Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cristi_Xp
    replied
    Oil to ash value e parametru care indica vechimea filtrului si schimbarea lui cand s-a ajuns la o anumita valoare. Bineinteles, ca producatorul e prost cand recomanda schimbarea dpfului la un anumit nr de km si pe forumuri stie lumea mai bine, mai ales cand trei sfert din ei, le-au luat deja la 200 mii km +. E posibil un dpf care producatorul il recomanda a fi schimbat la 150/180/250 mii sa duca si 500 de mii sau 1 mil, dar alea sunt masini ce merg autostrada si afara din tara, deci exclus ce discutam noi aici. Un dpf sub eficienta cauzeaza regenerari foarte dese la interval de timp foarte scurt, asadar temperaturi mari, dilutie mare de ulei, motorina in baie si culmea, mult NOx, pentru ca stim ca la temperaturi ridicate se produce NOx. Un dpf nou, cum am vazut la masina lui Silviu, de ex, avea 4000-4500 km fara nicio regenerare.Eu la masina mea, de 300 mii km am vazut si regenerare la 1500km. Faptul ca ne bucuram ca avem regenerare la 500km, nu inseamna un lucru bun sau la 200km sau 300km, doar prin simplu fapt ca nu aprinde becu si nu spune dpf colmatat. Cand e plin de cenusa, bucati(procente) din el nu se mai regenereaza si usor usor, cu timpul incepe sa regenereze tot mai des, din cauza a, ghici ce? Ca eficienta lui nu mai e 100% ci poate 40% din canalele alea blocate cu un pic de cenusa... La fel, ce ti-a explicat Silviu mai sus e, ca atunci cand ai o eficienta de 40% in el... gazele ies mai greu, presiune diferentiala mai mare si culmea... incep sa scape particulele, vezi o gramada de cazuri de masini cu dpf on ce au evacuarea neagra. Nu vreau sa intru in argumente, insa vezi, presiunea diferentiala, ti-o masoara, nu ti-o calculeaza. Cenusa iti este calculata in functie de presiunea diferentiala...
    Am de-a face zilnic cu dpfuri si eroi cu dpfuri care "mai merge bo$$ daca il spalam cu sapun sau facem un abonament saptamanal la regenerare fortata" vad zilnic... in special la BMWuri, asa ca cea mai buna varianta cand incepe cu probleme e DPFul nou(chestie care nu functioneaza, ca in majoritatea cazurilor masina e deja cazatura si mai tre investite cateva mii sa nu mai fumege) iar asta cu functioneaza mult si bine, cand trei sfert de masini au peste 250 mii km se traduce in ... any moment now, dar da, la o masina noua, functioneaza mult si bine, atata timp cat esti sub 150-250 mii km si mergi des in afara orasului si o lasi sa se incalzeasca si mergi cu ea pana termina regenerarea si o tii constant sa se regenereze bine si schimbi injectoarele cand au un pic corectii dubioase si nu mergi cu termostatul stricat si ai un motor de 3.0/4.2/5.0 care ajunge repede la temperatura si nu mergi cu bujiile arse si bagi aditiv la dpf cand cere si nu ii dai blana prea des sa nu faca particule... blablablabla
    Last edited by Cristi_Xp; 5 February 2020, 11:11.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Silviu ideea este ca filtrul trebuie sa retina particulele si evident gazele vor trece. Daca este colmatat evident ca nu mai circula gazele prin el, dar colmatarea se face in principal cu funingine ce este arsa prin regenerare. Ramane o cantitate f mica de cenusa, dar aceasta nu colmateaza filtrul, se tine cont de cantitatea de cenusa la calculul presiunii diferentiale. Indiferent de cantitatea de cenusa, nu trece funingine prin filtru. Practic nu are pe unde sa treaca funinginea, chiar daca orificiile filtrului au acumulat si niste cenusa, ele sunt doar mai mici si nu mai permisive.
    Daca motorul e in mintile lui filtrul de particule isi va face treaba.
    Repet eu am doua masini cu DPF, una are multi km peste 200 de mii, iar cealalta doar 25000. Teava de esapament la cea mai veche este perfect curata, zici ca a fost montata ieri, regenerari la 500 km in Bucuresti, fara nicio urma cat de mica de fum, probleme, erori sau altceva.
    Pana la urma nu vreau sa conving pe nimeni ca functioneaza mult si bine DPF, fiecare crede ce vrea. Si eu am fost initial sceptic cu DPF, am auzit povesti de groaza cu filtrul asta, dar ulterior am vazut, am citit si m-am linistit cand am vazut cat tine daca nu ai alte probleme. Pana una alta, aici pe forum sunt zero probleme cu DPF. Cititi si in alte parti si o sa va convingeti, sunt forumuri cu sute de pagini si probleme plus rezolvari.
    Nu am experienta cu adblue.

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Originally posted by mariocluj View Post
    Oare la cei care circula in regim urban la cati km se face regenerarea dpf ? La mine intervalul este undeva intre 150km-200km
    As fi curios sa stiu in ce masura este afectata regenerarea (intervalul km) in functie de calitatea motorinei adica aditivata premium sau regular.
    Depinde de regimul de mers. In oras face, de regula, regenerari active (injecteaza motorina sa ridice rapid temperatura in filtru) si nu neaparat complete, ca sa mai "curete" filtrul.

    Eu am observat cu motorina OMV Diesel Maxx Motion ca face regenerari mai multe si nivelul de funingine creste mai rapid in oras. Probabil adivitivii din motorina influenteaza negativ DPF-ul.

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Originally posted by valioglu View Post
    Sa nu uitam ca scopul DPF e de a opri funinginea si alte particule. Si cu cenusa in el sau fara tot face acest lucru.
    ​​​​​
    Un filtru de particule colmatat (intr-un anume procent) se traduce prin obturare debit gaze pe evacuare (toate gazele trec prin el). Imi poti explica cum poate un motor sa mai functioneze perfect? Probabil functioneaza dar nici pe departe perfect.

    Mai mult, in momentul in care devine prea incarcat capacitatea de captare se reduce substantial, deci multe particule trec prin el pentru ca, asa cum spunea Cristi_Xp , el este mai complex in functionare decat se pare.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Oare la cei care circula in regim urban la cati km se face regenerarea dpf ? La mine intervalul este undeva intre 150km-200km
    As fi curios sa stiu in ce masura este afectata regenerarea (intervalul km) in functie de calitatea motorinei adica aditivata premium sau regular.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Ce spui tu sustine pe cei care spun ca nu e acelasi lucru adica funinginea se arde in DPF si cenusa nu se arde ci se depune infundind filtrul

    Si cam asta se intelege si din ce a scris Cristi_XP mai sus, ca spala unii filtrul cu sapun de cenusa

    Leave a comment:


  • vali2008
    replied
    Pai, nu prea e acelasi lucru..funingenea se depune/lipeste..

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Exista diferenta intre funingine si cenusa ? Unii spun ca nu e acelasi lucru

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Usor cu afirmatiile de genul celor referitoare la mintea odihnita, pentru ca eu nu am jignit pe nimeni si nu am facut referiri la altu useri ci doar la subiectul acesta.
    Am una dintre masini cu peste 200 de mii de km si are si filtru de particule. Si e peste limita de cenusa cu putin. Si face regenerari la aproximativ 500 de km de mers in Bucuresti si are revizie facuta la reprezentanta. Si merge perfect. Si nu am de gand sa il scot sau schimb si in nici un caz sa il spal.
    DPF-ul nu il schimba nimeni in general daca depaseste limita de cenusa, in primul rand multi nu baga de seama, iar altii au ajuns la mult peste dublul limitei de cenusa fara probleme. Am vazut asemenea masini dar mai frecvent poti vedea pe forumurile din strainatate. Plus ca e prea scump fata de valoarea totala a masinii la acel moment.
    Sa nu uitam ca scopul DPF e de a opri funinginea si alte particule. Si cu cenusa in el sau fara tot face acest lucru.
    Iar cu filtrul care a murit din cauza motorului e si aici de discutat. De obicei o problema a motorului poate duce la emisii de fum mult mai mari ceea ce implicit determina regenerari suplimentare mult mai frecvente. Remedierea problemei nu implica si schimbarea filtrului de particule. Depinde daca s-a colmatat sau nu, etc
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    Originally posted by valioglu View Post
    E un sistem foarte simplu care va functiona foarte mult si fara probleme. Nu il scoate daca ai probleme, de obicei nu este de vina filtrul de particule ci motorul.
    Total incorect ce zici tu aici, iar sistemul nu este deloc simplu, e chiar foarte complex, doar o minte odihnita poate sa afirme asa ceva. Exemplu clar ti l-ai dat tu mai sus, cand sari de ex de 150-200 mii km sau de 100 mii de km facuti prin oras cu mii de regenerari incepute si nefinalizate sau finalizate, de ex, o sa ai un filtru plin cu cenusa, nu funginine, care o sa fie cimentata in filtru si care nu se arde/regenereaza si care se rezolva fie cu scos de filtru fie cu filtru nou. De asta unele marci au si indicatorul oil ash volume, care se incrementeaza in functie de viata masinii, de cand s-a schimbat ultima oara dpful, cati km s-a mers, numar de regenerari. Oil ash inseamna depunerile de cenusa si ulei arse si care raman in filtru iar inevitabil dupa un anumit numar de km, e necesara inlocuirea filtrului. Iar un filtru care a murit din cauza motorului, a devenit deja un filtru inutilizabil care trebuie inlocuit, dar il rezolvam noi cu o spalare cu sapun si mai merge 2 saptamani bara la bara prin oras si apoi ne miram ca avem 2 litri pe nivelul de ulei in plus.
    Last edited by Cristi_Xp; 31 January 2020, 11:51.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Subscriu celor spuse de valioglu.
    Mai ales ca acum am lamurit "dilema" mea. Am "buchisit" putin cele doua softuri de diagnoza (mai ales ddt4all) si e clar: asta este softul masinii.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Mai e o chestie importanta despre filtrul asta de particule. Si eu cand am luat acum vreo 5 ani masina cu DPF am tot citit si m-am documentat, am masurat etc.
    Pana la urma am ascultat sfatul unor utilizatori mai intelepti: Nu iti bate capul cu DPF. E un sistem foarte simplu care va functiona foarte mult si fara probleme. Nu il scoate daca ai probleme, de obicei nu este de vina filtrul de particule ci motorul.
    Am avut o chestie, am scanat erorile am schimbat un senzor de presiune diferentiala de 150 lei si gata. Si m-am convins ca e simplu si nu merita sa il bag in seama...

    Leave a comment:


  • SoNyKeL
    replied
    Referitor la timpul de la ultima regenerare, asa aveam si eu acelasi 6554, si-a facut o regenerare, dar nu eram legat cu torque, ca funinginea a scazut pe la 0.4 si acest timp a luato de la 0 si a tot crescut, am observat ca valoarea crestea doar cu motoru pornit, apoi a ajuns iar la 6554 si sa oprit si asa e de 2-3zile

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Multumesc mariocluj pentru date si valori (nu este obsesie doar nelamurire, "robotizata" mea cam tot pe acolo schimba vitezele la stilul de condus "mai batranesc", prin "talpa" m-am referit la drum lung = 2200-2400rpm constant) si Cristi_Xp pentru explicatii si sfaturi.
    Baza de date din PyRen este din CanClip 190, Torque foloseste aceleasi adrese si formule cu ale colegilor, iar unii parametri cititi si cu ddt4all (mai ales soot mass) sunt la fel. Voi verifica si cu CLiPul in reprezentanta. Ai dreptate, si eu tind sa cred ca citeste undeva\ceva aiurea.
    Dar nu doresc sa plictisesc cu problema asta a mea, o voi lamuri si rezolva.

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    @valioglu

    la renault nu ai oil ash volume, de acolo confuzia. In rest, explicatia este foarte pertinenta si pe intelesul tuturor.

    Valoarea 6554s la timpul de la ultima regenerare, parerea mea e ca citeste aiurea parametrul... intrucat 65535 inseamna FF FF, deci probabil il citeste aiurea de undeva de unde nu ar trebui, posibil la fel si valoarea de cenusa... sa citeasca 00 00 , adica parametrul il citeste de unde nu trebuie. Incearca sa il citesti cu CAN Clipul, sa vezi daca e diferit ceva, poate ai o valoare veche de baza de date din Clip, n-am idee. Soot, oricum dupa cateva pedale prin oras, se modifica destul de repede.
    Last edited by Cristi_Xp; 29 January 2020, 18:06.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google