Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parerea mea: pentru cine ruleaza mult pe an, schimbul la 20.000 e ok. Pentru restul (aici intru si eu) schimbul la an sau la avertizare in bord mai devreme de an iar e ok. Si asa, la an Liqui Moly e cam ciorba si negru-negru cand il schimb.
    Bineinteles, parerea mea este subiectiva, nu am studii de mecanica sau uleiuri. Fac si eu ce cred ca mentine polizorul in stare cat mai buna, atat. Eu unul as schimba la 10.000 km daca as face multi km pe an, fiecare face cum crede ca e mai bine.
    Last edited by bogdanmardare; 29 October 2020, 21:36.

    Comment


    • Fisa de produs: ”Intervalul de schimb este determinat de prima limită atinsă (kilometri sau ani) în conformitate cu prevederile din Fişa de Întreținere şi Garanţie si/sau Manualul de utilizare al vehiculului. Calculul estimativ ia în considerare limita de kilometri atinsă prima. Ȋn programul de întreținere, acolo unde nu există periodicitate la kilometri, s-a luat in considerare implicit un rulaj mediu anual egal în kilometri cu valoarea intervalului de intretinere (revizie).
      Pentru vehiculele prevăzute cu sistem de monitorizare a calităţii uleiului (O.C.S. - Oil Control System), la aprinderea martorului de alertă schimb de ulei motor în tabloul de bord, trebuie să efectuați cat mai curând revizia, chiar dacă nu a fost atinsă niciuna dintre limite (kilometri sau ani). Ȋn cazul în care martorul de alertă în cauză nu se aprinde, revizia se va face la primul dintre cele două termene atinse între distanţa parcursă şi periodicitate, conform documentului de întreţinere al vehiculului dumneavoastră.”

      Manual de utilizare: ” Notă: în funcţie de vehicul, autonomia până la schimbul de ulei se adaptează stilului de conducere (rulaj frecvent cu viteze reduse, din aproape în aproape, rulaj prelungit la ralanti, tractarea unei remorci…). Distanţa rămasă de parcurs până la următorul schimb de ulei poate deci, în unele cazuri, să scadă mai repede decât distanţa parcursă efectiv.
      Periodicitatea schimbului de ulei este independentă de programul de întreţinere al vehiculului: consultaţi documentul de întreţinere al vehiculului dumneavoastră.”

      Germania # Romania (din mai multe puncte de vedere), blana # mers bara la bara, autostrada # urban, ITP (noxe) # schimb de ulei, ... # ....

      Este interesanta dilutia uleiului si alti parametrii (softul injectiei mai ales 11418, K9K626 ii defineste, interpoleaza si calculeaza foarte bine) inclusiv OCS, dupa o utilizare in conditii intense\severe a autovehicului.

      PS: fiecare procedeaza asa cum doreste cu masina proprie (iar aici ar depinde si cat timp doreste sa o pastreze), nu este cazul sa generalizam fara sa abstractizam. Iar toate astea iarasi sunt subiective si relative (si nu voi intra in vreo polemica pe tema asta).

      Comment


      • Originally posted by nelu_242000 View Post
        De ce nu schimbați la 5000 uleiul?
        Nu cred ca ironia isi are locul si nici sensul aici. Majoritatea colegilor de pe acest forum (dar nu numai) fac schimbul de ulei cam pe la 10-15k km si nu cred ca toti sunt prosti sau doresc sa arunce banii pe fereastra (schimburi de ulei) aiurea (egal unde si cum fac aceste schimburi de ulei).
        Si nici nu este frumos sa facem morala mai ales cand ne plangem de costul si durata reviziei (in paranteza la mine a durat 1 ora 20 minute ultima) pe alte meleaguri. Si mai ales cand nu intelegem unele lucruri elementare despre masina:
        Manual utilizare: ”Autonomie estimată cu carburantul rămas. Această autonomie ţine cont de consumul mediu realizat de la ultima resetare. Valoare afişată după ce aţi parcurs aproximativ 400 metri.” (iar in calculul consumului mediu intra si celelalte date, si cum bine s-a scris putin mai inainte ”autonomia” poate chiar sa creasca in anumite conditii functie de aceste valori, am avut si eu astfel de situatii iar softul masinii mele este foarte OK- verificat de nenumarate ori).

        Fiecare face schimbul de ulei cand\unde\cum doreste.
        (iar de cateva ori la unele "fieratanii" l-am schimbat si eu la 5-6k km din anumite motive si considerente)


        Comment


        • Am înțeles ca autonomie estimata, dar, la 130 km/h am consum de 6,2-6,3 și după 300km parcurși îmi arata ca mai am 500 km rămași.
          La peste 150km/h îmi arata consum 7.1-7.2 și după 300 km îmi arata 580 km rămași.
          Cum explicați asta? E ca la Enel, estimare din anu trecut la consum de curent?
          Sunt curios la alimentare cât bag săptămâna asta, deoarece la o săptămână de 130km/h cu 550 km parcurși bag de obicei 33-35 de litri.
          Săptămâna asta, forțat de împrejurări, am mers cu peste 150km/h, voi face aceeași km.

          Comment


          • Gil, tu ai fi mulțumit ca pentru 5 litri de ulei, filtru de ulei și cel de polen, plus manopera ai plăti 380 de euro și ai aștepta 2 ore?
            Lucru care se poate face în jumate de ora!
            Hai n-o mai arde în vrăjeală ca nu are rost.
            Voi va plângeți, ca plătiți 400 de lei și tot nemulțumiți sunteți!

            Comment


            • nelu_242000 , pai vad ca tu esti cel ”nemultumit” cu 380 euro si 2 ore (ai mai scris chiar si mai mult).
              Oricum postul #6089 il consider total aiurea dupa cel precedent (”eu schimb la 10000 / 1 an”), daca vei citi acest topic vei constata ca marea majoritate a colegilor procedeaza cam tot asa (tinand cont de modul, conditiile de utilizare, etc.) iar „argumentele” tale sunt fara sens (ignorand ironia ieftina).

              Lasand ”vrajeala” atasez doar cateva capturi (sunt mult mai multe) sperand ca vei intelege si tu ceva.

              PS: cantitatea de combustibil ramasa este destul de precis ”citita”, din pacate (asa cum bine s-a scris in #6090) afiseajul la modelele astea este cu ”pavele” (desi si astea sunt bine determinate dar mai ”largi”).
              Attached Files

              Comment


              • Dupa 10 k km uleiul (elf) incepe sa-si schimbe `culoarea`, la 15 k km da semne bune de `negru`...l-am schimbat (prima revizie)
                Acum, dupa 11 k km da semne usoare de `negru` (a doua revizie)

                Urmeaza a treia revizie

                400 lei cu piese client...altfel peste 600 lei

                Logan 0.9 TCe 2018

                Comment


                • ...concluzia mea, la motoarele astea,la ce turatii își ia, e, ca uleiul isi schimba vizibil culoarea inca din 1k, ce sa mai vorbim de 10k. La 5-10-15 k are aceeași culoare- black, dar daca producătorul il garantează, stie el ce face. În 1,4 băgăm tot Elf si esapamentul era curat, la asta daca bagi mana, o scoti neagră, ca la curățat sobe.
                  Last edited by alex1ioan; 30 October 2020, 08:57.

                  Comment


                  • Originally posted by nelu_242000 View Post
                    De ce nu schimbați la 5000 uleiul?
                    Oare credeți ca neamțu merge la 10000 sa îl schimbe dacă în tabel zice 20000 sau 30000?
                    Dar na, noi trebuie sa fim mai presus de alții, apoi comentează ca mamă ce scumpa e întreținerea!
                    Eu tot la 20000 am schimbat, mai vreo 2 luni și ii fac a treia revizie.
                    Si ii dau talpa unde e de dat, chiar blana, 170 - 180. Și asa am înțeles ca, gazele la itp se fac cu motorul blană la diesel.
                    Asa ca idee, la mine, in primul an de cand am cumparat masina revizia trebuia facuta la 10.000 km/1an, conform programului de intretinere. Si urmeaza miracolul :
                    - ating 10.000 inainte sa treaca anul ( undeva la 7-8 luni ), merg si fac revizia; urmatoarea data pentru revizie : 20.000 km/1 an
                    - ating din nou borna de 10.000 km ( la 7-8 luni distanta de revizia trecuta ), merg si fac revizie intermediara; urmatoarea data pentru revizie : 30.000 km/an

                    Deci, intr-un interval de nici 2 ani, s-a trecut de la 10.000 km, la 30.000 km, piesele fiind aceleasi. Au descoperit astia de la Dacia reteta, mai ales pentru astia cu oferta aia "X ani fara griji".

                    Una este sa mergi in regim de autostrada,constant , alta e sa mergi bara la bara. de unde si gradul de uzura, mai ales la ulei.

                    Comment


                    • 36 k km - a treia revizie ..piese client 200 lei, manopera service (dacoserv) 235 lei - total 435 lei
                      Logan 0.9 TCe 2018

                      Comment


                      • A doua revizie - 24.245 km - APAN Braila
                        Gratuit - 5 ani fara griji - nicio problema pana acum

                        Comment


                        • Mie, în Austria îmi cer 600 de euro, pentru 5 litri ulei și 4 filtre! A 3 revizie cu 56000 km. Cică e "servisu" mare.
                          Când schimb distribuția ce service mai e? Mega-servise?
                          Ăștia au uitat cât costa 600 de euro!

                          Comment


                          • De banii acestia vii in tara si faci revizia si sarbatorile..

                            Comment


                            • Am fost la un service "național" ca să zic asa, adică are în toate orașele mari filiale.
                              315 Euro, toate filtrele cu ulei castrol + verificarea ce impune a 3-ea revizie. Vineri am programare.
                              Asa mai sunt de acord, la dacia am dat pe primele revizii 380 de euro pentru ulei și 2 filtre. Acum cele 2 filtre în plus fac 220 de euro?
                              Am cumpărat vinieta pe tot anul și am primit voucher de 50 de euro, care îl scade din prețul reviziei, deci mai plătesc 265.
                              Cu uleiul din fabrica s-a aprins cheia la 19500,nu știu ce ulei a avut.
                              Prima revizie cu elf, la 19000,apoi cu total la 16000.
                              Sunt curios cât fac cu castrol.
                              Last edited by nelu_242000; 7 December 2020, 07:55.

                              Comment


                              • 19000<16000?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google