Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stai să scot globul de cristal.... mai precis în exterior/interior ?!
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • @bolovan, hai sa lasam teoria generalizata. Aici discutam despre un caz simplu: un lant de distributie nu cred ca e facut sa reziste fix in limita celor X Nm pe care producatorul ii declara pentru motor. Eu zic ca marja e mai mare. La asta ma refeream. Un 10% in plus nu cred ca-l afecteaza asa de rau incat sa se strice.

      Dar in fine suntem off-topic deja.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • @Silviu hai totusi sa ascultam de astia care se pricep cat de cat.Ba este facut sa reziste in limita aia. Pentru ca limita aia cam nu prea o atingi (asta inseamna sa merg cu motorul la 6200 rpm, cu clapeta de admisie deschisa la maxim etc). Iar 10% in plus...poate sa duca la distrugerea lui...
        Ca dadeam exemplu cu usurubul strans la limita de rupere. Acolo un 5-8% in plus la strangerea lui duce la ruperea lui

        P.S. Ia incearca sa sa mergi cu un motor (indiferent de poducator...)...cu acceleratia in podea vo 24 ore (si nu toate dintr-un foc...sa-i mai dai timp de respiro)...nu's cate motoare nu crapa.

        P.S. Nu suntem offtopic. Ca discutam pe tema unei probleme avute de un coleg.

        Comment


        • Originally posted by bolovan View Post
          @Silviu hai totusi sa ascultam de astia care se pricep cat de cat.Ba este facut sa reziste in limita aia. Pentru ca limita aia cam nu prea o atingi (asta inseamna sa merg cu motorul la 6200 rpm, cu clapeta de admisie deschisa la maxim etc). Iar 10% in plus...poate sa duca la distrugerea lui...
          Ca dadeam exemplu cu usurubul strans la limita de rupere. Acolo un 5-8% in plus la strangerea lui duce la ruperea lui
          Si totusi vorbim de un lant de distributie ce e afectat, in principal, de 4 lucruri:

          - viteza de rotatie;
          - temperatura;
          - ungere;
          - cuplul motor

          Ce s-a schimbat? Cuplul motor mai mare si poate temperatura cu ceva dar cred ca neglijabil.

          Lantul nu e facut sa reziste la fix forta generata de cuplul de 135Nm ci probabil intre 100-200Nm (nu am gasit rapid niste specificatii despre lantul de distributie dar sigur exista un interval).

          Originally posted by bolovan View Post
          P.S. Ia incearca sa sa mergi cu un motor (indiferent de poducator...)...cu acceleratia in podea vo 24 ore (si nu toate dintr-un foc...sa-i mai dai timp de respiro)...nu's cate motoare nu crapa.
          Si in cazul de fata astea au fost conditiile? De asta am spus hai sa nu generalizam si sa discutam despre stari si conditii ipotetice.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Pe lantul ala nu actioneaza tot cuplul motor. Pe ala exista forta doar pentru actionarea supapelor. Si ala poate sa aibe doar un cuplu de 5-10Nm...nici nu cred ca-i trebuie mai mult. Dar..in momentul in care cresti puterea, automat creste exponential si presiunea din cilindru cand este momentul de deschidere a supapei de evacuare. Etc.
            Lantul ala este gandit pentru un cuplu, sa spunem de 5Nm. Cuplu care se atinge in momentul in care ai presiunea maxima teoretica in cilindru pentru inceperea momentului de evacuare. Si un anumit grafic de solicitare (timp, forta etc)

            Comment


            • Originally posted by Silviu View Post
              Si totusi vorbim de un lant de distributie ce e afectat, in principal, de 4 lucruri:

              - viteza de rotatie;
              - temperatura;
              - ungere;
              - cuplul motor
              -rpm sigur e modificat
              -temperatura -posibil
              -ungerea - da (e funcție de sarcină - pompă cu debit variabil)
              -cuplul - modificat (165Nm@2250rpm nu 135Nm@2500rpm) (oficial cutia JH3 duce 160Nm)
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • 140 Nm la E6...cu o cutie de 160Nm...dupa cum spuneam...putin peste 10% margine de siguranta.

                Comment


                • stiu ca-s offtopic, dar...k, bolovan silviu, lantul de distributie trebuie sa suporte cuplu cat sa invarta distributia, nu trasmite cuplul motorului la roti, sa emitem acum teorii ca acelasi motor cu puteri diferite, la ala mai tare se rupe lantul ca are mai multi cai. caii aia nu se duc la distributie, aia de aceeasi putere are nevoie ca sa se invarta, indiferent cat produce motorul. ca si cum am spune ca pe motoare de 500cp trebuie compresoare de clima mai tari, alternatoare mai mari, pompe servo de locomotiva, etc, ca altfel motorul risca sa strice auxiliarele
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • @Seba da...dar forta necesara pentru deschiderea supapei de evacuare (acolo-i problema) este mai mare cand produce putere mai mare/detenta. Adica este mai supra alimentat, amestec imbogatit.
                    Eu la asta ma refeream daca citeai atent...
                    Tu te gandeste, cand cilindru este jos (si urmeaza deschiderea supapei)...tu in cilindrul ala ai o presiune considerabila (ceva zeci de atmosfere)...care aplica o forta pe supapa de evacuare...pe care lantul trebuie sa o inchida.
                    Ca fapt divers, arcul ala nu are asa de multa forta incat sa sigileze perfect supapa de scaun. Mai ales ca pe ea exista tot soiul de impuritati. Ea este sigilata fortat acolo in momentul in care incepe momentul de compresie

                    Comment


                    • @bolovan, nu m-am exprimat eu bine, vroiam sa zic ca lanturile probabil sunt specifice pentru motoare cu cuplu/putere intr-un anumit interval sau cum zici tu doar se specifica doar cuplul necesar pentru angrenarea elementelor la care este "legat" (dar probabil tot intr-un interval). Ar fi utila o fisa tehnica de la un astfel de lant sa vedem ce prevede mai exact.

                      @Seba, perfect de acord, asta spuneam si eu ca mi-e greu sa cred ca o crestere de putere duce la uzura lantului ci mai degraba un defect de fabricatie al lui sau al altor elemente ce le angreneaza sau intra in contact cu el.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Ar mai fi de adus in discutie si calitatea otelului din care e facut lantul.

                        Comment


                        • Reiau...ca vad ac lumea nu citeste tot ce scriu...iar se citeste in diagonala
                          O crestere de putere duce la o forta necesara mai mare pentru deschiderea supapei de evacuare. Prin urmare, o solicitare ma mare pe lant/transmisie
                          Last edited by IancuMIC; 9 June 2017, 15:13.

                          Comment


                          • Nu trebuie sa "tipi" ca vedem. :-)

                            Cu cat creste? Pentru 10% crestere de putere cu cat creste forta de deschidere?
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Ma gandesc la faptul ca la autoturisme, lantul nu e solicitat ca la motociclete, unde transmite miscarea catre roata.

                              Comment


                              • @Silviu din cate am inteles, cresterea este exponentiala...si tine de raportul dintre presiunea in cilindru si presiunea atmosferica. De asta si au probleme lanturile.
                                @mr.K se pare ca nu, nu este solicitat ca la motociclete...in schimb are viata mai grea (nu are o sarcina constanta cu care lucreaza...el lucreaza in impulsuri...exact ca si un mic ciocanel care bate pe el). Ceea ce-i mult mai nociv. In schimb curelele sunt mult mai tolerante la regimul asta (datorita elasticitatii lor)...Adica forta este distribuita intr-o masa mai mare...pe cand in lant doar in capetele de imbinare...si se disipa mai greu (au incercat sa-mi arate matematic cum se disipa...dar brusc am simtit o nevoie sa dispar din zona...)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google