Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PAi BMW poate merita revopsit, Loganul revopsit va prinde iar rugina in 12 luni. Nu stiu cat merita efortul financiar.

    Teoretic, cu banii pe asta de-l ai+banii de revopsit, cauti unul cu rugina mai putina. Problema e, cine ti-l cumpara pe asta. Nici aia de la tara nu mai vor Logan, ca rugineste, cica.

    Comment


    • eu zic ca in timp, in 1500 de euro il poatge vopsi si poate cumpara aripi, capota, usi de la dezmembrari. o usa intreaga e 250 de lei, si poate cauta de ph2 (2009 si peste) la care tabla nu mai rugineste asa.
      pana la urma nu-i trebuie vopsea de expozitie si nici ceva cu aerograful.

      Comment


      • Mai degraba aia 1500E ii pune de-o parte si cand o fi sa nu mai ia ITP-ul nici cu spaga (desi e greu de crezut) sau ramane fara talon ca il opreste un echipaj RAR, isi cumpara o masina in stare buna.

        Cu 1500E cumperi un Focus 1 sau un Astra G cu vopseaua originala si fara urme de rugina.

        Sau... vinde epava cu 1000E, pune si banii economisiti si isi cumpara un Logan dupa 2007.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • nu stiu daca se mai gasesc acum atatea minuni la 1500 de euro.
          masinile bune la banii aia s-au cam epuizat.
          nu cred ca mai sunt nici proaste.
          din germania sigur nu mai vin, iar aici au fost hingherite
          sau refacute dupa dauna totala. tu de cand cauti ceva bun cu bani multi ?!

          Comment


          • Nici eu nu mai stiu.

            Eu voiam sa spun ca 800E este mult, indiferent ce reparatie implica, pentru o masina care face 1000E.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Grigu32 in Targu Mures stiu multe logane care au fost revopsite de un baiat si dupa 3-4 ani arata inca impecabil, costul a fost in jur de 1600lei manopera.
              La asta se mai adauga vopseaua si restul materialelor care poate varia intre 400 si 800 lei in functie de culoare.

              Comment


              • Salut, in postul 3204 am pus trei poze cu rugina aparuta langa priza de alimentare cu gpl. Daca stie cineva cum sa rezolv acea problema, sa- mi spuna si mie. Multumesc.

                Comment


                • de luat itp sunt sigur ca il iau inca 5-7 ani lejer. masina are doar puncte de rugina pe panourile spate de aproximativ 1-2 cm maxim in diametru. unul din panouri a fost indreptat, vopsit pe asigurare iar tata zice ca e multumit. aveam si pe panou ala un punct de rugina fix la coltul panoului unde se intalneste cu stopul. sunt curios de crapa vopseaua dupa iarna asta.
                  in rest usile stanga dreapta spate si dreapta fata au maxim o "pata" de 1 mm sau nici nu stiu cat ar fi + vopseaua umflata. usa de la sofer,cum au si altii problema asta, la coltul usii, se vede, am si o gaurica in usa deci e gata de ea. capota masinii are 2-3 puncte si alea de 1 cm diametru doar ca nu avanseaza mai deloc in schimb daca deschid capota, muchia de dedesupt e ruginita rau de tot. a si in spatele oalelor (nu stiu daca zic bine, "oalele" din fata) am observat ca se aduna mizerie si umezeala si am niste gauri de la rugina. atasez imediat pozele, sper ca o sa se inteleaga ceva din ele.

                  m-am gandit si eu ca pentru o vopsire calumea + inlocuit reperele doar cu piese NOI inclusiv panouri spate, as avea nevoie de 2000 de euro. bineinteles asta cu schimbarea culorii pentru ca sunt satul de griul asta anost.

                  legat de masina noua, planul lui tata ar fi sa tin masina 5 ani 6, strang niste bani, imi da el cateva mii de euro si asta ajunge tichet pentru un logan nou. problema e ca nu m-as desparti de ea cel putin pana nu imi indeplinesc visul de copil de 15 ani care se joaca "nefese" si anume swap la motor cu ceva mai puternic. doar de dragu de a le arata haterilor mei cum un "cotet" sterge pe jos cu bavareze sau mai stiu eu ce alti "bolizi" 2.0 tdi )
                  Semințele acelaș gust are.

                  Comment


                  • am facut poza la urmatoarele repere: prag sofer (s-a decojit efectiv vopseaua, n-a fost lovita niciodata), poza cu panoul reparat (cea cu stopul care se vede putin), capota, usa sofer, usa pasager stanga, colturile acelea de la usile spate ambele cu vopsea sarita si putina rugina, din fericire nu mai avanseaza, panou dreapta spate, aripi fata stanga/dreapta si acele oale de la amortizoare

                    am dat cu solutie anti rugina in toate zonele respective, de vreo 2 ori iar tata nu inteleg de ce mi-a dat cu vopseaua aia care n-are nicio treaba cu nuanta masinii..pe langa asta se vede in poza ca mi-a murdarit cu vopsea plasticul negru de la bara, bara care e nou nouta... am crezut ca mor, mai bine vad rugina decat n-spe mii de nuante de gri, si asa s-a decolorat culoarea foarte aiurea..capota intr-o nuanta mai deschisa, usa dreapta fata la fel ca si capota,usile spate alta nuanta plafonul iar mai deschis..mi-e rau cand o vad )

                    ps: muchiile tuturor aripilor au fost taiate jos si in locul lor pusa ceva tabla ordinara probabil..altfel muchiile de la panouri aratau...ca naiba. m-am mai gandit la o varianta si aceea ar fi sa inlocuiesc din nou muchiile si cumva sa le "imbrac" in fibra de sticla ca atunci cand lovesc pietricelele muchia, sa loveasca fibra nu tabla.
                    Attached Files
                    Semințele acelaș gust are.

                    Comment


                    • Originally posted by spulbercris View Post
                      Salut, in postul 3204 am pus trei poze cu rugina aparuta langa priza de alimentare cu gpl. Daca stie cineva cum sa rezolv acea problema, sa- mi spuna si mie. Multumesc.
                      alea sunt din cauza sudurii. ce poti sa faci ? curatat la metal, spray impotriva ruginii, chit, primer si vopsit. ce altceva ai putea face ?!

                      Comment


                      • La mine nu a fost rugina in atat de multe locuri dar am avut mai multa cantitativ ....
                        Aripile spate leam schimbat - am gasit aftermarket doar "jumatati" exact unde apare rugina deasupra rotii....erau duse rau, leam sudat in argon, chit si vopsea....

                        Degeaba ,va rugini din nou.....insa motorul ramane nemuritor )))

                        Bucurati-va de ele ca nu are rost sa va faceti nervi

                        Comment


                        • Omul zice ca are cativa milimetri de rugina si altii isi imagineaza ca masina se dezmembreaza.


                          Nu, cateva zone cu milimetri de rugina nu inseamna epava.
                          Nu, daca o revopsesti cum trebuie dupa curatarea temeinica a zonelor cu probleme, nu tine doar 12 luni. Tine 12 luni doar daca se face treaba de mantuiala.
                          Si da, unii ne vom lua din nou Logan, de exemplu eu.
                          Prostia aia cu cei de la tara nici nu o comentez.
                          Au tinut unii Dacii din alea vechi 25 de ani si inca mai mergeau. Si un Logan de 10-11 ani e epava?
                          Pe topicul asta ar trebui sa se ajute cu solutii de curatare rugina/protectie/etc. Tot ce se face insa e ca 2-3 useri exagereaza si fac o problema apocaliptica din 2-3 mm de rugina superficiala. Unii chiar fac prea mult exces de zel cu critica exagerata, de iti dau impresia ca doar sunt infilitrati aici pentru a denigra.

                          La subiect, pentru o masina de 11 ani cu cateva zone cu milimetri de rugina nu se merita o revopsire totala, zic eu. Trebuie tratate doar zonele cu probleme.
                          Metoda nu e cine stie ce filosofie: se curata cu peria de sarma pana la tabla curata, daca mai raman puncte de rugina se da cu Kelfos, apoi se da un strat de zinc la spray, si apoi spray vopsea. Eu vorbesc de zone mici. Nu mai duci la expozitie un LGN de 11-12 ani,sa arate ireprosabil la mine unde am dat aproape nu se cunoaste.
                          Am vazut ca mai exista si grund/lac/etc, eu am zis operatiunile minimale.
                          Cheia este sa cureti bine bine bine, sa nu lasi rugina acolo.
                          Evident ca la service-uri, daca nu stai langa ei, o sa faca treaba de mantuaiala, si s-ar putea sa obtii rezultate mai proaste desi dai bani multi si vopsesti integral decat daca ai fi curatat tu bine, chiar daca nu revopseai tot elementul.
                          Chiar mai sus am pus o intrebare utila despre ceara de cavitati in praguri, pentru ca aia stopeaza/incetineste chiar si rugina existenta.


                          P.S. Acum am vazut pozele. Daca alea sunt probleme grave, atunci eu sunt popa. ) Alea sunt nimicuri, nu poti sa zici ca e masina epava doar din atata lucru.
                          Singura zona mai urata este acolo la coltul acela al usii, dar aia a fost lasata sa se extinda in voie de a ajuns asa. Daca actionezi la primul punct de rugina nu ajunge asa.

                          PS. Usa fata poate o gasesti de inlocuit la dezmembrari cu vreo 2-300 ron.

                          In alta ordine de idei, pentru cine a zis ca masina aia mai costa doar 1000 de euro, eu as cumpara-o oricand .

                          Deci eu asa as face: usa as inlocui-o, cauta la dezmembrari una nelovita si neruginita, nu sare de 300 lei. Restul zonelor, curatat+zinc+chit+vopsea spray.
                          Am vazut acolo in compartimentul motor niste vaselina, da, e si asta o idee, vaselina taie contactul fierului expus cu aerul si stopeaza rugina, cred.
                          Pentru praguri, baga ceara de cavitati la s pray in ele, si dedesubt in lonjeroane. Daca puneai din timp nu aveai problema acolo.
                          Dar sa stii ca pragurile ruginesc la orice masina. Vad destul de des prin parcari chiar si VW-uri cu pragurile praf, gaurite , bagi mana.Ce-i drept, sunt poate cu cativa ani mai vechi de 2005, dar nu mult.
                          Pragul insa nu face parte din structura de rezistenta a masinii.
                          Deci astea ce ai tu a colo sunt nimicuri. Grav cu rugina la o masina este atunci cand iti rugineste ceva vital- gen oalele la amortizoare, etc.(cum era jale la supernove) Restul, orice bucata de tabla din usi/aripi/etc nu e piesa vitala, e doar o problema de estetica. Deci nu mai folositi cuvantul "epava", ca nu e cazul.
                          Last edited by anto84; 2 November 2016, 21:27. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Trebuie tratate doar zonele cu probleme.
                            Metoda nu e cine stie ce filosofie: se curata cu peria de sarma pana la tabla curata, daca mai raman puncte de rugina se da cu Kelfos, apoi se da un strat de zinc la spray, si apoi spray vopsea.
                            Aha, vrei sa ai o masina tarcata la final.
                            Asta nu e vopsire, e o mazgaleala. Asta se face cand vopsesti o poarta, un gard....
                            Mazgaleala asta propusa de tine face ca rugina sa apara dupa 1-2 luni.
                            La o vopsire profesionala a unui Logan cu rugina, apare dupa 12 luni iarasi rugina.

                            Cat despre pret, un Logan de 12 ani valoreaza fix cat se ofera pe el. Daca mai are si rugina pe fiecare element, sigur se bat pe el clientii.

                            Si un Logan de 10-11 ani e epava?
                            Doar caroseria. Si e de ajuns, tinichigeria e scumpa raportat la valoarea masinii.

                            Unii tineau 25 de ani Dacia veche pentru ca nu aveau alternativa. Acum ai. Sunt si masini care nu ruginesc atat de usor. Sau cumperi o Dacia mai noua, care inca nu a ruginit.
                            Last edited by mr.K; 2 November 2016, 21:37.

                            Comment


                            • daca ce a expus colegul e o nimica toata...ce sa zic, fiecare are etalonul lui de "epava"

                              din pct meu de vedere caroseria e praf, toate elementele afectate trebuie inlocuite cu altele noi, nu cred ca se mai pot recupera

                              genu asta de atitudine l-am mai regasit pe la unu care a terminat tcmu si se da rotund ca se stie cu masinile. are o skoda Octavia 1, tot asa dupa 2-3 ierni facand des bv-sb inevitabil ca s-a ciobit vopseaua si pe capota, si pe portiere, si pe praguri etc. in fine, masina prezinta o gramada de rugina dar a zis ca nu o face decat atunci cand se perforeaza tabla, ca tot nu are rost s-o faca acu ca la anu iar sare, "da-o draq, cand o sa strapunga tabla o sa inlocuiesc toate elementele, o revopsesc total si gata, o mai tin 10 ani"

                              nu mai zic ca masina nu e spalata niciodata, pe acelasi principiu ca se murdareste la loc, iar la interior numai cand nu mai suporta sotia, nu zic cum e in interior ) dar el e cu masinile, se "stie" si imi zice mie ca cu cat am bagat in ea schimband aiurea uleiu la 5-6 mii imi luam alta noua. el imi zice ca la motoru meu merge schimbat si la 20-25 de mii fara probleme. aha, cum sa nu, daca ma iau dupa sfaturile lui de "profesionist" distrug masina, ajunge cotetz ca a lui)

                              cu toate astea insa, baba lui inca rezista, la 270 de mii de km cat are, nu are amortizoarele schimbate si nu e chiar barca. cica I-a zis unu ca amortizoarele nu se schimba inainte de 300.000km. la fel si uleiu de cutie, a zis ca nu se schimba niciodata, ca asa I-a invatat si profu lor. mno, ce sa zic )
                              Last edited by cristi....; 2 November 2016, 21:51.

                              Comment


                              • Ce se vede cu ochiul liber e destul de nasol... dar ce se ascunde pe sub vopsea , horror!!! nu se mai merita reparata , un sfat cat se poate de sincer - vinde-o , cel mai probabil vei scapa de ea numai data la fier vechi sau poate ai noroc sa te scape altul de epava, asta daca faci cumva sa scapi asa de suprafata de acele zone vizibile de rugina!!
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google