Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ba1atu
    replied
    Presiune prea mare (HP) si compresor care cupleaza si decupleaza continuu.
    Merg sa fac revizia la ac dupa 4 ani (cu toate ca era functional). Imi baga 500 ml freon (era setata alta masina in setarile aparatului), fata de 475g +/- si imi spune ca e presiunea inalta prea mare. 15.000 fata de 7.000. Zice ca e infundat radiatorul de ac. Da jos bara, ma duc la spalatoria auto, da cu jetul acolo. Ma intorc, bagam iar instalatia la aparat, baga 475g freon, presiune inalta 7.000, deci problema rezolvata.
    Numai ca nu e asa! Intr-o zi de canicula, pornesc motorul, pornesc aerul conditionat, dau pe 4 ca sa fac racoare in masina. Dupa vreo 5 minute incepe sa cupleze si sa decupleze continuu.
    Mi se spune sa inlocuiesc radiatorul aerului conditionat.
    Nu ma pricep, dar nu mi se pare logic. Daca radiatorul e infundat sau murdar, atunci optureaza circulatia aerului, deci ventilatorul n-are de unde sa traga aer pentru radiatorul motorului si ar trebui sa se incalzeasca si motorul. Am fost atent la lucrul asta si nu se intampla. Am mers la drum lung, aerul conditionat oarecum functioneaza la viteze de deplasare mari, dar daca stau pe loc, la fel, cuplari si decuplari continuu.
    Am mers pe solutia de compromis de a reduce cantitatea de freon. Azi ploua, deci nu pot testa daca am scapat de problema. La mine filtrul uscator nu e pe radiator ci e pe conducta, deasupra rotii dreapta fata.
    Aveti idee de la ce ar putea fi? Nu imi place abordarea de a schimba piese pana se rezolva... (schimba radiatorul, daca tot asa face, schimba si filtrul uscator...)

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pentru ca s-a cerut
    … poți să mă ajuți cu schema electrică pentru partea de AC (comandă ambreiaj compresor și cele 2 trepte la electroventilator + circuit senzor presiune) la mașina asta (Logan 2008 1.5 dci 85 CP) …
    atasez aici schema electrica, panoul sigurante habitaclu si motor plus cateva locatii, poate sunt de folos si altor colegi.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • adi90
    replied
    La Logan 1 ph1 cu filtru uscator separat de radiator cantitatea de freon de 750 g e corecta.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Dileme...
    Am cu auto din semnatura cca 184 kkm
    Prima revizie AC, 2011, 47 kkm, in reprezentanta (nu am notate alte detalii) 141 lei
    Secunda, la 119 kkm, 2016 - 475 gr agent frigo', 35 ml ulei 150 lei
    In urma cu cca 3 ani am fost la un atelier frigo', eram destul de in graba si imi serveste un text: atat timp cat aveti conducta x rece, este totul ok.
    Am termometru cu 2 senzori, corpul principal plasat in zona scrumierei si senzorul secund la cca 10 cm in aerator central.
    Compresorul functiona foarte ok, declansa la actionarea butonului, racea bine in interior si totusi, cand erau temperaturi ridicate nu eram chiar multumit, poate ca in timp m-am obisnuit...
    Acum am zis sa rup pisica, m-am dus la un service auto, care realizeaza si operatii complexe de reparatii AC, dar si diverse auto.
    Evident, robot, seteaza diversi parametri, se uita cu atentie si la compartimentul motor (foarte probabil dupa filtrul uscator, acasa am studiat elementele) si...ii da start, evident toate ciclurile cu absorbtie, vacuumare, teste presiune, etanseitate reumplere etc etc.
    Extrase 450 gr agent frigorific (foarte OK!, tinand cont de cei 6 ani!)
    Si acum dilema: s-a umplut cu...750 gr si 7 ml ulei (probabil ca este de completare pentru nivelul setat de 135 ml).
    Motorul a mers acolo cca 5-7 minute, a trecut GMV in tr II, temperatura ambianta cca 28-29 de grade, in interior a scazut undeva la cca 8 gr. - aerator. Foarte ok! A verificat cu un termometru special cu o sonda flexibila de cca 35 cm temperatura, probabil in zona conductelor compresorului. Din pacate, era extrem de ocupat si cu o alta masina, as fi vrut sa-mi zica mai multe informatii
    Am mers in trafic cca 30 de minute, compresorul rula ok, fluent, fara ON-OFF, temperaturi cool! Foarte multumit! Voi cauta sa verific si presiunea in instalatie
    Caut iar date si nu inteleg...Multumita lui T0rquemada avem postul cu detalii succint in atasament.
    Asadar: corect era 475 gr cum a fost in 2011, sau 750 gr, precum acum? Am verificat, exista un recipient in stanga radiatorului, presupun ca este filtrul uscator.

    Sfaturi, idei, va rog? Precis, corect 475 gr (am mers atatia km cu instalatie care nu functiona in parametrii corecti?)
    Sau 750 gr precum avem acum?
    Care este presiunea corecta (sau intervalul de referinta)?
    Attached Files
    Last edited by 77sky; 1 August 2022, 21:35.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Dileme...
    Am cu auto din semnatura cca 184 kkm
    Prima revizie AC, 2011, 47 kkm, in reprezentanta (nu am notate alte detalii) 141 lei
    Secunda, la 119 kkm, 2016 - 475 gr agent frigo', 35 ml ulei 150 lei
    In urma cu cca 3 ani am fost la un atelier frigo', eram destul de in graba si imi serveste un text: atat timp cat aveti conducta x rece, este totul ok.
    Am termometru cu 2 senzori, corpul principal plasat in zona scrumierei si senzorul secund la cca 10 cm in aerator central.
    Compresorul functiona foarte ok, declansa la actionarea butonului, racea bine in interior si totusi, cand erau temperaturi ridicate nu eram chiar multumit, poate ca in timp m-am obisnuit...
    Acum am zis sa rup pisica, m-am dus la un service auto, care realizeaza si operatii complexe de reparatii AC, dar si diverse auto.
    Evident, robot, seteaza diversi parametri, se uita cu atentie si la compartimentul motor (foarte probabil dupa filtrul uscator, acasa am studiat elementele) si...ii da start, evident toate ciclurile cu absorbtie, vacuumare, teste presiune, etanseitate reumplere etc etc.
    Extrase 450 gr agent frigorific (foarte OK!, tinand cont de cei 6 ani!)
    Si acum dilema: s-a umplut cu...750 gr si 7 ml ulei (probabil ca este de completare pentru nivelul setat de 135 ml).
    Motorul a mers acolo cca 5-7 minute, a trecut GMV in tr II, temperatura ambianta cca 28-29 de grade, in interior a scazut undeva la cca 8 gr. - aerator. Foarte ok! A verificat cu un termometru special cu o sonda flexibila de cca 35 cm temperatura, probabil in zona conductelor compresorului. Din pacate, era extrem de ocupat si cu o alta masina, as fi vrut sa-mi zica mai multe informatii
    Am mers in trafic cca 30 de minute, compresorul rula ok, fluent, fara ON-OFF, temperaturi cool! Foarte multumit! Voi cauta sa verific si presiunea in instalatie
    Caut iar date si nu inteleg...Multumita lui T0rquemada avem postul cu detalii succint in atasament.
    Asadar: corect era 475 gr cum a fost in 2011, sau 750 gr, precum acum? Am verificat, exista un recipient in stanga radiatorului, presupun ca este filtrul uscator.

    Sfaturi, idei, va rog? Precis, corect 475 gr (am mers atatia km cu instalatie care nu functiona in parametrii? Sau 750 gr precum avem acum?

    Attached Files

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Ceva de genul am pățit și eu - a trebuit să schimb compresorul.

    Leave a comment:


  • DamianP
    replied
    Salut! Am logan 1.5 dci 90cp facelift 2012. AC ul functioneaza 15-20 de minute dupa care baga aer cald. Daca merg la drum lung si il las sa mearga 3 minute si il opresc 1 minut si tot asa, functioneaza. In Bucuresti nu mai este valabil. Merge 2 minute ac ul dupa care pa. Mentionez ca am reumplut instalatia, am schimbat radiator ac si apa, am inlocuit sonda din habitaclu si captorul de presiune/presostat. Cand pornesc ac ul si daca baga rece sau nu GMV functioneaza. Nu s-a ameliorat nimic.
    Aveti idee de la ce ar putea fi? Mulțumesc anticipat!

    Leave a comment:


  • StefanC1979
    replied
    Salutare, am o problema legata de a/c ul meu.

    De cand au inceput caldurile la mine, am folosit a/c-ul de fiecare data cand mergeam cu masina ( maxim de 2 ori pe saptamana), functiona in parametrii lui normali, compresorul se auzea mergand, totul era OK. Ieri, pe A4 cand am incercat sa pun aerul in functiune, nu mi-a cuplat acel compresor, si aerul pe care il baga in salon era cel de afara. Cand am oprit in parcare sa constat problema (Ma gandeam sa fi fost o siguranta arsa, desi nu era niciuna) am gasit niste scurgeri pe anumite componente ale motorului, inclusiv pe una dintre conductele a/c-ului. Aveti idee ce ar fi? I s-a mai intamplat cuiva asa ceva?

    Atasez si 2 poze, sa va dati cu parerea.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • valli
    replied
    Am si eu o problema cu ac-ul, de curand observat ca nu mai porneste tot timpul compresorul cand este foarte cald afara, inca un lucru ciudat am vazut ca in momentul pornirii motorului imi porneste si ventilatorul ( ceea ce la un logan dci din 2008 se intampla cand sunt minim 4 linii la temperatura), in cazul in care la pornirea motorului nu porneste automat si ventilatorul atunci compresorul cupleaza si functioneaza normal ac-ul. Aveti idee ce poate fi? Pana acum nu am mai remarcat sa-mi porneasca ventilatorul automat la pornirea motorului indiferent cat de cald ar fi fost afara. Aveti idee ceea ce poate fi? A mai patit cineva asa ceva ?

    Leave a comment:


  • Puyas
    replied
    Originally posted by Seba View Post
    compresorul se decupleaza la presiune insuficienta, suprapresiune, supraincalzire, in functie de indicele de sarcina al motorului, sunt mai multe variabile de luat in calcul. eu am patit asa dupa ce m-am dus la un service sa-mi completez cu freon pt ca aveam impresia ca nu baga destul de rece. mi-a bagat ala 700ml si trebuia 480. cuplari-decuplari non-stop, tot meseriasul mi-a zis ca asa face cand e compresorul "dus". bah esti prost, e masina noua? nu, ca e dus. bun, merg la dacia service, scot aia freonul, baga altul, cat trebuie, merge masina de 10 ani si baga rece fara sa mai umblu la instalatie. tot logan 2009, facelift. acu 2 sapt am obs ca la renault, la ralanti nu prea tine cuplat, cum s-ar zice. ma duc sa verifica freon, bag cat trebuie, tot rateu la cuplarea compresorului. din nou, alt mester, compresorul pe duca. a stropit radiatorul cu apa, subit a pornit clima. cica imi face diagnoza si-mi salveaza compresorul. n-am mai calcat pe-acolo ca merge bine acum, nu stiu daca am mai observat sa-mi fi facut o data figura. poate e radiatorul infundat cu musculite, sau aripioarele alea blocheaza fluxul de aer, indoite fiind de jeturile de apa de la spalatorie...nu stiu ce sa zic, verifica bine sa nu fie radiatorul obturat, fa o verificare de lichid si mai vedem
    Am fost si am completat cu freon. Mai avea in instalatie 240ml. A bagat pana la 500ml si 20ml ulei. Treaba e ca am auzit compresorul cand a decuplat, omul de acolo zicea ca decupleaza cand e relantiul foarte mic si cand isi face presiunea sufucienta. Tot aud acel fasait (se aude cand pornesc motorul, apoi pornesc AC, si fasaie pana plec prima data de pe loc). De bagat, baga aer la fel ca inainte. O sa ii sun din nou!

    Leave a comment:


  • Daniel2020
    replied
    Salutare. Știe cineva cum se schimba vaporizatorul la Logan 2 , 1.5 dci, 90 cp.?

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    compresorul se decupleaza la presiune insuficienta, suprapresiune, supraincalzire, in functie de indicele de sarcina al motorului, sunt mai multe variabile de luat in calcul. eu am patit asa dupa ce m-am dus la un service sa-mi completez cu freon pt ca aveam impresia ca nu baga destul de rece. mi-a bagat ala 700ml si trebuia 480. cuplari-decuplari non-stop, tot meseriasul mi-a zis ca asa face cand e compresorul "dus". bah esti prost, e masina noua? nu, ca e dus. bun, merg la dacia service, scot aia freonul, baga altul, cat trebuie, merge masina de 10 ani si baga rece fara sa mai umblu la instalatie. tot logan 2009, facelift. acu 2 sapt am obs ca la renault, la ralanti nu prea tine cuplat, cum s-ar zice. ma duc sa verifica freon, bag cat trebuie, tot rateu la cuplarea compresorului. din nou, alt mester, compresorul pe duca. a stropit radiatorul cu apa, subit a pornit clima. cica imi face diagnoza si-mi salveaza compresorul. n-am mai calcat pe-acolo ca merge bine acum, nu stiu daca am mai observat sa-mi fi facut o data figura. poate e radiatorul infundat cu musculite, sau aripioarele alea blocheaza fluxul de aer, indoite fiind de jeturile de apa de la spalatorie...nu stiu ce sa zic, verifica bine sa nu fie radiatorul obturat, fa o verificare de lichid si mai vedem

    Leave a comment:


  • Puyas
    replied
    Salut, am si eu o problema.
    Uneori cand pornesc AC, compresorul se aude cum cupleaza si decupleaza de 2-3 ori pana ramane cuplat. Asta se intampla indiferent ca pornesc Ac-ul pe treapta 1, 2, 3 sau 4. Baga aer destul de rece.
    Mai aud acel zgomot de cuplare si in mers. Ex: Cand sunt bara la bara si inaintez foarte incet, il tot aud.
    Logan 2009 facelift. Masina e cumparata recent.

    Leave a comment:


  • burtosu
    replied
    Ai freon prea mult in instalatie.

    Leave a comment:


  • adi90
    replied
    Ok, deci nebunia cu oprirea/pornirea AC e declansata numai dupa ce motorul ajunge la o temperatura mai ridicata.
    Termostatul l-a schimbat deja, GMV-ul porneste. Verifica daca sensul de ventilatie a aerului la GMV e dinspre exterior spre motor si nu invers, in mod normal asa ar trebui sa fie daca nu cumva e inversata polaritatea ventilatorului din fire.
    Daca e ok, ar fi de verificat radiatorul de racire sa nu fie infundat.
    Cantitatea de freon din instalatie e cat trebuie?

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google