Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ba1atu
    replied
    Originally posted by ba1atu View Post
    Presiune prea mare (HP) si compresor care cupleaza si decupleaza continuu.
    Merg sa fac revizia la ac dupa 4 ani (cu toate ca era functional). Imi baga 500 ml freon (era setata alta masina in setarile aparatului), fata de 475g +/- si imi spune ca e presiunea inalta prea mare. 15.000 fata de 7.000. Zice ca e infundat radiatorul de ac. Da jos bara, ma duc la spalatoria auto, da cu jetul acolo. Ma intorc, bagam iar instalatia la aparat, baga 475g freon, presiune inalta 7.000, deci problema rezolvata.
    Numai ca nu e asa! Intr-o zi de canicula, pornesc motorul, pornesc aerul conditionat, dau pe 4 ca sa fac racoare in masina. Dupa vreo 5 minute incepe sa cupleze si sa decupleze continuu.
    Mi se spune sa inlocuiesc radiatorul aerului conditionat.
    Nu ma pricep, dar nu mi se pare logic. Daca radiatorul e infundat sau murdar, atunci optureaza circulatia aerului, deci ventilatorul n-are de unde sa traga aer pentru radiatorul motorului si ar trebui sa se incalzeasca si motorul. Am fost atent la lucrul asta si nu se intampla. Am mers la drum lung, aerul conditionat oarecum functioneaza la viteze de deplasare mari, dar daca stau pe loc, la fel, cuplari si decuplari continuu.
    Am mers pe solutia de compromis de a reduce cantitatea de freon. Azi ploua, deci nu pot testa daca am scapat de problema. La mine filtrul uscator nu e pe radiator ci e pe conducta, deasupra rotii dreapta fata.
    Aveti idee de la ce ar putea fi? Nu imi place abordarea de a schimba piese pana se rezolva... (schimba radiatorul, daca tot asa face, schimba si filtrul uscator...)
    Daca doreste cine sa isi exprime vreo parere, as aprecia.
    Am schimbat senzor presiune AC, am completat cu freon, in zilele foarte calduroase, la fel, cupleaza si decupleaza compresorul. Iar am redus cantitatea de freon ca sa nu mai faca.
    Deci tot la abordarea de schimbat piese pana se rezolva am ajuns...
    Pasul urmator care ar fi? Inlocuit filtru uscator sau radiator?

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    nu, nu tranzistor. Cred că configurația poate fi remediată folosind Can clip, dar am reușit să o repar folosind Ddt2000.

    Acum, în configurație, se arată
    Air_cond_relay_fitted=1. Până acum arăta 0.​

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    , si nu a fost asta:

    Originally posted by carlo80 View Post
    ....
    Ce să fac? Bănuiesc că ECU este deteriorat - poate un tranzistor?​
    Last edited by Gil26; 29 June 2024, 21:46.

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    aerul conditionat functioneaza! M-am jucat cu configuratia in ddt2000 si dupa repornire compresorul a inceput sa functioneze.

    Vă mulțumesc Gil26 , tuturor pentru ajutor și diagramele de conectare
    Last edited by carlo80; 29 June 2024, 20:45.

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    Acesta este un aspect simplu și toate controalele ajung la ECU - puteți vedea și în DDT2000. Cred că la fel ca și în cazul rusului, problema setărilor software prin Can Colp (setările în timpul iernii sau alternatorul șterge adesea) sau cel puțin testul ambreiajului de aer condiționat prin clipuri sau circuitul electric pentru ambreiajul de aer condiționat este în regulă. . O cale ciudată a început după actualizarea Can Clip, am citit undeva în stâlpi, a existat și un astfel de caz în Renault Clio.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Cred ca mai important este sa vezi tu si sa intelegi \verifici conform toate acestea.
    Iar tot ceea ce am scris si atasat nu a fost doar pentru tine, informatiile pot sa fie de folos si altora, am mentionat foarte clar asta.
    Toate cele bune.
    Last edited by Gil26; 29 June 2024, 16:32.

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    Este 12V pe un pin mic în consolă (4 pini mici de consolă) după pornirea butonului AC - l -am măsurat. Alături de acesta este un știft cu masă, pin 12V după aprinderea luminilor de poziție și o tensiune de aproximativ 12V cu diferite în funcție de puterea ventilatorului din cabină.

    În plus, vezi mai devreme că computerul reacționează la butonul AC din DDT2000 și stabilește AC de la 0 la 1.


    Originally posted by carlo80 View Post
    După cum puteți vedea în imaginile de mai jos, aerul condiționat se pornește, dar ambreiajul compresorului de aer condiționat nu se atașează


    O altă problemă am verificat conducerea basului de pin al ambreiajului de aer condiționat și a pluginului ECU gri (C1) și a existat o rezistență de 0,9 ohm.

    Am înlocuit releele pentru noul 5pin pentru ventilator și ambreiaj (bobinele au o rezistență de aproximativ 86 ohm, care este mai mică decât vechea), dar, desigur, ambreiajul de aer condiționat încă nu funcționează.​
    Last edited by carlo80; 29 June 2024, 14:44.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    LE: iar referitor la problemele tehnice cu AC la Logan L90 (chiar daca sistemul este destul de simplu) acestea pot sa fie diverse, doar ca ex stiu destule (ne)cazuri si cu butonul AC de pe panoul de comanda cand nu se dadea comanda si 12V de pe pinul 5 -38Z pe pinul E3 sau 46 din injectie fie din cauza butonului \contactelor fie din cea a diodei (ex atasat plus capturile anterioare) care are anodul pe pinul de treapta 1 ventilator si catodul pe comutatorul de on/off AC si nu pornea compresorul AC, nu se transmitea starea 1 care activa\alimenta actuatorul compresorului.

    Deci efectele \problemele cu AC pot sa fie si diferite, ba mai mult, acelasi efect poate sa fie generat de cauze diferite \diverse, tocmai de aceea am scris de cateva ori ca trebuie facute toate verificarile in mod conform pentru a elimina variabilele si a gasi mai usor cauza problemei.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Mai atasez doua scheme electrice AC pentru motoare pe benzina (K7J710 si K4M690), poate sunt de folos, sunt si deosebiri dar si asemanari, numerotarea si denumirea componentelor este aceeasi ca la K9K794 atasata anterior, plus mufele din injectie, desigur ca alocarea pinilor depinde si de motor, nivel echipare, an de fabricatie, etc. dar se pot vedea pinii corespunzatori AC, sensor presiune gaz de racire, GMV, …
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Referitor la aceste intrebari la randul meu intreb retoric: daca s-a verificat absolut totul (diagnoza, electric, mecanic, ECU, etc.) in mod conform si toate sunt OK atunci care\unde este problema ...

    PS: daca se da click pe poza si se descarca cred ca se vede destul de clar, valabil pentru toate celelalte atasate, apoi documentul din acea captura este valabil si pentru alte modele Dacia \Renault si motoare (Vehicles: LOGAN /SANDERO /THALIA 2 /SYMBOL 2 /DUSTER /KANGOO; Engines: K9K 714, 718, 740, 790, 792, 794, 796, 880, 890) cu injectie K9 DELPHI DCM 1.2, dar cred ca poate sa fie util la fel ca si celelalte despre AC Logan L90 pe care le-am atasat, insa cui nu ii place \convine poate sa le ignore, pana la urma intelegerea sau folosirea \aplicarea lor depind de fiecare, dar acestea cred ca pot sa fie de ajutor unor\altor colegi de forum in rezolvarea diverselor probleme cu aerul condtionat, plus ca pe forum se gasesc foarte multe alte informatii, detalii si experiente legate de acest subiect.

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    Check the resistance value of the cold loop/air conditioning relay between connections 3FB (or 3FB2) and 38K of the relay. If the resistance is not between: 75 ohm < X < 85 ohm at 25°C, replace the relay.”​

    Este această rezistență admisă a bobinei de releu a compresorului de aer condiționat? (pentru că nu văd exact scrisorile din imagini, dar cred că din engleză înseamnă asta)
    Pentru mine, releul și de fapt bobinele din el - au 110 ohmi, adică trebuie înlocuite?​

    În plus, releul de la ventilator are, de asemenea, 110 ohmi, iar ventilatorul pornește - am schimbat și în locuri, iar fanul funcționează pe ambele relee.
    Last edited by carlo80; 28 June 2024, 19:20.

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    După cum puteți vedea în imaginile de mai jos, aerul condiționat se pornește, dar ambreiajul compresorului de aer condiționat nu se atașează

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Plus ca in DDT2000 mai este un ecran Air Conditioning Frame in care printre altele sunt si AC_Present_NVV si Air_cond_on, dar din cate stiu nu se poate “seta” nimic, grija si atentie mare cu ECU Reset, trebuie inteles bine ce face fiecare optiune de acolo si ce implica, iar in CLiP sunt si comenzi “echivalente” doar ca exemplu si atasat (pe langa celelalte), iar legat de DDT2000 putin mai inainte chiar tu ai scris asta:

    Originally posted by carlo80 View Post
    Am verificat releele, sunt bune. Bobinele au aproximativ 110 ohmi și se comută în timpul testului. Problema este lipsa de masă de la ECU - pinul C1. În aplicația ddt2000, cererea AC este permisă și pare a fi activată. Afișează aproximativ 8 bari de presiune AC la turația de ralanti… .

    si in mod normal daca totul este OK la pornirea motorului si AC acesta este “recunoscut” implicit si componentele acestuia (presiunea putand sa fie 4-6 bar cu AC oprit, 15-20 bar cu el pornit) iar despre releul AC am atasat o captura in care am si subliniat: “Check the resistance value of the cold loop/air conditioning relay between connections 3FB (or 3FB2) and 38K of the relay. If the resistance is not between: 75 W < X < 85 W at 25°C, replace the relay.” asa ca inchei aici reiterand ca absolut toate verificarile trebuie facute in mod conform.

    Pentru ceilalti colegi de forum sau cine doreste si\sau are nevoie mai atasez cateva capturi (in cele doua pagini am atasat aproape totul legat de asta) despre AC Logan L90 ph1 :
    Attached Files

    Leave a comment:


  • carlo80
    replied
    AIR_CON_relay_fitted = 0?
    ... = Air condition relay does not exist?

    Este normal?
    Dupa parerea mea ar trebui sa fie

    Cum să setați acești parametri în ddt2000?​

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Eu ma refeream la "ET164: Configuration with air conditioning. YES - NO States whether the vehicle is fitted with air conditioning or not. YES: Air conditioning is detected by the injection computer. NO:Airconditioning is not detected by the injection computer.", acesta cred ca este primul lucru care se poate verifica via diagnoza, urmeaza celelalte din procedura de diagnosticare, apoi se poate trece la cele electrice, mecanice, etc...

    PS: totusi captura din DDT2000 este primul lucru mai "concret" din tot ceea ce ai scris pana acum (iar detaliile pot sa conteze).

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google