Posesori Instalatii GPL - Landi Renzo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ideea nu e ca necesita, ca merge foarte bine si fara. Dar folosind unul din ala poti duce avnsul in zone unde pe benzina nu era tolerabil dar pe gaz este. E un gadget de tuning sa zicem, insa unul care permite sa folosesti cifra octanica a gazului mai bine.
    ECU benzina modifica avansul pana da de detonatii, insa intr-o plaja finita de valori. Asta il duce mai departe.
    Si ca sa fim cionstiti, copy paste la tot textul:
    "Because gas is a high-octane fuel, gas-air mixture combustion time is longer than petrol-air mixture combustion time. The gas mixture ignition should occur earlier than that of petrol mixture. Installation of Timing Advance Processor improves the flexibility of gas powered engine, reduces fuel consumption and the risk of back-fire in the older generation installations. Timing Advance Processor should be used especially for CNG installations. STAG-TAP-02 is designed for vehicles equipped with Digital Crankshaft Sensor" http://www.ac.com.pl/en/produkt/318/tap-02
    Digital crankshat sensor te asigur ca nu ai pe matiz sau masinii "vechi". La renault nu ai nici pe alea din 2013. Ah, si prima fraza din citat e o tampenie.
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • Contrar asteptarilor si specificatiilor cifra octanica e la fel sau mai mica de multe ori.
      Asta in Ro si LPG...
      Sapand putin in documentatia jucariilor de mai sus poti observa ca am avut dreptate. Se adreseaza anumitor senzori, si mai ales motorizari. Majoritatea model vechi.
      Daca ar fi pt uz general s-ar fi adresat motorizarilor uzuale care sant majoritare pe piata.
      Trag concluzia ca au scos asa ceva ca sa indrepte problemele pe anumite motorizari...
      Sa presupunem ca gasim asa ceva pt o motorizare gen 1.4l MPI cea mai uzuala in RO.
      Cum o reglezi optim ? Fara sa-ti faci atelier de tunnig ?
      Presupunem ca ai la dispozitie interfate dedicate ECU benzina/GPL/TAP, analizor de noxe...
      DYNO e cam greu de gasit...
      Sa presupunem ca o reglam...care ar fi avantajele scontate?
      Ma ofer pe post de cobai sa incerc chestia asta
      Dar dupa cei 2 neuroni folositi de subsemnatul efectele nu sant majore, e vorba de fineturi care nu se reflecta nici in consum, nici in putere, ci numai intr-un mers mai "soft/optim" al motorului eventual in uzura...in loc sa pice de ex. in 400.000km o sa pice in 500.000km...
      Last edited by moog; 11 September 2013, 09:12.
      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

      Comment


      • Contrar asteptarilor si specificatiilor cifra octanica e la fel sau mai mica de multe ori.
        Asta in Ro si LPG...
        Mda, ai dovezi in privinta asta?
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • Unii soferi de pe cisterne stiu ce transporta...real...
          Sa nu crezi ca l-am oprit pe unul pe strada...
          Analize de laborator nu am daca asta vrei...
          Aceeasi problema e si la "benzine".

          Sa trecem peste aspectul asta...poate e ok, poate nu...
          Cum reglam si ce asteptari avem dupa reglaj...?
          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

          Comment


          • Normal ar fi :
            vara = 60% butan + 40% propan
            iarna = 40% butan + 60% propan

            Comment


            • Si butanul si propanul sunt hidrocarburi cu lant scurt de atomi de carbon, deci rezista bine la detonatie (nu ca normal heptanul de exemplu cu 7 atomi). Mai bine decat alifaticele care se pot gasi prin benzine.
              Vanzatorii de gpl ar pune mai mult butan, ca e mai usor deci profit mai mare pt ei, ca il cumpara la kil si vand la litru, insa asta afecteaza puterea calorifica, nu cifra octanica.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • Hai sa ma bag si eu in discutie, desi mi-e teama ca si eu am obiceiul punctelor .
                CNG-ul este un combustibil mai special care poate fi considerat caz aparte, nu are rost sa discutam despre el, dar in mod sigur procesoarele de avans asigura un randament cat de cat mai bun, mai ales ca pe CNG puterea chiar scade simtitor si in conditii perfecte.
                La GPL pot spune ca:
                1. Din cate am vazut pe la ce am acces la avansul de aprindere, ECU benzina e suficient de destept incat sa-si modifice avansul, daca combustibilul ii permite, inclusiv la Logan.
                2 Problema nu este cu functionarea la sarcina constanta, aici dupa cum am spus ECU benzina stie ce trebuie sa faca, ar fi de profitat la accelerari, moment in care avansul e luat dupa harta si corectat ulterior.
                3 Se spune ca unele ECU benzina au un pin de intrare logica 0 sau 12 v pe care daca primesc comanda isi modifica harta avansului lucrand pe cea pentru GPL. Poate e vrajeala unora care fac "chiptunning" dar unul era prea convins el insusi de ceea ce imi spunea.
                Se poate spune ca toata lumea are dreptate, dar, desi sunt adeptul sa reglez cat pot de bine, deja modificarile de genul asta ies putin din grafic, atata timp cat omul e multumit si de cat ii consuma si de cum accelereaza, interventiile suplimentare pot doar sa mareasca costurile si sa micsoreze fiabilitatea (orice fir lipit in plus aduce unele riscuri), iar uneori dai de clienti care stramba din nas si spun ca ailalti erau mai priceputi fiindca o pot regla fara sa se mai plimbe pe drum. Niciodata nu va veni unul sa spuna ca lui ii consuma prea putin si ii trage prea bine ).
                Daca cineva stie sigur de un pin misterios la motoarele montate direct pe banda, poate merita incercat. Oricum probabil acum la Loganul GPL montat real pe banda, nu mai este necesar atata timp cat informatia poate fi comunicata prin CAN.
                Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                Comment


                • Apropo de compozitie putem sa discutam la greu dar degeaba...nimeni nu respecta reteta, iar compozitia nu e numai ce ziceai tu...aditivi si alte prostii, de aia filtrele se fac varza, iar vaporizatoarele se infunda cu marmelada...
                  Problema in discutie nu este functionarea normala, care se face mai mult sau mai putin de montatori, reglaj in mers etc...
                  Baietii se refera la o varianta de tunnig cu un TAP sa pacalesti ECU benzina...
                  Asa de ex se poate pune si un emulator de sonda lambda sa pacalesti ECU si tu sa reglezi amestecul cum vrea muschiul tau...mai bogat/sarac ...cat te lasa knocksensor-ul...
                  Dar daca tunningul normal la aspirate se duce max in 10%, eventual in conditii normale cu o mica scadere de consum, atunci pe GPL mare smecherie nu prea poti sa faci...intra mai multe variabile in calcul: variatia compozitiei gazului, reglajul presiunii, reactia injectoarelor, softul ECU GPL care face multe prostii in background, reglajele manuale ale instalatiei, functie de turatie, presiune, temperatura, montajul injectoarelor si a furtunelor in admisie si multe altele...
                  Si toate astea pentru ce ?
                  Sa mearga motorul cum? Mai bine, mai economic ? Sau mai performant?
                  Legarea la CAN nu cred ca e un pas inainte...cel mult folosesti aceeasi interfata masina+GPL...
                  Nu leaga cele 2 ECU, gen BRC PD sau STAG 300 Premium...adicatelea sa citeasca parametri si sa le foloseasca la reglaj.
                  Nu se merita daca vrei sa ai costuri mici-pret mic...mai degraba faci o harta optimizata GPL si folosesti un ECU clasic/simplu...
                  Cel putin la Logan putin probabil...
                  Instalatiile GPL sant aparute sa scada costurile la o investitie initiala cit mai mica...
                  Iar posesorii 99% gandesc asa...putini proprietari se gandesc sa puna o instalatie mai performanta,mai stabila etc...
                  Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                  Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                  Comment


                  • moog, GPLul este un deseu. daca nu il puneau in butelii sau sa-l vanda unor automobilisti il ardeau pe hornul rafinariei/sondei. Ce gasesti in evaporator sunt reziduuri, nu "aditivi" . aditiv ar fi ceva care ajuta cu functionarea si e in procent de maxim 1% din masa totala. Carmazul ala nu ajuta.
                    Raspunsul meu cu TAPul era pentru racingcode, care nu cred ca tuneaza logane de 1,4 cu GPL. pentru volvoul ala turbo cu GPL o scula din aia poate facea treaba mai buna decat fara.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Eu am scris din realitate. "Aditivii" sant tot felul de "chestii" bagate pt a scoate pretul...
                      Exista diferente mari de calitate...crede-ma ca o vad in fiecare saptamana.
                      Cu un tip de GPL scot consum ceva mai bun si e putin mai ieftin dar vin la service la 2 saptamani sa schimbe pistonasele la electrovalve, sau la 40-50k sa curete vaporizatorul.
                      Cu altul pretul e putin mai mare , consumul ceva mai mare ~0.2-0.4l dar nu au probleme 100-120k.
                      La jucarelele turbo cresterea e destul de mare din soft, nu trebuie sa mai pui alte prostii hardware gen TAP.
                      Ca unii au variante mai bune sau mai proaste de soft e alta poveste...
                      Ca rezumat, la aspirate nu prea ai ce optimiza pt muritorul de rand, nici pe benzina si nici pe GPL.
                      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                      Comment


                      • Originally posted by moog View Post
                        Unii soferi de pe cisterne stiu ce transporta...real...
                        Sa nu crezi ca l-am oprit pe unul pe strada...
                        Analize de laborator nu am daca asta vrei...
                        Aceeasi problema e si la "benzine".

                        Sa trecem peste aspectul asta...poate e ok, poate nu...
                        Cum reglam si ce asteptari avem dupa reglaj...?
                        Legea romana obliga ca fiecare lot de marfa sa fie insotit de un certificat care specifica exact ce este acolo.
                        Este obligatoriu si toti il au, de curiozitate puteti intreba la orice statie de alimantare si trebuie sa vi-l arate. In actele respective spune exact ce combustibil este.
                        Eu am cerut la benzina si mi-a fost aratat.

                        Personal am sa optez pentru Tomasetto .
                        Am optat pentru ecu Stag 4 si injectoare Hana.
                        Urmeaza sa o montez si atunci vom vedea exact.

                        Comment


                        • Te-ai nascut ieri?
                          Certificate de conformitate , analize de laborator... Hai sa fim seriosi...
                          Cine sta sa ia mostre sa faca analize, pe banii statului...politia nu are bani de pixuri...
                          Alegere buna pt Logan, daca mai e reglata si ok nu ai treaba...
                          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                          Comment


                          • România este o tara frumoasa, unde nimeni nu ia spaga, nici o masina de pâine nu umbla fara marfa inregistrata si nici o cisterna de combustibil nu contine mai multa marfa decât ce e trecut in acte. Si chiar daca apare niste combustibil in plus de calitate inferioară, nu se folosesc certificatele de la cel adus cu acte anterior, deoarece s-a inregistrat deja ca s-a vândut.
                            Dar de ce oare o masina care a fost alimentata in iarna cu benzina porneste la sfert dimineata, iar cele alimentate acum o luna nu mai pornesc, toate in aceiasi dimineata mai racoroasa, oare exista benzina de vara, care se evapora mai greu la rece, ca eu la pompa vad doar cifre, nu anotimpuri.-asta e legal sau nu?
                            Ce spuneau cei de la Ca$$a Locco despre coclender? Personal nu cred ca un control de la fisc are cum sa verifice daca intr-o cisterna de gpl se afla cât scrie in acte sau dublu, sau daca e acelasi gpl dn acte sau altul mai prost ca primul s-a vândut deja.
                            Last edited by alexys; 13 September 2013, 00:50.
                            Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                            Comment


                            • Daca reclami un vanzator de combustibil este controlat la sange, se fac analize si daca nu sunt compatibile cu fisa pe care o au e foarte grav. La locurile de alimentare ale firmelor consacrate o sa gasiti in pompa ce este in acte.
                              Mai sunt si locuri unde nu se vinde combustibil corect insa mai ascunse...
                              Oricum in acte scrie valorile reale nu ce e scris pe pompa.

                              La GPL care sunt cele mai bune statii de alimentare ?

                              Comment


                              • alexys, exista benzina de iarna si de vara http://www.lukoil.ro/pdf/EuroLuk.pdf
                                La MOL am vazut anunt primavara cu punctul de inghet al motorinei.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google