Omologare Jante: Petitie Catre Fabrica

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Cezar View Post
    Si 19 cele mai bune....
    Dimensiunile sunt luate in considerare cu gabaritul masinii, si limita ei de siguranta/aderenta, TOATE raportate la pret
    Sigur ca acum daca pui 205/50/15 e mult mai bine, insa pretul masinii din start va fi ridicat.
    Cat despre omologare, nu vor face domnii nimic, caci nu este in interesul lor.
    Pe ei ii intereseaza sa faca o masina ieftina, pt oameni cu putere financiara modesta.
    Ca acum noi vrem roti mai mari, climatronic, esp, s.a la acelasi pret, doar visam frumos.
    nu ii obliga nimeni sa si monteze anvelope de dimensiuni mai mari. ei decat sa dea ok-ul pe cartea de identitate si sa monteze in continuare 185R15. cine are bani sa isi puna aftermarkt sa aibe posibilitatea sa o faca legal. am fost cu aveo-ul lu' unchimiu la revizie si avea 3 dimensiuni trecute in talon.
    vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

    Comment


    • #92
      Originally posted by AG 82 VYO View Post
      Si eu sunt pentru schimbarea cauciucurilor. Dar vreau sa imi pun 205/65/15 94H. NU inteleg cum au facut cei de la dacia omologarea pe 185/65/15 88T asta insemnand greutatea maxima tehnica admisa ar fi de 560 * 4 = 2240kg, iar pe talonul meu scrie masa max tehnica admisa 2700Kg (????????), o diferenta destul de mare.
      2700 este masa maxima autorizata rulanta (adica autoturism incarcat -vezi in talon sarcina utila +remorca), ca daca pui pe MCV inca 1400 de kg o bagi in asfalt.

      Comment


      • #93
        Menirea petitiei este sa omologheze jantele, nu sa echipeze masina de serie cu ele.
        Desi, din punct de vedere economic, dealerii si producatorul ar putea face un ban in plus punand ca optionale jante de 16" de exemplu!
        Intr-un stat capitalist adevarat, nu intr-un simulacru de tip mioritic, acest lucru s-ar fi intamplat de mult, mai ales pentru o marca populara ca Dacia. O sa se intample si la noi, dar numai cu suportul clientilor, al firmelor care vand jante si care ar trebui sa faca mai mult lobby decat ma agit eu aici singur pentru ca e interesul lor sa vanda si nu in ultimul rand cu suportul fabricii.
        Ma gandesc sa fac lobby serios la intalnirea de la Mioveni! O sa-mi fac un banner mare cat toate zilele si o sa-l afisez acolo sa-l vada toata lumea!
        sigpic
        ^Logan turbat (WIP)^

        Comment


        • #94
          Incet, incet ajungi la ce am spus din primele posturi.
          Oricum, succesuri la Mioveni!

          Comment


          • #95
            Originally posted by Seba View Post
            imbunatatirea performantelor dinamice inseamna sa ai timpi mai buni de acceleratie, reprize, viteza maxima, stabilitate si franare imbunatatita. daca respecti dimensiunea echivalenta dar treci de la 15 la 17, ingreunezi acceleratia si reprizele, foarte probabil si top-speed-ul, in schimb castigi la stabilitate. pe de alta parte, incarci altfel de cum au fost ele concepute planetarele, pivotii, capetii de bara, bucse, amortizoare, etc. va trebui sa scazi greutatea maxima a masinii ca sa respecti incarcarea pe punti pt ca se schimba punctele de aplicare al fortelor in piesele trenurilor fata si spate si pt asta se fac teste de drum, de anduranta pe banc, pe pista, etc. n-o sa va omologheze fabrica nici un alt fel de gume/jante daca din start n-au facut-o. cel mai simplu e sa facem cum spunea si dan.gutu: schimbam talonul si pui ce roti vrei, pt ca atunci nenea habrnistul, pardon militianul, nu mai are de ce sa se lege.
            Dupa cum foarte bine a argumentat seba... din punct de vedere tehnic sunt numai dezavantaje... ( pentru cei de la Dacia ) ceea ce poate insemna mai multe piese schimbate pe garantie. De aici rezulta si faptul ca nu este profitabil pentru ei... deci... BAFTA!!!
            sigpic

            Comment


            • #96
              Multe comentarii...putine semnaturi!
              Sunt doar 95, si cred ca sunt sute de useri cu alte dimensiuni de jante...

              Comment


              • #97
                Originally posted by sinx View Post
                Dupa cum foarte bine a argumentat seba... din punct de vedere tehnic sunt numai dezavantaje... ( pentru cei de la Dacia ) ceea ce poate insemna mai multe piese schimbate pe garantie. De aici rezulta si faptul ca nu este profitabil pentru ei... deci... BAFTA!!!
                Dacia este o masina creata ca orice sistem mecanic cu niste tolerante in sistem. Sunt sigur ca robustetea trenului de rulare face ca montarea unor jante mai mari fara probleme pe Logan atat timp cat diametrul total al rotii ramane aproximativ acelasi. Alte tari au hotarat ca acest lucru este posibil de aceea nu inteleg de ce la noi nu este posibil asa ceva! Faptul ca ei omologheaza jante mai mari nu inseamna neaparat ca trebuie sa le monteze pe masini sau sa dea garantie pentru o astfel de modificare! Eu personal as renunta la garantia trenului de rulare pentru jante mai mari.

                Ce ma deranjeaza pe mine la toata discutia asta este atitudinea aroganta a unora care incearca sa explice dezavantajele montarii jantelor mai mari pe Logan de parca ar lucra la departamentul de garantii al Dacia! Argumentele folosite de ei sunt valide, ca si cele prezentate de mine, necunoscuta adevarata fiind magnitudinea cu care se modifica performantele masinii, in bine sau rau, in cazul montarii unor astfel de jante. De aceea doresc ca aceasta petitie sa fie trimisa catre fabrica, singura care poate stabili daca aceasta omologare este fezibila, luand in considerare toti factorii. Daca fabrica refuza, voi apela la revistele de profil pentru un test public in stilul celui realizat atunci cand s-a efectuat testul elanului.

                Al doilea lucru care ma deranjeaza, este cel mentionat de detail: faptul ca foarte multi au jante mai mari, dar nu se obosesc sa semneze! Eu o sa extind si sa zic ca majoritatii userilor nu le pasa de aceasta petitie. E vorba de aceeasi aroganta romaneasca exprimata prin vestitele cuvinte: "ti-am zis eu ca nu iese nimic/ca te chinui degeaba". Cu alte cuvinte, unii prefera sa nu semneze petitie pentru ca sunt siguri ca nu va avea sanse de reusite si prefera in subconstient sa se bucure de esecul petitiei decat sa le para rau ca au semnat "degeaba".

                Petitia se adreseaza celor care vor sa schimbe ceva, care cred ca un dialog sanatos intre Logan Club si fabrica Dacia ar fi benefic pentru ambele parti.
                sigpic
                ^Logan turbat (WIP)^

                Comment


                • #98
                  Imi pun la bataie pickupul dci 85 cu roti 205/55/16 pentru orice test de tinuta de drum pe care il pui la cale! Bafta!
                  Adaug la teste si un MCV dci 70 cu aceleasi gume daca vrei!
                  Si le conduc contra oricarui pilot de teste de la Dacia care are cauciucuri Kormoran stock.

                  Comment


                  • #99
                    semnez si eu jante de 16 si 17 stiu ca e offtopic dar as mai adauga si niste discuri pe spate, cea mai mare parte a fortei de franare e sustinuta de trenul de rulare fata spate prea putin
                    Last edited by mdi_pro; 31 May 2009, 20:37.
                    http://images.spritmonitor.de/248421.pngPrestige1.5dci

                    Comment


                    • e super ideea lui valentin_n este o mare problema cu jantele la noi. eu vreau sa pun de 18" pe ea dar... poate petitia aceea da roade. daca ne-am uni poate s-ar rezolva

                      Semnezzzzzzzzzzzzzzzzz cu cel mai mare drag. abea astept
                      Last edited by kluandy; 4 June 2009, 10:21. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • PENTRU...
                        Si pentru cei cu taloane (certificate de inmatriculare pe model nou): ATENTIE! Intr-adevar, in talon nu sunt trecute rotile. Cartea tehnica nu e musai sa o aveti, dar daca masina e in garantie e bine sa fie la bord. In plus, cei care si-au luat masina de la dealeri gen AutoEuropa (cazul meu), au trecute rotile in cartea de identitate a masinii. In baza ei, "Garcea" ar putea sa faca greutati in trafic la filtre, fie si inopinate, daca e pus pe rele. In fond, talonul se primeste in baza cartii. Omologarile individuale se trec in ambele documente. Si da, daca sunt probleme pe puntea fata si la garantie se vad pe masina alte roti, e de belea (daca nu va "puneti bine" cu mesterul care va lucra pe ea).
                        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                        Comment


                        • Va imbatati cu apa rece ! Un 16'' pe un viitor model de Dacia cred ca se poate,in nici un caz 18''.Pe actualele modele de Dacia nici vorba sa se schimbe omologarile in ceea ce priveste dimensiunile rotilor.Nu stiu dece va omorati atat,pe noile C.I. nu se mai trec dimensiunile rotilor si la I.T.P. luati rotile unui prieten.
                          LOGAN--> <--TOYOTA

                          Comment


                          • @dan.gutu: daca prin C.I. intelegi certificat de inmatriculare, asa e. Daca intelegi carte de identitate, eu am luat masina in noiembrie anul trecut si in carte am trecute dimensiunile rotilor. Crede-ma pe cuvant, ca am o copie in masina pentru CASCO (in caz de Doamne feri...) si stiu ce spun. Nu stiu sa postez cu atasamente ca sa iti arat...
                            The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                            Comment


                            • C.I. este certificat inmatriculare si C.I.V. carte de identitate vehicul sau autovehicul.Scuze de prescurtari dar eu m-am obisnuit asa. Cand ajungi la ITP iti trebuie C.I.V, in rest prezinti doar C.I.
                              LOGAN--> <--TOYOTA

                              Comment


                              • super ideea valentin ,te sustin si daca suntem uniti o sa reusim sigur...depinde doar de noi... macar sa fim optimisti daca altceva nu putem face... am semnat petitia,tinand cont ca eu am 205/50/r17 si un dulap intreg de amenzi si talonul suspendat in momentul de fata,acum 20 de minute am incasat ultima amenda...offf.....sper sa reusim ca mi s-a luat
                                Nimic in viata nu e intamplator... ''

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google