Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ Stormy, cineva ar spune ca iar a fost "protectia la supraincalzire" a ambreiajului.
    Gluma e gluma, dar nu prea e de gluma cu asta.
    Hai sa dau un exemplu: un prieten cu un X5 "automata" de nici un an iesita pe poarta fabricii, in depasire, cutia nu a mai retrogradat, a scapat "la mustata" de un accicdent grav, platforma, reprezentanta, avocati, o parte din bani recuperati,,,,, de atunci nici nu mai vrea sa auda de bemeveuri bastepte hautomate.
    "Experienta" personala cu o alta gioarsa, aparut "F" (de la Fault) in bord la vreo 15 km de "casa", nu mai schimba pe automat, trecut pe manual, ultimii km mers doar in treapta a doua (un calvar) pana la mecanicul meu, carbunii uzati ai actuatoarelor (stiam de buba asta de pe forumul monomarca dar nu am avut timp pe la 130k km sa ma ocup de ea), schimbat actuatoarele si masina OK.
    Exemple pot fi mai multe (unele nescrise pe forumuri, inclusiv la Easy-R) dar ma opresc aici pentru ca oricum "cunoscatorii" vor sari in sus si vor sustine ca asa ceva "nu s-a mai pomenit" cu actuatoarele.
    Totusi repet: nu doresc nimanui sa aibe parte de asa ceva.
    Last edited by Gil26; 23 September 2020, 22:15.

    Comment


    • Originally posted by Gil26 View Post
      @ Stormy, cineva ar spune ca iar a fost "protectia la supraincalzire" a ambreiajului.
      Protectie pe naiba, aveam 1km de cand plecasem de acasa, era si dimineata (toamna). Masina avea undeva intre 1000 si 2000km.

      Comment


      • Acel E sau cele 3 liniute paralele poate insemna si supraincalzirea ambreiajului, poate insemna si o alta defectiune. Pana nu conectezi diagnoza la masina ca sa vezi exact eroarea detaliata, nu ai de unde sa stii ce reprezinta. In cazul colegului Paul2020 care era in panta si in trafic bara la bara, putea fi supraincalzirea, deoarece ambreiajul mergea mai mult patinat decat cuplat. In cazul colegului Stormy nu are sens pentru ca merse putin si pe drum drept, cu ambreiajul mai tot timpul cuplat. In concluzie, depinde de context, daca te poti gandi la supraincalzire sau la o alta cauza.
        Mai pun inca o data poza cu intervalul de temperatura cand poate aparea acel E sau 3 linii paralele.

        Nu cred ca scopul acestui forum este sa ne contrazicem in continuu.
        Attached Files

        Comment


        • @ nickey1982 nu cred ca este vorba de contraziceri ci de pareri diferite, atat si nimic mai mult. Atat la Paul2020 ( si dupa cateva ore problema era aceeasi) cat si la Bobses, Stormy, sau ciar la mine nu a fost vorba de supraincalzirea ambreiajului. Daca mai adaugam si celelalte cazuri se pare ca sunt ceva probleme si cu actuatoarele (soft, mecanic, electric, electronic, etc) ceea ce cred ca este desul de neplacut si grav.

          Comment


          • E clar ca in functie de ce s-a intamplat inainte de aparitia problemei, poti suspecta sau nu supraincalzirea ambreiajului. In cazul colegului Paul2020, trafic greu in rampa, nu cred ca a fost nimic gresit in a ma gandi la supraincalzire, ca o posibila cauza. Pe colegul Bobses l-am intrebat ce s-a intamplat inainte de acea intoarcere, nu am sarit din prima sa trag concluzii.
            Daca problema apare din senin intr-un trafic normal, nu poti lua in calcul supraincalzirea, decat daca e ambreiajul atat de uzat incat nu cupleaza complet si merge tot timpul patinat. Dar, aici un sofer cu minima experienta ar trebui sa isi dea seama daca masina se tureaza mai mult decat trebuie fiind intr-o viteza.

            Comment


            • Cu toate soft-urile și informațiile disponibile aici dezbatem niște comportamente depedente de temperatura estimată a ambreiajului
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • buna asta!

                Comment


                • Aici sunt înregistrate datele despre supraincalzire a ambreiajului dacă vezi temperatura de 207 care după părerea mea este setata de fabrica după aceasta temperatura intra protecția ultimele doua erori înregistrate au fost după patinarea intenționată a ambreiajului asa ca nu mai pune mereu toate problemele pe seama supraincalzirii verifica și la tine Nicky
                  Attached Files

                  Comment


                  • Asta a fost prima oara când am citit datele la cutie
                    Attached Files

                    Comment


                    • Bine scris temperatura estimata a ambreiajului.

                      In apoape zece ani de condus "robotizate" (restul nu le pun la socoteala) o singura data am patit sa am "eroare" din cauza "supraincalzirii": pe TransAlpina "forja" (doream sa ajung si la Cheile Nerei), martor aprins (dar oricum "putea" tare a ambreiaj incins), dupa vreo 2-3km oprit (unde am putut), stat mai bine de jumatate de ora, pornit (martor stins dar tot se simtea mirosul), mers domol cativa zeci de km apoi iar blana. Si masina avea atunci peste 120k km, cu ambreiajul original si a mai avut parte de destule forje.

                      La Sanderica nici vorba de asta pana acum desi l-am "birjerit" si pe el de cateva ori destul de mult. De fapt si Ireaza27 a scris asta: Oare la mine dupa 10 ore de trafic si prind o cursa din baneasa in berceni dupa ora 17 si fac 2 ore nu o fi supraincalzit ambreajul? DC nu am avut macar o data acele liniute? Este alta problema la el parerea mea..." referitor la patania lui Bobses si "intrebarea" lui nickey1982 "ai mers cumva in rampa sau in trafic bara la bara, care ar fi putut genera supraincalzirea ambreiajului?".

                      Iar Paul2020 in primul sau post pe langa celelate detalii clare a scris si asta "...Aparent masina nu vrea sa intre in treapta 1, R e in regula, merge normal, la fel si a 2-A. Momentan masina e in service..." si imediat a urmat postul cu "S-a mai discutat, intrase protectia de supraincalzire a ambreiajului. Cred ca daca o lasai vreo 15 minute, isi revenea si merge perfect dupa asta. Daca isi revenea dupa 15 minute (din "supraincalzire") nu mai era nevoie sa fie dusa pe platforma in service (unde a fost "analizata indelung" destule zile).
                      Si chiar nu doresc sub nici o forma sa "contrazic" cu ceva dar cam astea au fost "datele".
                      Last edited by Gil26; 24 September 2020, 21:24.

                      Comment


                      • Ai senzor de temperatura calculator cutie, temperatură exterioară via CAN, temperatură lichid de racire via CAN apoi calculează/estimează temperatura uleiului din cutie și temperatura ambreiajului.

                        Ca să nu existe discuții la Duster ph X (adică orice model) 4x4, cuplajul spate (un banal electromagnet) are protecție termică (216 grade C) prin temperatură estimată.
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Foarte corect si bine precizat. Chiar si in captura atasata de doua ori de coleg scrie clar: temperatura estimata a ambreiajului. Mai multe detalii se pot gasi si in documentatia unor producatori de ambreiaje (si pentru diferite tipuri). Si desigur ca se pot "studia" mai bine si parametrii din diferite programe de diagnoza.
                          In scurta mea istorioara am uitat sa mentionez ca masina era bine "incarcata", iar vara aceea una torida si secetoasa (cascada Beusnita era doar un mic firicel de apa, atunci cred ca erau peste 36 grade). Am dorit sa mentionez asta pentru ca este foarte greu sa ajungi la "supraincalzire" (dar nu imposibil), trebuie sa te "fortezi" putin sa "atingi" acea temperatura interpolata\calculata in cazul Easy-R (la mine 194 grade, la JS3 se pare ca e 207). Iar si in acel "s-a mai discutat" la care se referea colegul daca tin minte bine nu s-au oferit prea multe amanunte si s-a tras tot "concluzia" asta cu "supraincalzirea". Litera "E" poate apare din mai multe cauze, daca am timp voi atasa toate erorile posibile ale transmisiei mele (si la JS3 presupun ca sunt asemanatoare).

                          PS: si sa fie foarte clar: nu contest calitatile de sofer ale nimanui.
                          Last edited by Gil26; 25 September 2020, 06:42.

                          Comment


                          • Cred ca erorile sunt aceleasi de la Lada si se regasesc in PDF-ul postat si de tine si de mine tradus din rusa.
                            Printre erori se afla si "P0811 Excessive clutch slip" cu "98 Overheating of the system or component" sau "4B Internal temperature is above the set range". Pe langa astea sunt multe alte erori, care nu cred ca merita amintite.

                            Comment


                            • La acel TI de la Lada ai facut "trimitere" si pentru valorile de referinta ale transmisîei care insa sunt diferite de cele de la JS3. Dar no comment, keep going (si cu "supraincalzirea" asta).

                              Comment


                              • Evident ca la JS3 Easy-R ma refeream. Ce am atasat eu este corect (iar daca gresesc admit asta), se pot citi posturile #5552 si 5553

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google