Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subscriu celor scrise de Ireaza27, acum vreo 4 ani am dat pe acest topic (cand s-a discutat atunci despre asta) exemplul unei alte marci, foarte multi posesori au facut asta, costurile erau pe la vreo 800 euro (se mai recupera foarte putin pe actuatoare, etc). Dar la JS3 implica putin mai multe, plus asa cum bine a scris si colegul inclusiv modificari destul de mari in softul masinii. Si atunci am scris (la fel ca si colegul acum) ca pentru mine aceasta nu este o optiune, timp de peste 30 de ani am condus doar masini cu transmisie automata si asa va fi pana voi pune permisul de conducere in rama, am scris atunci ca daca voi avea probleme fie le voi rezolva fie voi vinde masina (egal de costuri), dupa cinci ani pot spune ca nu am avut probleme iar daca acestea vor aparea le voi rezolva (si sunt destul de sigur de asta) pentru ca imi place si sunt multumit de masina. Iar aici as sublinia si perseverenta colegului @ Ireaza27 care a insistat si a rezolvat problema sa destul de grava (nu trepidatiile "binecunoscute") si as spune si putin "atipica" chiar ciudata, toata stima si aprecierea mea pentru asta, spre deosebire de celalalt caz (celalalt forum) la care s-a facut anterior trimitere in care userul respectiv a "rezolvat" prin vanzarea masinii (iar problema sa era chiar mai "mica" decat a colegului @ Ireaza27)...

    Comment


    • Oricum, în cazul colegului Ireaza27 se aplică celebrul moto

      Pentru Easy-R(JS3) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național.

      De ce? pentru că #6419
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • Mda, cand ai probleme destul de mari\grave cu ambreiajul, actuatorul, etc. atunci "De exemplu eu as incerca sa folosesc doar treapta a 2-a manual in mersul bara la bara, atat la plecare cat si la franare."...
        (plus ca si atunci cand ai toate datele si mai ales chiar si "pacientul in fata este destul de greu de identificat \solutionat cauza sau cauzele problemei, dar...OK)

        Comment


        • Iar tangential la asta vezi si #6417 (dar si #6420.)

          Comment


          • Oameni buni, sunt complet surprins de afirmatia unui coleg ca trepidatiile apar daca conduci masina dupa instructiunile din manual. Care instructiuni, ca singura demna de luat in considerare este cea cu faptul ca poti sta in D la semafor. In rest sunt numai lucruri normale: la pornire, in mers (inainte si inapoi), pe unele drumuri montane si cum sa mergi in manual.
            Eu am folosit-o absolut normal, in toate felurile posibile, am schimbat din D in M si invers atat in mers cat si pe loc, am mers atat in D cat si in M (cu ECO si fara ECO) pe toate soselele montane importante, am bagat-o (ca prostul as spune) intr-o vara cand am urcat un drum abrupt de pamant umed cu pietris intr-un sant si am scos-o de acolo cu scandura la roti si ajutor chiar daca s-a supraincalzit ambreiajul si au aparut celebrele liniute (aici a fost sfanta garda la sol si distanta aia mare inestetica intre roti si aripi, altfel o puneam pe burta si o scoteam cu tractorul). Am mers cu ea in D continuu sau am scos-o in N la cativa zeci de metri de semafor. Practic nu exista scenariu pe care sa nu-l incerc cu acceasta transmisie.
            Ca la toate masinile detinute si/sau conduse respect totusi niste lucruri elementare: nu o bruschez niciodata dimineata la rece, plec usurel, pana se incalzeste caut sa intarzii cat de mult posibil schimbarile de trepte pana la maxim a patra (dupa ce se incalzeste nu mai tin cont), nu demarez niciodata de la semafor in tromba si nu accelerez ca tampitul intre semafoare doar pentru a frana apoi fix ca boul, nu iau curbele doar pentru a ma distra sa-mi dau pasagerii cu capul de geamuri, folosesc acceleratia dincolo de punctul dur doar in cazuri exceptionale, o folosesc 6 zile pe saptamana prin oras, am invatat cu timpul cum sa fac astfel incat schimbarile de trepte sa fie cat mai putine posibil si mai ales cat mai "fluide" posibile. Mai sunt si altele dar nu-mi mai vine acum nimic in minte. Veniti voi cu un scenariu si va spun daca l-am incercat sau nu.

            Comment


            • gabrieln1960 am dat un foarte mare LIKE acestui post, pentru ca subscriu in totalitate, chiar daca am condus anterior si "robotizate" alte marci inca inainte de a achizitiona masina actuala ti-am citit cu mare interes jurnalul de "dincolo" si posturile de pe acest forum, unele chiar de cateva ori pentru a intelege mai bine EasyR- ul si chiar daca ai JS3 am invatat destule lucruri utile pentru ca ei oferit foarte multe detalii obiective, ulterior toate acestea s-au confirmat, mai ales ca si eu gandesc si procedez in foarte multe privinte la fel ca si tine.
              Am mai scris asta dar chiar doresc sa o fac din nou: ai toata stima si aprecierea mea inclusiv pentru ceea ce ai scris acum. Si nu mai intru in detalii si de ce pentru ca te-am citat si dat exemplu de cateva ori de ASA DA, iar faptul ca nici tu nu ai probleme cu EasyR-ul dovedeste clar acest lucru.
              Toate cele bune si sa auzim numai de bine!

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                Mda, cand ai probleme destul de mari\grave cu ambreiajul, actuatorul, etc. atunci "De exemplu eu as incerca sa folosesc doar treapta a 2-a manual in mersul bara la bara, atat la plecare cat si la franare."...
                (plus ca si atunci cand ai toate datele si mai ales chiar si "pacientul in fata este destul de greu de identificat \solutionat cauza sau cauzele problemei, dar...OK)
                Din păcate asta cu plecarea în treapta a doua este cam singura metoda ajutatoare pt. calmarea trepidatiilor atunci când se încălzește ambreiajul în trafic bara la bara. Nici la mine nu mai funcționează metoda cu un dinte de la frâna de mana trasă, ba parca mai mult rău fac. Nu cred ca trebuie folosită tot timpul plecarea cu treapta a 2-a pt. ca solicita destul de mult ambreiajul, dar ajută în situații critice atunci când nu mai știi ce sa faci pt. a estompa trepidațiile. Sunt de acord cu colegul Ireaza27 ca exista o incompatibilitate între acest motor si cutia robotizata, iar dacă se mai și alimenteaza cu benzina proasta atunci exista combinația perfecta pt. apariția trepidatiilor.

                Comment


                • Dragi colegi, nu cred ca am gresit cu nimic cand am afirmat ca trepidatiile au aparut la mine si la majoritatea de aici, in conditii normale de utilizare (nefacand nimic in plus fata de ce scrie in manual).
                  Mie personal (daca imi este permis sa am o parere, fie ea si gresita) mi se pare ca mersul bara la bara sau plecarile repetate de pe loc cu treapta intai, urmate de franare lenta sunt conditiile cele nefavorabile. Cel putin la franare usoara dupa plecare de pe loc, mi se pare ca masina nu intelege ca vrei sa franezi si tot insista sa inainteze nedecupland ambreiajul decat foarte tarziu, cand deja motorul nu mai poate sustine viteza prea mica. Cu treapta a 2-a plecand de pe loc, parca si plecarea e mai apropiata de o ambreiere facuta cu o cutie manuala (cel putin asa o fac eu), iar franarea pare ca este inteleasa mai bine.

                  Repet, dupa umila mea parere, trebuie plecat de la un ambreiaj nou si evitate acele conditii care duc la aparitia trepidatiilor. Nu neaparat sa fie cele spuse mai sus. Sau poate orice s-ar face, tot aici se ajunge.

                  Comment


                  • aurbrz da, asa este, "metoda" aceasta ajuta, s-a mai discutat asta de nenumarate ori, insa nu rezolva cauzele si din pacate efectul (sau chiar efectele) se amplifica in timp si se poate ajunge la probleme chiar mai grave, cazul colegului Ireaza27 la care m-am referit poate sa fie un exemplu chiar daca asa cum am scris este si putin diferit, repet: si el a folosit "metodele" le-a prezentat chiar detaliat, cine doreste poate sa reciteasca acele posturi, insa a ajuns aproape sa nu mai poata folosi masina. Iar pe forumuri mai sunt destul de multe astfel de exemple, cand se ajunge aici aceste metode de evitare a trepidatiilor nu mai ajuta, nici macar "recalibrarile", trebuie rezolvate cauzele inlocuite componente etc., asta am scris....

                    Comment


                    • Si inca ceva ce am uitat sa spun. Mie mi se pare ca trepideaza mai tare cand rezervorul este mai gol de jumatate. Poate doar mi se pare, sau poate are vreo treaba greutatea benzinei de pe puntea spate. Bine, nu e dificil sa alimentez tot timpul cand ajung cu rezervorul la jumatate.

                      Comment


                      • , atunci daca doresti poti sa pui ceva greu in portbagaj (ex un sac de ciment) si ai rezolvat problema ...case closed....

                        Comment


                        • M-am gandit si la asta, dar nu e o solutie. Pierd spatiu din portbagaj care si asa e neincapator de cand a aparut copilul. Poate doar daca renunt la roata de rezerva, dar iar nu e o solutie.

                          Comment


                          • nickey1982 eu am scris doar daca doresti...habar nu am ....desigur ca tu cunosti mai bine "situatia" si poti sa gasesti solutia cea mai buna pentru a rezolva si problema asta ...

                            Comment


                            • LE: din cate se pare tu chiar ai luat asta "de buna", lansand gluma: o masina se "simte", "aseaza", comporta, etc. diferit atunci cand este "incarcata", totusi...

                              Comment


                              • Am incercat sa fiu atent la toate aspectele si conditiile de drum sa pot gasi o logica cand trepideaza si cand nu.
                                Repet, mi s-a parut ca trepidatiile cresc in intensitate cu cat rezervorul se apropie de becul de benzina aprins.
                                Sa cresc greutatea in portbagaj nu m-am gandit, dar sa alimentez cand ajung la jumatatea rezervorului si sa il umplu, da.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google