuplu, la un dCi de 90cp, puteti observa ce se intampla cu un motor la 4000rpm.
          Intre 1750-2500rpm beneficiati de cuplul maxim al acelui motor; dincolo de acest prag, pe masura ce se creste turatia, cuplul va scadea iar motorul se va indrepta catre puterea maxima, situatie in care avem descris mai sus ce se intampla in aceasta zona.
          Intrebarea mea este cat de des ar trebui sa folosim puterea maxima a masinii? Cand e neaparata nevoie, as spune eu; o situatie la limita. In orice caz, atingerea acestui punct maxim nu trebuie facut cu pedala la fund, iar ideea "da-i forja"ar trebui reconsiderata, daca asta inseamna acceleratii haotice, fara a folosi avantajele cutiei si cuplului unui diesel, chipurile pentru a salva anumite componente ale motorului; vezi EGR, turbina, etc.
          Din punctul meu de vedere, un mers stabilizat, undeva la 2000-2600rpm, reprezinta cel mai bun compromis, daca se poate spune. In aceasta zona de turatii, filtrul se poate regenera spontan, nu suntem in situatia ca, in caz de acceleratie brusca sa suprasolicitam turbina, asa cum se intampla cand acceleram in cazul turatiei mici, datorita aerului refulat in sens invers si care poate forfeca axul turbinei.
          Se spune ca uzurile cele mai mari, in cazul unui diesel il constituie mersul sub 1750rpm si cel peste 3000rpm.
          voi ce parere aveti?
          Last edited by IancuMIC; 15 July 2015, 19:01.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • dezinformezi si pe forumul asta? emisiile sunt una , soot-ul (funinginea este altceva) . Funinginea se acumuleaza in special la cei care merg batraneste si in special la cel care dau talpa la 1500rpm si schimba la 2500 , pe aceasta acceleratie e arderea cea mai proasta, turbo stop-go, sarcina e maxima , etc.
            Intre 2500 si 3500 arderea este ideala si sarcina (load) mic pe motor si pe componentele sale (datorita cuplului scazut), astfel creste si temp si debitul pe evacuare si se mai duc din particule , deci spontan.

            te invit sa demontezi un egr la un 1.5dci care a mers 1500-2500 dupa 100k , daca ajunge pana acolo motorul ;)
            Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

            Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

            Comment


            • Ceva constructiv ai de spus? Daca da, te rog.
              La "demontat" se pricep toti.
              ...
              Grija mare la comportament; fara flame, fara atacuri la persoana. E un avertisment.
              Mersi.
              Last edited by IancuMIC; 15 July 2015, 22:25.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • pai fata de un sfat atehnic , consider ca am spus ceva constructiv...
                Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

                Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

                Comment


                • Concret;
                  Care e SFATUL, atehnic, din postul de mai sus? Cu subiect si predicat, te rog; sa ma dumiresc si eu.
                  Paca asa mi-am inceput postul nu?
                  Cu voia dv, imi permit cateva consideratii, vizavi de modul de expoatare a unui diesel echipat cu filtru de particule.
                  OFF.
                  Fiecare selecteaza ce crede de cuviinta, din multimea de informatii; in fond asta e forumul. Ar fi de evitat totusi referirile si "aprecierile" asupra persoanelor, precum si "pumnul in gura"; combatem deci ideile, nu persoanele.
                  ...
                  Sa revenim la subiect va rog.
                  Last edited by IancuMIC; 16 July 2015, 08:19.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • OFF: unii sunt moderatori, altii simpli membri.

                    Sunt cateva lucruri care nu au suport in spate si pot fi combatute:
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Va invit sa urmariti, cei care aveti posibilitatea, consumul instant la 2000rpm si sa-l comparati cu cel de la 4500rpm, in aceiasi treapta de viteza.
                    Infundarea DPF-ului nu e direct proportionala cu consumul. Parerea mea.
                    Altfel e evident ca la 4500rpm orice automobil de pe lumea asta va consuma mai mult decat la 2000rpm, prin simplul fapt ca viteza de deplasare se dubleaza si ceva.
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Din punctul meu de vedere, un mers stabilizat, undeva la 2000-2600rpm, reprezinta cel mai bun compromis, daca se poate spune. In aceasta zona de turatii, filtrul se poate regenera spontan, nu suntem in situatia ca, in caz de acceleratie brusca sa suprasolicitam turbina, asa cum se intampla cand acceleram in cazul turatiei mici, datorita aerului refulat in sens invers si care poate forfeca axul turbinei.
                    Pentru consum sunt de acord, dar pentru atingerea temperaturii de la care incep sa se arda reziduurile din DPF (parca 350 grade C minim) fara activarea regenerarii am dubii. Se poate masura temperatura aia? S-a masurat de catre cineva?
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Se spune ca uzurile cele mai mari, in cazul unui diesel il constituie mersul sub 1750rpm si cel peste 3000rpm.
                    Nici aici nu avem date concrete despre uzura pentru ca nimeni nu a facut astfel de teste/masuratori.

                    La un 2.0 dci cu DPF la 142.800Km aveam 49 de regenerari complete. Cristi zicea ca sunt doar cele complete si nu si incercarile incepute dar neterminate, care pot fi si de 3 ori mai multe dar nu apar pe CLIP. O sa urmaresc evolutia peste 10.000Km (momentan am 2000Km). Stilul de mers este foarte variat: schimbari de treapta intre 2300 si 5000rpm, mers constant si sub 1750 rpm (dar peste 1500rpm) si la 2200 si la 3000rpm. Cand vede A1 complet dus intors in fiecare weekend vede de fiecare data o portiune de 10-15Km de 4000rpm in general in treapta a 4-a (152Km/h pe cruise - consum instant intre 12,5 si 13,5%). Ca e uzura ca nu e uzura voi vedea doar daca o sa am probleme si o sa desfac motorul.

                    Si sincer schimbarile de treapta la 5000rpm le fac de placere nu de nevoie.

                    Comment


                    • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                      OFF: unii sunt moderatori, altii simpli membri.
                      Lasa copilariile. N-am cerut dect o oarecare decenta in exprimare, tocmai pentru a nu se ajunge la flame. Clar? Poti combate o idee fara sa-i spui omului ca vorbeste prostii, ca abereaza, ca dezinformeaza samd. Respect intre useri, deci.
                      Infundarea DPF-ului nu e direct proportionala cu consumul. Parerea mea.
                      Altfel e evident ca la 4500rpm orice automobil de pe lumea asta va consuma mai mult decat la 2000rpm, prin simplul fapt ca viteza de deplasare se dubleaza si ceva.
                      Oricarei cantitati de combustibil arse ii corespunde o anumita cantitate de particule; asta era ideea.
                      Pentru consum sunt de acord, dar pentru atingerea temperaturii de la care incep sa se arda reziduurile din DPF (parca 350 grade C minim) fara activarea regenerarii am dubii. Se poate masura temperatura aia? S-a masurat de catre cineva?
                      La mers sustinut se curara filtrul si fara activarea regenerarii; regenerare spontana.
                      Nici aici nu avem date concrete despre uzura pentru ca nimeni nu a facut astfel de teste/masuratori.
                      Se spune; multe alte lucruri se spun.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                        Pentru consum sunt de acord, dar pentru atingerea temperaturii de la care incep sa se arda reziduurile din DPF (parca 350 grade C minim) fara activarea regenerarii am dubii. Se poate masura temperatura aia? S-a masurat de catre cineva?
                        eu nu afirm lucruri daca nu ar fi fost masurate, temp de 350gr se atinge foarte usor, ea poate fi urmarita pe diag , cele cu FAP au vreo 4 senzori de temp pe evacuare.

                        Originally posted by IancuMIC View Post
                        Oricarei cantitati de combustibil arse ii corespunde o anumita cantitate de particule; asta era ideea.
                        nu prea, defapt oricarei arderi ii corespunde o cantiatea de funingine. Deci unei cantitati de motorina ii poate corespunde o parte mai mica sau mai mare de funingine in functie de cum a fost arsa.

                        Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                        La un 2.0 dci cu DPF la 142.800Km aveam 49 de regenerari complete. Cristi zicea ca sunt doar cele complete si nu si incercarile incepute dar neterminate, care pot fi si de 3 ori mai multe dar nu apar pe CLIP.
                        regenerari complete ai mai multe in KM astia , iti garantez. Numai ca sunt mai multi contori pe acolo, in fine. Si cele esuate le poti vedea cu CLIP-ul sau DDT. Depinde de ce calibrare are ECU-ul tau, mai exact de cat chef a avut inginerul care a gandit-o.

                        nu prea ar trebui sa te intereseze nr de regenerari , ci mai mult daca ai avut warning-uri de filtru plin (speed request) , daca se ajunge acolo si nu s-a mers doar pe distante scurte cu masina rezulta filtru spre sfarsit de viata.
                        Last edited by djcristi; 16 July 2015, 13:10. Reason: Automerged Doublepost
                        Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

                        Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

                        Comment


                        • Originally posted by djcristi View Post
                          eu nu afirm lucruri daca nu ar fi fost masurate, temp de 350gr se atinge foarte usor, ea poate fi urmarita pe diag , cele cu FAP au vreo 4 senzori de temp pe evacuare.
                          O sa incerc sa vad daca prind senzorii aia cu un ELM327 si Torque. La CLIP nu am acces usor.
                          Originally posted by djcristi View Post
                          nu prea, defapt oricarei arderi ii corespunde o cantiatea de funingine. Deci unei cantitati de motorina ii poate corespunde o parte mai mica sau mai mare de funingine in functie de cum a fost arsa.
                          La ce turatie se arde cat mai complet motorina la un dci 1.5 sau 2.0?

                          Originally posted by djcristi View Post
                          regenerari complete ai mai multe in KM astia , iti garantez. Numai ca sunt mai multi contori pe acolo, in fine. Si cele esuate le poti vedea cu CLIP-ul sau DDT. Depinde de ce calibrare are ECU-ul tau, mai exact de cat chef a avut inginerul care a gandit-o.
                          Sunt absolut convins ca au fost mai multe dar aia e singura cifra pe care am gasit-o cu clip-ul. O fi fost clip chinezesc. Verific dinou data viitoare cand mai ajung cu masina la garaj-ul respectiv. Medie de 2900Km intre regenerari pare fabulos.

                          Ce calibrare a ECU? Si ce putea sa faca fix in cazul masinii mele si nu a seriei din care face parte masina?

                          Originally posted by djcristi View Post
                          nu prea ar trebui sa te intereseze nr de regenerari , ci mai mult daca ai avut warning-uri de filtru plin (speed request) , daca se ajunge acolo si nu s-a mers doar pe distante scurte cu masina rezulta filtru spre sfarsit de viata.
                          Erori nu am avut, dar vreau sa stiu cum sa exploatez masina astfel incat sa protejez DPF-ul asta. Si asta nu pot vedea decat din numarul de regenerari pe o perioada in care am pus o anumita motorina (cu fara 2T) si am avut un anumit stil de condus.

                          Comment


                          • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                            O sa incerc sa vad daca prind senzorii aia cu un ELM327 si Torque. La CLIP nu am acces usor.
                            nu merge cu elm327 , el este pe euro-obd , deci doar vreo 5-6 parametri vede.

                            Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                            Erori nu am avut, dar vreau sa stiu cum sa exploatez masina astfel incat sa protejez DPF-ul asta. Si asta nu pot vedea decat din numarul de regenerari pe o perioada in care am pus o anumita motorina (cu fara 2T) si am avut un anumit stil de condus.
                            nu poti face asa statisticile, sunt foarte multe variabile, depinde si pe unde mergi cu ea, eu merg preponderent in Bucuresti , si am regenuri cam la 300km, uneori si mai des, depinde cat se acumuleaza in filtru.
                            Last edited by djcristi; 17 July 2015, 01:32. Reason: Automerged Doublepost
                            Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

                            Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

                            Comment


                            • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                              La ce turatie se arde cat mai complet motorina la un dci 1.5 sau 2.0?
                              Daca ar fi asa simplu sa depinda doar de turatie si nu si de sarcina, temperatura motor, temperatura exterioara, viteza masinii am fi toti chip tuneri.



                              Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                              Erori nu am avut, dar vreau sa stiu cum sa exploatez masina astfel incat sa protejez DPF-ul asta. Si asta nu pot vedea decat din numarul de regenerari pe o perioada in care am pus o anumita motorina (cu fara 2T) si am avut un anumit stil de condus.
                              Drumuri lungi si la viteze peste 60 la ora in medie.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Originally posted by djcristi View Post
                                nu merge cu elm327 , el este pe euro-obd , deci doar vreo 5-6 parametri vede.
                                Naspa.
                                Originally posted by djcristi View Post
                                nu poti face asa statisticile, sunt foarte multe variabile, depinde si pe unde mergi cu ea, eu merg preponderent in Bucuresti , si am regenuri cam la 300km, uneori si mai des, depinde cat se acumuleaza in filtru.
                                Naspa.
                                Originally posted by einstein1984 View Post
                                Daca ar fi asa simplu sa depinda doar de turatie si nu si de sarcina, temperatura motor, temperatura exterioara, viteza masinii am fi toti chip tuneri.
                                Naspa.

                                De 3 ori naspa. Nu ai nici o indicatie asupra temperaturii pe evacuare usor citibile, nu poti face statistici, nu stii sigur ca la o anumita turatie e ok mersul constant.

                                Originally posted by einstein1984 View Post
                                Drumuri lungi si la viteze peste 60 la ora in medie.
                                In primii 18.000Km am avut o medie de 50Km/h. Iarasi nu e bine.

                                Concluzia: mergi cum vrei cu masina ca oricum nu ai o reteta si cand pica DPF-ul il anulezi. Pacat ca o sa se innegreasca tobele. Imi placeau curate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google