Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zek83
    replied
    Salutare ,

    Detin un Logan 1.4 , 2008 si de patru ani tot incarc freon in fiecare Primavara ( cam atat ma tine , un an ) . Am facut incarcarea de fiecare data la Norauto , unde mi-au spus ca daca exista o pierdere de freon , este foarte mica si nu o pot depista . De fiecare data in acesti ani compresorul numai pornea deloc ( precizez ca-n anotimpul rece nu-l foloseam mai deloc ) . Anul asta , compresorul porneste , dar fara aer rece , numai cald ( asta dupa ce l-am tot folosit atat toamna cat si iarna ) . Cred ca ar trebui sa merg intr-un service specializat in AC-uri , recomandati ceva , s-a mai lovit cineva de problema asta ?

    Leave a comment:


  • evisceratum
    replied
    continuare post 1103
    Dupa povestea descrisa acolo, am ajuns la concluzia ca la 1800 ron compresorul sa abordam problema cu bobina.
    Etapa 1 a fost sa puna o alta bobina din dezmembrari, care s-a comportat la fel.
    Etapa 2 a fost sa punem o bobina aftermarket (aprox 250 ron) care nu mai are protectie termica. Pe riscul meu. Am schimbat si cureaua de accesorii care nu arata foarte bine. S-a facut modificarea la mufa acesteia deoarece cea noua isi ia masa de pe carcasa compresorului, nu de la mufa de comanda.
    Apoi a mers minunat citeva ore si a inceput sa nu mai cupleze ambreiajul din nou. Sa mori nebun.
    M-am intors la service si dupa ce a facut ceva ce nu a vrut sa recunoasca a remediat problema. Mi-am dat seama ca a redus din garda ambreiajului deoarece acum la cuplare nu mai facea "clank" ci un suierat scurt. Asta s-a intimplat in iunie si de atunci a mers clima ca si la masina noua, chiar imi facea condens pe exteriorul parbrizului.

    Asta pina acum 2 zile cind dintr-odata nu a mai mers. Am verificat si nu primea compresorul comanda, deci ca si cum ar fi pierdut freonul.
    Se pare ca acea conducta reparata nu avea dimensiunile corecte la stutul care intra in compresor (facut la strung si sudat de conducta) si deoarece nu intra complet in fitting (asta stiam, observasem de atunci dar daca a tinut presiunea nu am comentat).
    Prin urmare, am cumparat una de la ASAM (150 ron, vine set de 2 conducte, adica cea de la compresor+cea pina la supapa de detensionare din continuarea ei).
    Referitor la conducta asta va pot spune ca e diferita de cea originala, are portiunea de furtun de cauciuc mai scurta, vine cu o-ringuri, iar la fittingul de la compresor are 2 o-ringuri. De asemenea avea partial alte curburi si unghiuri decit trebuie, dar am convins-o indoind-o la mina si in menghina, cu protectie, sa nu o distrug. Suplimentar, furtunul de cauciuc parea mai subtire si mai flexibil decit originalul si nu avea masa aceea pentru rezonanta pe el avea un fel de inel de cauciuc ca si cum ar fi trebuit prinsa intr-un colier.
    Dupa ce am montat-o eu, am umplut cu 150 ron instalatia si ramine de vazut cit tine.
    Costurile pina acuma se aduna la 2300 ron (4-5 umpleri, reparat conducta, demontat-remontat compresor de 3 ori, conducta noua, etc. )

    Daca vrea cineva cealalta conducta noua, pina la supapa de expansiune i-o dau cadou.

    Concluzia pina acum:
    Am asteptat ceva timp sa expun niste concluzii.

    Parerea mea, si din ce am cercetat pe net, defectul original (care probabil ca trena de la sezonul anterior si anume ca dupa un timp compresorul nu mai cupla desi primea comanda, din cauza protectiei termice a bobinei, sau ca de exemplu clima mergea doar cind era racoare afara, noaptea (aprilie)), ar fi putut fi reparat prin reducerea gardei de la ambreiajul compresorului.

    Spun asta deoarece singurele motive pentru care acea bobina s-ar fi putut incalzi sunt de la un scurt circuit sau de la patinarea efectiva a ambreiajului.

    Celalt motiv, pentru care a fost conceput sistemul ar fi uzura compresorului, pentru protectia instalatiei la implozia acestuia. Ori compresorul a fost desfacut si uleiul nu arata ca si cum ar fi o problema interna.
    Din pacate producatorii pentru propria protectie nu vind ambreiaje si bobine separat, dar noroc ca sunt ceilalti, aftermarket.

    Din pacate defectul acesta nu e recunoscut de service-uri, care nu umbla pe compresor deoarece trebuie data garantie pe lucrare si sunt prea multe necunoscute care nu pot fi evaluate la momentul respectiv, prin urmare se schimba totul la pachet.
    La logan in special nu se poate umbla la abreiaj fara a da jos compresorul de pe masina. Prin urmare trebuie golire+reumplere. Forma fuliei nu permite masurarea cu lera a gardei compresorului, si nu am gasit documentatie pentru o dimensiune optima acesteia.

    Sper ca ajuta pe cineva aceasta poveste lunga. Succes!

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Aparat de curățat cu aburi, deși e riscant.

    Leave a comment:


  • liviunvl
    replied
    Poti sa incerci cu spuma de igienizare AC si dupa ce se scurge suflat cu aer cu presiune mare de la vulcanizare. E doar o idee, nu am incercat personal.

    Leave a comment:


  • Tudor B
    replied
    Mai bine o vand decât să îi dau bordul jos.

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Salut, este aproape imposibil sa cureti complet vaporizatorul, cea ma sigura solutie dar complicata este sa pui sa dea bordul jos si sa scoti vaporizatorul. Asta implica si golirea instalatiei de climatizare.

    Leave a comment:


  • Tudor B
    replied
    Salutare

    Detin un sandero 2009 sh, rulat 160.000 km pe drumurile patriei si cum din prostia celor de la Renault s-a omis montarea filtrului de habitaclu, s-a umplut vaporizatorul de mizerie. Încercările de curățare cu spray spuma pt AC, curatarea cu o perie mică, stergerea atât cât permite fanta cu șervețele umede, au avut un efect marginal, asa ca sunt în căutarea altor soluții. Ținând cont că există o scurgere a consensului, cât de dăunător ar fi spălarea cu jet de apa țintit exact pe vaporizator? Alte idei??
    Mersi
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Va salut, fiind constient de faptul ca nu este o racire adecvata, am fost cu masina si la alt service dupa ce initial "specialistii" de la Amat SA Pitesti mi-au spus ca "functioneaza perfect dom`le climatizarea..."
    Surpriza mare...instalatia avea din fabrica doar 380 grame freon in loc de 480 grame, doar 100 grame lipsa. Efectuat vacum, umplut adecvat si acum pot spune ca raceste bine chiar daca compresorul decupleaza la 5 grade pe vaporizator.
    Pacat de atitudinea unuia care se doreste cel mai mare service din judet, atitudinea celor de acolo este departe de ceea ce ar trebui sa fie. Domniii de acolo uita ca salariile lor sunt platite in parte de noi, clientii...never again Amat !

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    Va multumesc pentru opiniile impartasite; am fost la service, au pus testerul iar temperatura vaportizatorului nu scadea sub 3 grade, ECU decupleaza pentru a nu ingheta vaporizatorul. Am intalnit masini unde vaporizatorul ajungea la 1 grad si nu decupla, alt tip de compresor...
    Trebuie sa ma obisnuiesc, sunt eu oare mai pretentios insa se simte diferenata fata fe Loganul anterior ce l-am detinut peste 12 ani...

    Leave a comment:


  • pitiku1
    replied
    Cand am fost la service mi-au golit instalatia de freon si mi-au bagat din nou altul cu substanta de contrast, acum e ok dar totusi cand e cald tare parca nu face fata iar pe automat nu opreste din turatia ventilatorului ca la inceput parca.
    Last edited by 77sky; 14 June 2018, 17:41. Reason: Fara limbaj mIrc, Please!

    Leave a comment:


  • micutzu666
    replied
    Mariusg,eu am observat si la Doker ca aerul e mai slab ca si racire ca la L1dar daca dai pe 3 ,4 la ventilator e ok.Parca totusi cand e canicula nu face fata prea bine.Cred ca asa sunt gandite modelele noi de compresoare..
    Nu cred ca ai ce face.Daca ai suficient freon cei de la service te pot trimite la plimbare.
    Last edited by micutzu666; 12 June 2018, 21:08.

    Leave a comment:


  • mariusg
    replied
    micutzu666, catalonia, inteleg ca si voi sunteti nemultumiti de eficienta a. c. ului, corect?

    Originally posted by pitiku1 View Post
    Am fost azi la service iar un domn 'binevoitor' mi-a masurat temperatura la clima la ora 8 si era 2 grade in gaura de la aerator, dupa certuri si ajuns la directorul de concesiune masina a fost bagat in service,in Clipa arata ca presiunea este de 5 bar dar si asa au fost de acord sa o bage in service, din ce am inteles de la cineva de la renault ii si o problema la o conducta care nu se vrea a fi mediatizata. Revin dupa ce termin.

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Am testat akm clima si pusa la maxim abia facr 28 grade in interior dupa 20 de mers. Nu cred ca e ok

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Stie cineva care trebuie sa fie presiunea in instalatia de la clima?baietii au spus si ca masina nu pierduse decat 25g freon iar akm au incarcato cu 450g.

    Trimis de pe al meu WAS-LX1 folosind Tapatalk

    Salut, cum rezolvat pana la urma, ti-au rezolvat problema, raceste bine?
    Last edited by mariusg; 12 June 2018, 20:40. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • micutzu666
    replied
    Da,scuze.Inteleg ideea cu compresoarele eco..bla,bla..Dar e aiurea ..Te rogi sa dea rece.Imi pare rau ca nu am prins clima..

    Leave a comment:


  • catalonia
    replied
    micutzu, inteleg ca imi dai dreptate mie, nu lui Silviu, chiar daca postul tau urmeaza imediat dupa al lui.

    Leave a comment:


  • micutzu666
    replied
    Exact,ieri am dat drumul la AC si dupa 7,8 min a inceput sa raceasca cum trebuie.Initial baga mai putin rece.Era ca si atunci cand nu aveam suficient freon.Nu inteleg delayul asta..La L1baga instant..SS nu era prezent.A pornit azi dupa ce ieri am condus 40 km prin Bucuresti.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google