Suspensie Sport, De Care Si De Ce?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ia-o ca pe o gluma si treci mai departe.

    Comment


    • Originally posted by FastFurious View Post
      Fara sa supar pe nimeni parerea mea este ca arcuri taiate=inprovizatie nici de cum suspensie sport, indiferent cine si pentru ce le foloseste.
      Chiar daca sunt H&R si chiar daca amortizoarele sunt cu o lungime proportionala cu arcul scurtat?
      sigpic

      Comment


      • Normal.
        Veneau taiate din fabrica daca era sa fie ok )
        Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

        Comment


        • Pe rationamentul asta nici filtru de habitaclu nu punem. Daca era ok, decupau aia din fabrica, nu?
          sigpic

          Comment


          • toti inginerii aia care au lasat straturi intregi de piele de pe fund pe bancile facultatii ca sa invete sa calculeze si sa proiecteze una-doua piese, acolo nijte surupe si nijte chestii fanchi, presupun ca au invatat ceva si le-a ramas ceva in cap...
            nu?
            asa ma gandesc eu.
            chiar si martafoii aia de la H and R, daca era oare asa usor si simplu nu faceau ei si un set de arcuri + amortizoare extremely low clearance? sau nu le-ar fi facut pe astea din mai putine spire?

            Comment


            • Cred ca iti gasesc 10 chestii gresite la logan, facute de injineri? Nu tot ce e facut de injierii aia de care zici tu, e neaparat si cea mai buna solutie. Sau voi mergeti pe principiul, daca e facut de ingineri, in mod cert e cea mai buna solutie?
              sigpic

              Comment


              • Originally posted by skd_ozenel View Post
                chiar si martafoii aia de la H and R, daca era oare asa usor si simplu nu faceau ei si un set de arcuri + amortizoare extremely low clearance? sau nu le-ar fi facut pe astea din mai putine spire?
                Exista HR negre, albastre si rosii. De la stanga la dreapta creste duritatea si scade garda la sol.

                Si sa nu credeti ca alea rosii sunt defapt negre fata 1 spira
                Last edited by alessandro; 11 March 2013, 17:53.

                Comment


                • Este o chestie si aici Multi taiau la inceput arcurile stock ale Loganului acum se taie spirele arcurilor sport.
                  Cand cineva taia dintr-un arc stock noi toti spuneam ( si zic in continuare) ca nu este bine, acum de ce spunem ca este bine daca taiem dintr-un arc sport ?
                  Nu sunt eu un super inginer dar aici imi cam da cu virgule
                  Ii indrumam pe cei care vroiau sa taie din arcurile stock sa-si ia sport.
                  Acum in loc sa se mai taie din arcurile sport nu-i mai bine o reglabila ?
                  Eu imi mentin ideea ca daca tai o spira dintr-un arc sport acesta isi va pierde acele proprietati
                  Sa ma (ne) lumineze careva!
                  Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage

                  Comment


                  • Taiati din ele da-le dracu ..nu au nici pe naiba .. amortizoare se duc mai repede .....decat sa o vad ridicata ca o scroafa mai bine pun o teava rectangulara il loc de arc ....
                    sigpic
                    Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
                    http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

                    Comment


                    • ridicata ca o scroafa

                      p.s. ai dreptate )
                      Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage

                      Comment


                      • Daca tai 1 spira din HR, amortizoarele se aseaza pe tampoanele de suprasarcina.

                        Din momantul ala nici un amortizor din lumea asta nu mai lucreaza corect.

                        Eu am avut HR normal, am taiat din tampoane si tot lovea in ele la gropi sau denivelari.

                        Comment


                        • Pentru "adevaratii tuneri" cercetarile si calculele inginerilor se anuleaza si astfel se poate taia din arcuri.Flexul ramane din pacate un element esential in "realizarea unei suspensii sport".
                          Pacat ca se uita ca suspensia are un rol esential in siguranta masinii nu are numai un rol estetic.
                          sigpicFast&Furious
                          Team CSR
                          Logan Club CLUJ

                          Comment


                          • Originally posted by yrman View Post
                            Cred ca iti gasesc 10 chestii gresite la logan, facute de injineri? Nu tot ce e facut de injierii aia de care zici tu, e neaparat si cea mai buna solutie. Sau voi mergeti pe principiul, daca e facut de ingineri, in mod cert e cea mai buna solutie?
                            pai daca e chiar asa, nu mai bine iti faci tu o firma si faci un contract cu dacia sa le proiectezi tu asa cum trebuie masinile? abia astept ziua cand un economist de ex va proiecta ceva...orice...un model de prezon de exemplu, fara un calcul elementar de rezistenta. doar din ochi ii va face si calculul dimensional, va stabili si materialul din care e facut samd.
                            pana si tunerii aia marii care fac arta nu tehnica, tot mai au niste injineri pe acolo.
                            faptul ca sunt 10 chestii gresite (eu zic ca sunt mai multe) dpdv al utilizatorului, nu inseamna ca sunt gresite si inginereste.

                            presupun ca nu ai idee ce inseamna un proiect pentru o masina.
                            sau macar suma dosarelor pentru un motor nou.
                            sau faptul ca pana la inginerie trebuie sa respecti si un caiet de sarcini cu costuri de exemplu si multe alte rahaturi care fac ca - mai ales la o firma ca dacia, unde primeaza profitul obtinut si nu calitatea - sa iti fie greata uneori de solutiile pe care le dai.

                            Comment


                            • Ca proaspat detinator de Eibach pe cazan, recomand cu placere pentru mersul zi de zi cu masina arcurile Eibach in cardasie cu amortizoarele stoc. Scade garda la sol cu 3,5cm (cazul meu, fiind diesel = mai greu pe fata) dar nu te zguduie asa rau. As tinde sa zic ca se simte o idee efectul de "barca" din cauza ca amortizoarele de uzina sunt moi. Deci pe viitor, luati-va si amortizoare sport, sau "modificati-le" pe cele stoc. Pe scurt, Merita!
                              My turbo lag, give your MPI, a chance

                              Comment


                              • Discutia despre arcurile taiate si despre suspensii in general e lunga si depaseste dihotomia pueriala intre cele doua extreme:
                                1. Inginerii e dumnezei si doar ei estie ce e bine. Arcurilii taiate facii masinilii sa bubuie!
                                2. Taie-le da-le 'reacu! Blana jos sa fie!
                                Loganul e departe de a fi o masina relgata in cele mai fine amanunte de ingineri, fapt ce lasa destul loc de manevra atat pentru tuneri cat si pentru nebunii de acasa. Nu va mai fortati parerea sa intre in tiparul de mai sus ca nu va ajuta pe termen lung. Hai sa va povestesc despre masina mea ca sa intelegeti despre ce vorbesc.

                                In momentul de fata am Bilstein B8, suruburi de cadere pe fata, placute de cadere pe spate si arcuri H&R tunse -1 pe fata si -2 pe spate.
                                Pe fata e foarte rigida masina si pe denivelarile mici zguduie. In rest sta bine, nu topaie rotile pe accelerare la iesirea din viraj si in general in afara de faptul ca fata e mai directa pe intrarea in viraje n-am simtit probleme majore. Insa cum e de asteptat pentru o suspensie mai dura, limita e mai greu de prezis, diferenta intre aderenta si valelelu iete pomu' e ceva mai brusca. Per total as putea sa spun ca e mai subviratoare desi intrarea pe viraj e ceva mai buna decat cu H&R standard.
                                Pe franare, daca vreau sa franeze fara ABS doar dupa scartzaitul gumelor am observat ca e mai greu de gasit punctul magic. Bine, asta s-ar putea sa aibe legatura si cu porcii aia de Brembo in patru pistoane de pe fata :P
                                Mentionez ca pe fata am suruburi de cadere setate la ~2.5 grade.
                                Pe spate situatia e cu schepsis, cititi pana la sfarsit. Singura diferenta pe care o simt acum fata de H&R stock e de duritate si asta din spusele sufletelor pierdute care sunt din cand in cand condamnate sa mearga in spate. Spirele pe care le-am indepartat sunt dintre cele lipite care nu servesc pe compresie si sunt acolo doar ca sa dea suspensiei detenta si sa trimita roata cat mai repede pe sol in cazul unei... decolari. Cum amortizoarele B8 nu sufera de sindromul "n-o ridica pe elevator ca-mi cad arcurile de pe spate" iar eu nu prea obisnuiesc sa decolez cu masina, n-am avut probleme cu suspensiile in configuratia actuala.
                                Din nou, pe spate am placute de cadere montate intre butuci si punte, caderea fiind de ~2.5 grade si discuri de Clio 3.

                                INSA n-a fost mereu asa de roz! Si e un INSA mare, va rog sa-l cititi! Pentru amatorii amortizoarelor intarite la "bajeti"...
                                Acum vre-un an si ceva aveam aceleasi arcuri taiate si amortizoare tiganite si era sa perpelesc masina grav de tot. In cretinatatea credea ca pot sa ma tin dupa un Cielo turbo de vreo 140 cai (atunci) si pe un viraj larg la stanga am luat piciorul din gaz de frica existentei unui eventual radar in acea zona (nu spun unde ca ma incriminez :P). Aveam peste 100 km/h si spatele s-a gandit s-o ia inaintea fetei, n-am reusit s-o indrept si m-am intors la 180 grade pe contrasens, noroc ca nu venea nimeni de acolo si ca erau doua benzi pe sens. Muci cu carne era masina atunci, amortizoare tiganite, ecartament mai mare pe spate decat pe fata (de la distantieri), tampoanele de la amortizoare netaiate (cam statea pe ele masina).
                                Dupa ce mi-am tras sufletul si am facut pauza cateva zile de la covrig, am alergat putin masina intr-o zona sigura (non drum public adica) si am descoperit cu stupoare ca spatele facea ce voia el daca era descarcat brusc la peste 80 la ora chiar si pe viraje moi, n-a fost de la vreo denivelare cum credeam initial, pur si simplu masina era instabila. Ziceai ca-i Porsche 911 nu un cazan cu motorul hat in partea ailalta a masinii. Asa ca m-am documentat, am schimbat amortizoarele cu B8uri si situatia s-a schimbat radical, spatele s-a asezat la locul lui!
                                Am invatat pe spinarea mea cat de importante sunt niste amortizoare facute pentru masina respectiva, mai ales cand vorbi de o masina cu o distributie de mase departe de ideal si cu tabla "multa sus" cum e Loganul.
                                Cum n-am vrut sa renunt al distantieri i-am pus placute de cadere care dau si inchidere in acelasi timp, asta e efectul pe o punte de tip H deformabil. Eram pregatit sa fac si alte modificari, urma sa-i pun bara stabilizatoare pe spate insa cum comportamentul masinii s-a ameliorat m-am oprit.

                                Sfatul meu ar fi daca va bate gandul sa va tiganiti suspensiile, stati cat mai mult in specificatiile producatorilor. Nu faceti rabat decat daca nu aveti de ales (de exemplu vreti masina mai joasa decat o lasa H&R) dar si atunci fiti pregatiti sa compensati neajunsurile din alte parti. Cu cat sunteti mai talpangii cu atat trebuie sa fiti mai pretentiosi la piese.
                                Daca vreti ceva hellaflush sau "senzatie majora cu 40 la ora", atunci merge un TA-Technix de Clio 2 tiganit sa intre pe Logan dar nu va mirati de ce decoleaza masina la 140 pe curba de dinainte de Cernavoda pe Autostrada Soarelui. La extrema cealalta, H&R netaiate, Bilstein B8 si o geometrie cat se poate de domestica isi merita fiecare banut si transforma Loganul intr-o masina care s-ar putea sa rusineze masini mult mai bine cotate pe anumite circuite.
                                sigpic
                                ^Logan turbat (WIP)^

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google