Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vrei sa pierzi cat mai putin ? iei un sh intretinut , cu tabla buna , o tii 2-3 ani si o revinzi aproximativ cu aceeasi bani.
    la orice masina devalorizarea de noua este invers exponentiala si tocmai din cauza tablei loganul nu prea repecta aceasta regula.
    o/____\o
    (i)
    .........

    Comment


    • La mine rugina a aparut mai devreme de 4 ani, exact in 2006 iarna, la pasaje rotile spate si pe stalpul stanga ( la mijlocul parbrizului)....

      M-am dus la dacia si s-au oferit sa o "remedieze" pe garantie - nu am fost de accord cu metoda pe spate ( vroiau cu sudura, am refuzat pt ca era relativ noua)

      Am remediat-o eu, fara sudura....nu a mai aparut acolo un timp, insa a aparut in alta parte )))....sub chedere....

      Am facut ceruirea la ei....desi fara "spaga" nu bagasera sufficient; dupa spaga, au bagat atat de mult incat a inceput sa curga pe la orificii )))

      Acum e a 3 oara cand plesneste rugina la aripile spate in 12 ani.....am lasat-o mai mult de data asta pt ca schimb aripa cu totul- cand oi avea timp

      Asta e povestea.....la romani totul e exagerat- ori in plus, ori in minus...echilibru niciodata

      Bine ca nu stau doar in Logan.....

      Comment


      • @cristi

        tu visezi. ai tras pe nas ? nu suntem inapoiati, ci saraci.
        ai auzit de orasele de rulote si de corturi de la americani ?
        stai linistit ca in state sunt maxim 10 % care isi permit case de lux.
        mai lasa televizorul si mai iesi pe afara.

        This is a documentary about what poverty is really like for most people in America. Many people have very narrow views of what it means to be in poverty and ...


        Originally posted by cristi.... View Post
        totul tine de sistemul de referinta. pt unii 1 miliard sunt bani facturi de ex, poate, pt altii sunt bani pt o viata intreaga. depinde la ce te raportezi
        pentru cine sunt bani de facturi ? cei mai bogati din tara sunt si cei mai zgarciti. scoate tu 10 lei, nu euro, de la copos sau de la tiriac.
        tu visezi frumos. sunt curios cat castigi pe luna
        daca lovesti masina din vina ta o faci cu piese sh, ca n-o sa-ti permiti reprezentante si piese noi. aaa... daca iti vinzi apartamentul, iei un miliard perntru o masina si dormi pe strada. romanii n-au in medie nici 10 000 de euro in banca.

        Românii au strâns în bănci economii de aproape 30 de miliarde de euro, însă economisirea are o evoluţie dezechilibrată în România. Mai puţin de 20.000 de români au conturi de peste 100.000 de euro, în timp ce restul au economii foarte mici. 


        "Mai puţin de 20.000 de români au conturi de peste 100.000 de euro, în timp ce restul au economii foarte mici. "

        "Valoarea medie a depozitelor este însă una relativ scăzută, respectiv 7500 de lei. La polul opus avem însă 19.000 de români care deţin depozite ce depăşesc 100000 de euro, în medie valoarea unui astfel de depozit fiind de 1 milion de lei."

        si aici ma opresc cu off topicul.
        Last edited by B997NDL; 23 May 2016, 20:32. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Din pct meu de vedere, daca o iei noua, nu merita sa o dai dupa 3 ani....ptr ca încă mai duce....eu pana acum am luat doar sh....cu ce am avut prin buzunare....fara rate sai etc....dar am ajuns la nivelul la care îmi doresc si eu o masina noua...)) si pe care sa o tin....m-am saturat de toate junghiurile..(8 masini in 7 ani, toate conduse de mamaici si etc....si nu frate masina nu are nimic si etc...), ce-i drept am dat 3000 pe ea si daca o vand peste 2 ani o dau cu cel Putin 2000 (asta daca nu rugineste....)
          Dar nu îmi vine sa iau una noua si sa rugineasca ...ca fac icter....

          Comment


          • Reiau ce am mai spus. De ceva saptamani ma tot uit pe strada la logan-uri (special dupa rugina). PH2 inca n-am vazut cu rugina. Logan 2 la fel (adevarat...sunt destul de putine). Ce am vazut, doar logan 1 (probabil anii 2004-2008)...unele aveau rugina (cam 10%). Deci, eu zic sa nu ne facem griji (deh...chiar daca sunt putin stresat ca mi-am comandat un logan nou...pe care intentionez sa-l tin 7-10 ani (150-200.000 km)

            Comment


            • daca vrem sa pastram masinile mult si bine (sunt de acord si cu pct asta de vedere, in loc sa-mi dau banii pe masina mai bine ii investesc in calatorii de ex) atunci trebuie sa avem si grija de ele: ulei mai scump, revizii de 2 ori pe an indiferent ca fac 4-5 mii intre revizii, ceara prin toate cotloanele masinii la 3 ani si tine, daca avem norocul ca tabla sa fie buna inainte de a fi prelucrata si tratata. mie de ex imi rezista foarte bine, dupa 7 ani, nici o rugina pe panourile exterioare, doar in compartimentu motor niste suruburi ruginite (nu-mi explic cum, cele de pe panoul ignifug care fixeaza niste cabluri, nu-mi dau seama ce-s cu ele). intentionez cam intr-o luna asa sa-i fac prima perfuzie cu ceara la reprezentanta, preventiv si sa-i pun carenajele alea de la rotile spate (le-am dat cu vopsea cauciucata, dar nu strica si protectiile alea)

              legat de venituri, raportat la nr de ani de studii superioare, zic ca e subtire tare dar cum nu am problema chiriei, intretinerii s.a.m.d este suficient momentan.

              daca insa prind un postdoctorat cu 4 mii de lei/luna, 18 luni consecutive, masina o pot achita fara probleme in mai putin de 14-15 luni (leasingu il pun la 4 ani dar pun toti banii anticipat si sa-si traga ei lunar cat e nevoie pana la sfarsit). mi se pare un troc echitabil. 1 an jumătate de studii pt 1 masina noua

              singura mea problema cu masina actuala e varsta ei, e singurul impediment, ca nu vreau sa o dau pe nimic. daca as avea siguranta ca peste 2-3 ani când va avea 9-10 ani iau 3 mii de euro pe ea, e ok, cat timp masina nu cere multi bani de intretinere nu vad un motiv real de schimbare, ca intervine plictisul, dorinta de mai mult confort etc, asta e alta poveste dar dpdv al fiabilitatii, dpmdv masina asta sta foarte bine

              daca imi pun mintea cu ea o fac de nu mai rugineste niciodata si ies cu ea la pensie dar nu cred ca am ajuns asa rau
              Last edited by cristi....; 23 May 2016, 22:06.

              Comment


              • Acum depinde si cati km faci. Eu sunt un utilizator mediu (ma rog, pt romania fac multi km...aprox 20-25.000 km/an)...si o masina care are 200.000 km...deja incepe sa fie nerentabila (reviziile de regula presupun costuri suplimentare etc). De ce crezi ca pe dincolo se vand masiniile ce au 2-300.000 km? Pentru ca sunt nerentabile...prin urmare ajung in RO cu 100-150.000 km

                Comment


                • mai nou strainii isi vand masinile dupa ce trec de 100 de mii km, imediat cum ies din garantie

                  ca dupa aia incep si pica chestiile grele. societate de consum



                  ”Viata reala in industia auto europeana este complet schimbata fata de acum 15 ani cand germanul mergea fara probleme 200.000 de km cu masina sa fie VW, fie Opel fie Mercedes dupa care era vanduta est europenilor pentru a merge fara probleme chiar si 500.000 de km.


                  Acum germanii vand repede masina lor cumparata de noua undeva pe la 100.000 de km pentru ca stiu ca aceasta are o rata a fiabilitatii extrem de scazuta, iar masina iese din celebra garantie de 2 ani fara limita de km.


                  Preturile masinilor relativ noi in Germania sunt extrem de scazute, de unde si zeci de mii de romani care vin repede cu Passat-uri si Golf-uri de 2-3 ani in Romania, masini care din pacate nu mai reprezinta de mult o garantie a unui produs bine realizat.


                  Reversul medaliei este acela ca masinile vechi in Germania au inceput sa afiseze preturi mult mai mari la achizitie pentru simplu fapt ca si germanii se intorc la aceste masini pentru ca sunt fiabile! ”

                  in concluzie mai bine ramanem la loganurile noastre vechi pt ca sunt f fiabile le mai dam cate o vopsea pe ici pe acolo si gata
                  Last edited by cristi....; 23 May 2016, 22:25.

                  Comment


                  • Corect Cristi, dar eu sunt disperat sa arate si bine, nu doar sa meargă bine. La o masina de 10 ani rezolvi acest aspect din ce in ce mai greu sau cu costuri destul de mari....(vopsita integral si etc.....)
                    De aceea spuneam ca vreau masina noua dar parca nu...dar parca da....ptr ca stiu ca se fac din ce in ce mainprost..

                    Comment


                    • daca le schimbi relativ repede aspectul calitatii fabricatiei nu mai e primordial. 3-4 ani nu e riscul atat de mare sa se strice nu stiu ce chestii grave la ea, in plus e in garantie. cum iese din garantie o dai si iei alta si tot asa

                      depinde ce doresti de la viata, tine de prioritizari si de cati bani ai si esti dispus sa dai/ te desparti de ei



                      eu sunt de parere ca daca ai un bun, cum e masina in speta, nu e prea bine/rentabil sa-l pastrezi un timp indelungat pt ca se depreciaza prea mult si in final esti oarecum legat de el, devine ne-rentabil sa il mai vinzi/desparti de el. mai ok e sa-l valorifici cat inca se poate

                      asa si cu masina, zicea cineva ca nu e rentabil sa o tii 3-4 ani daca e noua. eu cred ca e ok totusi, produsul nu e depreciat foarte tare si inca il poti valorifica pt o viitoare achizitie costuri suplimentare prea mari din partea ta (valoarea masinii fiind inca buna, degeaba spun unii ca deprecierea e masiva in primii 3 ani, o fi, nu zic, dar nu ca dupa 6-7-8 ani când chiar o poti da la rabla, deja la 8 ani o poti duce la remat, cum ar fi cazu meu la anu, diferenta pana la una noua nu e foarte mare si o suporti foarte usor)

                      deja când ajungi cu ea la 7-8 ani vechime.. parerea mea e ca te afli deja pe ”marginea prapastiei”, e deja un pic cam prea tarziu sa te mai gandesti la vânzarea ei pt ca nu prea mai are sens, deprecierea e atat de mare incat nu merita sa o dai pe bani putini, in unele cazuri mai avantajos e s-o casezi, poti lua mai multi bani pe ea decat daca ai vinde-o (ex cei cu loganuri din 2006 cu euro 3 unde taxa e aproape cat valoarea masinii), si aici ajungem la un paradox, generat de societatea de consum...

                      depinde de fiecare de care parte doreste sa se plaseze: in interiorul societatii de consum, caz in care iei masina, o folosesti pe perioada garantiei dupa care o vinzi si iei alta si tot asa, sau in afara societatii de consum, caz in care iti iei un bun si-l utilizezi pana când nu se mai poate

                      de ex: sa zicem ca iti cumperi o pereche de pantofi

                      ai 2 variante: ori ii porti 2 ani sa zicem pana vezi altceva ce iti place si ii schimbi, fie ii porti , nu stiu, maximum cat rezista ei, 10-12 ani sa zicem, schimbandu-le in timpu asta talpile, peticindu-i samd


                      asa e si la masini

                      la masini asta e putin probabil, o poti recarosa si te tine o viata intreaga; in final, roata se invarte, si te poti trezi dupa vreo 50-60 de ani asa ca devine brusc o piesa de atractie, o raritate pe care o poti vinde la un pret infinit mai mare decat valoarea ei initiala, caz in care si-a scos si banii, si banii pt una noua faina , eventual si banii pt o casa noua, moderna , etc

                      cat de tare ar fi ca peste 50 de ani sa poti vinde loganu cu.. nu stiu, 200 de mii de euro? in conditiile in care tu ai dat 10 mii pe el sa zicem

                      partea proasta e ca trebuie sa ai rabdare )

                      p.s

                      stiu, si eu sunt perfectionist, chiar daca are 7 ani tot trebuie sa arate estetic impecabil, doar nu degeaba casco a platit in 7 ani o caruta de bani pe mofturile mele... asa, vreo 80 de mil numai pe mofturi legate de mici imperfectiuni: o zgarietura fina, cateva puncte de vopsea sarita, o ciobitura mica in parbriz fara sa se fi extins vreme de 2 ani, chestii de genu asta

                      partea de reparatii/tinichigerie, aia e alta socoteala, de vreo 200 de mil )

                      deci in 7 ani, numai din reparatii/revopseli puteam sa-mi iau alta... 280 de mil ar insemna vreo 6 mii de euro, cu aproximatie... inca 3-4 mii din partea mea si iesea loganu prestige? iesea. deci de asta nu e bine sa o tii prea mult

                      daca ai masina de 10 ani, tot ce tine de intretinerea/conservarea frumusetii e o chestie absolut asumata din partea ta. oricum, cu toate investitiile, tot te scuteste de banii dati pe una noua

                      adica sa zicem ca o revopsesti total ca sa arate bine si te costa 6 mii de lei sa zicem toata afacerea (am pus pret mai mare ca ma gândesc ca doresti si calitate, nu sa se exfolieze dupa 2-3 ani). 6 mii de lei ar fi 6 rate la noua masina. deci tot iesi in avantaj

                      dezavantaju e ca nu te vei bucura de confortul si siguranta oferta de masina noua

                      oferite*


                      Last edited by cristi....; 24 May 2016, 00:52. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Originally posted by cristi.... View Post
                        legat de venituri, raportat la nr de ani de studii superioare, zic ca e subtire tare dar cum nu am problema chiriei, intretinerii s.a.m.d este suficient momentan.
                        daca insa prind un postdoctorat cu 4 mii de lei/luna, 18 luni consecutive, masina o pot achita fara probleme in mai putin de 14-15 luni (leasingu il pun la 4 ani dar pun toti banii anticipat si sa-si traga ei lunar cat e nevoie pana la sfarsit). mi se pare un troc echitabil. 1 an jumătate de studii pt 1 masina noua
                        adica in casa nu contribui cu nimic ? stai pe carca parintilor, fiindca tu vrei masina noua ?
                        si cand te vei insura, vei contribui la cheltuieli ?

                        Originally posted by cristi.... View Post
                        singura mea problema cu masina actuala e varsta ei, e singurul impediment, ca nu vreau sa o dau pe nimic. daca as avea siguranta ca peste 2-3 ani când va avea 9-10 ani iau 3 mii de euro pe ea, e ok, cat timp masina nu cere multi bani de intretinere nu vad un motiv real de schimbare,
                        nici acum nu iei 3000 pe un 1,4 de 7 ani. de-abia daca iei acum pe un dci sau pe un 1,6 16v. peste 3 ani vor fi o mie de euro. nu mai sunt bune nici pentru taxi, fiindca ar avea deja limita de 10 ani.

                        Comment


                        • @NDL - din ce vedeam pe net, 1.4, 2009 cu 52.000 km si cu taxa plătită se da mai bine de 3000......se duce in 3600-3700....adica mi-as scoate banii pe ea....cat încă arata bine )) doar ca nubam gloante de una noua )) si rate nu fac....)) sa mă urmărească astia si in somn....
                          Ma rog la doamne doamne sa nu rugineasca si asta e.....am văzut ca se vopsesc Logan-uri integral si cu 2000 Ron....dar cine stie ce iese...

                          Comment


                          • o vopsitorie integrala cu ceva lucrare la tinichigerie ajunge la 1000 euro cu garantie 6 luni, maxim 1 an daca aveai probleme cu rugina si n-ai schimbat reperul respectiv
                            ce-ai vazut tu cu 2000 lei e o spoiala penibila, nu se poate numi vopsitorie; am vazut logan vopsit cu 2000 de lei si cred ca daca m-as fi chinuit eu cu vopsea la spray, ar fi iesit mai bine.
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • Un logan pierde in medie aprox 1000 euro/an in primii 5 ani. Dupa care pierde aprox 500 euro in urmatorii ani. Deci parerea mea este ca nu-i rentabil sa o vinzi dupa 5 ani. O vinzi dupa 7-8 ani
                              Mai exact, Un logan din 2012 se vinde cu aprox 6500 euro, un logan din 2010 se vinde cu aprox 4500-5000 euro. Un logan din 2008 se vinde cu 3000-3500. Un logan din 2006 se vinde cu aprox 2000 euro.
                              Adevarat...preturile astea sunt la masini putin rulate (deh...romanii fac putini km...aprox 10-12.000 km/an). Mai mult...cam toate masinile...dupa 7-8 ani sunt nerentabile si/sau 200-300.000 km(investitiile cresc exponential in ea). O masina merita tinuta perioada de garantie+50% din perioada de garantie. Sau cum spune si producatorul: durata de viata. Dupa perioada aia...se gasesc greu piese pt ea, piesele sunt de proasta calitate (facute prin cine stie ce vapor).
                              Dar, revenind on topic, am fost ieri pe langa o flota de taxi-uri (aprox 30-35 bucati)...si am intrebat de curiozitate, se pare ca din cele dinainte de 2009 cam 30% au probleme cu rugina. Si apropos...verisoara mea are un logan din 2004...julit (pana la tabla de vo 4-5 ani)...de abia acum a inceput sa apara putina rugina pe el.

                              Comment


                              • Originally posted by B997NDL View Post
                                adica in casa nu contribui cu nimic ? stai pe carca parintilor, fiindca tu vrei masina noua ?
                                si cand te vei insura, vei contribui la cheltuieli ?


                                nici acum nu iei 3000 pe un 1,4 de 7 ani. de-abia daca iei acum pe un dci sau pe un 1,6 16v. peste 3 ani vor fi o mie de euro. nu mai sunt bune nici pentru taxi, fiindca ar avea deja limita de 10 ani.

                                indirect ajungem la spusele mele, nu trebuie tinuta mai mult de 4 ani. sa stii ca mai sunt taxiuri de 10 ani sau mai vechi care se afla in circulatie




                                legat de venituri, ce am spus eu si ce ai inteles sau ai vrut, in mod ironic, sa lasi sa se inteleaga

                                eu cred ca anu asta inca mai sunt sanse pt un 3 mii pe a mea. ar trebui sa o vezi, nimeni nu-i da varsta unu de la spalatorie a crezut ca e noua

                                prima data incerc sa o vand la buy back, ca sa nu-mi bat eu capu. dar au zis la reprezentanta ca solutia asta nu ma avantajeaza ca cu accidentu de anu trecut, ca tinichigeria ca bla bla bla. pai bine domnilor dar n-ati facut-o voi cu piese noi, nu a costat 120 de mil reparatia? pai da dar...no. vedem. 3 mii fix, ce e peste nu ma supar

                                Originally posted by bolovan View Post
                                Un logan pierde in medie aprox 1000 euro/an in primii 5 ani. Dupa care pierde aprox 500 euro in urmatorii ani. Deci parerea mea este ca nu-i rentabil sa o vinzi dupa 5 ani. O vinzi dupa 7-8 ani
                                Mai exact, Un logan din 2012 se vinde cu aprox 6500 euro, un logan din 2010 se vinde cu aprox 4500-5000 euro. Un logan din 2008 se vinde cu 3000-3500. Un logan din 2006 se vinde cu aprox 2000 euro.
                                Adevarat...preturile astea sunt la masini putin rulate (deh...romanii fac putini km...aprox 10-12.000 km/an). Mai mult...cam toate masinile...dupa 7-8 ani sunt nerentabile si/sau 200-300.000 km(investitiile cresc exponential in ea). O masina merita tinuta perioada de garantie+50% din perioada de garantie. Sau cum spune si producatorul: durata de viata. Dupa perioada aia...se gasesc greu piese pt ea, piesele sunt de proasta calitate (facute prin cine stie ce vapor).
                                Dar, revenind on topic, am fost ieri pe langa o flota de taxi-uri (aprox 30-35 bucati)...si am intrebat de curiozitate, se pare ca din cele dinainte de 2009 cam 30% au probleme cu rugina. Si apropos...verisoara mea are un logan din 2004...julit (pana la tabla de vo 4-5 ani)...de abia acum a inceput sa apara putina rugina pe el.
                                adica un logan chel de 6800 de euro, la o rata de devalorizare de 1 mie/an, dupa 5 ani face mai putin de 2 mii de euro?!
                                Last edited by cristi....; 24 May 2016, 10:55. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google