Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cauta, insista. E destul de scumpa stiu si de aia se feresc frigotehnistii sa o aduca iar meseriasii se faresc de reparat ac-ul la logan din cauza pozitionarii urate a instalatiei. Mergi la o reprezentanta dacia mai mare si aia ar trebui sa te ajute.

    Comment


    • Probleme Cu AC - Ajutor!!!

      Buna seara,
      Am un Logan 1,4 Mpi din XI 2004.
      De ceva timp AC functioneaza cand "doreste" el... adica beculetul butonului de AC se stinge si se aprinde aleatoriu, iar in momentul cand beculetul se stinge nu mai merge AC deci nu mai vine aer rece dar ventilatorul functioneaza in continuare. Am zis c-o fi lisa agentului si am verificat presiunea si prezenta agentului de racire si este OK. Va rog daca are cineva o idee despre ce este vorba?

      Comment


      • Salut,

        am si eu o problema cu instalatia de A/C: cand e foarte cald afara (de regula la mersul in coloana prin oras si temperatura ridicata afara) abia ca mai raceste.

        Am fost la un service (nu Dacia) pentru verificare nivel de freon si mi-au zis ca este in regula doar ca presiunea in instalatie creste foarte mult (~30bari). O posibila cauza ar fi, din ce spunea respectivul de la service, un "dop"/infundare a instalatiei de A/C pe retur.

        Stiti care ar fi procedura in acest sens? Acest service nu dispune de o instalatie de curatare a conductelor A/C desi asta, spun ei, ar fi prima incercare ce trebuie facuta.

        S-a mai lovit cineva de problema asta? Maine am sa merg la un service autorizat sa vad daca imi pot rezolva problema.

        Mersi,
        S.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • Cand mergi in coloana si e foarte cald, iti porneste GMV-ul pe treapta 2? Eu mi-am schimbat freonul la Dacia, toate bune si frumoase, raceste mai bine dar cand stau pe loc sau merg in coloana porneste pe treapta 2, ceea ce nu s-a intamplat niciodata pana am schimbat freonul.

          Comment


          • Porneste. GMV-ul merge cum trebuie.

            Problema este la presiune: cand merge creste foarte mult, ajunge si la 30bari ceea ce e anormal si periculos pentru instalatie. Concluzia lor a fost ca circuitul este blocat undeva. Scurgeri nu am, nivelul de freon e bun (l-au masurat cu un aparat ce presupun ca scoate tot din instalatie si verifica cantitatea);

            (masina are 5 ani si pana acum nu s-a facut nicio verificare amanuntita a sistemului A/C).

            S.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • Cum ai determinat presiunea, cu ddt2000? La peste 27 bari ecu iti decupleaza ac de aia nu mai raceste. Nu are ce sa se infunde in circuitul de joasa presiune. daca nu te deranjaza ca poluezi, mai da din freon afara pana merge normal.
              [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

              Comment


              • Originally posted by adriangheo View Post
                Buna seara,
                Am un Logan 1,4 Mpi din XI 2004.
                De ceva timp AC functioneaza cand "doreste" el... adica beculetul butonului de AC se stinge si se aprinde aleatoriu, iar in momentul cand beculetul se stinge nu mai merge AC deci nu mai vine aer rece dar ventilatorul functioneaza in continuare. Am zis c-o fi lisa agentului si am verificat presiunea si prezenta agentului de racire si este OK. Va rog daca are cineva o idee despre ce este vorba?
                Eu cred ca este de la butonul de la aer, face contact cand vrea el. In principiu se schimba, am vazut pe aici pe forum la cineva care l-a si fotografiat pe -vinovat-.
                Last edited by 77sky; 17 June 2012, 23:24.

                Comment


                • Originally posted by Renault View Post
                  Cand mergi in coloana si e foarte cald, iti porneste GMV-ul pe treapta 2? Eu mi-am schimbat freonul la Dacia, toate bune si frumoase, raceste mai bine dar cand stau pe loc sau merg in coloana porneste pe treapta 2, ceea ce nu s-a intamplat niciodata pana am schimbat freonul.
                  E perfect normal sa porneasca GMV-ul pe treapta 2 cand ai AC pornit si mergi foarte incet / stationezi si e cald afara.
                  '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                  Comment


                  • Originally posted by vi_escu View Post
                    Cum ai determinat presiunea, cu ddt2000? La peste 27 bari ecu iti decupleaza ac de aia nu mai raceste. Nu are ce sa se infunde in circuitul de joasa presiune. daca nu te deranjaza ca poluezi, mai da din freon afara pana merge normal.
                    Salut,

                    instalatia de A/C a fost conectata la un aparat special (nu stiu cum ii spune); operatiunea a durat vreo 40 min (au golit instalatia, au masurat si apoi au reintrodus totul inapoi; aparatul defapt a facut toate astea). La final au facut masuratori cu A/C-ul pornit iar presiunea crestea la ~28 de bari. Nu mi-a zis pe ce circuit (low/high) doar ca am o problema din acest punct de vedere.

                    Maine incerc sa merg la un service autorizat (sambata n-am gasit vreunul deschis) sa vad ce zic si ei.

                    S.

                    P.S.: din cate stiu refrigerantul folosit nu mai este cunoscutul freon R-132, deci n-as polua :-) dar prefer sa nu fac eu operatia asta asa orbeste, nemasurat;
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Toata operatiune facuta cu "un aparat special" a fost efectuata la umbra/racoare cu motorul "linistit" nu in conditii reale de trafic. Ce iti recomand eu: cand il apuca nebuneala trage pe dreapta si da freon afara de pe conducta de joasa presiune (aia groasa si rece) pana cand merge normal (nu face "clantz, clantz" compresorul si gmv-ul sta constant in treapta I). Succesuri!
                      [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                      Comment


                      • Salut,

                        acum am facut un nou test, la ralanti cu cablul conectat si DDT2000 pornit.

                        La rece presiunea pleaca de pe la 10bari pana la 14-15bari; dupa cateva minute (vreo 3) incepe sa urce rapid la 27-30bari moment in care incepe sa cupleze/decupleze si GMV-ul sta pe tr2 constant. L-am lasat asa vreo 2 minute si nimic tot in ciclul cuplat/decuplat a ramas.

                        Daca cantitatea refrigerant e ok, uleiul e ok atunci de ce ar trebui sa mai elimin din el? Nu pot fi si alte cauze ce genereaza o astfel de presiune mare, anormala ?

                        De asta parca m-as duce la specialisti. Ce e drept ca as prefera o firma specializata pe instalatii de A/C decat un service unde un om stie sa foloseasca un aparat si atat; dar cum in TM nu prea stiu o astfel de firma ma bazez pe procedurile Renault/Dacia care banuiesc ca pot face o diagnosticare.

                        Oricum multumesc pentru recomandari.

                        S.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • @Shakar Masina o am din 2005 si pana acum 2 luni NU a pornit niciodata treapta a 2-a (la GMV) oricat de cald ar fi fost. Dupa ce am schimbat freonul pac, cum stau 2 sec pe loc porneste pe treapta 2. Apropo, si la 20 grade s-a intamplat.
                          @Silviu daca iti rezolvi problema, reusesc cei de la Auto Europa sa-ti spuna ce are sau gasesti un specialist, sa-mi spui te rog si mie. Multumesc.
                          Last edited by Renault; 17 June 2012, 21:14.

                          Comment


                          • Renault, am rezolvat problema mai simplu decat credeam: cei la care am fost sambata sa-mi verifice mi-au bagat dublu cantitatea de refrigerant in instalatie de unde si problema cu presiunea. Astazi am rezolvat-o si raceste ca noua si in plus in mers coloana nu mai face asa pronuntat zgomotul de "drujba"; pare sa mearga mai "relaxat".

                            Iti trimit pe privat numar de telefon si locatia service-ului de A/C auto (doar cu asta se ocupa ei).

                            S.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Ce ti-am spus?
                              [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                              Comment


                              • 1.-Am facut masuratori la AC conform cu instructiune ; am folosit un termometru cu alcool ;eu l-am bagat in o gaura de la un aerator . Nu stiu daca este corect ; in instructiuni scria ca trebuie sa stea in jet de are ,dar nu prea era precizat unde anume .
                                -Am constatat ca AC se incadra la limita superioara , in culoar de functionare corecta
                                -m-a intrigat , ca fara ac pornit , dupa pornire motor , creste temperatura cu 4-5 grade ; este enorm si inca nu stiu de ce ;
                                -as vrea sa verific clapeta aer cald/aer rece , dar nu stiu cum ; poate ma indrumati .

                                2.-m-am dus la service [nu atelier reparatii] si am cerut complectare cu filtru polen , curatare vaporizator si in functie de ce costata ei , sa umble/sa nu umble la freon.
                                -nu au umblat la freon , zicind ca este normal si ca era murdar vaporizatorul
                                -nu stiu daca l-a curatat cu "simt de raspundere"
                                -am inteles ca exista un spray la care se pune o teava [trompa] cu cap cotit si cu ala se curata bine ; cum se numeste ? unde se gaseste ?
                                -filtru de polen l-a montat asa , romaneste , adica gaura data este ceva mai mare decit capacul si etansarea parca nu este excelenta .
                                -dupa terminare lucrare , au spus ca merge excelent . Mie mi se pare ca merge la fel ca ca inainte , parca cu ceva debit mai mic . Am sa masor miine.

                                3.Masina mea nu are pentru zona inferioara [la picioare ]distributie de aer . Toate loganurile sint la fel ? Cum as putea sa ii montez distribuitoare ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google