Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yan78
    replied
    Multumesc.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pe scurt, pentru erori cu EcuTweaker trebuie intrat in fiecare calculator al masinii, apoi ales un submeniu si avem butonul cu "cheia", vezi captura atasata (facuta in graba). Dar verificare\descriere\stergere erori se poate si cu derivatele CLiP: PyRen respectiv PyClip (pentru Android).
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Leave a comment:


  • Yan78
    replied
    Salutari,
    Multumesc Gil26 pentru baza de date DDT2000, am testat-o cu Eco Tweaker, super programul, acum nu mai trebuie sa ma duc cu laptopul la masina.

    Nu am reusit sa identific ecranul in care sa vad erorile (failures). Exista un meniu special in aplicatia pentru Android?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pentru cine doreste am urcat baze de date DDT2000 si ddt4all din februarie 2021 pe : https://gofile.io/d/ORJr7U

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Am urcat (link valabil 14 zile) si arhiva pyrendata_207LS.zip pentru PyClip (dar se poate folosi si pentru PyRen) pe: https://transfiles.ru/dlvjq
    Este doar pentru Logan\Sandero 1, 2 si 3 , nu se dezarhiveaza, se pune asa in locatiile necesare.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pentru cine doreste ofer si aici o arhiva cu baza de date PyRenV207 pe: https://gofile.io/d/dyVHyk
    Folderele necesare documentului pe baza seriei VIN le-am pus intr-o arhiva separata, am inclus si fisierul doc_maker.py necesar pentru pyren in RO (este full Dacia\Renault, dezarhivarea dureaza ceva timp, asta este...)
    Lucru pe CAN cat mai placut si util!

    PS: arhiva pyrendata.zip pentru PyClip o voi urca ulterior doar pentru Dacia.
    Din curiozitate m-am uitat putin si peste un CVT din baza de date, interesant: cuplu rapid si lent, presiunile , dar mai ales contorul de uzura al uleiului, atasat cateva capturi (nu am\stiu mai multe date si detalii, de vazut cand\cum se va schimba, asteptam informatii si mai ales impresii de la primul coleg care a achizitionat masina cu transmisia asta).
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 1 week ago.

    Leave a comment:


  • krauser
    replied
    O intrebare pentru colegii mai experimentati in diagnoza. Problemele cu inghetarea instalatiei de AC la 1.2 16v Euro 5 se rezolva cu un update de soft la ECU?
    Masina are instalatie AC R134 originala montata artizanal si functioneaza ok daca pornesc si opresc AC-ul din buton. Altfel compresorul sta pornit non-stop si dupa o perioada nu mai baga aer rece. Am schimbat deja senzorul de inghet din habitaclu (de langa pedala de acceleratie) si nu s-a rezolvat nimic.

    Mentionez ca dupa ce am montat instalatia, AC-ul a mers din prima fara sa activez nimic din ECU. Pur si simplu am umplut-o cu refrigerant, am apasat butonul de AC si a pornit compresorul.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    In postul #390 am oferit baza de date full V206 inclusiv folderele necesare extragerii documentului pe baza seriei VIN (BVMEXTRACTION si DocDB_RO), dar din graba am uitat sa adaug si doua fisiere necesare: mod_mtc.py (in noile baze de date nu se mai gaseste fisierul REF.dat si a fost necesara modificarea acestuia) si doc_maker.py ”tratat” pentru limba romana (am pus doar DocDB_RO, restul sunt prea mari, doar dezarhivarea lor dureaza ceva timp).
    Atasat doua arhive cu fisierele respective, se extrag si se inlocuiesc cele existente in C:\...\...\pyren.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Am dat un like dar doresc sa si scriu asta: Ma bucur cand citesc un astfel de post bine structurat si detaliat, cu informatii care pot sa fie de folos si altora, iar dorinta de a ajuta si pe altii cu experienta proprie merita toata aprecierea. Sa urmezi un drum "batatorit" este una, sa construiesti unul este cu totul altceva, iar colegul l-a explorat cu rigurozitate, si avand astfel de posturi nu este nevoie sa mai cautam pe alte forumuri (chiar si straine).
    S-a dovedit din nou utilitatea acestor programe de diagnoza, folosite corespunzator nu mai este nevoie sa se apeleze la altcineva (uneori chiar si contracost), plus satisfactia lucrului bine facut singur si cunostiintelor acumulate. Si cu cat numarul celor care folosesc aceste programe creste, cu atat experienta se mareste si putem invata unii de la altii.
    @ and3231 toata stima pentru acest post, am tot respectul pentru astfel de OAMENI!

    Leave a comment:


  • and3231
    replied
    Salut colegii,

    Pentru cei care doriti sa va dezactivatii senzorii de presiune pentru ca va fac mai multe probleme decat va ajuta, cel putin asta a fost in cazul meu, o sa las mai jos niste explicatii care sper sa va fie de folos. Ii multumesc mult lui Gil26 care m-a ajutat cu baze de date, sfaturi si programe utile, fara el nu as fi reusit!

    Eu am un Sandero 2 din 2014 si am valve cu senzori in roti (aka TPMS direct). De fiecare data cand schimb „gumele” unul din senzori cade si trebuie sa dau din nou jos anvelopa si sa schimb senzorul. Consumator de timp si bani... In 7 ani de cand am masina o singura data m-au anuntat acei senzori ca imi sacde presiunea dintr-o roata. Deci am decis sa ii dezactivez si sa ma sutesc de niste bani cheltuiti si timp/nervi.

    Pentru asta am folosit ddt4all. Recomand ca inainte sa faceti orice modificare masinii sa va jucati un pic cu programul in modul Demo. Dupa asta, la prima conectare la calculatorul masinii cel mai bine e sa folositi functia de scanare din ddt4all (acea lupa din dreapta dropdown-ului de unde va selectati modelul masinii). In cazul meu modelul masinii este X52 – Logan/Sandero II. Daca in urma scanarii toate calculatoarele masinii va apar cu verde in partea de jos a interfetei programului ddt4all inseamna ca baza voastra de date este compatibila cu toate calculatoarele masinii voastre. Daca unul sau mai multe apar cu rosu ar fi bine sa cautati o alta baza de date pentru calculatorul respectiv pentru ca s-ar putea ca in cazul modificarii unor functii sa o dati in bara(daca va uitati cateva postari in urma o sa vedeti la ce ma refer). Am gasit la fratii nostrii Rusi o baza de date din 02 Februarie 2021 cu o versiune de Cluster/TDB compatibila 100% cu masina mea (adica la scanare aparea cu verde). Versiunea compatibila cu masina mea este V3.4. Initial Gil26 mi-a trimis o baza de date care continea versiunea V5.0 care nu era 100% compatibila cu TDB-ul meu. Las aici un link cu baza de date pentru cine doreste sa o descarce: http://kintor.org/programmy/raznoe/1...-multi-ru.html

    Pentru a dezactiva TPMS direct, este nevoie sa fie dezactivat atat din BCM/UCH, cat si din Cluster/TDB. In UCH la TPMS system à TPMS System – Configuration la parametrul TPMS_PRESENCE_SSPP daca valoarea READ este 1, inseamna ca senzorii sunt activi. Pentru a-i dezactiva este necesar sa se treaca valoarea 0 la WRITE, activat Expert Mode si apasat Send. Apoi la READ va aparea 0, iar martorii din bord pentru lipsa senzorilor de presiune se vor aprinde.

    Pentru dezactivearea martorilor, din Cluster/TDB -> CLUSTER V5.0 (sau versiunea compatibila cu masina voastra) -> GENERAL CONFIGURATION -> GENERAL CONFIGURATION – Screen 1 se va modifica parametrul TPMS_PRESENT din coloana READING -> With Direct TPMS in coloana WRITING -> Withowt TPMS. Apoi se va activa expert mode si se va apasa butonul din dreapta TPMS.

    La sfarsit este neaparat nevoie de un restart al calculatorului, altfel martorii nu se vor stinge. Pentru restart am folosit PyRen.

    Am atasat si cateva capturi.

    Sper sa va fie de folos, numai bine!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Se pare ca se inmultesc ”cazurile” (sau necazurile) cu erori si greseli in urma lucrului cu derivatele din DDT, unelte foarte bune si puternice dar si ”primejdioase” uneori (reamintesc ca DDT2000 era\este folosit de inginerii de dezvoltare de la Renault). Ar trebui avut grija mai ales cand se lanseaza resetari sau Prise en compte des configurations, New FULL configuration application, etc., cand aveti campuri cu NO DATA sau in bara de jos Bad ELM response:WRONg RESPONSE: NR: SubFunction NotSupported(7F3E12), atentie si la Can timeout sau erori. Iar un back-up al configuratiei initiale este foarte indicat (se poate face foarte simplu si usor in\cu diferite programe) mai ales inainte sa se faca orice modificare.
    Asa cum am mai tot scris, desigur ca orice se ”strica” se poate si repara, insa cred ca este mai usor sa se previna decat sa se ”remedieze”. Cu putina grija, atentie si rabdare se pot evita problemele. Si tocmai de aceea am tot recomandat si modul Demo (atat de mult hulit si blamat de un foarte ”cunoscator” si ”experimentat” coleg de forum = cel care stim ca este si inventatorul rotii, dar ”pe invers”), este mai bine sa se inteleaga ce si cum trebuie procedat (plus efectele) apoi sa se aplice.
    Doar simple si umile pareri, atat si nimic mai mult, pana la urma fiecare procedeaza cum doreste cu\pe masina sa (uneori si ale altora).

    PS: mai "nou" vad ca sunt si colegi care isi aroga (as scrie cu nerusinare+lipsa bun simt) si lucruri ce nu le ”apartin”, se lauda ca au creat ei ”butoane” in programele de diagnoza cand de fapt le folosesc pe cele facute de altii. Am tot scris (si pe acest topic) ca am o mare stima si apreciere pentru dezvoltatorii acestor programe (cei 5-6 mai importanti) dar si cei care le-au tot imbunatatit (si i-am tot numit care sunt, dar lista este mai lunga), datorita muncii, timpului si altruismului lor noi avem,ne bucuram si folosim aceste unelte utile. Tocmai de aceea imi repugna lipsa de respect (si bun simt ”elementar”) a unora care nu au absolut nici un merit (in afara de copy-paste si click-next) dar se lauda complet aiurea (trist este ca mai sunt si unii care chiar ii cred).

    Numai de bine! (si lucru pe CAN cat mai placut, util si mai ales fara probleme)

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pentru cine doreste urc si aici baza de date decompilata pentru PyRen\PyClipV206 full pe: https://gofile.io/d/kI75RF
    Location RO,GB,FR, contine si arhiva pyrendata_206.zip pentru PyClip plus folderele necesare generarii documentului pe baza seriei VIN (captura atasata).
    Attached Files

    Leave a comment:


  • and3231
    replied
    Originally posted by and3231 View Post




    eastcowboy cbota Gil26 Va multumesc mult pentru raspunsuri! Mai departe am sa relatez ce s-a intamplat exact si am sa atasez imagini si log-urile din ddt4all:

    Am vazut mai multe tutoriale despre activare/dezactivare functii la Dacia si pentru ca senzorii mei de presiune imi tot faceau probleme am vrut sa ii anulez. Intradevar senzorii mei sunt "09/2014 - 09/2015 TPMS direct aka valve cu senzori".
    Am descarcat aplicatia ddt4all pentru Dacia de aici: https://www.drive2.ru/b/498093336985338243/, varianta "ddt4all Dacia.exe. (20.01.2019) Version 5.3.5 with screen logger and with classic and dark style. Only Dacia (UCH and CLUSTER with translation of the most popular configurations. RU, PL, DE, FR, GB)."

    i) [poza ddt4all_1.jpg] Prima data am vrut sa vad daca functioneaza "magia" si am intrat la Outpup Controls dupa cum urmeaza: X52 - LOGAN/SANDERO II -> Cluster/TDB -> CLUSTER v5.0 -> Output Controls -> Pilotage Dimming. Si am vazut ca functioneaza si se aprinde/stinge bordul daca selectez de acolo Start/Stop.

    ii) [poza ddt4all_2.jpg] Al doilea lucru pe care l-am facut a fost sa dezactivez senzorii de presiune dupa cum urmeaza: X52 - LOGAN/SANDERO II -> Cluster/TDB -> CLUSTER v5.0 -> GENERAL CONFIGURATION - SCREEN 1 -> si am selectat "Without TPMS" apoi am apasat in stanga pe TPMS.

    iii) [poza ddt4all_3.jpg] Al treilea lucru a fost sa activez ca ceasurile de bord sa imi fie mereu luminate chiar daca nu am aprinse luminile. Vazand acest tutorial: https://lisandru.eu/automotive/ddt4a...-features.html, am actionat cum scria acolo: X52 - LOGAN/SANDERO II -> Cluster/TDB -> GB CLUSTER -> Change configurations -> Am modificat la Backlight din Without in With si am dat SAVE. Dupa ce am dat save bordul s-a resetat si a aparut acel "Err Pr". Am incercat sa selectez din nou Without dar nu si-a mai revenit veci...

    Am incercat mai multe si din CLUSTER v5.0 -> GENERAL CONFIGURATION - SCREEN 1 dar la fel... nimic.

    Sincer nu as vrea sa fac ceva mai rau, mai bine platesc pe cineva care chiar se pricepe sa repare ce am stricat eu prin prostia mea acuta... Eu sunt din Cluj. Daca cunoasteti in Cluj pe cineva care doreste sa ma ajute contra cost mi-ar fi de mare ajutor.


    Nu ma lasa sa uploadez aici si log-urile asa ca le-am pus pe un transfer: https://mab.to/bftzxqWjU

    Va multumesc frumos!
    Salutari!

    Cu ajutorul lui Gil26 am reusit sa remediez stricaciunile. Ii multumesc tare mult pentru tot ajutorul acordat!
    Am folosit o baza de date ecu.zip pe care el mi-a trimis-o si am reusit sa revin la setarile initiale. Inainte de asta am scanat sa nu fie erori si intradevar nu erau. Baza de date respectiva continea ROMANIAN CLUSTER care modifica acele functii pe acre eu am incercat sa le activez. Folosind acea baza de date am reusit sa revin la setarile initiale si display-ul nu mai afiseaza acea eroare "Err Pr".

    Sper sa va ajute si pe voi experienta mea si sa nu faceti aceasi greseala.

    Respect!

    Leave a comment:


  • and3231
    replied
    Multumesc frumos!
    Last edited by 77sky; 5 March 2021, 23:55.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Stai linistit ca pana la urma nu e ceva grav, se poate "remedia" si din detaliile pe care le-ai oferit cred ca poti face si singur asta. Acum nu pot, dar cand am timp iti voi trimite un PM, dar intre timp poate primesti ajutor si de la ceilalti colegi (mai ales cu "descifrarea" logului si a setarilor initiale). Bine ar fi ca pe viitor sa faci pe rand doar cate o modificare, aici cred ca te-ai grabit (si mai ales cea de a treia). Dar se poate rezolva.
    Numai de bine!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google