Diverse: Casco , rate , evaluari , cu leasing sau cu credit...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • abc
    replied
    Originally posted by 77sky View Post
    1.Iti dau un exemplu: un element de vopsit cred ca sare de 500 lei. 2. Ai fransiza la acest contract? 3.Suma fixa, obligatorie de plata, in caz de accident?
    1. In 2016 am platit la reprezentanta 600 lei prin RCA pentru revopsit bara spate.
    2. Nu
    3. Nu

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    La ce valoare au acum piesele, coroborat cu valoarea de piata a masinii, costul maxim decontabil de catre asigurator...rezulta ca este foarte probabil sa iti clasifice un ipotetic accident drept dauna totala.
    Iti dau un exemplu: un element de vopsit cred ca sare de 500 lei. Nu mai vorbesc de costul altor piese, manopera si alte acareturi.
    Ai fransiza la acest contract? Suma fixa, obligatorie de plata, in caz de accident?
    Cele de mai sus sunt precizate din perspectiva unuia care a avut masina avariata si la pragul de DT. De abia am reusit sa o extrag din categoria asta si era cu mult mai mare valoarea de piata in acel moment, decat la tine...

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Casco la Groupama pe un an pentru Logan 1.4 fabricat si cumparat in 2007, pret achizitie masina 22.000 lei

    320 lei

    valoare asigurata 4200 lei

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    Originally posted by IancuMIC View Post
    Nu cred; deja la 80% din suma asigurata se da dauna totala.
    Ai avut dreptate, eu m-am inselat.
    La unii asiguratori incepe si de la 75%.
    Despagubirea acordata nu poate depasi cuantumul daunei, suma asigurata sau valoarea bunurilor la data producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Si da si nu...Nu pot sa neg gandul la casco, dar am precizat mai sus: era un copac zvelt, nu avea coroana plecata, nu l-am putut supraveghea. Am mai scris: fusese analizat de ADP si certificat ca nefiind pericol de risc.
    In plus, pur si simplu nu aveam unde parca, era dezastru in zona, majoritatea copacilor erau rupti, smulsi din radacini, dupa ce ca nu sunt locuri de parcare, acum era si mai si, tinand cont si de faptul ca majoritatea erau acasa.
    Nu, desi am avut Casco, trebuie sa fii putin irealist, crezand ca te poate feri de orice. Un copac poate fi dezastru pentru auto, casa etc...Asadar, nu am stat strict in baza lui...
    In Buzau, nu a fost nici un incident de genul celor din B, desi era fix aceeasi avertizare.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Ultimele tale afirmatii, ca ai platit mai mult decat ai beneficiat, este ceea ce cred si eu. Ba eu cred ca absenta CASCO te-ar fi facut sa ai grija de acel copac la care te-ai uitat lung (dupa cum ai spus) dar probabil ai gandit: "am casco". Copacul nu a cazut din senin. A fost ploaie inghetata insotita de vant. Se auzea un vuiet al crengilor inghetate care se miscau si gheata paraia cand se indoia suportul vegetal.

    Motivul pentru care CASCO este atat de scump este pentru ca masina a devenit o scula dispensabila (nu mai vorbesc de masinile de serviciu) pe care multi o trateaza exact asa, cu nepasare, cu iresponsabilitate, "turcu plateste". Iar asiguratorii taxeaza in consecinta pe toata lumea.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Ma omori cu zile
    Pentru incercarea de clarificare postez un link unde sunt conditiile generale, extrag si un alineat:
    <<<Dauna totală: prejudiciul material suferit de Asigurat în urma furtului total al vehiculului sau avarierii acestuia, astfel încât costul reparaţiilor estimate pe bază de deviz antecalcul, fără demontare, însumate cu eventualele costuri de transport ale vehiculului şi ale măsurilor de limitare a pagubelor, sunt egale cu sau depăşesc 70% din suma asigurată a vehiculului înscrisă în poliţa de asigurare>>>
    Felul cum interpretezi atinge panta ilicita .
    In virtutea acelui contract de asigurare a riscului/riscurilor fiecare parte are drepturi si obligatii. Ale lui se duc pana la limita despagubirii integrale, echivalente cu acea cota de piata-suma asigurata. Tu spui ca asiguratorul ofera 70% si eu vin cu fransiza de 30% => chiar este ilegal.
    Ti-am aratat mai sus ca obligatia mea (plata fransizei) a incetat cand valoarea reparatiilor a depasit 7000 lei. (nu am platit nimic...)
    Ce insemna DT? Probabil ca nu transmiteau service-ului acceptul de reparatii ci incepea procedura transferului banesc de cca 8400 lei (70%) si indestularea pana la valoarea contractuala din licitarea "epavei."

    Multi mi-am zis ca este aiurea sa ai casco pentru asemenea masina (veche, logan). Pentru mine optica a fost una simpla: am intretinut-o in asa fel incat sa nu am niciodata emotii, indiferent de conditiile de rulaj, distanta etc. M-am gandit la evenimente precum cel care s-a intamplat ori cazul in care vinovatul intr-un accident, asiguratorul acestuia nu era viabil, nu imi transmitea acceptul de reparatie. In cazul acesta...actiune in regres. Folosesc atat de frecvent auto, incat este un fenomen stationarea cca 2-3 zile (poate de sarbatori, dar nici atunci)
    Asadar, in cazul in care era o masina neingrijita, poate nu ma durea sa o arunc. Daca stau bine si ma gandesc cred ca mai mult am cotizat la cei 2 asiguratori (primul in virtutea creditului auto, secundul - facultativ), decat am primit in reparatii
    Dar nu regret nimic. Viata are propriile parghii de echilibru

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    Ma bucur ca a iesit asa cum ti-ai dorit.

    Originally posted by 77sky View Post
    c) Notiunea daunei totale este precizata (cred) in orice contract de acest gen, fiind una din situatiile in extremis, potential a fi realizata. In cazul meu, asa cum am precizat, in cazul daunei totale, se aplica acest concept la valori de peste 70% din valoarea asigurata
    Concluzia e ca aveai o fransiza de 30% la dauna totala, formularea in contract fiind “mai pe ocolite”.

    La mine la un stepway de 3 ani arata asa. In caz de dauna totala iau toti banii.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    gogeala Ai rastalmacit clauzele de a inceput sa iasa fum
    Hai sa vedem:
    a) In mod logic si firesc, valoarea de capatai este cota de piata, peste care nu primesti nimic in plus, in cazul daunei. Tot in functie de aceasta se stabileste si contributia asiguratului. Evident, daca ai ceva "rachete" (imbunatatiri aparte, costisitoare), le poti preciza la incheierea contractului, caz in care totul se schimba, inclusiv contributia.
    b) Procentul acela, fransizat..m-ai luminat, pe bune Nu mi-a trecut prin cap asa ceva! De ce? Pentru ca eu vedeam in mod logic si juridic polita personalizata. Acel paragraf este absolut nul, in cazul meu si neavenit de jure.
    c) Notiunea daunei totale este precizata (cred) in orice contract de acest gen, fiind una din situatiile in extremis, potential a fi realizata. In cazul meu, asa cum am precizat, in cazul daunei totale, se aplica acest concept la valori de peste 70% din valoarea asigurata, coroborat cu excluderea aplicarii fransizei la valori de peste 7000 lei.
    Notiunea daunei totale am discutat-o cu evaluatorul AT, in momentul intocmirii dosarului, asadar este un pic diferit de ce ti s-a spus tie.

    Si ca sa vin si cu deznodamantul, miercuri la 10:30 am lasat masina la service (reprezentanta, cum am precizat), ieri la ora pranzului am fost anuntat de finalizarea lucrarilor, la ora 4 luata in primire.
    S-au schimbat: capac motor, senzorii (debitmetru de aer, suprapresiune aer), aripa stanga fata, capota, parbrizul, cele doua grile de plastic din zona stergatoarelor (erau tocanita facute, ger, casante, lovitura...) farurile (ambele, apoi si reglate), indreptata cuva, jgheabul acele buclucas...
    Pozele vorbesc de la sine
    Valoarea? Undeva la 7700 lei. Cand mi s-a cerut a plati fransiza (la service, intermediar socotit in dosar...), am ridicat 2 degete si am aratat contractul. Dupa dialogul firesc cu AT nu s-a platit aceasta F.

    Ma uitam la ea, descoperisem un element care a salvat-o...: anul trecut am schimbat traversele, cele vechi erau putin ciupite de rugina, trebuia sa plec la drum lung prin tara, cu bicicletele, nu am vrut sa risc. Cand le-am demontat pe cele vechi am simtit diferenta de greutate dintre cele vechi si cele noi. Le-am masurat grosimea de profil. Erau duble cele noi, cca 2 mm!
    Ramura aceea avea cca 15-18 cm la baza, a lovit in acea traversa, care a protejat plafonul. Daca il atingea, era kaput auto!
    Attached Files
    Last edited by 77sky; 12 February 2019, 20:03.

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    77sky

    Se considera dauna totala daca valoarea daunei e egala sau depaseste val asigurata. Suma primita va fi cea din contract.In cazul in care exista fransiza pe dauna totala se considera DT daca valoarea daunei e egala sau mai mare decat suma asigurata minus fransiza, suma primita va fi diminuata cu valoarea fransizei. Cuvintele broker-ului.

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    Foarte corect ce spune gecmc in cazul locuintelor/bunuri. Tot cel care-mi face asigurarile m-a sfatuit ca in cazul asigurarii locuintelor/bunurilor din locuinta sa aleg “valoare de piata” nicidecum “valoare de nou”. “Valoare de nou” doar in cazul in care ati construit-o in acel an sau ati cumparat-o noua de la dezvoltator”, anul urmator valoare de piata. Si sa nu le sub/supra evaluez, in cazul unei daune totale asiguratorul te penalizeaza in oricare din situatii. De regula asiguratorii nu va vor spune asta.

    E acceptabila o supra evaluare de max 10% care ajuta in cazul unui eveniment major (cutremur) daca scapam, caz in care preturile au tendinta sa creasca usor.

    Repet, sunt sfaturi primite de la broker-ul cu care “o ard” de 12 ani.
    Last edited by gogeala; 4 February 2019, 00:49.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Apropos de "cota de piata". Ia sa va uitati fiecare la contractul asigurarii pentru locuinta. Eu am constatat mai demult ca valoarea bunurilor pe care o treceam ca "asigurata" era o mare teapa pentru mine. Asta pentru ca asiguratorii au o schema de amortizare a valorii de nou pe care ar datora-o in caz de dauna totala.... sa zicem ca are loc un eveniment care iti distruge masina de spalat. Daca ea era mai veche decat durata de amortizare din catalogul asiguratorului, primeai ca despagubire praful de pe toba. Aproape la fel ca in cazul lui Sky cand valoarea reala, tehnica, de drum a masinii este peste "cota de piata" din contract.

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    Nu am contractul in fata deci interpretez ce ai scris tu.
    Originally posted by 77sky View Post
    Bun...sa punctam cateva repere.Suma asigurata (cota de piata a bunului) - 11.8 k Ron
    Asta e limita de despagubire, nu vei primii un ban in plus peste aceasta suma.
    Originally posted by 77sky View Post
    Fransiza-450 lei (0.5% din suma asigurata, dar minim 450 lei; nu prea inteleg aritmetica asta, calculati si voi);
    Cred ca e o formulare standardizata.
    Eu “citesc” asa, franciza/eveniment 0,5% din limita de despagubire/suma asigurata (valoarea auto), dar nu mai putin de 450 lei. Deci la tine 59 lei, caz in care se va aplica fransiza de 450 lei. Daca ai fi avut o masina de 100.000 euro val ar fi fost 475.000, in cazul asta “te ardeau” de cei 0.5%*valoare, adica 2375 lei.
    Originally posted by 77sky View Post
    fransiza nu se plateste daca valoarea daunei depaseste 7000 lei
    Cred ca cei 450 lei nu vor fi platiti de asigurator in cazul in care dauna depaseste 7000 lei, adica daca reparatia costa 7005 lei “casco” va plati doar 6555 lei, restul de 450 lei ii va plati pagubitul.

    In situatia in care ai fi avut o masina de 475.000 lei si dauna de 7005 lei asiguratorul ar platii 4630 lei iar pagubitul 2375 lei.
    Originally posted by 77sky View Post
    Este la granita daunei totale, considerandu-se cca 70% acesta, din valoarea asigurata.
    Daca nu e mentionata clar in contract fransiza/dauna totala inseamna ca nu exista.
    Daca "casco" decide ca e dauna totala ar trebui sa primesti toata suma asigurata.
    Last edited by gogeala; 4 February 2019, 00:02.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am citit, recitit de cateva ori contractul si conditiile generale, mai ales "excluderile"
    Cat priveste fransiza, este strict cum am scris eu mai sus, atentie, daca depaseste 7000 lei valoarea daunei, aceasta F. iese din calcul.
    Prin deductie simpla, nu exista notiunea de fransiza aplicabila daunei totale, nu exista praguri sau altele...
    Intre 2007-2014 am fost la Omniasig (in virtutea contractului de creditare auto), apoi am trecut la A.T, asadar de cca 4.5 ani.

    # gogeala, Multumesc pentru idei, suport

    Leave a comment:


  • gogeala
    replied
    Exista, sau nu, fransiza pt furt/dauna totala si/sau fransiza pt "eveniment" in contract. Cei 450 lei mentionati de tine par sa fie fransiza /eveniment. Sunt asiguratori care au fransiza progresiva/eveniment. Sa spunem ca la primul eveniment e 100 eur, la al doilea 150, la al treilea 200 samd. Intr-o perioada asiguratorii nu mai acceptau contracte fara fransiza/eveniment dar puteai primi pt. primul eveniment un voucher egal cu valoarea francizei, Atunci mi-a explicat mai in detalui cum e cu fransiza, sper sa nu gresesc..Eu fac casco fara fransiza eveniment/dauna totala oricarei masini si de aceea am preferat sa lucrez cu aceiasi persoana de 12 ani. Stie asiguratorii, service-urile,legea si mai ales, in caz de belea, ofera sprijin. Citeste contractul si daca nu esti lamurit da-mi un pm luni dimineata cu detaliile contractului si ne lamurim.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google