Omologare Jante: Petitie Catre Fabrica

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Omologare Jante: Petitie Catre Fabrica

    Va salut,

    Sambata trecuta am fost pentru prima oara la intalnirea Logan Club. Unul dintre baieti (imi pare rau, nu i-am retinut numele) mentiona ca omologarea jantelor ar trebui sa fie datoria uzinei Dacia, nu de clienti sau RAR.
    Sunt total de acord si de aceea vin cu o propunere serioasa.
    Haideti sa intocmim o petitie online pe care sa o trimitem fabricii dupa ce o semnam in numar cat mai mare.

    Propunearea mea este urmatoarea:

    "
    Noi, posesori sau fani ai autoturismelor Dacia: Logan sau Sandero, inaintam aceasta Petitie catre Dacia Automobile SA, Mioveni, Judetul Arges in speranta ca Dacia Automobile SA va omologa jante mai mari de 15 toli pentru autoturismele sale.

    Aceasta petitie este scrisa din dorinta noastra de a imbunatati performantele dinamice ale autoturismelor mai sus mentionate prin montarea in mod legal a unor jante mai mari si a unor cauciucuri cu talon mai mic.

    La momentul redactarii acestei petitii, legislatia romana privind omologarile este controlata de Registrul Auto Roman (RAR), care impune reomologarea intregului vehicul in cazul montarii unor jante mai mari decat cele mentionate in cartea de identite a masinii de catre un posesor. Acest tip de omologare este numit "omolgare individuala" si nu este transmisibil de la un autoturism la altul. Fiecare posesor al unui autoturism, fie el Dacia sau orice alta marca, trebuie sa obtina aceasta omologare care presupune teste dinamice complexe si foarte costisitoare din punct de vedere financiar. O astfel de omologare depaseste cu mult costul unui set de jante si anvelope de performanta. Din pacate, cadrul legislativ al RAR nu mentioneaza posibilitatea omologarii unei anumite dimensiuni de janta pentru un tip de autoturism de catre o persoana fizica, acest lucru putand fi realizat doar de catre firma producatoare sau de catre un dealer autorizat, motiv pentru care ne adresam Dacia Automobile SA.

    Beneficiile unei astfel de omologari sunt demne de mentionat in aceasta petitie. Prin montarea unor jante mai mari in diametru si mai late in combinatie cu o anvelopa mai lata si cu talon mai mic decat standard astfel incat diamentrul rotii sa ramana aproximativ acelasi, performantele dinamice ale masinii sunt imbunatatite vizibil. Astfel, cauciucul mai lat ofera o suprafata de contact mai mare cu solul, ceea ce creste stabilitatea pe viraje cat si eficienta accelerarii si franariii. Inaltimea mai mica a peretelui laterlal al anvelopei se traduce printr-un raspuns mai prompt al directiei, datorat micsorarii deformarii acestuia pe vireaje. Dezavantajele apar fie datorita inaltimii mici ai peretelui lateral al anvelopei, fapt ce poate cauza o scadere a confortului la rulare, fie datorita latimii excesive a anvelopei ce poate duce la cresterea consumului de carburant. Exista si posibilitatea ca elementele suspensiei sa aiba de suferit in cazul utilizarii indelungate datorita rigiditatii crescute a anvelopei. Argumentam aceste cateva randuri prin existenta versiunilor de performanta ale unor autoturisme normale care in vasta majoritate a cazurilor sunt echipate cu jante mai mari si anvelope cu talon mai mic (Exemplu: Renault Megane RS fata de Renault Megane Hatchback). Suntem constienti ca desi beneficiile sunt evidente, dezanvatajele sunt mai greu de cuantificat de catre un utilizator uzual. Totusi, noi, subsemnatii, credem ca avantajele schimbarii jantelor pot cantari mai greu decat dezavantajele, atunci cand aceasta schimbare este facuta tinand cont de niste parametrii determinati pe cale empirica de catre o companie dotata cu aparatura necesara testarii.
    Argumentul nostru cel mai puternic este dat de legislatia germana. Aceata perimte omologarea in sistem TUV a altor jante decat cele standard pentru autoturisme contra unei sume modice. Testele nu sunt facute idividual ci pe un singur autoturism de un anumit tip, costurile omologarii fiind asfel foarte usor amortizate prin existenta acestei taxe modice achitate la achiztionarea unui set de jante si anvelope de catre client. Desi foarte simplu si eficient, acest sistem nu este recunoscut de Registrul Auto Roman.
    Urmand link-ul de mai jos, se poate accesa o astfel de omologare (in limba germana din pacate), care arata ca pe Dacia Logan se pot monta jante de 18 toli in combinatie cu diferite dimensiuni de anvelope in mod legal si fara a afecta comportamentul rutier ar masinii in mod negativ. Astfel de omologari exista pentru o multitudine de combinatii de jante si anvelope cu dimensiuni cuprinse intre 16 si 18 toli.
    http://rapidshare.com/files/22181911...ogan18inch.pdf

    Considerand cadrul legislativ restrictiv mentionat anterior cat si mentiunile legate de performanta si fiabilitate, suntem de parere ca SC Dacia Automobile SA poate realiza aceasta omologare la nivel de model intr-un mod mult mai elegant si eficient decat omologarea individuala, atat din punct de vedere legislativ, cat si din punct de vedere financiar.

    Cu stima,

    Subsemnatii
    "

    Cateva note:

    1. Rog adminii sa nu inchida acest thread, sunt constient ca problema omologarii este discutata si pe alte threaduri, dar ideea petitiei este noua si cred ca merita un thread separat.

    2. Va rog sa postati aici DOAR lucruri legate de ideea unei petitii in acest scop. Nu ne intereseaza metode "alternative" de "omologare", gri din punct de vedere legal, care implica cunostiinte la RAR si/sau alte institutii ale statului. Intentia mea este de a merge direct la sursa, la Dacia Automobile SA.

    3. Astept parerile voastre cu privire la continutul petitiei sau orice alte sfaturi/critici care ar putea sa duca la imbunatatirea acesteia.

    4. Daca simtiti nevoia sa va exprimati cu privire la futilitatea unei astfel de demers, va invit politicos sa va abtineti, as vrea din tot sufletul ca discutia sa fie una constructiva.

    4. In caz ca aceasta petitie are cat de cat succes, intentionez chiar sa contactez in mod direct conducerea uzinei pentru a sustine cauza. Sper sa am suportul a cat mai multi dintre voi

    Multumesc!
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p45343046.html
    darksid3
    Cerberus
    Last edited by darksid3; 4 May 2009, 12:03.
    sigpic
    ^Logan turbat (WIP)^

  • #2
    eu iti urez bafta... si as fi fericit daca s-ar obtine o dimensiune echivalenta pentru 16" ...desi sunt cam sceptic ,mai ales ca Dacia nici in ziua de azi nu a recunoscut ca jantele Sinaia aveau probleme cu dejantarea...si azi da vina ca erau prea tare umflate rotile .
    Cristi_Xp
    Administrator
    Last edited by Cristi_Xp; 16 April 2009, 02:19.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      Decat sa te chinui cu petitia mai bine schimba certificatul de inmatriculare cu unul nou si poti pune pe 22'' ca nu se mai trec in certificat.
      LOGAN--> <--TOYOTA

      Comment


      • #4
        ^
        Dap, se poate spune ca am scapat de o grija pe moment, dar nu cred ca asta ii va opri pe agentii de circulatie sa ridice certificatele de inmatriculare. Sunt sigur ca va trece un timp dupa care atat RAR-ul cat si Politia isi vor da seama ca e o paine de mancat din amenzile astea pentru modificari neomologate si ne putem trezi cu filtre speciale pentru asa ceva.
        Sunt de parere ca treaba trebuie facuta ca la carte! Talonul fara jante este doar o solutie temporara si gri din punct de vedere legal si nu ne scapa de grija de a monta jante stock pentru fiecare ITP.

        Am uitat sa mentionez ca petitia nu este inca online. Astept si parerile voastre ca sa pot imbunatati textul, dupa care o voi posta pe petitiononline.com sau alt site similar.
        sigpic
        ^Logan turbat (WIP)^

        Comment


        • #5
          buna idee. sunt de parere ca jantele de 16" ar fi deajuns. in sensul ca alea de 17" sunt mofturi deja pentru logan si/sau sandero.
          la mine in talon sunt omologate cele de 15" care sunt pe masina, si cele de 14" care sunt puse pe masinile din ungaria. nu inteleg de ce mi-a dat omologare la rotile de 14" cand eu in veci amin nu o sa imi pun jegurile alea de roti.


          despre textul petitiei nu am ce spune, chiar mi se pare (personal) redactat ca la carte.
          ai un vot si de la mine atunci cand o sa fie o petitie publica.

          numai bine
          Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

          Comment


          • #6
            eu semnez...oricand....
            desi...nu cred ca o sa ne faca uzina cadoul asta pe criza, chiar daca se fac testele dinamice la uzina si nu ii costa mare lucru. cred ca pana la urma mai bine dam o bomba atomica, evacuam toata tara si o ingradim sa fie rezervatie naturala...

            Comment


            • #7
              Doar doua marimi se potrivesc perfect pentru Logan,fara a mai face alte modificari, 195/55/16 si 205/40/18. Cea pe 18'' cade din start.La orice alta dimensiune trebuiesc aduse modificari la vitezometru.
              LOGAN--> <--TOYOTA

              Comment


              • #8
                uuu...18 " ia sa vedem ce gasim..poate facem schimbarea Revenind la subiect va urez " succesuri" in ceea ce v-ati propus..cu toate ca sunt cam sceptic..
                sigpic

                Nu te pune cu idiotii. Te vor trage la nivelul lor si te vor bate cu experienta.

                Comment


                • #9
                  Zilele trecute am fost in service cu anume probleme.
                  Nenea de la receptie a vazut jantele de aliaj, (care nu sunt de la Dacia) dar au dimensiunile atandard. Mi-a sugerat ca in momentul in care am vreo problema cu directia sau altele legate de roti sa-mi pun jantele originale. Cica Dacia SA a refuzat garantia pentru niste capete de bara pe motivul ca nu au fost folosite jantele standard.
                  Si noi vrem sa omologheze alte dimensiuni...........
                  Semnez si eu.
                  Bafta.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dan.gutu View Post
                    Doar doua marimi se potrivesc perfect pentru Logan,fara a mai face alte modificari, 195/55/16 si 205/40/18. Cea pe 18'' cade din start.La orice alta dimensiune trebuiesc aduse modificari la vitezometru.
                    si 215/50/r16 sunt identice ca diemetru cu 185/65/r15.in legatura cu petitia si eu sunt de acord si semnez cand va fi ceva sigur.
                    AG 16 Y M A

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by danutz9 View Post
                      Zilele trecute am fost in service cu anume probleme.
                      Nenea de la receptie a vazut jantele de aliaj, (care nu sunt de la Dacia) dar au dimensiunile atandard. Mi-a sugerat ca in momentul in care am vreo problema cu directia sau altele legate de roti sa-mi pun jantele originale. Cica Dacia SA a refuzat garantia pentru niste capete de bara pe motivul ca nu au fost folosite jantele standard.
                      Si noi vrem sa omologheze alte dimensiuni...........
                      Semnez si eu.
                      Bafta.
                      pai sa si omologheze, dar sa si puna pe masini din fabrica jante de 16"
                      Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                      Comment


                      • #12
                        Sunt si eu pentru........
                        Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by al!n View Post
                          si 215/50/r16 sunt identice ca diemetru cu 185/65/r15.in legatura cu petitia si eu sunt de acord si semnez cand va fi ceva sigur.
                          Tu crezi ca o sa omologheze 215 pe Logan ? Nici nu incape vorba,sunt prea late.Pe Logan ar fi ok 195/55/16,este o dimensiune acceptabila din toate punctele de vedere.
                          LOGAN--> <--TOYOTA

                          Comment


                          • #14
                            Sunt sceptic in legatura cu reusita unei omologari pe alta dimensuine din partea fabricii, au trecut deja pe garantie de 3 ani si in unele oferte chiar de 4 ani, este clar ca cei care mergem pe alte dimensiuni solicitam mult mai mult elementele puntii fata, iar fabrica nu "o sa puna botu" in conditiile astea de criza, cand fac economie si la suruburile din bord...
                            Cred ca omologarea ar trebui facuta de catre producatorii de jante la RAR, cum se intampla de exemplu in Germania, presiunea ar trebui sa se exercite pe modul de omologare al componentelor la RAR si nu pe producatorul de automobile, care altfel ar fi asaltat de tot felul de omologari: arcuri, faruri, amortizoare, jante, scaune, etc...

                            Comment


                            • #15
                              Stati putin .. pe certificat la Observatii nu aveti trecute si alte marimi ? ( 16 " de exemplu )...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google