Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silviu
    replied
    Eu intre A/C automat de pe actuala masina si cea de pe L1 1.6MPI o prefer pe prima. Nu exista grad de comparatie. Mai ales cand trebuie sa raceasca de la temperaturi mari, actualul sistem reduce rapid temperatura in habitaclu.

    Leave a comment:


  • catalonia
    replied
    Adevarul e ca nu poti compara AC de la L1 cu cel de la L2.
    La L1 racirea era mai eficienta.

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Va multumesc pentru reply, stiu ca sunt diferente de functionare a instalatie de climatizare pe acest model iar compresorul este cu geometrie fixa fata de modelul vechi. Nu sunt ingrijorat de faptul ca se opreste la intervale, este absolut normal acest lucru. Simt ca nu este eficient in racire, de aceea iau in calcul deficit de gaz in instalatie. Am sa incerc sa verific acest lucru si la alte modele, daca se comporta la fel, este de inteles. In caz contrar, merg la un service.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Puteai folosi și cameră cu termoviziune, dacă nu ai măsurat ca în postul #1101 măsurătorile au valoare 0(zero) - evident fără ECO activ

    Cum funcționează AC-ul pe x52 s-a discutat de nșpe ori trebuie doar căutat.

    Compari prost x90 avea alt tip de funcționare în plus sunt 480g+-35g și 80+-10ml ulei

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Va salut, am nevoie de opinia voastra daca sunteti posesori de Logan model nou.
    Tocmai am achizitionat o varianta diesel 90 c.p PDF, echipata cu climatizare electronica si am anumite nelamuriri cu privire la functionalizatea ac ului.
    Am masurat cu termometru dedicat instalatiilor de climatizare auto, temperatura ce iese pe gurile de aer si am obtinut valorile de mai jos:
    - setat pe 22 grade sau minim si ventilatia manual pe treapta 1,2, aveam 7 grade la gura de ventilatie. La aceste trepte, compresorul decupleaza dupa 30 sec. cu o pauza de 6 secunde.
    - setat tot pe 22 grade sau low si ventilatia pe treapta 3-6, este o temperatura de 17 grade, destul de ridicata, consider. Compresorul nu mai decupleaza dar conducta nu este foarte rece.
    - setat pe auto, nu scade mai jos de 17 grade.
    Compar aceste date cu fostul logan 1.6 benzina 8 supape in care pe minim scotea o temperatura de 8 grade pe o treapta mare.
    Voi cum simtiti temperatura pe minim, este mai rece? Ma gandesc sa nu fie gaz suficient in instalatie, stiu ca in mod normal sunt 470 g de freon.
    Stiu ca de cativa ani, toti producatorii folosesc R1234 YF care este mai putin eficient insa totusi nu mi se pare ca raceste indeajuns.
    Vreau sa merg la service sa verifice cantitatea de freon dar stiu politica lor cu privire la verificare instalatie, mai ales ca acest gaz este foarte scump.
    Masina este ok, motorizarea are un cuplu buna insa te cam incinzi in ea, nu raceste, voi cum simtiti ?
    Va multumesc.

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Multumesc pentru opinie, am sa intreb si la service dar imi este teama ca nu prea au chef de verificari...
    Ati incercat sa verificati temperatura de aer pe treapta minima si maxima?

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    La mine este ok. Daca este cald raceste foarte bine. La mine temperatura este pusa pe 22grade. Cateodata devine parca putin cam frig si o trec pe 23grade o lasi putin si revin la 22 grade (doar in mers mi s-a intamplat de multe ori, cand e foarte cald afara). Are cred mici buguri software unitatea de control.

    Am aceeasi motorizare ca tine iar in plus e si MCV (volum mai mare interior). In mod normal ar trebui sa faci testarea cu un CLiP legat la unitatea de control (fiind automata e complicat sa testezi din exterior) pentru a vedea si parametrii detectati si de a rula testele specifice (acele teste de diagnoza o pot face sa se comporte ca una manuala tocmai pentru a putea testa ce vrei tu din exterior).

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Temperatura Interioara Clima ?

    Va salut, am nevoie de opinia voastra daca sunteti posesori de Logan model nou.
    Tocmai am achizitionat o varianta diesel 90 c.p PDF, echipata cu climatizare electronica si am anumite nelamuriri cu privire la functionalizatea ac ului.
    Am masurat cu termometru dedicat instalatiilor de climatizare auto, temperatura ce iese pe gurile de aer si am obtinut valorile de mai jos:
    - setat pe 22 grade sau minim si ventilatia manual pe treapta 1,2, aveam 7 grade la gura de ventilatie. La aceste trepte, compresorul decupleaza dupa 30 sec. cu o pauza de 6 secunde.
    - setat tot pe 22 grade sau low si ventilatia pe treapta 3-6, este o temperatura de 17 grade, destul de ridicata, consider. Compresorul nu mai decupleaza dar conducta nu este foarte rece.
    - setat pe auto, nu scade mai jos de 17 grade.
    Compar aceste date cu fostul logan 1.6 benzina 8 supape in care pe minim scotea o temperatura de 8 grade pe o treapta mare.
    Voi cum simtiti temperatura pe minim, este mai rece? Ma gandesc sa nu fie gaz suficient in instalatie, stiu ca in mod normal sunt 470 g de freon.
    Stiu ca de cativa ani, toti producatorii folosesc R1234 YF care este mai putin eficient insa totusi nu mi se pare ca raceste indeajuns.
    Vreau sa merg la service sa verifice cantitatea de freon dar stiu politica lor cu privire la verificare instalatie, mai ales ca acest gaz este foarte scump.
    Masina este ok, motorizarea are un cuplu buna insa te cam incinzi in ea, nu raceste, voi cum simtiti ?
    Va multumesc.

    Leave a comment:


  • MARIVS
    replied
    Salutare!

    Vreau sa va anunt ca am rezolvat problema aerului conditionat (descrierea problemei o gasiti cateva posturi mai sus).
    Pana la urma s-a constatat ca de vina era vaporizatorul de sub bord, care la randul sau este incastrat in aeroterma. Are o pozitionare foarte ciudata, iar pentru inlocuirea sa este nevoie de demontarea completa a bordului si apoi desfacerea in bucatati a aerotermei. Oare nu puteau sa-l monteze in asa fel precum au asezat radiatorul de caldura, incat sa-l poti scoate de acolo fara sa desfaci matzele intregii masini?
    Am cumparat o aeroterma completa din dezmembrari (era mai simplu decat sa o desfac bucati pe cea veche si apoi la montaj sa raman cu piese in mana) si am inlocuit-o pe cea veche, am schimbat garniturile si apoi s-a reumplut cu freon (750 grame) si ulei (130 grame). Acum totul functioneaza ok. Debitul de aer este ceva mai redus din cauza ca s-a montat si filtru de habitaclu, care inainte lipsea, asa ca trebuie sa tin aeroterma pe treapta 3 pentru a avea acelasi debit ca pe treapta 2. Cel putin mie asa mi se pare.
    Cauzele fisurarii vaporizatorului pot fi:
    - mizerie acumulata acolo in decursul a 11 ani din cauza lipsei acelui filtru
    - infundarea scurgerii de sub masina, formarea unui dop de gheata in fagurii vaporizatorului; apa isi mareste volumul cand este in stare solida, asa ca poate din cauza asta a fisurat vaporizatorului --- desi sub masina nu mai curgea apa de multa vreme, in habitaclu nu se strangea apa

    Leave a comment:


  • evisceratum
    replied
    Continuare la post-ul 1077:
    Dupa umplere clima mergea minunat dar doar 10minute, dupa care compresorul nu mai cupla. Adica dupa seria de cuplari-decuplari, la un moment dat nu mai cupla inapoi ambreiajul si temperatura aerului la ventilatie revenea la cea de afara.
    Defectul se intimpla de fiecare data, dar doar pe caldura.
    Am luat la periat meseriasii din Timisoara deoarece dupa un telefon la reprezentanta Dacia mi s-a spus senin acum 3 saptamini ca electricianul lor e plecat in concediu si sa revin dupa 04.06. Ridicol!
    Unu m-a pus sa schimb senzorul de presiune, altul ca e supapa de expansiune, altul ca nu ajunge ulei in compresor, altul ca ECU nu da comanda si trebuie pus pe direct etc.
    Apoi am ajuns la un alt meserias care citind presiunile mi-a recomandat in primul rind sa schimb condensorul deoarece presiunea ridicata era prea mare. Adevarul ca era cam chel, adica tot fagurele acela era partial desprins. Am facut si asta, cost 650ron mat+manop.
    Comportamentul nu s-a imbunatatit deoarece nu asta era problema ci doar faptul ca de ceva vreme compresorul a functionat cu presiune prea mare pe refulare ar fi fost un generator de efect. Nici nu pot spune ca defectul nu se manifesta de anul trecut din toamna, desi vara parea ca merge dar nu la fel de eficient.
    Apoi in pasul 2 mi-a facut o diagnoza primitiva dar eficienta, a legat un bec la firele de la bobina compresorului inainte de mufa si s-a vazut sigur ca semnal de cuplare la bobina era trimis, dar ambreiajul nu cupla. Asa ca s-a tras concluzia ca e compresorul. 2 optiuni: compresor nou si curatare instalatie sau ambreiaj cu bobina. Optiunea 2 e cam 550ron+manopera. Optiunea 1 e 1000ron+compresor cu spalare interior instalatie.
    Explicatia tehnica e ca bobina ar avea termocupla si deconecteaza la incalzire si motivul incalzirii nu e controlabil, bobina sau compresorul si de aia nu se da garantie decit daca e schimbat integral. Daca compresorul functionind cu presiuni mari pe refulare de o anumita vreme are probleme, gen lagare, rulmenti atunci span in instalatie si garantie ciuciu.
    Pareri?

    Leave a comment:


  • pitiku1
    replied
    Am fost azi la service iar un domn 'binevoitor' mi-a masurat temperatura la clima la ora 8 si era 2 grade in gaura de la aerator, dupa certuri si ajuns la directorul de concesiune masina a fost bagat in service,in Clipa arata ca presiunea este de 5 bar dar si asa au fost de acord sa o bage in service, din ce am inteles de la cineva de la renault ii si o problema la o conducta care nu se vrea a fi mediatizata. Revin dupa ce termin.

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Am testat akm clima si pusa la maxim abia facr 28 grade in interior dupa 20 de mers. Nu cred ca e ok

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Stie cineva care trebuie sa fie presiunea in instalatia de la clima?baietii au spus si ca masina nu pierduse decat 25g freon iar akm au incarcato cu 450g.

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk
    Last edited by pitiku1; 7 May 2018, 17:00. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Mură-n-gură:

    -termometru non contact IR sau cameră termoviziune
    Attached Files

    Leave a comment:


  • dl_dr25
    replied
    Chiar interesant pt mine care am clima. Ieri cand am fost cu L1 Ph1 pt aer, am intrebat cat costa si un L2Ph2, doar 700lei. La banii astia merg cu masina veche [emoji16]

    Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk

    Eu o am din Martie 2017 si vad ca baga bine aer. Cum verific acasa care este temperatura care iese pe la aerotoare ( un cronotermostat de centrala este bun [emoji39]) ? Si care ar trebui sa fie ? Multumesc

    Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
    Last edited by dl_dr25; 4 May 2018, 19:39. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • pitiku1
    replied
    Stie careva daca este o problema comuna la noile modele de dacia cu clima,la mine dupa 1 an constat ca nu mai face fata clima, adica tinuta pe rece abia face fata, am sunat la vocea clientului dar ei zic ca nu au cunostiinta de cauza si ca poate e un caz particular, dealerul cand l-am sunat mi-a comunicat ca mai au o gramada de masinj in aceasta situatie si a ma programat luni la prima ora.

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Ai văzut...in final meșterii vechi si buni sunt cei mai îndicati!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google