Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HamangiuAF
    replied
    Adi, revin cu completari.
    Am gresit eu: AC -ul / compresorul cupleaza si decupleaza doar dupa ce se incalzeste motorul (ajunge la 4 linii).
    Ideea este ca vara trecuta am mers cu AC - ul, apoi prin toamna am avut masina in service sa schimbe fulia de la alternator, prilej cu care mecanicii au umblat la conductele de la AC ca nu aveau loc de ele, asa ca au scos freonul.
    Am luat masina de la service si am constatat ca nu mergea deloc AC - ul, i-am sunat pe cei de la service si au comunicat ce am scris mai sus.
    Am mers sa reincarc cu freon si, asa cum am mentionat, a aparut problema asta cu cuplarea si decuplarea.
    Am avut probleme in urma cu 3 saptamani ca a cam fiert lichidul de racire, a ajuns la 6 linii si am schimbat termostatul.
    Cu toate acestea, acum porneste GMV - ul daca merg prin oras chiar si dimineata cand e racoare.
    Am facut un drum mai lung si s-a incalzit apa ajungand la 6 linii (dupa ce am montat termostatul si cu aerul conditionat deschis - incercand cumva sa deschid sa primesc un pic de aer rece).
    Multumesc mult pentru informatii.

    Leave a comment:


  • adi90
    replied
    Ai verificat daca iti pleaca GMV pe treapta 2 cand pornesti AC?

    Leave a comment:


  • adi90
    replied
    Pai compresorul porneste numai dupa pornirea motorului dar mai sus spune ca i se decupleaza/cupleaza in mers. Mai e si cazul cand se opreste compresorul daca scade turatia sub un anumit prag (gen daca incerci sa pleci de pe loc numai din ambreiaj).
    Mai e cazul la Logan 2 care are compresor cu geometrie fixa si e normal sa cupleze/decupleze la anumite intervale de timp dar aici e vorba de Logan 1.
    Last edited by adi90; 10 June 2020, 08:12.

    Leave a comment:


  • HamangiuAF
    replied
    Adi90, pai nu e chiar asa. Cuplarea / decuplarea are loc si cand e motorul "rece", adica la pornire.

    Leave a comment:


  • adi90
    replied
    Cuplarea si decuplarea compresorului e produsa de protectia ce taie functionarea AC-ului in cazul in care temperatura motorului depaseste un anumit prag, in cazul tau la 6 linii ai peste 105 grd.
    Problema a aparut dupa interventia mecanica de care zici?
    O idee pentru supraincalzire ar fi radiatorul colmatat, dar pot fi si alte cauze.

    Leave a comment:


  • HamangiuAF
    replied
    Va salut!
    Logan PH2, 1.4 mpi, 2008
    Situatie de fapt: in toamna anului trecut in urma unei interventii mecanice, a trebuit sa se faca loc prin compartimentul motor si au fost desfacute conductele AC si s-a pierdut freonul.
    Am reumplut instalatia si cu aceasta ocazie am constatat alta problema:
    Compresorul porneste si se opreste de unul singur, dandu-mi "suturi - pierderi de putere" puternice in motor. Am mai observat ca acest lucru se intampla cand e foarte cald afara. Daca e noapte sau dimineata, AC ul functioneaza normal. Cand e cald afara, cuplez AC - ul, incepe sa produca aer rece si incepe nebunia "decuplare - cuplare compresor". Aceasta joaca e un chin pentru motor deoarece il incalzeste, nivelul apei ridicandu-se la 6 linii. Daca decuplez AC ul de la butonul de pe consola... merg putin... si scade apa la 4 linii.
    S-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie? Pareri?
    Multumesc frumos pentru orice opinie!
    Va salut!

    Leave a comment:


  • leutzul
    replied
    Asa facea si la mine cand un prieten frigotehnist a completat cu freon, cand am fost pentru zgomot la un service avea prea mult freon

    Leave a comment:


  • emy88888
    replied
    Salut! Am un Logan MCV 1.5 din 2014 și am o problema la AC și încerc să aflu daca cineva a mai pățit așa ceva și cum a rezolvat. Am observat , uneori, la relanti că atunci când e pornit AC-ul se aude un fel de duduiala care ține mai mult sau mai puțin, după care își revine. Se întâmplă că în unele zile sa se audă mai des alteori foarte rar și nu știu ce ar putea fi. De răcit răcește dar nu așa tare cum țin minte că răcea la început. Cineva mi-a spus că ar face zgomotul ăla că nu ar fi suficient freon in in instalatie.

    Leave a comment:


  • emy88888
    replied
    Salut! Am un Logan MCV 1.5 din 2014 și am o problema la AC și încerc să aflu daca cineva a mai pățit așa ceva și cum a rezolvat. Am observat , uneori, la relanti că atunci când e pornit AC-ul se aude un fel de duduiala care ține mai mult sau mai puțin, după care își revine. Se întâmplă că în unele zile sa se audă mai des alteori foarte rar și nu știu ce ar putea fi. De răcit răcește dar nu așa tare cum țin minte că răcea la început. Cineva mi-a spus că ar face zgomotul ăla că nu ar fi suficient freon in in instalatie.

    Leave a comment:


  • GicuX
    replied
    Va salut! .Am o problema si cu AC -ul . Anul trecut mi s-a rupt o conducta , am schimbat-o , incarcat cu freon , totul ok funtional. In primavara aceasta minune....la apasarea butonului de AC acesta cupla si decupla incontinuu, tacanit dupa tacanit. Am mers la service ,mi s-a verificat instalatia, mi s-a completat freon insa problema persista. Uneori are momente , cand pe loc AC-ul ramane cuplat insa daca accelerez sau plec de pe loc cupleaza si decupleaza ca nebunul . Cand cupleaza face rece e ok. Pe tester presiunea este ok insa cand accelerez putin se creaza presiune mai mare si imi opreste compresorul. Ventilatorul functioneaza ( cand se cupleaza compresorul) , am verificat senzorul de presiune de pe radiotor ac este ok. ( inlocuit cu unul nou face la fel )
    A mai patit cineva asa?

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Sandero(B52) stepway 0.9 TCe ...de care ph1(2012-2016) sau ph2(2017-prezent)?

    ph1 era cu R134a
    ph2 e cu 1234yf

    La X52 releele pentru treapta 1 și 2 GMV + rezistența de limitare sunt corp comun, nereparabil dar testabile via diagnoză

    pentru X52 ph1

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    nu face figuri compresorul? cuplare-decuplare la interval de cateva zeci de secunde? sunt doua modele de instalatii, cu 350 si cu 500+ grame freon. la loganul meu din 2009 deja e varianta cu 350g, la 500 facea figuri, tot asa mi-a bagat si mie aiurea freon de-o dat afara pe esapament lipsa treptei a doua la ventilator poate insemna fir cazut sau termocupla defecta (senzorul si mufa sunt pe radiator), iti recomand sa faci verificarile cu motorul oprit (verificare si curatare contacte). apoi verificarea finala o faci cu o punte de sarma (sunt/strap). daca ventilatorul merge in tr2, temocontactul e "dus". m-as mira, avand, din nou, in vedere vechimea masinii. poate e picata mufa sau a intrat murdarie. iar cantitatea de freon trebuie s-o cauti in manual, daca nu ma insel, e dat acolo cat e nevoie. sau intreaba la un service dacia. mai mult de atat te poate ajuta colegul torquemada.

    Leave a comment:


  • george73315
    replied
    Detin un Sandero stepway 0.9 tce luat second-hand si am fost la o verificare unde mi a gasit doar 350 g de freon. A completat pana la 500 , neștiind care e valoarea exacta. Am căutat, dar nu gasesc ce cantitate ar trebui? Si mai e o problema legata de faptul ca ca ventilatorul nu pornește pe treapta a doua. S a intalnit cineva cu problema aceasta? Mulțumesc

    Leave a comment:


  • zek83
    replied
    Mersi de informatie . O sa merg zilele urmatoare si revin cu informatii .

    Leave a comment:


  • MIHAI_MOL
    replied
    mergi la un centru unde dupa ce il completeaza sa iti mai tina instalatia sub supraveghere cam 30-60 minute sa vada daca pierde presiune. Ideal ar fi daca ar putea baga in freon si identificator pentru a vedea eventuale scurgeri. Operatiunea asta te-ar putea costa undeva la 200-300 lei. Eu am gasit la una din masini, acele supape pe unde se incarca cu freon defecte, nu tineau presiune. Am luat de la dezmembrari de la o masina italiana (sunt la fel si toate frantuzestile). Ar mai putea fi o-ring-urile de la nush ce filtru care e tot pe instalatie. Astea sunt cazuri usoare.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google